Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Hetzelfde geldt trouwens voor het ontwikkelen van medicijnen voor op dit moment ongeneeslijke ziektes..... Tja.
||
Citaat:
en of we op zoiets reageren hangt af van verbondenheid en contact, wat heb ik met Australiers? ik spreek hun taal, hoor veel over hun land, heb een redelijk positief beeld van dat land. dan reageer je. wat heb ik met Kenianen? tja, ik weet dat ze alle hardloopwedstrijden winnen, voor de rest niets.... tja, dan interesseert het minder als daar wat gebeurd.
||
![]() |
Citaat:
Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat er relatief te veel aandacht is voor Westerse slachtoffers. De media zijn in handen van het Westen. Mensen kiezen er vaak voor meer waarde te hechten aan mensen van eigen bevolking die zijn opgekomen. Kortom, jij denkt dus dat het mensen alleen iets doet als er mensen in het Westen omkomen, maar dat komt omdat jij toegang hebt tot Westerse media. Maar als je mij zegt "in Australië zijn 300 mensen omgekomen" dan doet me dat weinig tot niets. Het nieuws volg ik al maanden niet meer. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
australie is gewoon een normaal voorbeeld van een 'rijke' cultuur waar wij westerlingen goedgezind mee zijn o.i.d.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom maak je je niet druk om de zwerver om de hoek? Waarom maak je je niet druk om de overbuurvrouw die elke avond door haar man in elkaar wordt geslagen? Waarom maak je je niet druk om dat zusje van die kennis van je, die al jarenlang misbruikt wordt? Waarom maak je je niet druk om zaken die dichter bij je staan Bushism? Ga bij jezelf te rade en vind het antwoord.... Laatst gewijzigd op 18-07-2004 om 23:39. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ik heb het over het feit dat 3000 mensen in NY zijn gedood, maar Bush duizenden heeft gedood in Afghanistan en Irak en andere landen...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Naja, een beetje dan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand een idee?
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
het is dus heel vanzelfsprekend dat angst voor de dood in de menselijke natuur zit.
||
Citaat:
we worden dus gedwongen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar: pijn wordt veroorzaakt door dingen die over het algemeen slecht voor je zijn. dingen die slecht voor je zijn hinderen over het algemeen jouw overleven. het verlangen naar geen pijn lijden is dus iets dat voorkomt uit de wens naar overleven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Geef je diezelfde persoon een mes en vraag je hem zijn keel door te snijden wordt het toch iets anders. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt de bijvoorbeeld de mogelijkheid om bang te worden bij het idee dat je over 10 jaar dood zal gaan aan een ernstige ziekte en bij dat idee ineens al je leefgewoonten aan gaat passen om te voorkomen dat je het krijgt. Het heeft niet alleen maar met pijn te maken, het is echt willen leven. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat kun je ook opvatten als een soort van pijn, in die zin dat het een proces is met als doel het overleven. Als je begrijpt wat ik bedoel. |
![]() |
||
Om op het verhaal bush/moslims te komen.Het betreft hier een strijdt,grofweg gezegd:een westerse ideologie tegenover een oosterse ideologie.Het feit dat je leeft in een van de beide kampen maakt je "gevoeliger" voor schadelijke "dingen" betreffende die ideologie.Dwz ook al ben je zelf niet eens met de ideologie waarbinnen je leeft,ben je doordat je leeft binnen die ideologie ook "onderdeel" van die desbetreffende ideologie(ook al ben je het ronduit oneens met het perspectief van die ideologie)Dit betekend dat je dus als "onderdeel"van die ideologie gevaar loopt door botsingen met de "andere" ideologie.
Het feit dat die "andere" ideologie een daad uitvoert (WTC,kenia,enz)waarbij je "eigen" ideologie schade ondervind,trek je dit je veel persoonlijker aan ,omdat het "meer" gevaar vormd voorjezelf.En laten we eerlijk zijn,"iets" dat je niet "weet",kan je emotioneel ook niet raken.En voor de mensen die zeggen dat zulke dingen bij hun geen gevoelens teweegbrengen spreken een halve waarheid.Het doet ze "niks" omdat ze het niet "ervaren".Ik bedoel sta je er zelf letterlijk bij als zoiets gebeurt,dan is een enkele reis psyhiater geen overbodige luxe lijkt mij.Maar goed mensen worden inderdaad "gevoelloos" naarmate ze meer van dit soort "ervaringen" hebben. Citaat:
het feit dat mensen "willen" leven,is een direkt aftreksel van de manier waarop de natuur onze soort geprogrammeerd heeft(of GOD ,voor de gelovigen.)Deze "natuurlijke" drang is nodig om de soort te laten "overleven".Het zelfde geld voor de voortplanting,deze is alleen maar zo lekker(en dat is ie)om ons er toe te bewegen dit ook te doen(en dat "willen" we). "pijn" is geen reflex,maar een signaal (een reflex is een reactie op een "prikkel") "pijn" is ook "goed" maar voelt "slecht"dwz als je "pijn" hebt wil dat zeggen dat er iets in je systeem niet goed is,of dat er iets van buitenaf dat systeem dreigt je systeem kapot te maken."pijn" is dus een signaal dat "verteld" dat je systeem in gevaar is.Als je systeem in gevaar is,is ook je overlevingskans in gevaar en daarmee misschien ook de soort.Ons hele fysiek en mentale systeem werkt met dit soort meachanismen die een kansberekening generen om het individue te laten overleven en daarmee waarschijnlijk ook de soort laat overleven.Je kunt jezelf dus afvragen of je echt "zelf" degene bent die "wilt" overleven,of dat het simpelweg gewoon een stukje progammeercode van je instinct is.Een simpel voorbeeld van hoe het anders kan is weer gebaseerd op de bush/bin laden situatie.Een persoon kan op basis van zijn "overtuiging" deze programmeercode tegengaan.Dwz een terrorist blaast zichzelf op en gaat hierbij dood.Zijn "wil"tot overleven,voortplanten,het in stand houden van de soort, werd weggedruk door zijn "wil" om zijn overtuiging te doen "overleven". De vraag is eigenlijk ook nooit:"Wie heeft er gelijk?" de vraag is wanneer hebben we gelijk?En wie die "we" vertegenwoordigd verschilt per land,generatie ,maar bovenal per tijdseenheid. Ik wacht eigenlijk op een nieuwe zondvloed,want die van de vorige keer,heeft helaas niet veel geholpen.HAHAHAHA grapje ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood flyaway | 0 | 01-12-2011 21:16 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De kruisiging en de opstanding van Jezus Paulo | 2 | 11-08-2006 22:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Duizenden doden bij aardbeving en vloedgolven in Zuid-Azië Love_Fulfilled | 370 | 12-01-2005 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaars(!) van de verhalenwedstrijd! Simoen & LUH-3417 Verwijderd | 35 | 03-01-2005 18:30 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De peuken en de dood Verwijderd | 6 | 19-11-2002 12:30 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |