Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2002, 17:05
Verwijderd
ik twijfel tussen 2 opleidingen: bedrijfseconomie aan de hes of International Finance and Accounting Studies aan de hes...
probleem is namelijk dat die 2e opleiding de engelstalige afstudeervariant er van is.. ik denk zelf dat dit goed is, omdat je een betere baan ermee kan krijgen.. maar mijn ouders denken dat ik dat niet aan kan omdat het volledig engelstalig is...

Wat denken jullie:
Ik sta voor Engels een 8,1 en voor Economie een 7,7 en voor deze vakken doe ik helemaal niks (voor dingen waar je niet voor kan leren, zoals teksten luistertoetsen is mijn gemiddelde een 9,2 dat moet volgens mij dus makkelijk lukken) ... volgens mij moet een engelstalige opleiding in dan toch wel lukken?

P.S: Ik weet dat ik gigantisch laat ben met inschrijven enzo maar het kwam er steeds niet van..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2002, 19:29
ilsy
ilsy is offline
Hey!

Waarom zou je de engelstalige variant niet aankunnen?
Kijk naar je cjifers en oordeel again! Als je zulke cijfers hebt moet je het naar mijn mening echt wel aankunnen. Zoniet moet deze opleiding wel superstudenten vragen die voor alles gemiddeld een 9,7 of hoger staan.

Luister naar jezelf en doe wat JIJ denkt dat het beste/ leukste/ verstandigste etc. is...en maak dan je keuze!

Goodluck om het ff in het engels te houden (hint hint)

Greetin'

P.S.: als je het niet aan zou kunnen kun je toch altijd nog overstappen..als je het niet probeert weet je ook niet of je het aankunt!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 20:11
NY
NY is offline
Schrijf je lekker in voor de opleiding die jou het leukst lijkt.
Als het die Englese is ga dan in de zomervakantie naar een Engelstalig gebied, dan ben je zo vloeiend!

Succes
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 03:18
marla85
marla85 is offline
Ga eerst naar het buitenland voor een jaar! (wat ik dus doe) In een engelstalig land dan, zoals amerika, leer je engels heeeeeel erg vloeiend...
Oud 05-05-2002, 17:35
Sommetje
Sommetje is offline
Als je goed in Engels bent en gemotiveerd zal het toch wel moeten lukken. Veel suc6!
Oud 05-05-2002, 22:52
Lyx
Lyx is offline
engelstalig of nie

in het 1e jaar krijg je toch allemaal van die vakken om je engels bij te spijkeren..
verder zelfs als je Nederlandstalig (economisch) opleiding doet krijg je later toch al de helft van alle boeken in het engels
dus het engels is geen probleem
het is een kwestie van wennen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 00:12
Verwijderd
Ik denk dat ik het wel doe mijn moeder zei dat die opleiding vooral voor mensen was wiens moedertaal engels is... Daarom twijfelde ik een beetje.. op vakantie naar engelstalig gebied lukt niet meer (vakantie al geboekt) en een jaar er tussen uit is niet echt iets voor mij, dan krijg ik last van heimwee maar ik denk dat ik het wel aan kan.. morgen ga ik naar de hes bellen om te kijken of er plaats is..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten