Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2003, 17:56
Harrie
Harrie is offline
hallo,

Ik kreeg dit van iemand. Hij zegt dat als je dingen in register aanpast je meerdere connecties maakt en dus sneller surft door het volgende te gaan doen:

Sneller surfen met ADSL in 4 Stappen

Stap 1 Ga naar “START”, “UITVOEREN” en typ dan “regedit” in en klik op “OK”

Stap2 Zoek naar de volgende sleutel:
“HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\InternetS ettings”
Kijk hier of DWORD waarden “MaxConnectionsPerServer” en “MaxConnectionsPer1_0Server bij staan. Als ze er allebei bij staan ga dan naar stap 4,
staan ze er niet bij volg dan eerst stap 3

Stap 3 Maak de sleutels 1 voor 1 aan via “BEWERKEN”, NIEUW”, “DWORD-
waarde”. Typ de namen exact zo over als ze hierboven staan. Herhaal deze stap voor
de tweede sleutel(of voor de gene die er nog niet stond).

Stap 4 Dubbelklik op één van de twee sleutels, en geef er de waarde 16 aan.
Herhaal deze stap voor allebei de sleutels

Als het goed is, zouden pagina’s met veel bestanden nu sneller moeten laden. Je kunt eventueel i.p.v.
de waarde 16 ook b.v. 128 proberen(deze waarde moet altijd kwadratisch opgeteld worden)

Ik heb het geprobeerd maar ik merk er niets van en hij zegt zelf dat hij zijn lite abo aardig heeft weten op te krikken. ik heb zelf basic (xs4all, weet niet of dit er invloed op moet hebben), maar ik geloof er weinig van en vandaar dit topic.

Wat is hier van waar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2003, 17:59
Puta
Puta is offline
Citaat:
Harrie schreef op 26-12-2003 @ 18:56:
Verhaal
volgens mij kan je nooit meer krijgen als waar je voor betaald toch? Dat is niet te ''kraken'' lijkt mij.
Oud 26-12-2003, 18:09
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
met die registry veranderingen kun je met internet explorer maar dan 2 bestanden tegelijk downloaden van een en dezelfde server. meer niet.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 21:29
dystopia
dystopia is offline
Zoiets kan met kabel (ie. @Home) werken. Maar dan kun je ook Download Accelarator gebruiken. Overigens is dat niet zo aardig voor de server cq. andere downloaders.

Er is een manier om je ADSL sneller te maken op het moment dat je zowel aan het uploaden alsmede aan het downloaden bent. Je PC verstuurt op zo'n moment lege ACK's naar de server waar je van download om te zeggen dat-ie het heeft ontvangen. Ondertussen wordt er ook geupload waardoor er een gelijke queue ontstaat voor zowel grote packets (de upload) alsmede lege ACK's (de download). Daardoor gaan beide niet optimaal. Wat je dus moet doen is je lege ACK's prioriteit geven zodat deze altijd eerder worden gestuurd dan de grote bulk upload packets.

Het principe staat hiet uitgelegd: http://www.benzedrine.cx/ackpri.html

Voor Linux is er wondershaper. Voor *BSD is er AltQ. Ik heb geen idee welk programma voor Windows je deze mogelijkheid geeft. Het zou me verbazen wanneer het niet bestaat.
Oud 27-12-2003, 21:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je internet sneller kan als je win9x of een ander incompetent OS gebruikt wat veels te kleine packets stuurt. Bij kabel grotere packets sturen kan voor grote snelheidswinst zorgen bij downloads. Ook Gigabit-LAN is gebaat bij de zogenaamde jumbo-packets. Dit heb ik zelf ondervonden en een verschil van 35MB/s tegenover 72MB/s gemeten. Niet slecht dus.

Maar dit is zoals gezegd een reg hack om MSIE meer dan 2 verbindingen tegelijkertijd te laten openen. Als je geen MSIE gebruikt dan slaap het al nergens op. Het heeft sowieso niets met ADSL te maken. Gewoon een hack voor MSIE. Die ook met TweakXP of XP-Antispy automatisch te doen is.
Oud 27-12-2003, 21:46
Verwijderd
Je gaat echt niet meer up of download krijgen, dat is allemaal geregeld bij de servers van je ISP, ze zijn niet gek daar.

Het enigste wat je kan doen is het effectiever versturen vacn packets etc, zie verer het verhaal van dys.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 21:56
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
********** schreef op 27-12-2003 @ 22:46:
Je gaat echt niet meer up of download krijgen, dat is allemaal geregeld bij de servers van je ISP, ze zijn niet gek daar.

Het enigste wat je kan doen is het effectiever versturen vacn packets etc, zie verer het verhaal van dys.
ow, maar als je het sneller binnenhaalt, betekent dat objectief bekeken toch gewoon hogere download?

owja, het is ook in einde 2003 nog steeds enige
ik wou je een bioscoopbon aanbieden, het was namelijk de 82e keer dat je het fout zei (http://forum.scholieren.com/search.p...der=descending)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten