Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2003, 21:09
Energy!
Energy! is offline
Ik wil dus een router neerzetten, tussen het netwerk, ik heb begrepen dat daar een firewall ajutomatische inzit,
maar kan je dat ook SOFTWAREmatig uitschakelen? of voor elke programma apart, iig dat je niet altijd die firewall hebt.

En als je download programma's heb (Tesla, Soulseek of iets in die richting) , moet je dan gaan kutten met proxy e.d?

dat waren mij vragen...

thx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2003, 22:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Heb je het over een hardware router of een software router (gateway)?
Oud 10-02-2003, 06:52
Martin
Martin is offline
Citaat:
Energy! schreef:
Ik wil dus een router neerzetten, tussen het netwerk, ik heb begrepen dat daar een firewall ajutomatische inzit
Zo`n firewall zit er niet altijd automatisch in.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 07:29
bam
bam is offline
Citaat:
Martin schreef:
Zo`n firewall zit er niet altijd automatisch in.
Staat op de doos, of het erin zit of niet. ^_^

Dus.. hmm, dit was weer mijn stukje informatie voor vandaag. ^_^
Oud 10-02-2003, 18:26
Orion84
Orion84 is offline
ik heb hier een edimax br6104 (hardware)router staan en die doet et prima, heb met geen enkel programma problemen van de firewall die er in zit. Nou weet ik niet wat voor programma's jij erachter wilt draaien, ik geloof dat als je zelf een server wilt draaien (voor een spel of ftp ofsow) dat je dan het een en ander apart moet instellen (portmapping) voor sommige progs, maar dat kan ook gewoon op die router. je kunt op de router inloggen met internet browser en dan krijg je gewoon een nette interface met allerlei opties en status etc.

dit model router heeft een ingebouwde 4 poort switch (10/100mbit) en een uplink waar je het inkomende internetsignaal insteekt.
Oud 12-02-2003, 17:08
Energy!
Energy! is offline
Er zit waarschijnlijk geen firewall in (weet het niet 100% zker) moet de doos ff zoeken,
maar het is dus mogelijk om op je router in te loggen?

ik heb ook geen software gekregen dus ik vond het nogal raar.

maarja ik ga het proberen
thanks iig
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 10:32
Berretje
Berretje is offline
Citaat:
Orion84 schreef op 10-02-2003 @ 19:26:
ik heb hier een edimax br6104 (hardware)router staan en die doet et prima, heb met geen enkel programma problemen van de firewall die er in zit. Nou weet ik niet wat voor programma's jij erachter wilt draaien, ik geloof dat als je zelf een server wilt draaien (voor een spel of ftp ofsow) dat je dan het een en ander apart moet instellen (portmapping) voor sommige progs, maar dat kan ook gewoon op die router. je kunt op de router inloggen met internet browser en dan krijg je gewoon een nette interface met allerlei opties en status etc.

dit model router heeft een ingebouwde 4 poort switch (10/100mbit) en een uplink waar je het inkomende internetsignaal insteekt.
Ik heb dus ook de BR-6104K(G) en ik krijg met geen enkele poging mijn mail via outlook express aan de praat. Ik zit dus via chello. Kan iemand me helpen. Die port forwarding heb ik allemaal al zitte probere zonder suc6.

Alvast bedankt

Grtz
Bart
Oud 04-01-2004, 12:30
Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Energy! schreef op 09-02-2003 @ 22:09:
Ik wil dus een router neerzetten, tussen het netwerk, ik heb begrepen dat daar een firewall ajutomatische inzit,
maar kan je dat ook SOFTWAREmatig uitschakelen? of voor elke programma apart, iig dat je niet altijd die firewall hebt.

En als je download programma's heb (Tesla, Soulseek of iets in die richting) , moet je dan gaan kutten met proxy e.d?

dat waren mij vragen...

thx
Waarom zou je die firewall willen uitschakelen? Ik heb inmiddels redelijk wat ervaring met dslrouters (edimax, alcatel, linksys, smc) en ik heb werkelijk nog nooit problemen met de firewall van die dingen gehad . Het werkt iig niet als een softwarematige firewall, dat je dus programma's het recht kan geven naar buiten te gaan. De firewall in de router zorgt ervoor dat al het inkomende verkeer waar niet om gevraagd word geblockt wordt. Van binnen naar buiten kun je wel gewoon alles doen .
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:31
Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Berretje schreef op 03-01-2004 @ 11:32:
Ik heb dus ook de BR-6104K(G) en ik krijg met geen enkele poging mijn mail via outlook express aan de praat. Ik zit dus via chello. Kan iemand me helpen. Die port forwarding heb ik allemaal al zitte probere zonder suc6.

Alvast bedankt

Grtz
Bart
Ik heb die router ook gehad, bij mij werkte het perfect zonder ook maar iets extra's in te stellen. Heb je Outlook wel wijs gemaakt dat ie via je lan-verbinding naar buiten moet?

Heb je geprobeerd de mailserver van chello te pingen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten