Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2003, 10:49
bdx
bdx is offline
Hoi, ik ben al een tijdje veliefd op een meisje die ik vaak in café zie.
ong. 4 maanden geleden had ik haar tel. nummer gevraagd en die gaf ze aan mij, ik gaf ook mijn nummer en vroeg of ze een keer bij mij langs wil komen, dat wilde ze wel, maar dat is er tot nu toe nog niet van gekomen omdat ze weer steeds iets had, ze heeft het ook druk met school en werk.
Ik heb een paar keer met haar afgesproken in café; we haden toen afgesproken dat zei met vrienden naar café gaat, en dat ik daar om ± 23:00 - 0:00 kom. Ik ben al ong. 8 keer met haar uitgeweest, en we bleven tot het einde. Ik fietste samen met haar terug omdat ze vlak bij mij woont. Op de fiets vertelde ze dingen aan mij. Ze vroeg ook of ik nog maagd ben enzo. Ze vertelde ook dingen over haar. Ze zei ook een keer dat ze misschien meer dan alleen vriendschap wil. Het probleem is dat ik behoorlijk verliefd op haar ben, en ik weet niet of ze mij ook leuk vind/verliefd op mij is.
Tot nu toe zie ik haar alleen zaterdag nacht in café, meer zie ik haar niet. Ik heb wel geprobeerd om met haar thuis af te spreken, maar toen zei ze dat ze geen tijd heeft i.v.m. school enzo. Ook toen ik een tweede keer probeerde af te spreken was het weer hetzelfde; ze had geen tijd. Als ik haar bel, dan vraagt ze; Waarom bel je? Over de telefoon heb ik het idee dat ze niet zo geïnteresseerd klinkt en ze is best kortaf, maar als ik met haar uitga, dan is het wel gezellig. ze sluit me ook niet buiten ofzo.
Ik wil aan haar vragen wat ze van mij vind en of ze verliefd op mij is ofzo. Is dit verstandig of niet om het zo aan te pakken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2003, 10:53
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Om het gewoon te vragen is niet zo romantisch maar dan heb je wel meteen duidelijkheid. Misschien is het leuker als je haar weer naar huis fiets je haar gewoon gedag zoent. De 1e x gewoon op haar wang en dan de volgende keer zoen je haar echt. Ena ls je haar dn vraagt of ze verliefd is, is al stukken leuker
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 11:07
bdx
bdx is offline
Citaat:
Love,SweetLove schreef op 24-12-2003 @ 11:53:
Om het gewoon te vragen is niet zo romantisch maar dan heb je wel meteen duidelijkheid. Misschien is het leuker als je haar weer naar huis fiets je haar gewoon gedag zoent. De 1e x gewoon op haar wang en dan de volgende keer zoen je haar echt. Ena ls je haar dn vraagt of ze verliefd is, is al stukken leuker
Ze heeft mij al een paar keer drie kusjes gegeven op de wangen toen zij naar haar huis ging en ik naar mijn huis. Ook toen ik het café binnenkwam en haar zag staan met haar vrienden, kuste ik haar op de wangen, begroetings kus zou je het kunnen noemen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 11:18
Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
bdx schreef op 24-12-2003 @ 12:07:
Ze heeft mij al een paar keer drie kusjes gegeven op de wangen toen zij naar haar huis ging en ik naar mijn huis. Ook toen ik het café binnenkwam en haar zag staan met haar vrienden, kuste ik haar op de wangen, begroetings kus zou je het kunnen noemen ofzo.
Ik denk dat het meisje niet door heeft dat jij dit soort dingen en die vragen ziet als hints, dat er iets achter zit. En het feit dat ze geen tijd voor je heeft zegt wel wat. Als ze je leuk vind maakt ze echt wel tijd voor je. Ik denk dus niet dat ze je leuk vind, sorry
Oud 24-12-2003, 11:25
Verwijderd
Je kan het altijd proberen. Ben 'r inmiddels achter dat initiatief nemen bijna altijd gewaardeerd wordt. En dan nog. Die ene keer dat je een blauwtje loopt moet altijd gerelativeerd worden.
Boerenwijsheid zegt "Nooit geschoten, altijd mis."
Het is aan jou de vraag of je liever nog 2 jaar achter haar aanloopt in de hoop dat het escaleert en zij al dan wel of niet jouw vriendin wordt of jij 't 'r nu op waagt en duidelijkheid schept.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 11:27
bdx
bdx is offline
Citaat:
Last Resort schreef op 24-12-2003 @ 12:18:
Ik denk dat het meisje niet door heeft dat jij dit soort dingen en die vragen ziet als hints, dat er iets achter zit. En het feit dat ze geen tijd voor je heeft zegt wel wat. Als ze je leuk vind maakt ze echt wel tijd voor je. Ik denk dus niet dat ze je leuk vind, sorry
Ik twijfel er naar aanlijding van dit stukje wel over;

