Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2003, 16:17
Frondish
Frondish is offline
Hoe denken jullie daarover.. wat moet Nederland volgens jullie doen?

Bush helpen of terug trekken

Ik denk dat het goed is dat we helpen maar.. ik vind toch dat we ons moeten terug trekken want tegen terrorisme is niet te strijden.. die aanslagen in Turkije en Iran en Moskou is volgens mij nog maar het begin..
Oud 12-12-2003, 16:19
Yousra
Yousra is offline
Wegwezen daar voordat "onze jongens" in Amerikaanse bloedhonden veranderen...
Oud 12-12-2003, 16:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vind het zo'n gezeur dat we onze jongens moeten terugtrekken omdat het risico te groot is. Japan wil geen troepen zenden omdat de kans groot is dat ze gedood worden in Irak.

Ja, DUH!!! Als je in het leger gaat, WEET je dat er 'n kans bestaat dat je ooit wordt uitgezonden naar risicovol gebied waar je mogelijk niet meer levend vandaan komt. Daar teken je voor!

Stel je voor: je hebt een leger, maar je zend het alleen uit als het gebied risicovrij is en als er 100% zeker nooit gevochten wordt. Dan kun je dat leger net zo goed afschaffen!

*Ow ja, het is IraK, met een K en niet IraQ, da's Engels.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 16:28
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
MarkB schreef op 12-12-2003 @ 17:26:
Ik vind het zo'n gezeur dat we onze jongens moeten terugtrekken omdat het risico te groot is.
Dat is ook zo, of hadden ze een oorlog zonder risico's verwacht? Eigenlijk moeten ze gewoon boeten voor het feit dat ze deel hebben genomen aan die hele missie en daar braaf blijven hangen, maar dat mag ik zeker niet zeggen.
Oud 12-12-2003, 16:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Yousra schreef op 12-12-2003 @ 17:28:
Dat is ook zo, of hadden ze een oorlog zonder risico's verwacht? Eigenlijk moeten ze gewoon boeten voor het feit dat ze deel hebben genomen aan die hele missie en daar braaf blijven hangen, maar dat mag ik zeker niet zeggen.
Dat mag je zeker zeggen. NL wou toch zo graag weer meedoen met de Amerikanen? Jan Peter Slijmerd en Jaap de Hoop Praatjesmaker stonden toch voorop om Bush hun medewerking te verlenen? Nou hebben ze t leger gestuurd en nou wordt het gevaarlijk, willen ze het laten terugtrekken. Ja je hebt geen leger voor niks!

En nou zullen er mensen zijn die zeggen: ja, maar die soldaten kunnen er toch niks aan doen dat Slijmerd en Praatjesmaker zo hebben beslist?? Nou, ze weten als ze tekenen voor het leger dat zoiets kan gebeuren. Dan moeten ze achteraf niet gaan muiken!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 16:35
Frondish
Frondish is offline
Zulke figuren moeten ze terug naar amerika halen en voor de rest van hun leven verbannen naar een eiland en nooit meer vrij laten.. geef ze een halfje brood mee met wat water en daarmee moeten ze het de rest van hun leven doen.. kunnen ze dat niet? dan gaan ze dood en hebben ze pech... ( ik denk trouwens niet dat je het lang volhoudt met een halfje brood en een bekertje water )

maar ik weet niet of jullie tv keken na de aanslag van 11 september.. maar in Pakistan en Iraq liepen ze toch aardig te juichen... maar alsnog valt deze soldaat niet meer te redden.

dit is echt bizar
Oud 12-12-2003, 16:37
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
SynoP schreef op 12-12-2003 @ 17:35:

maar ik weet niet of jullie tv keken na de aanslag van 11 september.. maar in Pakistan en Iraq liepen ze toch aardig te juichen... maar alsnog valt deze soldaat niet meer te redden.

dit is echt bizar
Zo bizar is het niet, en wat je vergelijking betreft, daar kun je dus maar 1 ding van leren; overal zitten klootzakken tussen.
Oud 12-12-2003, 16:40
Frondish
Frondish is offline
jupp jullie hebben helemaal gelijk ik ben van gedachte veranderd.. harde woorden betekdn harde daden.. dus ik zou zeggen.. ze hebben voor het leger gekozen en moeten nu maar laten zien dat ze het ook tegen irak kunnen opnemen.
Oud 12-12-2003, 16:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
SynoP schreef op 12-12-2003 @ 17:40:
jupp jullie hebben helemaal gelijk ik ben van gedachte veranderd.. harde woorden betekdn harde daden.. dus ik zou zeggen.. ze hebben voor het leger gekozen en moeten nu maar laten zien dat ze het ook tegen irak kunnen opnemen.
Jij bent ook snel omgeluld he? Je lijkt Wouter Bos wel!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 16:41
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
SynoP schreef op 12-12-2003 @ 17:40:
Zo jij bent wel erg makkelijk zeg, wat een verfrissing...
Oud 12-12-2003, 16:43
Frondish
Frondish is offline
moet je luisteren... wat moet ik dan zeggen??

jullie hebben ongelijk ookal vind ik dat je gelijk hebt...
Oud 12-12-2003, 16:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
SynoP schreef op 12-12-2003 @ 17:43:
moet je luisteren... wat moet ik dan zeggen??

jullie hebben ongelijk ookal vind ik dat je gelijk hebt...
We agree to disagree.
Yep, typisch Wouter Bos!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 16:47
Frondish
Frondish is offline
nee echt niet... ik heb daar gewoon niet bij stilgestaan bij die gedachte... waarom denk je dat ik dit topic open? omdat ik zonodig deze discussie wil aangaan?

ik vraag me gewoon af wat jullie ervan denken.. nou en het is inderdaad zo als je ervoor kiest moet je ervoor bereid zijn en daar had ik eerder nog niet bij nagedacht.
kijk he ik kan ook gewoon zeggen.. jullie hebben geen gelijk terwijl ik dat niet vindt.. waarom zou ik? omdat ik liever eerlijk spreek of anders zwijg
Oud 12-12-2003, 16:51
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
SynoP schreef op 12-12-2003 @ 17:47:
omdat ik liever eerlijk spreek of anders zwijg
Groot gelijk knul, en ga nou maar googlen...
Oud 12-12-2003, 16:53
Frondish
Frondish is offline
HAHHAHAH lol close topic maar... mensen vinden het nogal belangrijk als je van mening veranderd
Oud 12-12-2003, 16:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
SynoP schreef op 12-12-2003 @ 17:47:
nee echt niet... ik heb daar gewoon niet bij stilgestaan bij die gedachte... waarom denk je dat ik dit topic open? omdat ik zonodig deze discussie wil aangaan?

ik vraag me gewoon af wat jullie ervan denken.. nou en het is inderdaad zo als je ervoor kiest moet je ervoor bereid zijn en daar had ik eerder nog niet bij nagedacht.
kijk he ik kan ook gewoon zeggen.. jullie hebben geen gelijk terwijl ik dat niet vindt.. waarom zou ik? omdat ik liever eerlijk spreek of anders zwijg
Op zich is dat laatste wat je zegt goed.

Maar dat je er niet bij stil hebt gestaan toen je dit topic opende werd snel duidelijk. Kijk, hier op scholieren.com zijn we het heel erg gewend dat iemand een topic opent met een mening/stelling over iets en dat diegene daarover wil discussiëren. Anderen proberen dan de starter z'n stelling onderuit te halen en de starter verdedigt zijn stelling en zo komt er een discussie op gang. Dat wil overigens niet zeggen dat je je ongelijk niet mag toegeven. Liever nog: als je inziet dat je ongelijk had -zoals jij nu- wordt het gewaardeerd als je dat zegt. het is alleen zo dat we dat niet gewend zijn, dat iemand zo snel omgaat. iemand die de start-post leest, zal denken dat jij niet van standpunt wilt veranderen. Maar ongelijhk toegeven is mooi. Er zijn hier mensen die dat niet kunnen (kijk bv eens op 'de Kantine')
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 18:16
AngelLena
AngelLena is offline
Stelling? Onderbouwing? Nee? ------> Kantine.
Oud 12-12-2003, 18:26
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik ben voor het helpen bij de opbouw van een stabiele democratie in Irak hoewel dat wel een aantal jaar zal duren.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 18:28
hasseltboy
hasseltboy is offline
We moeten de Amerikanen steunen! En natuurlijk Irak opbouwen als een moderne westerse democratie!
Oud 12-12-2003, 19:06
EspumaX
EspumaX is offline
We moeten niet gwoon alleen Amerika steunen. Amerika is toch een 'betweter' en wij moeten ook nog een eigen standpunt hebben en niet ja-knikkers worden.
We zijn al niet een groot land, dus we moeten karakter tonen.

En Amerika is zeker nie helemaal goed bezig. Er zijn nauwelijks vorderingen, naja er zijn wel vorderingen; vorderingen van kerkhoffen [is toch goede mv vorm of niet?].

Maargoed.. mijn post slaat op niks eigenlijks maar k moet toch proberen deel te nemen
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 19:09
mmmm
mmmm is offline
Citaat:
EspumaX schreef op 12-12-2003 @ 20:06:
vorderingen van kerkhoffen [is toch goede mv vorm of niet?].
mmm, volgens mij is het kerkhoven, maar maakt ook niet uit
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 19:12
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
We moeten niet gwoon alleen Amerika steunen. Amerika is toch een 'betweter' en wij moeten ook nog een eigen standpunt hebben en niet ja-knikkers worden.
Hier ga ik niet eens op in.

Citaat:
We zijn al niet een groot land, dus we moeten karakter tonen.
Karakter tonen is niet het laf wegvluchten voor je verantwoordelijkheden maar doen wat gedaan moet worden.

Citaat:
En Amerika is zeker nie helemaal goed bezig. Er zijn nauwelijks vorderingen, naja er zijn wel vorderingen; vorderingen van kerkhoffen [is toch goede mv vorm of niet?].
Er gebeuren ook goede dingen en in Japan en Duitsland heeft het ook een poosje geduurd voordat er orde op zaken was gesteld.

Citaat:
Maargoed.. mijn post slaat op niks eigenlijks maar k moet toch proberen deel te nemen
Ik ben blij dat je doorhebt dat je reactie nergens op sloeg.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 19:17
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 12-12-2003 @ 20:12:
Hier ga ik niet eens op in.

Karakter tonen is niet het laf wegvluchten voor je verantwoordelijkheden maar doen wat gedaan moet worden.

Er gebeuren ook goede dingen en in Japan en Duitsland heeft het ook een poosje geduurd voordat er orde op zaken was gesteld.

Ik ben blij dat je doorhebt dat je reactie nergens op sloeg.

Oud 12-12-2003, 19:18
EspumaX
EspumaX is offline
Goh, moet je het helemaal uit gaan leggen terwijl ik het zelf al wist.. stoer hoor..

Maarre wil je met je tegen argument [tegen mijn geniale opmerking] dat je voor je verantwoordelijkheden niet moet weglopen op de gebeurtenis wijzen dat nederland niet zijn verantwoordelijkheid nam voor onze daden in indonesie? En dat dit eigenlijks een soort taboe is om het erover te hebben..?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 19:19
EspumaX
EspumaX is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 12-12-2003 @ 20:17:
Ga met origami aan de gang joh.. [dan leer je wat v bert visscher]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2003, 19:19
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
EspumaX schreef op 12-12-2003 @ 20:19:
Ga met origami aan de gang joh.. [dan leer je wat v bert visscher]
Oud 12-12-2003, 19:20
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
EspumaX schreef op 12-12-2003 @ 20:18:
Goh, moet je het helemaal uit gaan leggen terwijl ik het zelf al wist.. stoer hoor..

Maarre wil je met je tegen argument [tegen mijn geniale opmerking] dat je voor je verantwoordelijkheden niet moet weglopen op de gebeurtenis wijzen dat nederland niet zijn verantwoordelijkheid nam voor onze daden in indonesie? En dat dit eigenlijks een soort taboe is om het erover te hebben..?
Daar wou ik niet op wijzen maar we zijn toen inderdaad (weliswaar onder grote internationale druk) voor onze verantwoordelijkheden weggelopen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 19:21
EspumaX
EspumaX is offline
ja ik zit naar bert visscher te luisteren, en die had het over origami.

Ken jij bert visscher niet eens
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 19:22
Fitnessboy
Fitnessboy is offline
we heplen bush toch al? en dat is vet goed vind ik want anderskomen die rode comunisten hier in nederland zeker ook nog de baas spelen en dan eoten wij hier ook hoofdoekjes op zeker nou ik denk toch niet echt dat die me staan dus ik vindt het niet een goed ideee.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 19:22
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
EspumaX schreef op 12-12-2003 @ 20:21:
ja ik zit naar bert visscher te luisteren, en die had het over origami.

Ken jij bert visscher niet eens
Wat loop je nou allemaal te lullen, als je niks nuttigs te zeggen hou je je b*k maar...
Oud 12-12-2003, 19:23
EspumaX
EspumaX is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 12-12-2003 @ 20:20:
Daar wou ik niet op wijzen maar we zijn toen inderdaad (weliswaar onder grote internationale druk) voor onze verantwoordelijkheden weggelopen.
klopje op mn schouder..

wrom lukt het me nou toch nooit om me langer dan 5minuten dom voor te doen?
Met citaat reageren
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Fitnesboy schreef op 12-12-2003 @ 20:22:
we heplen bush toch al? en dat is vet goed vind ik want anderskomen die rode comunisten hier in nederland zeker ook nog de baas spelen en dan eoten wij hier ook hoofdoekjes op zeker nou ik denk toch niet echt dat die me staan dus ik vindt het niet een goed ideee.
We strijden niet meer tegen communisten en Moslims hakken liever hun handen af dan dat ze met communisten samenwerken.
Met citaat reageren
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Fitnesboy schreef op 12-12-2003 @ 20:22:
Hallo? communisten met hoofddoekjes? waar kom je vandaan joh? Je bent toch niet helemaal wereldvreemd!
Oud 12-12-2003, 19:28
Fitnessboy
Fitnessboy is offline
[QUOTE]hasseltboy schreef op 12-12-2003 @ 20:23:
Hallo? communisten met hoofddoekjes? waar kom je vandaan joh? Je bent toch niet helemaal wereldvreemd! [/QUOE] nee naturlijk niet maar dat zie je toch zelf ook wel van als je een beejte goed kijkt want die poeting in rusland die is eigenlijk een mao fan dus die geeft alemal geld aan die zandmanetjees
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 19:31
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Yousra schreef op 12-12-2003 @ 17:19:
Wegwezen daar voordat "onze jongens" in Amerikaanse bloedhonden veranderen...
Wat een betrouwbare, waardevolle en vooral objectieve site!
hasseltboy
hasseltboy is offline
[QUOTE]Fitnesboy schreef op 12-12-2003 @ 20:28:
Citaat:
hasseltboy schreef op 12-12-2003 @ 20:23:
Hallo? communisten met hoofddoekjes? waar kom je vandaan joh? Je bent toch niet helemaal wereldvreemd! [/QUOE] nee naturlijk niet maar dat zie je toch zelf ook wel van als je een beejte goed kijkt want die poeting in rusland die is eigenlijk een mao fan dus die geeft alemal geld aan die zandmanetjees
Mao geeft geld aan zandmannetjes? Ik geloof dat Mao al een poosje dood is....

De spelling komt zker door je dyslexie of niet? Dan maakt het niet uit
EspumaX
EspumaX is offline
Citaat:
nee naturlijk niet maar dat zie je toch zelf ook wel van als je een beejte goed kijkt want die poeting in rusland die is eigenlijk een MAON ] fan dus die geeft alemal geld aan die zandmanetjees
duh, wie houdt er nou niet van maon
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 19:32
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Fitnesboy schreef op 12-12-2003 @ 20:28:
nee naturlijk niet maar dat zie je toch zelf ook wel van als je een beejte goed kijkt want die poeting in rusland die is eigenlijk een mao fan dus die geeft alemal geld aan die zandmanetjees
Putin is absoluut geen Mao fan. Wat hebben de Chinezen te maken met communisten?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 19:33
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 12-12-2003 @ 20:32:
Putin is absoluut geen Mao fan. Wat hebben de Chinezen te maken met communisten?
Dat vroeg ik me ook sterk af....
Oud 12-12-2003, 19:53
Verwijderd
Wie de afgelopen dagen het internationale nieuws heeft gevolgd, die weet hoe de vork in de steel zit
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 19:54
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 12-12-2003 @ 20:53:
Wie de afgelopen dagen het internationale nieuws heeft gevolgd, die weet hoe de vork in de steel zit
Nee, heb ik niet gevolgd.. hoe zit de vork in de steel?
Oud 12-12-2003, 19:55
Verwijderd
Bush steunen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 20:00
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 12-12-2003 @ 20:54:
Nee, heb ik niet gevolgd.. hoe zit de vork in de steel?
1. Miljarden orders aan amerikaanse bedrijven.
2. Geen recht op zelfbeschikking voor de irakezen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 20:00
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 12-12-2003 @ 20:53:
Vertel ons eens hoe die vork in de steel zit.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 12-12-2003 @ 21:00:
Vertel ons eens hoe die vork in de steel zit.
Lees het maar zou ik zeggen, het geeft duidelijk aan hoe hard ome bush die arme irakzen verkracht
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 20:05
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 12-12-2003 @ 21:03:
Lees het maar zou ik zeggen, het geeft duidelijk aan hoe hard ome bush die arme irakzen verkracht
Ze zij n gewoon ondankbaar die Irakezen, eerst bevrijd Bush ze van hun dictator en daarna gaan ze de Amerikanen aanvallen. Dat is toch raar?

Wij gingen de Amerikanen/Canadezen toch ook niet beschieten in mei1945?
Oud 12-12-2003, 20:06
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 12-12-2003 @ 21:00:
1. Miljarden orders aan amerikaanse bedrijven.
Duh, is niet meer dan logisch

Citaat:
Gauloises schreef op 12-12-2003 @ 21:00:
2. Geen recht op zelfbeschikking voor de irakezen.
Waar maak je dat uit op?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 20:08
Fitnessboy
Fitnessboy is offline
julie domerst moeten gewoon beeter opletten het was op hart van nederland van dat poieting maost was en dus geld gaf ik zei helemaal niet van dat mao geld was ik ben heus niet zo domm als julie er uit zien.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 20:09
Japie III
Japie III is offline
Ik vind dat ze over bush heen moeten pissen!!!

en hem daarna roosteren op een kampvuurtje en hem aan de kanibalen voeren!!!
Oud 12-12-2003, 20:09
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Fitnesboy schreef op 12-12-2003 @ 21:08:
julie domerst moeten gewoon beeter opletten het was op hart van nederland van dat poieting maost was en dus geld gaf ik zei helemaal niet van dat mao geld was ik ben heus niet zo domm als julie er uit zien.
Dat je woordblind bent kan ik begrijpen, maar je kan wel iets meer tijd besteden aan de lay-out van je tekst, toch? Want dit kan ik helemaal niet lezen...
Reageren

Regels voor berichten