Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2005, 14:09
Verwijderd
Hallo,

ik post dit voor iemand anders maar..:

Weet iemand hier misschien iets te vertellen over een dans academie of een Havo/Dans academie die in het engels les geeft, of de mogelijk geeft om engelstalige aan hun academie te laten studeren.

Het gaat om een 16 jarig meisje uit zweden met een 1e jaars secundaire opleiding achter de rug ( nog 2 jaar te gaan en dan zou het gelijk staan aan een HAVO/DANS diploma )

Dus denk bijvoorbeeld aan academies die deels engels en deels nederlands les geven en daarbij een "Globe-klas" voor slecht/niet nederlands sprekende. of Academies die gewoon in zijn geheel Engelstalige opleidingen aanbieden..

Bedankt,
Jeroen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2005, 14:27
Verwijderd
dat kan iig in den haag (koncon.nl) en waarschijnlijk op zo'n beetje alle andere plaatsen waar je dans kan studeren. Daarvoor zou ik gewoon even op de verschillende websites kijken. Zolang ze maar wel goed Engels spreekt, want daar wordt je dan op getest.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 16:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wat voor n dansopleiding zoekt ze? Klassiek, modern, musical of toch meer theater? Er zijn namelijk ontzettend veel richtingen die je op kunt.

Verder laten ze vooral bij klassieke academies veel buitenlands sprekende mensen aan. In de musical wereld is dit al minder en zullen ze geen les geven in het engels.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 16:57
Verwijderd
ik heb op de websites gekeken voor d'r. probleem is dat dit bachellor opleidingen zijn,
en die van de koninklijke academie zijn me niet helemaal duidelijk, lijkt meer op pedagogische bewegingskunsten en zang/instrumentaal.

de richting die ze uit wilt is Jazz ( Modern dus )

Laatst gewijzigd op 17-11-2005 om 17:30.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 18:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Alle dansopleidingen zijn bachelor. Tenminste, als ze echt een diploma wil. Er is 1 mbo musical-opleiding in Amsterdam.

Modern kun je volgens mij het beste in Rotterdam doen, daar zijn ze heel erg gericht op deze dansvorm. Is echter ook een bachelor.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 18:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik snap trouwens niet wat er mis is met een bachelor? Daarbij maken ze vaak een uitzondering voor grote talenten die geen opleiding hebben op het juiste niveau.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 19:45
Miracle
Miracle is offline
>> Studiekeuze
Oud 17-11-2005, 23:31
Verwijderd
Het probleem van de bachelor is dat het school systeem in zweden anders werkt, ze moet nog 2 jaar om een gelijkwaardige opleiding HAVO afgerond te hebben ( maar wel met vakken voor Dans, Jazz, Drama, etc ).. een soort schakelklas zou je kunnen zeggen.

Laatst gewijzigd op 17-11-2005 om 23:40.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 10:15
Verwijderd
Bump
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 10:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wat wil je nou nog meer weten? Wat zoekt ze nou? Geen bachelor-opleiding? Wat wil ze dan? Mbo? Vooropleiding?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 13:44
Verwijderd
hehe, engelstalige vooropleiding , of een school die op bachelor niveau afstudeert maar via audities ipv papieren werkt.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 14:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ze werken allemaal via audities. In principe moet je dan wel minimaal havo hebben, maar ze maken uitzonderingen. Het zijn dan wel allemaal opleidingen van 4 jaar.

Vooropleiding kan wel, maar ik betwijfel of ze niet te oud is. Hoe oud is ze dus? Daarbij is een vooropleiding puur bedoeld als vooropleiding; je hebt niet alle vakken en je krijgt geen diploma oid.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 15:59
Verwijderd
ze is 16.

<-- fan van je eindproject foto
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 20:46
steefos
steefos is offline
Ik snap niet helemaal wat ze nou precies zoekt. ??

Vooropleidingen heb je bijna overal, maar Engelstalig wordt weer lastig lijkt me.

-Rotterdam > www.hmd.nl/
-Amsterdam > www.the.ahk.nl/
-Tilburg > www.fontysdansacademie.org
-Lucia Marthas >www.luciamarthas.com

bachelor opleidingen heb je daar ook allemaal, meestal is Engelstalig geen probleem.
Oh en er is er ook nog 1 in Arnhem > www.artez-dansacademie.nl
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 20:50
steefos
steefos is offline
en volgesmij is het zo dat je bij koncon niet meer binnenkomt als je daar je middelbare school niet gedaan hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten