Advertentie | |
|
![]() |
|
misschien niet zo verantwoord, maar het eerste geluid is voor mij het belangrijkste, als het geheel me aanstaat is er een mogelijkheid dat ik het leuk vind. tuurlijk zijn er teksten die me afstoten, maar vaak is het toch een geheel en heb ik er niet vaak last van dat het goed klinkt en dat ze dan zingen over Bush die zo lekker bezig is (wat een fout voorbeeld weer in mn hersenen).
wanneer een band naar mijn gevoel politiek correct zingt denk ik niet per direct dat de muziek ook goed is
|
Zolang de muziek maar goed is en de boodschap niet al te politiek incorrect is... maar de meeste groepen hebben toch niet echt een politieke boodschap en hebben het gewoon over de liefde (cliché).
Maar Michael Franti ('s muziek) is toch gewoon veel leuker dan die engerdjes van Skrewdriver met hun walgelijke extreem-rechtste sympathieën. |
![]() |
|
Als ik behoefte heb aan bepaalde teksten omdat ik in een stemming ben dan zoek ik die songs wel uit maar meestal vind ik het gewoon mooi hoe een artiest op een creatieve manier zijn denken en/of gevoel uit in een tekst met daarbij muziek.
Het is natuurlijk wel kippevel als je iets hoort wat zo uit je eigen hart zou kunnen komen Rat
|
sluit me wel aan bij LeRatLuciano, als ik er echt behoefte aan heb dan zoek ik die boodschap wel op (hoe diepgaand die ook kan zijn)
maar hoeveel waarde ik er aan hecht verschild, ik kan naar nietszeggende teksten prima luisteren, en diepgaande net zo goed...alleen overdreven politieke of prekerige teksten probeer ik toch wel te vermijden...enorme hekel aan dat ''door je strot duw'' -teksten..bah |
![]() |
|
Schijt aan de boodschap eigenlijk, of het moet echt storend zijn.
Sommige bound for glory nummers waar iets teveel in ge-heilt wordt enzo. Maar op zich maakt het me niet uit wat de boodschap is, als het maar fijn klinkt. Ik kom alleen geen shit van bands die iets overdreven politieks uitstralen.
|
ik vind het heel erg belangrijk dat de teksten inhoud hebben, dat t echt ergens over gaat, volgens mij heb ik behalve tekstloze nummers geen nummers in mn lijst waarvan de tekst geen diepe inhoud heeft.
ik kan wel naar nummers luisteren waarvan ik het niet met de tekst eens ben, dan vind ik het gewoon leuk om verder over na te denken, me afvragen waarom iemand anders daar wel zo over denkt. toch de muziek die ik het liefst en meest luister heeft wel een hele duidelijke boodschap waar ik het ook wel helemaal mee eens ben.
|
Ik luister eigenlijk zeer weinig naar teksten.
Is toch vaker het geheel of hoe het qua gitaren in elkaar zit. De zanger die de teksten heeft geschreven geeft er meestal toch een andere betekenis aan dan wat jij denkt. En ik ben niet zo iemand om steeds naar de teksten te luisteren en te denken: Wat bedoelt hij hier of hier nou. Dus of het politiek,christelijke teksten zijn maakt me niet uit. Bij Christelijke bands of zangers( b.v. Jeremey enigk, Pedro the lion) vind ik het wel altijd leuk om te horen hoe ze Jezus in de teksten hebben verwerkt. Gelukkig niet zo opvallend als de Eo bands.
|
nummers over sxe raken me wel.
nummers over backstabbers e.d. ach sommige gevoelens deel ik soms wel. er was zelfs een tijd dat mij de suicidale hardcore (american nightmare) mij enorm aansprak. en i love you liedjes zijn gewoon vrolijk. politiek boeit me niet enorm veel, maar ook dat kan ik luisteren,
|
De boodschap is voor mij best wel belangerijk.
