Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2002, 21:41
Verwijderd
Snowy tears, Winter fears
Thou Bindth me with thy Poetry
Thy Panic sweet, Voice retreath
‘Neath the Bane of Honesty

Fury lips, Bound to kiss
Sins in Armour/Divine bliss
Thy Nature cold, Icy hiss
Squirming in Black Angel’s piss

Senseless Coldness, spacious Frost
In thy witched Hour lost
Beloved Wildness, Goddess’ Cost
Casting Chantments from thy Post

There upon a Rune ye lay
Under Trees, Avoith the day
Libinous Odor, on thy Way
Making every Weakness pray

It’s ye voice that lures suicide
Pacifies, yet craves to die
As many Hunters, Seize thy hide
Nimmer one, Has loved thy cry

Laatst gewijzigd op 25-04-2002 om 12:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2002, 22:32
vakje27
vakje27 is offline

Mooi taalgebruik wederom

En mooi bombastisch omschreven. Er zit een bepaalde kracht en strijdlust (ofzo) in dingen die jij schrijft. Ik vind het knap dat je zo´n gevoel op kan wekken!
Oud 25-04-2002, 09:49
Woodstock
Woodstock is offline
beautifully dark, freezingly touching... black magic poetry!
Oud 25-04-2002, 10:38
tacidvs
tacidvs is offline
Ik dacht dat ik een 'your' zag, ergens in stroof1. Verder weer niets te zeggen, nog steeds niet mijn smaak.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 11:12
Doc
Doc is offline
Zeer mooi...

het taalgebruik, en 't metrum, ik kan er een melodie van maken
Oud 25-04-2002, 12:06
Verwijderd
Bedankt mensen, ik stel het echt zeer op prijs dat mijn gedichten steeds meer op een wat ‘volwassener’ manier bekeken worden. Dit is volgensmij, mijn eerste gedicht weer, sinds lange tijd, dat ik het leuk vond om te dichten

wederom: bedankt mensen, en tacidvs, ik ga even wat van jouw poezie tsjekken of het gevoel wederzijds is ;-) en het foutje is verholpen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 12:12
Verwijderd
bloody hell ik vond geen gedichten?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 12:47
Verwijderd
nice ulf

en die tacidvs die dicht volgens mij niet zo heel veel
(hij's te druk met iedereen zijn spelfouten eruit te halen hehe )
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 12:38
tacidvs
tacidvs is offline
En bovenstaand een mooi voorbeeld van een anglicisme. Ash'Gaion, de appostrof-s wordt in het Engels gebruikt na 'he' als het volgende woord 'is' is. In het Nederlands is dit niet toegestaan. Hebben ze jou op school wel eens iets over hoofdletters verteldt? (Nog [i]respect[/]i voor het goed spellen van mijn naam.)

Trouwens, waarom zou ik veel moeten posten? Ik post toch lekker alleen wat ik 'kwijt' wil en goed genoeg vind.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 13:01
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
En bovenstaand een mooi voorbeeld van een anglicisme. Ash'Gaion, de appostrof-s wordt in het Engels gebruikt na 'he' als het volgende woord 'is' is. In het Nederlands is dit niet toegestaan. Hebben ze jou op school wel eens iets over hoofdletters verteldt? (Nog respect voor het goed spellen van mijn naam.)

Trouwens, waarom zou ik veel moeten posten? Ik post toch lekker alleen wat ik 'kwijt' wil en goed genoeg vind.
mijnheer tacidvs, wilt u zeggen dat het bij poezie gaat om het juist spellen van de gebruikte woorden? of om het juiste gebruik van de bijbehorende grammatica?

En mijn vraag naar uw gedichten was puur uit belangstelling: ‘hij/zij (?) vind mijn gedichten niet mooi, wat dan wel?’

En het gebruik van hoofdletters in dit gedicht is niet zonder reden, Maar dat had je zelf moeten ondervinden
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 13:14
Verwijderd
Ik kwam er zojuist ook achter dat de titel van dit gedicht overeenkomt met die van een Celtic Frost nummer:

foutje ;-)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 13:14
tacidvs
tacidvs is offline
Hm chat-chat, leuk. Dat ging eigenlijk alleen over dat dingetje van Ash'Gaion ook van die hoofdletters, no offence, uit het gedicht denk ik ze te kunnen plaatsen. Ik ben zeer melancholisch, beetje drama, maar niet zo 'over-the-top' en bombastisch als in 'dit soort' gedichten, als je begrijpt wat ik bedoel. Zo met duistere landen, winden, gloeiende zwaarden en veel lijken. Dan is deze wat 'socialer', tegengesteld van voorgaande zin in dat opzicht, vind ik dan ook beter dan eersgenoemde soort, maar nog steeds niet mijn smaak. Hm, zal even de sig aanzetten, ik word weer beledigend, sorry.
Oud 26-04-2002, 13:20
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Hm chat-chat, leuk. Dat ging eigenlijk alleen over dat dingetje van Ash'Gaion ook van die hoofdletters, no offence, uit het gedicht denk ik ze te kunnen plaatsen. Ik ben zeer melancholisch, beetje drama, maar niet zo 'over-the-top' en bombastisch als in 'dit soort' gedichten, als je begrijpt wat ik bedoel. Zo met duistere landen, winden, gloeiende zwaarden en veel lijken. Dan is deze wat 'socialer', tegengesteld van voorgaande zin in dat opzicht, vind ik dan ook beter dan eersgenoemde soort, maar nog steeds niet mijn smaak. Hm, zal even de sig aanzetten, ik word weer beledigend, sorry.
NP. het enigste wat mij op mn staart trapte was dat je me uitmaakte voor topicchatter wat ik niet ben, aangezien elke post in dit topic van mij afkomstig, betrekking heeft tot het gedicht.
Dit is een discussiepunt, evenals andere gedichten:-)

Maar ik zie het als iets positiefs, dat je dit gedicht minder tot het fantasy-gehalte rekent. Het is bij mij zo - meestal - dat het eruit rolt, zoals het is zonder dat ik er echt bij nadenk, en dat is ook tegenstellig met de wijze waarop ik dit gedicht heb samengesteld. Ik had in feite een beeld in mijn hoofd wat ik nastreefde ipv het gebruikelijke ik begin in het niets en daar eindig ik ook
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 16:24
Gothic
Gothic is offline
Ik vind dit weer een mooie van je. Het engels is niet te moeilijk voor mij en het gaat niet te diep. Ik vind dit gedicht erg mooi, waarom kan ik niet uitleggen, gewoon de zinnen die je maakt en de manier waarop je schrijft...
Oud 27-04-2002, 14:59
Black_Blasphemy
Black_Blasphemy is offline
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 15:03
Verwijderd
hehehehe
Dan hebben ze jou zeker ook nog niet verteld dat mijn naam een nickname is

die komt nergens in voor
uniek in deze wereld
Met citaat reageren
Advertentie