Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2003, 16:53
@Moon
@Moon is offline
Hoi, ik ben van plan om over te stappen op lenzen. Nou vraag ik me af hoeveel het ongeveer kost om lenzen te nemen. Moet je elke maand nieuwe lenzen halen of om t half jaar ofzo?? En wat is eignelijk het verschil tussen harde en zachte lenzen?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 17:00
Verwijderd
Hoe duur ligt af van de soort lenzen (hard of zacht, dag-/week-/maand-/jaar-/nog-langer-lenzen bv.) en van de opticien ed. Om de hoeveel tijd je nieuwe lenzen moet, ligt ook aan de soort lenzen (hard of zacht, dag-/week-/maand-/jaar-/nog-langer-lenzen bv.).

Harde zijn hard, zachte zijn zacht. Zachte zitten vaak beter, je hebt minder last van stofjes ed in je ogen, enz. Harde lenzen corrigeren je ogen beter, schijnt. Voor zachte lenzen kun je allergisch zijn. En er zijn vast nog wel meer verschillen.

Laat je informeren door een opticien.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 17:03
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-12-2003 @ 18:00:
Harde zijn hard, zachte zijn zacht.
No shit

Sorry, kon het niet laten.
Oud 09-12-2003, 17:05
Verwijderd
Citaat:
telluriet schreef op 09-12-2003 @ 18:03:
No shit

Sorry, kon het niet laten.
Heb jij ook weer iets geleerd vandaag. Waar het forum al niet goed voor is.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 17:05
Nuck
Nuck is offline
Opticien heeft alle informatie . Die kan je ook zeggen wat voor lenzen het beste bij je ogen passen.
Oud 10-12-2003, 08:45
Snufje
Snufje is offline
Over het algemeen wordt door de opticien bij zachte lenzen maandlenzen aangeraden, dan is de kans op infectie vrij klein; Halfjaarlenzen (zacht) worden steeds vaker afgeraden ivm irritatie.

Ik heb maandlenzen en ik betaal €119,- per half jaar voor 6 setjes lenzen & 3 flessen lenzenvloeistof. (pearle)

Halfjaarlenzen waren bij de hans anders dacht ik iets van 75 GULDEN (37,50 euro?)

Harde lenzen zijn over het algemeen goedkoper, doordat ze voor veel langere tijd (paar jaar) zijn. Het nadeel hiervan is dat als je een andere sterkte krijgt, je weer opnieuw lenzen moet aanschaffen. Zachte lenzen zijn dus meer up-to-date doordat ze vaker vervangen worden...

Verder kan je met zachte lenzen wel zwemmen, voel je ze niet, uh.. nouja, zijn nog wel meer dingen denk ik..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 09:01
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik had eerst zachte lenzen, maar daar kon ik niet goed door zien, door een cilinder Nu heb ik harde, maar ik raad die echt af, omdat ik echt elke dag wel een stofje in mijn oog krijg en dat voelt als een bulldozer die graaft in mijn oog om het zo maar te zeggen.
Maar ik heb nu gehoord dat ik ook zachte lenzen kan nemen die aangepast zijn aan mijn cilinder en waar ik dus wel goed door kan zien. Maar daar weet ik verder nog niets over. Mijn lenzen worden trouwens vergoed en ik mag 1x per jaar nieuwe geloof ik
Oud 10-12-2003, 15:45
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 10-12-2003 @ 10:01:
Ik had eerst zachte lenzen, maar daar kon ik niet goed door zien, door een cilinder Nu heb ik harde, maar ik raad die echt af, omdat ik echt elke dag wel een stofje in mijn oog krijg en dat voelt als een bulldozer die graaft in mijn oog om het zo maar te zeggen.
Maar ik heb nu gehoord dat ik ook zachte lenzen kan nemen die aangepast zijn aan mijn cilinder en waar ik dus wel goed door kan zien. Maar daar weet ik verder nog niets over. Mijn lenzen worden trouwens vergoed en ik mag 1x per jaar nieuwe geloof ik
Met cilinder kan je inderdaad gewoon zachte lenzen. Ze zijn wat duurder, maar toch. Daarom zijn zachte lenzen met cilinder vaak jaarlenzen. Mijn vriend heeft al een paar jaar jaarlenzen (zacht) (En een cilinder).
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 15:52
Verwijderd
Ik heb harde lenzen gehad, ivm cilinder (toen had je voor zo ver ik weet nog geen zachte lenzen in dat geval) en allergie. Die waren toen dacht ik iets van ƒ200,-/ƒ300,- per stuk oid...weet ik niet meer precies. Ik vond ze beter zitten dan zachte lenzen (waar ik overigens ook niet mee kon zwemmen ). Je ogen schijnen met lenzen minder snel achteruit te gaan met een bril.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 16:47
Toscane
Toscane is offline
Halfjaarlenzen (zacht) zijn bij de Hans Anders 37,50 euro. Ik heb die ook en ze bevallen prima. Voordeel van goedkopere lenzen is, vooral in mijn geval, dat het niet zo'n hele grote ramp is als je eentje verliest.
Oud 10-12-2003, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Ilona1 schreef op 10-12-2003 @ 10:01:
Mijn lenzen worden trouwens vergoed en ik mag 1x per jaar nieuwe geloof ik
waardoor worden ze vergoed als ik vragen mag? Volgens mijn moeder werden lenzen niet vergoed bij me terwijl mn bril (die ruim 100 gulden duurder was) wel vergoed wordt.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 10:26
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
miewbeessie schreef op 10-12-2003 @ 18:39:
waardoor worden ze vergoed als ik vragen mag? Volgens mijn moeder werden lenzen niet vergoed bij me terwijl mn bril (die ruim 100 gulden duurder was) wel vergoed wordt.
Mijn lenzen & bril worden vergoed door ziekenfonds (zwolsche algemeene)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 11:33
Marcade
Marcade is offline
Ik heb zachte daglenzen. Ik had eerst maandlenzen gehad maar wilde daglenzen is proberen. Daglenzen zijn over het algemeen duurder dan maandlenzen. Wat ik voordelig vind aan daglenzen is, dat je niet meer echt met vloeistof zit te kloten; elke dag heb je gewoon een nieuw fris paar. Daarnaast, als mijn lenzen me gaan irriteren, gooi ik ze weg en doe gewoon een nieuw paar in. Ik kan ze ook makkelijker meeslepen omdat ik geen fles oid mee hoef te nemen. Dus op mijn werk heb ik ook gewoon een voorraadje lenzen liggen, just in case.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 12:36
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
miewbeessie schreef op 10-12-2003 @ 18:39:
Ik zal het straks even vragen, laat het hier vanavond weten. Maar weet bijna zeker dat het ziekenfonds het vergoed.
Oud 11-12-2003, 17:02
Ilona1
Ilona1 is offline
Ja mijn lenzen worden elk jaar vergoedt door de ziektenkosten-verzekering
Oud 11-12-2003, 18:27
telluriet
telluriet is offline
Ik betaal voor mijn zachte maandlenzen + vloeistof 240 euro per half jaar.