Als het nergens over gaat vind ik het ook niet leuk. Als een band bijvoorbeeld een paar teksten heeft waar ik het niet mee eens ben,maar ze zijn wel goed live etc. dan maakt het mij weinig uit.
|
politieke teksten, teksten over hoe je met elkaar om zou moeten gaan, dat soort teksten ben ik zeer in geinteresseerd, en ik vind die teksten ook vaak een positief punt van bands/artiestenn waar ik naar luister.
ik hoef het niet 100% eens te zijn ermee, maar zeker wel een beetje. Ik luister redelijk veel naar straightedge bands, ben het niet maar kan me er tot op een zekere hoogte wel in vinden (dwz niet dag in dag uit een gedrogeerde idioot zijn, harddrugs afwijzen etc.) maar nazi-lyrics, of politieke teksten waar ik het totaal niet mee eens ben, daardoor kan ik een band afschrijven, ookal is de muziek nog zo vet. loze teksten vind ik soms ook wel leuk, maar zeker niet de hele tijd. soms is het btw niet zo heel duidelijk waar lyrics over gaan, als het te poetisch word of de message te gecodeerd. in dat geval kan ik een band het voordeel of het nadeel van de twijfel geven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik krijg echt lauwe poep van de zoveelste punk/hardcore band die dezelfde, voorgekauwde, integere mening probeert uit te dragen. Hoe goedbedoeld ook. Daarom staat ook bij mij de boodschap op een tweede plek, het is meer de esthetische kant van muziek die me boeit. En dan bedoel ik zowel het geluid als mooie teksten (die me niet perse hoeven aan te spreken, qua boodschap).
Laatst gewijzigd op 21-12-2003 om 20:17. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik vind boodschappen niet echt heel belangrijk, maar als de band een mooi verhaal te vertellen heeft, vind ik dat wel goed. sommige liedjes, zoals gollum's song, vind ik wel leuker om de tekst, dan wanneer er een andere tekst bij zou zitten.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Boodschap is voor mij belangrijk, wil echter niet zeggen dat deze nooit in een poetisch jasje gestoken mag worden of persé politico moet zijn. Boodschappen over persoonlijke problemen/gebeurtenisen hebben ook veel betekenis.
Maar opzich vind ik het prachtig dat bands hun mening verkondigen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Teksten zijn interessant, maar komen voor mij op de 2e plaats. De muziek moet egenlijk kunnen duidelijk maken wat er gezongen wordt. Dan vind ik de boodschap wel belangrijk, al kan de boodschap voor mij anders zijn dan de boodschap die zij eigenlijk willen uitsturen.
Zo vind ik een heleboel txten van CoF gewoon uitermate brak, maar toch hoor ik de muziek graag. Mocht blijken dat echt iets systematisch zou oproepen tot een of andere haat jegens andere personen, dan zou ik die band toch iig al niet meer sponsoren door er een cd van te kopen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
teksten vind ik heel erg belangrijk maar de boodschap niet echt
ik vind het mooi als er mooie woorden, zinnen, uitdrukkingen, bla bla zijn in een liedje maar er hoeft echt geen boodschap te zijn om het lied bijzonder te maken. vaak vind ik de liedjes met boodschappen ook minder mooi dan een die gewoon een mooie tekst heeft met geen doel of boodschap
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Over James, Marek en de Stalinistische censuur (brief aan iedereen) Hoofd&Schouders | 7 | 01-07-2005 00:30 | |
Films, TV & Radio |
[reclame/downloaden] sms is de boodschap DG | 11 | 20-08-2004 20:37 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Boodschappen Verwijderd | 21 | 02-04-2004 10:16 | |
Eten & Drinken |
Bij welke supermarkt(en) haal jij (of je ouders ofzo) de boodschappen? Gatara | 153 | 09-02-2004 16:54 | |
Verhalen & Gedichten |
de boodschap klootzak2001 | 2 | 18-07-2002 12:21 | |
Verhalen & Gedichten |
wat is de boodschap die wij moeten zien misspretty | 3 | 09-12-2001 11:36 |