Ik fietste samen met haar terug omdat ze vlak bij mij woont. Op de fiets vertelde ze dingen aan mij. Ze vroeg ook of ik nog maagd ben enzo. Ze vertelde ook dingen over haar. Ze zei ook een keer dat ze misschien meer dan alleen vriendschap wil.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 11:32
Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
bdx schreef op 24-12-2003 @ 12:27:
Ik twijfel er naar aanlijding van dit stukje wel over;

Ik fietste samen met haar terug omdat ze vlak bij mij woont. Op de fiets vertelde ze dingen aan mij. Ze vroeg ook of ik nog maagd ben enzo. Ze vertelde ook dingen over haar. Ze zei ook een keer dat ze misschien meer dan alleen vriendschap wil.
Misschien een keer meer dan vriendschap...., om eerlijk te zijn heb je daar geen reet aan. Wanneer dat dan is, is totaal een raadsel. En meisjes kunnen gewoon heel goed bevriend zijn met een jongen en vrij persoonlijke dingen delen zegmaar. Meisjes zoeken daar neit altijd wat achter, maar jongens wel. En ja, dat heb ik aan den lijve ondervonden.

Maar wat ik zou doen als ik jou was, is het gewoon een keer recht door zee vragen/zeggen. Ik had eerst ook een 'twijfelgevalletje' met een meisje, en heb toen maar vrij direct gevraagd of ze met me uit wou ofzo. Toen vroeg ze 'waarom?'. Je loopt wel een blauwtje, maar ja, je hebt wel duidelijkheid en je kan verder. Heeft mij wel geholpen in ieder geval.
Oud 24-12-2003, 12:37
bdx
bdx is offline
Wat ik ook vreemd vind van haar is; als ik haar bel, dan vraagt ze als eerste; waarom bel je. Als ik haar een smsje stuur, dan stuurt ze een smsje terug met de tekst; wat is er.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 13:37
Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
bdx schreef op 24-12-2003 @ 13:37:
Wat ik ook vreemd vind van haar is; als ik haar bel, dan vraagt ze als eerste; waarom bel je. Als ik haar een smsje stuur, dan stuurt ze een smsje terug met de tekst; wat is er.
als je een smsje stuurt, staat daar meestal wel iets in, daaruit moet ze toch kunnen afleiden waarom je het stuurt, zou je zeggen. Volgensmij is het een beetje een apart meisje, hier kun je niks mee.
Oud 24-12-2003, 14:33
juno
juno is offline
Het lijkt erop dat ze je leuk gezelschap vindt voor die ene zaterdagavond in de week, en een vertrouwd persoon om na afloop mee naar huis te fietsen, maar verder heeft ze niet zo'n behoefte aan je.

Waarom bel je, wat is er. Jezes, wat een loeder.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 14:42
bdx
bdx is offline
Citaat:
juno schreef op 24-12-2003 @ 15:33:
Het lijkt erop dat ze je leuk gezelschap vindt voor die ene zaterdagavond in de week, en een vertrouwd persoon om na afloop mee naar huis te fietsen, maar verder heeft ze niet zo'n behoefte aan je.

Dus je bedoelt dat ze ook geen vriendschap met me wilt?

In café waren van haar en mij ook foto's gemaakt, die heb ik thuis uitgeprint, tegen haar heb ik gezegt dat ik de foto's mee zou nemen want dat wil ze héél graag. Maar ik neem de foto's niet mee. Als ze die wil zien, komt ze maar een keer langs want ze heeft nooit tijd om langs te komen als ik vraag of ze wil komen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 15:05
bdx
bdx is offline
Citaat:
Wat bedoel je hiermee, is ze een lozer ofzo?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 15:10
Verwijderd
Ik zou er in ieder geval niet teveel van verwachten
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 15:16
bdx
bdx is offline
Hier heb ik trouwens een foto van haar en mij staan die in café is gemaakt toen we uitgingen:

Laatst gewijzigd op 24-12-2003 om 23:28.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 16:53
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik denk idd niet dat ze wat in je ziet.

Jij ziet dat misschien als hele intieme gesprekken als het gaat over "nog maagd zijn" enzo, maar eigenlijk vind ik en waarschijnlijk zei ook, dat dat een dood normale vraag is.
Ze vind het waarschijnlijk wel leuk dat je zo geinteresseerd bent en wil gewoon een beetje weten hoe jij bent. Voor de rest niks.

Maar voor zekerheid kan je het toch maar beter even vragen. Vraag als je weer naar huis fietst maar of ze voordat ze naar haar eigen huis gaat, nog even naar jou huis gaat om die foto's te bekijken. Als ze dan zegt "ach joh...neem die foto's volgende week maar gewoon even mee". Dan zeg jij dat je ze dan toch weer vergeet en dat ze dus beter effe mee kan gaan.

Eenmaal bij jou thuis laat je haar lekker op de bank plaats nemen, geef je haar nog een biertje of weet ik veel wat en laat je de foto zien.
Nou, als je dan is subtiel vraagt hoe de zaken tussen jullie staan krijg je vast wel een duidelijk antwoord.
Oud 24-12-2003, 18:28
juno
juno is offline
Citaat:
bdx schreef op 24-12-2003 @ 16:05:
Wat bedoel je hiermee, is ze een lozer ofzo?

Een loeder, beter bekend als kreng, kattekop, mispunt, harpij en wat al dies meer zij. Een bi@tch, om in het vocabulaire van de moderne tijd te blijven.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 18:49
Verwijderd
Ik denk ook niet dat ze echt interesse heeft. Anders doet ze ook wel normaal als je belt... denk eerder dat ze door drank iets te 'los' is...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 20:19
bdx
bdx is offline
Citaat:
Alex schreef op 24-12-2003 @ 19:49:
Ik denk ook niet dat ze echt interesse heeft. Anders doet ze ook wel normaal als je belt... denk eerder dat ze door drank iets te 'los' is...
Ik vraag me dan af of ze me eigenlijk wel mag, misschien wil ze me alleen gebruiken ofzo. Maar ik ga dit met haar bepreken en dan kijken hoe ze reageert.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
bdx schreef op 24-12-2003 @ 21:19:
Ik vraag me dan af of ze me eigenlijk wel mag, misschien wil ze me alleen gebruiken ofzo. Maar ik ga dit met haar bepreken en dan kijken hoe ze reageert.
Mwah niet overdrijven... ik denk wel dat ze je mag, maar ik denk niet dat niet dat ze echt verliefd op je is.

Als mensen alcohol op hebben dan vinden ze meestal mensen nou eenmaal sneller leuk en ze zijn sneller openhartiger.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 20:55
bdx
bdx is offline
Citaat:
Alex schreef op 24-12-2003 @ 21:52:
Mwah niet overdrijven... ik denk wel dat ze je mag, maar ik denk niet dat niet dat ze echt verliefd op je is.

Als mensen alcohol op hebben dan vinden ze meestal mensen nou eenmaal sneller leuk en ze zijn sneller openhartiger.

Is het dan wel verstandig om het met haar er over te hebben?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 23:25
snoodaard
snoodaard is offline
Drink jij als je uitgaat ? Drinkt zíj als ze uitgaat ?

Dat lijken mij belangrijke vragen.
Oud 24-12-2003, 23:31
bdx
bdx is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 25-12-2003 @ 00:25:
Drink jij als je uitgaat ? Drinkt zíj als ze uitgaat ?

Dat lijken mij belangrijke vragen.
Als we uitgaan, drinken we alebij drankjes waar best veel alcohol inzit zoals bijv.: safarie suderans, boswandeling, goldstrike, breezer enzo
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 23:44
juno
juno is offline
Suderans, wat is dat?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 15:33
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
juno schreef op 25-12-2003 @ 00:44:
Suderans, wat is dat?
hij zal wel jus d'orange bedoeld hebben

maar uhmm....dan zit er toch nie zoveel alcohol in? En in breezer natuurlijk ook niet
Oud 25-12-2003, 23:59
stout!
stout! is offline
Citaat:
Hmm ik ben ook vaak zo aan de telefoon, gewoon omdat ik niet goed ben in bellen en me dan ongemakkelijk voel, júist als ik aan de telefoon ben met een jongen die ik wel leuk vind. En ik, een loeder? Onbedoeld dan.
Oud 26-12-2003, 11:44
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
bdx schreef op 25-12-2003 @ 00:31:
Als we uitgaan, drinken we alebij drankjes waar best veel alcohol inzit zoals bijv.: safarie suderans, boswandeling, goldstrike, breezer enzo
Damn, ben jij echt 22? Leer eerst de namen van de drankjes maar eens schrijven..

Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze iets met je wil. Tenminste, uit jouw stukje komt niets naar voren waarvan ik denk: 'ja dat is een hint'. Ik denk idd dat je twee keuzes hebt:
1) de stoute schoenen aantrekken en ervoor gaan. hierbij loop je natuurlijk de kans dat je een blauwtje loopt.
2) afwachten. hierbij loop je geen blauwtje, maar zo is er ook een zeer kleine kans dat het ooit iets wordt.

Ik zou zeggen: vertel haar gewoon op een subtiele manier dat je dr echt wel heel erg leuk begint te vinden en let dan goed op haar reactie.
Oud 26-12-2003, 12:30
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Dat van dat telefoon opnemen met wat is er vind ik op zich ook niet zo heel raar hoor. Kijk als je belt dan bel je ook met een reden, met een vraag of zo of ergens waarover je je hart wil luchten.
Als zij dan vraagt wat er is is dat op zich niet raar, het komt misschien wat raar over, maar sommige mensen komen beter over aan de telefoon dan anderen.

Ik denk gewoon dat je jezelf duidelijkheid moet verschaffen. Wij kunnen niet bepalen voor jou of ze wat met je wil, daar zal je toch echt zelf achter moeten zien te komen. Ik denk dat je het in principe wel kan vragen na een van jullie avondjes stappen. Je bent zelf wat losser en dan vraagt het ook een stuk makkelijker. Ondanks dat zij wel wat alcohol in d'r lijf heeft zal ze je toch wel de waarheid vertellen. Als ze niks met je wil dan zal ze dat heus wel vertellen. Maar goed, koester niet te veel hoop, want jullie hebben alleen maar een zaterdagavond relatie, ik denk dat ze jou ook gewoon ziet als deel van het vriendengroepje.
Als je duidelijkheid wilt dan moet je het gewoon vragen. Je kan ook nog eens proberen om te kijken of ze een keer samen iets met jou wil doen en het dan aan haar vragen. Pas wel op dat je het dan niet gelijk naar een kwart van de avond vraagt, want als ze dan negatief antwoord heb je geen leuke avond meer voor de boeg. Kijk gewoon wanneer het geschikte moment valt.
Oud 26-12-2003, 12:37
bdx
bdx is offline
Ik vraag me af of ze wel gewoon vriendschap met mij wil, vrienden maken ook tijd voor elkaar vrij en dat doet zij niet.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:54
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
bdx schreef op 26-12-2003 @ 13:37:
Ik vraag me af of ze wel gewoon vriendschap met mij wil, vrienden maken ook tijd voor elkaar vrij en dat doet zij niet.
Ach, je bent op het moment waarschijnlijk niet haar beste vriend, maar vriendschap kan groeien, als je maar eens de mogelijkheid krijgt om iets af te spreken buiten die zaterdagavond. Blijf vooral proberen om iets af te spreken. Ze ziet je echt wel als iemand waarbij ze zich echt veilig voelt en daar zijn vrienden voor. Geef haar gewoon de kans, als ze een keer tijd heeft zal ze heus wel wat met je willen gaan doen. Bel haar vraag of ze wat wil afspreken en als ze niet kan dan vraag je wat ze dan allemaal te doen heeft, probeer jezelf toch in haar agenda te krijgen, of desnoods maak je een afspraak voor over een paar weken. Dan zal ze vast nog wel een plaatsje voor je hebben. Als je haar leuk en aardig vindt moet je jezelf niet zomaar aan de kant laten zetten. (O ja pas wel op dat je niet te opdringerig wordt door bv elke dag te bellen ofzo, das niet echt bevordelijk * *)
Oud 26-12-2003, 13:38
bdx
bdx is offline
Ze heeft me trouwens ook geen kerstkaart gestuurd enzo, ze heeft me ook geen prettige kerstdagen gewenst en ook geen smsje gestuurd met daarin bijv. prettige kerstdagen ofzo. Ik had haar 2 weken geleden wel een kerstkaart gestuurd.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 13:42
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Hmm, vreemd. Maar op zich weet ik uit ervaring dat dat niet zo heel veel hoeft te betekenen.
Oud 26-12-2003, 16:43
*$tylo*
*$tylo* is offline
Ach het is maar kerst toch het is niet je verjaardag. Ik stuur ook nooit kerstkaarten
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 17:59
The0
The0 is offline
Persoonlijk zou ik zeggen: VRAAG er wat ze van je vind? Vind ze je gewoon aardig (of zoals gesuggereerd wordt zelfs dat niet) dan kan ze je dat dan vertellen. Niet geschoten is altijd mis remember.

Verder: van iedereen wie ik een kerstkaart krijg stuur ik er één terug, maar thats just me.
Oud 26-12-2003, 19:01
H2O
H2O is offline
Citaat:
bdx schreef op 24-12-2003 @ 11:49:
...
hmm..herkenbaar
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 19:15
bdx
bdx is offline
Hoi, ze heeft me vanavond net gebeld om te vragen of ik mee uit ga, ik ga vanavond met haar uit. ik hoop dat het me lukt om het te vertellen aan haar. ik vind het best spannend
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 19:34
Verwijderd
Citaat:
bdx schreef op 26-12-2003 @ 20:15:
Hoi, ze heeft me vanavond net gebeld om te vragen of ik mee uit ga, ik ga vanavond met haar uit. ik hoop dat het me lukt om het te vertellen aan haar. ik vind het best spannend
Kan... maar pas alsjeblieft op dat ze je niet gebruikt oke? Ik weet niet wat het is maar ik krijg niet echt een goed gevoel bij je verhaal.

Wel zou ik het vertellen, niet geschoten is altijd mis..
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 19:59
Margriet
Margriet is offline
Ik hoop dat het wat opleverd!!!

Liefs,
Margriet
Oud 26-12-2003, 20:06
bdx
bdx is offline
Citaat:
Alex schreef op 26-12-2003 @ 20:34:
Kan... maar pas alsjeblieft op dat ze je niet gebruikt oke? Ik weet niet wat het is maar ik krijg niet echt een goed gevoel bij je verhaal.
Hoe bedoel je dat ik moet uitkijken dat ze me gebruikt? En wat voor gevoel krijg je bij dit verhaal?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 20:19
Verwijderd
Citaat:
bdx schreef op 26-12-2003 @ 21:06:
Hoe bedoel je dat ik moet uitkijken dat ze me gebruikt? En wat voor gevoel krijg je bij dit verhaal?
Kweet niet precies, maar ga niet van mij uit... ik ken jou en dat meisje niet eens...

Is het misschien zo dat jij vaak voor haar betaald in de kroeg ofzo?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 21:36
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ok, waarschijnlijk ben je al weg maar goed. Leuk dat ze je belt, dat zal niet zijn omdat ze je totaal niet mag. Hopelijk heb je een leuke avond en lukt het een beetje.
Oud 27-12-2003, 03:53
bdx
bdx is offline
Hoi, ik ben met haar uitgeweest. Toen ik aankwam, wilde ze me niet op de wangen kussen, dat dé ze bij anderen wel. Ze zei dat ze nog ziek is en dat ik ook ziek wordt als ze mij op de wangen kust, (dit zijn echt waardeloze smoesjes van haar.)
Ze praatte in het begin met mij, maar op het einde van de avond sloot ze me buiten. We zouden ook samen met z’n tweeën terugfietsen, maar ze fietste met een ander mee. Ik fietste ook met hun mee en ze zei niks tegen mij.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 12:45
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Hmm, vervelend. De kans is groot dat je niks bij haar van de grond krijgt ben ik bang. Misschien moet je jezelf wat minder focussen op het feit dat je wat met haar wil, want de kans dat er iets ontstaat is waarschijnlijk niet zo groot. Zorg gewoon dat je een gezellige avond heb, focus je maar niet heel de tijd op haar, want volgens mij kan dat alleen maar tegenvallen.
Jammer.
Oud 27-12-2003, 15:36
Mark
Mark is offline
Gewoon een keer na het uitgaan vragen of ze met je mee komt nog wat drinken. Dan kom je er zo achter.

Succes.

en zoals iemand anders al zei: nooit geschoten is altijd mis. Doen!

Mark
Reageren

Regels voor berichten