Ik word dus dik afgezet, zo blijkt als ik mijn prijs met de rest vergelijk, en zal het maar eens ergens anders proberen zodra deze sessie is afgelopen.

Ziekenfonds vergoedt overigens niks bij mij.
Oud 11-12-2003, 20:21
korfballer
korfballer is offline
heej snufje

ik heb zelf ook lenzen met een cilinder. Dit zijn gewoon zachte lenzen en het gaat prima! ik betaal bij de specsavers 20 euro per maand. Dus niks een keer per jaar gewoon elke maand nieuwe. perfect dus!

xx
Oud 12-12-2003, 09:24
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
korfballer schreef op 11-12-2003 @ 21:21:
heej snufje

ik heb zelf ook lenzen met een cilinder. Dit zijn gewoon zachte lenzen en het gaat prima! ik betaal bij de specsavers 20 euro per maand. Dus niks een keer per jaar gewoon elke maand nieuwe. perfect dus!

xx
Nouja, ik wist het ook niet zeker.. Het kost in principe meer geld om voor een afwijking die niet veel voor komt lenzen te maken (dus hele specifieke lenzen), dan lenzen die in massaproductie voor paar duizend mensen worden gemaakt te produceren..

Dusja, ik weet dat mijn vriend cilinder heeft en jaarlenzen, en dat hij relatief veel meer betaald dan ik. (Oke, nu zit hij ook bij een erg goede / duurdere opticien dan de pearle-prutsers)...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 12-12-2003 @ 10:24:
(Oke, nu zit hij ook bij een erg goede / duurdere opticien dan de pearle-prutsers)...
Dat over de pearl prutsers vind ik niet bepaald aardig, ik heb sinds ik een bril heb, en nu lenzen, altijd alles gehaald bij de pearle, en er valt voor mij niet te twisten over de service. Ik heb een aparte afwijking in mn ogen, waar een cilinderafwijking op twee plaatsen in een oog zit, en zelfs daarmee konden ze me goed adviseren bij mijn lenzen. Dus niets pearle prutsers.

Ik ben er nou trouwens ook achter gekomen dat mn lenzen waarschijnlijk wel vergoed worden, dus daar ben ik erg blij om
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 21:26
Fleurrr
Fleurrr is offline
Ideaal!!
de eerste 3 dagen denk je 'waar ben ik aan begonnen' en daarna is het heerlijk. Zoveel beter zicht, en je voelt ze helemaal niet zitten. Welk systeem je wilt kan je zelf bepalen en aan de hand daarvan worden de kosten bepaald. Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 15:53
bumblebee
bumblebee is offline
Heb zachte lenzen met cilinder. Ik ben 24 euro per maand kwijt, krijg ik ze opgestuurd samen met vloeistof. Ik zit bij de Pearle. Ik zou zeggen: gewoon even een keertje langsgaan, dan adviseren zij wel welke jij nodig hebt. Succes!

Regels voor berichten