Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2004, 10:11
elledc
elledc is offline
Het is te zien wat je verstaat onder 'gentleman zijn', maar vind je belangrijk dat je vriend zich als een gentleman gedraagt tov jou in je relatie?
Ik geef enkele voorbeelden met argumentatie.

- Je vriend stelt je altijd voor aan mensen die je niet kent, hij denkt vaak eerst aan jou dan aan zichzelf en toont dat hij fier is over jou.

- Hij houdt de deur voor je open, dat geeft je een gevoel dat je belangrijk bent voor hem, dat hij respect voor je heeft.

- In familieverband of vriendenkring laat hij je meegenieten van de gesprekken, hij zorgt ervoor dat je je niet op je ongemakken voelt en mengt jou mee in het gesprek.

- Als je ergens pijn hebt of je bent gevallen dan wil hij je gelijk verzorgen en in de plaats van te zeggen 'het zal wel helen', probeert hij het te verzorgen.

- Kortom je voelt dat hij veel respect voor je heeft en je houdt van dat mannelijke tov jou.

Zou je willen dat je vriend daar rekening mee houdt of vind je dat belachelijk, nonsens, 'passé' en ouderwets?
De vrouw staat gelijk aan de man en ze moeten elkaar behandelen als gelijken of het beeld van 'de vrouw als onderdanig' moet blijven behouden?
Wat vinden jullie belangrijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2004, 10:14
Maarten
Maarten is offline
Ja, dit wil ik ook wel eens weten!

Ik ben heel ouderwets opgevoed en soms weet ik ook niet of ik nou wel of niet dat moet doen wat ik denk dat ik zou moeten doen ;p
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:15
TranceGirl
TranceGirl is offline
Mijn vriend hoeft echt niet perse de deur voor mij open te houden hoor. Dat vind ik dus echt niet belangrijk. Ik vind het wel fijn als mijn vriend voor me zorgt, als ik bijvoorbeeld pijn heb. Dat geeft toch wel een teken dat hij om je geeft en van je houdt. Ik vind het ook heel erg fijn als mijn vriend me mee in het gesprek mengt, zodat ik me ook op mijn gemak voel. Helemaal geen problemen mee..
Ook als mijn vriend eerst aan mij denkt vind ik dat heel erg fijn om te horen/weten. Dat komt bij mij dan toch over dat hij ook aan mij denkt en om mij geeft...

Maar dit zou ik zelf ook bij MIJN vriend doen hoor. Dus het is niet zo dat alleen de jongen dat moet doen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:16
miro
miro is offline
In zekere mate moet hij wel een gentleman zijn. Het hoeft niet zo overdreven te zijn dat hij de deur voor mij openhoudt. Maar t geeft me wel een goed gevoel als hij laat merken dat hij trots op me is. Ik verwacht dat hij me voorstelt aan zijn vrienden, hij mij erbij betrekt en dat hij respect voor me heeft. Op wat voor manier dat hij dat dan laat merken maakt me niet zo heel veel uit.

O ja en ik ben iemand die er fel van overtuigd is dat mannen en vrouwen gelijk staan aan elkaar, niemand hoeft mij als een lagere te behandelen. Maar wat dat met gentleman te maken heeft?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:18
Verwijderd
Op de deur open houden na vind ik ze allemaal wel belangrijk. De deur openhouden doe ik ook wel voor een vriendin, maar ik weet niet of ze dat altijd even prettig vinden.
Waarom zou je zoiets per definitie ouderwets of ongeëmancipeerd moeten vinden? Ik mag toch hopen dat mijn toekomstige vriendin ook een beetje respect voor me zou hebben en me belangrijk vindt en dat laat merken op dit soort manieren.
Ik vind het belangrijk, maar het moet zeker niet alleen van de man komen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:26
Maarten
Maarten is offline
Citaat:

O ja en ik ben iemand die er fel van overtuigd is dat mannen en vrouwen gelijk staan aan elkaar, niemand hoeft mij als een lagere te behandelen. Maar wat dat met gentleman te maken heeft?
Ja, daar stond ik zelf ook al bij stil. Ik denk dat je het zo niet moet opvatten. Je moet het meer als een soort attentheid zijn. Zo van ik denk aan je. Vrouwen vinden aandacht wel fijn (en mannen ook uiteraard) en het is gewoon heel subtiel en klein. Ik doe trouwens dit soort dingen niet bewust, ik sta er niet bij stil zo van laat ik nu eens de deur openhouden. Ik doe het gewoon uit automatisme als ik om iemand geef omdat ik dan heel veel aan die persoon denk.

De attentheid heeft ook een goede bedoeling erachter: Het op gemak stellen van de ander.

Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 10:32.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:30
Verwijderd
Oh ja dat vind ik echtwel belangrijk

Ook bijv. dat hij gewoon Nederlands praat thuis wanneer ik er ben, ipv Duits en dat hij er wat van zegt als iemand anders dat niet doet. Dat gebeurt nu helaas nog niet zo.

Dat gentleman-gebeuren is er sowieso niet echt, maar dat neemt nog niet weg dat ik het wel belangrijk vind.

En ohja, dat hij voor me opkomt.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:42
Chimera
Chimera is offline
Volgens mij zijn dergelijke dingen toch doornormaal? IMHO heeft dat niks met 'gentlemanness' te maken, maar gewoon met het simpele feit dat je van je vriendin houdt.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:44
elledc
elledc is offline
Ikzelf vind het wel belangrijk, ik mis enkele dingen van 'gentleman zijn' bij mijn vriend en daarom vroeg ik me af wat jullie ervan vinden.

Ik vind het belangrijk me 'belangrijk' te voelen voor hem. Het is een soort van bescherming willen voelen en tonen dat hij trots is. Soms stelt hij me niet voor aan anderen, hij denkt er niet aan, en dat vind ik jammer. Tijdens gesprekken in familieverband richt hij zich niet vaak tot mij en dan denk ik, ben ik nu zijn liefje of een gewone vriendin?
Ik vind dit eigenlijk wel soort van primair in een relatie, je vriend die een 'echte' man is die toont dat hij superblij is met je...
Natuurlijk moet het wederzijds gebeuren maar ik denk in het algemeen dat de vrouw dit belangrijker vindt, heb ik de indruk.
Zoiets als de deur openhouden heb ik ook heel graag, veel meiden hebben dat niet graag maar het geeft een goed gevoel.
Ik weet niet of het mijn recht is mijn vriend daarin te doen veranderen, ik denk het niet, gebleken is dat het moeilijk is iemand van temperament te doen veraderen, maar toch, ik zou er toch wel iets aan willen doen...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:47
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 08-01-2004 @ 11:44:

Ik vind het belangrijk me 'belangrijk' te voelen voor hem. Het is een soort van bescherming willen voelen en tonen dat hij trots is. Tijdens gesprekken in familieverband richt hij zich niet vaak tot mij en dan denk ik, ben ik nu zijn liefje of een gewone vriendin?
Ik vind dit eigenlijk wel soort van primair in een relatie, je vriend die een 'echte' man is die toont dat hij superblij is met je...
*herkenning*
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:48
elledc
elledc is offline
Citaat:
Chimera schreef op 08-01-2004 @ 11:42:
Volgens mij zijn dergelijke dingen toch doornormaal? IMHO heeft dat niks met 'gentlemanness' te maken, maar gewoon met het simpele feit dat je van je vriendin houdt.
Dat vind ik ook, maar verkeerd is om dit algemeen te denken, mijn vriend bijvoorbeeld vindt dat niet doodnormaal, we zijn al langer dan een jaar samen en het gaat zeer goed, maar zulke dingen daar denkt hij soms gewoon niet aan.
Iemand die het doodnormaal vindt die doet die dingen spontaan zonder erbij na te denken, en zo zou het idd moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 08-01-2004 @ 11:48:
Dat vind ik ook, maar verkeerd is om dit algemeen te denken, mijn vriend bijvoorbeeld vindt dat niet doodnormaal,
Dat je vriend een uitzondering is, betekend niet dat men niet van een jongen in 't algemeen mag aannemen dat hij die normale dingen doet die je waardering in je partner aan haar/hem tonen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:56
miekmuis
miekmuis is offline
Ja eerlijk gezegd val ik echt op type gentlemen. Ik vind dat gewoon iets heel mannelijks hebben. Ik ben eigenlijk best ouderwets met dat soort dingen.
Oud 08-01-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 08-01-2004 @ 11:11:
- Je vriend stelt je altijd voor aan mensen die je niet kent, hij denkt vaak eerst aan jou dan aan zichzelf en toont dat hij fier is over jou.

- Hij houdt de deur voor je open, dat geeft je een gevoel dat je belangrijk bent voor hem, dat hij respect voor je heeft.

- In familieverband of vriendenkring laat hij je meegenieten van de gesprekken, hij zorgt ervoor dat je je niet op je ongemakken voelt en mengt jou mee in het gesprek.

- Als je ergens pijn hebt of je bent gevallen dan wil hij je gelijk verzorgen en in de plaats van te zeggen 'het zal wel helen', probeert hij het te verzorgen.

- Kortom je voelt dat hij veel respect voor je heeft en je houdt van dat mannelijke tov jou.
Ik vind de bovenstaande voorbeelden getuigen van zorgzaamheid. Niets ouderwets aan toch?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:21
Verwijderd
Ik vind wel dat mannen zich galant moeten gedragen tegenover vrouwen, maar ik vind ook dat vrouwen zich galant moeten gedragen tegenover mannen. Er voor zorgen dat je vriend(in) zich gemakkelijk voelt in een gesprek met mensen die hij/zij niet kent lijkt me trouwens niet meer dan normaal, evenals je vriend(in) voorstellen aan mensen etc, als ik pijn zou hebben en mijn vriend (of wie dan ook) zou reageren met 'och joh, gaat wel weer over' dan zou ik erg geïrriteerd raken. Deur openhouden trouwens ook, als je samen door een deur loopt ga je toch niet eerst door de deur en 'm daarna weer dichtdoen zodat de ander 'm weer open kan doen?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:24
Verwijderd
Wellevendheid is mijns inziens niet meer dan vanzelfsprekend, niet alleen jegens je vriendin, maar ook jegens een ieder.

Waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb, zijn meisjes die zo'n anti-etiquettaire houding hebben, die het zwaar overdreven vinden als een jongen een deur voor ze openhoudt of op andere manieren gewoon galant is. Zo'n quasi-stoere houding van 'ik kan wel voor mezelf zorgen hoor', dat is echt de grootste afknapper die ik kan bedenken. Bovendien is het bijzonder grof en stijlloos.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-01-2004 @ 12:24:
Wellevendheid is mijns inziens niet meer dan vanzelfsprekend, niet alleen jegens je vriendin, maar ook jegens een ieder.

Waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb, zijn meisjes die zo'n anti-etiquettaire houding hebben, die het zwaar overdreven vinden als een jongen een deur voor ze openhoudt of op andere manieren gewoon galant is. Zo'n quasi-stoere houding van 'ik kan wel voor mezelf zorgen hoor', dat is echt de grootste afknapper die ik kan bedenken. Bovendien is het bijzonder grof en stijlloos.
*agrees in every way *
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Bovendien is het bijzonder grof en stijlloos.
Inderdaad. Het heeft ook een bepaalde romantiek vind ik persoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:39
Scatterheart
Scatterheart is offline
Ja, dat is fijn, als jongens zich non-boeretig gedragen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:55
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Het is te zien wat je verstaat onder 'gentleman zijn', maar vind je belangrijk dat je vriend zich als een gentleman gedraagt tov jou in je relatie?
Ik geef enkele voorbeelden met argumentatie.

Zou je willen dat je vriend daar rekening mee houdt of vind je dat belachelijk, nonsens, 'passé' en ouderwets?
De vrouw staat gelijk aan de man en ze moeten elkaar behandelen als gelijken of het beeld van 'de vrouw als onderdanig' moet blijven behouden?
Ik heb soms het idee dat het ouderwets is. Ik vind het zelf namelijk absoluut vanzelfsprekend. (net zoals ik mijn brood en pizza gewoon met mes en vork eet).

Ik zou het absoluut zeer waarderen als een man dat voor mij doet allemaal. Misschien valt het me zelfs eerder op als een man dat niet doet, al zou ik het ook geen 'ramp' vinden als hij niet voor mij de deur open zal houden of niet al mijn drankjes betaald.

Je vriend(in) voorstellen aan je vrienden of andere onbekenden moet altijd. Iemand bij een gesprek proberen te betrekken ook, net als het opnemen voor de ander (tot op zekere hoogte)

Ik houd me graag aan de etiquette van het leven zeg maar (het boekje: hoe hoort het eigenlijk... is een erg goede)
maar ik merk ook wel dat er heeeel veel mensen zijn die die etiquette niet meer kennen en daar zal ik dan ook nooit een echt probleem van maken, tenzij ik het echt te ver vind gaan natuurlijk.
Oud 08-01-2004, 13:56
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:

Ik wilde net een dergelijk verhaal tikken, maar je was me voor . Maar inderdaad...grote afknapper
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 14:00
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik vind het ook allemaal vrij vanzelf sprekend..
en ouderwets? waarom zou het ouderwets zijn?
het ligt er natuurlijk ook wel beetje aan met wat voor vrouw je bent voor zon breezah geval ga ik niet de deur open houden want die doet da al voor ik da kan doen denk ik
Oud 08-01-2004, 14:01
~louise~
~louise~ is offline
Ik kan het zeker waarderen als een jongen zich gedraagt als een gentleman, d.w.z. zorgt dat jij je speciaal voelt. Mits het wel subtiel is en spontaan. Ik kan er echt niet tegen als jongens met een veel te triomfantelijk gezicht en gebaar de deur openhouden of als ze naar je toe rennen om je stoel bij je aan te kunnen schuiven.
Dat is geen teken van galantie of decadentie, maar van uitsloverij. Dan krijg ik wel die neiging, wat Nare Man verschrikkelijk vindt, om daar wat van te zeggen en dat zal ik dan ook doen .
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 14:04
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Een man hoort zich inderdaad als een echt heer te gedragen en niet als een boer. Bij de ene gelegenheid is echter andere hoffelijkheid gepast dan bij een andere. Neem nou een gala ofzo dan is het echt heel erg aardig en hoffelijk als je alle deuren voor je partner open doet, maar in het gewone leven kan het volgens mij ook behoorlijk irritant overkomen als je bij elke deur voor haar springt om hem open te doen (zij is er door, jij doet de deur dicht en moet je vervolgens weer haasten om de volgende deur voor haar open te doen. Dat komt dus niet bepaald goed over volgens mij)
En tuurlijk is het goed om mensen met een gesprek mee te laten doen en te zorgen dat ze er niet nutteloos bijstaan. Maar dat is niet echt een kwestie van hoffelijkheid, maar gewoon van sociaal gedrag.
Respect moet je ten alle tijde aan iemand vertonen, zelfs aan je vijanden.
En het verzorgen van mensen als ze ziek zijn dat is ook wel vrij normaal. Maar je moet oppassen dat er geen misbruik van je gemaakt wordt. Bijv als ze helemaal zielig gaat doen als ze drie keer moet niezen. Er moet dus echt wel wat ernstigs zijn. Ik denk dat als je een beetje ziek bent je niet teveel moet aanstellen en gewoon het beste ervan te maken. (Wat dat betreft ben ik wel wat harder geworden na een zwaar ongeluk. Ik mocht me niet veroeren in m'n bed en mij hoorde je niet echt klagen, maar er lag een jongen naast me die echt een verwonding had die niks voorstelde met die van mij en hij lag steeds te klagen. Nou dan wordt je ook niet goed hoor en dan denk je toch echt: "Verman jezelf gast")
Oud 08-01-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
1) Je vriend stelt je altijd voor aan mensen die je niet kent, hij denkt vaak eerst aan jou dan aan zichzelf en toont dat hij fier is over jou.

2) Hij houdt de deur voor je open, dat geeft je een gevoel dat je belangrijk bent voor hem, dat hij respect voor je heeft.

3) In familieverband of vriendenkring laat hij je meegenieten van de gesprekken, hij zorgt ervoor dat je je niet op je ongemakken voelt en mengt jou mee in het gesprek.

4) Als je ergens pijn hebt of je bent gevallen dan wil hij je gelijk verzorgen en in de plaats van te zeggen 'het zal wel helen', probeert hij het te verzorgen.

5) Kortom je voelt dat hij veel respect voor je heeft en je houdt van dat mannelijke tov jou.

1) als hij mij niet voorsteld aan zn vrienden owso, dan vind ik dat redelijk onbeschoft. Ik hoor bij hem en als hij mij niet voor zou stellen zou hij dat dus op dat moment niet voelen. Ondanks dat ik mezelf meestal wel voorstel.

2) De deur hoeft hij echt niet voor me open te houden, of mn stoel voor me aanschuiven owso, maar respect moet hij wel voor me hebben. En het gevoel dat ik belangrijk voor hem ben is ook wel belangrijk.

3) Als ik zelf niet in een gesprek mee kan doen waar 'vreemde'' mensen aan deelnemen dan voel ik me inderdaad best wel ongemakkelijk. Als hij me dus fijn wil laten voelen dan zal hij iig wel zn best moeten doen om em erin te betrekken en als het dan niet lukt, dan is het een ander verhaal. Hij heeft dan tenminste zijn best gedaan.

4) Mn vriendje moet dan wel een beetje bezorgd om me zijn, want dat geeft toch aan dat hij mij niet gekrenkt of in pijn wil zien. Maar overdreven voor me zorgen hoeft niet want dat kan ik zelf wel.

5) Wat ik al eerder zei: hij moet zowieso respect voor me hebben, anders zou het ook mn vriend niet zijn. In een relatie is respect toch echt iets belangrijks!

Ik hoop dat ik mn standpunten een beetje duidelijk gemaakt heb.

suusjuhhh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2004, 15:40
Miracle
Miracle is offline
De punten die jij noemt vind ik wel oke. Ik vind het totaal niet ouderwets en eigenlijk zou een meisje datzelfde ook kunnen doen toch? (als hij bij haar thuis is bijv.)

Sommige dingen gaan wel te ver. Bijv. élke deur open houden en áltijd de jas voor haar ophangen. Dan zou ik me er aan gaan irriteren.
Verder vind ik het leuk
Oud 08-01-2004, 15:42
frizzle
frizzle is offline
Citaat:
~louise~ schreef op 08-01-2004 @ 15:01:
Ik kan het zeker waarderen als een jongen zich gedraagt als een gentleman, d.w.z. zorgt dat jij je speciaal voelt. Mits het wel subtiel is en spontaan. Ik kan er echt niet tegen als jongens met een veel te triomfantelijk gezicht en gebaar de deur openhouden of als ze naar je toe rennen om je stoel bij je aan te kunnen schuiven.
Dat is geen teken van galantie of decadentie, maar van uitsloverij. Dan krijg ik wel die neiging, wat Nare Man verschrikkelijk vindt, om daar wat van te zeggen en dat zal ik dan ook doen .
Hier wil ik enkel nog aan toevoegen dat ik het ook absoluut niet nodig vind dat mijn vriend alles wil betalen. We zijn nu bijna 2,5 jaar samen en hij wil alles betalen van de bioscoop tot uit eten tot drankjes op stap, hij staat er overal op dat hij betaald. Na 2,5 jaar vind ik dat toch ietwat overdreven....
Oud 08-01-2004, 15:53
elledc
elledc is offline
Citaat:
frizzle schreef op 08-01-2004 @ 16:42:
Hier wil ik enkel nog aan toevoegen dat ik het ook absoluut niet nodig vind dat mijn vriend alles wil betalen. We zijn nu bijna 2,5 jaar samen en hij wil alles betalen van de bioscoop tot uit eten tot drankjes op stap, hij staat er overal op dat hij betaald. Na 2,5 jaar vind ik dat toch ietwat overdreven....
Ja dat is inderdaad overdreven. Maar als je vriend al werkt en jij niet, dan valt dit meer te begrijpen. Ik vergelijk even met mijn vriend, we studeren beiden en hij heeft een kleine job in een restaurant. Ik krijg misschien ietsje meer zakgeld dan hem dus dat compenseert. We betalen dus elk om de beurt als we iets gaan drinken of dergelijke maar meestal wil hij niet dat ik betaal. Dat vind ik wel 'n mooie geste maar hij moet natuurlijk ook niet overdrijven daarin want dan krijg ik een schuldgevoel en het gevoel dat ik ervan profiteer.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 16:16
~louise~
~louise~ is offline
Citaat:
frizzle schreef op 08-01-2004 @ 16:42:
Precies, maar het is echt heel vervelend als iemand erop staat alles te betalen. Dat wordt altijd zo'n vervelende discussie.

Heren: hou het dus een beetje low-profile, dat gentleman gedoe !
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 16:32
frizzle
frizzle is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 08-01-2004 @ 16:53:
Ja dat is inderdaad overdreven. Maar als je vriend al werkt en jij niet, dan valt dit meer te begrijpen.
Hij studeerd en ik zit op de Havo, weinig verschil dus, we hebben beide een bijbaantje maar hij heeft een vrij dure hobby die hij zelf moet betalen...... Boys.......
Oud 08-01-2004, 17:16
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Getverdemme. Ik kan mijn wond zelf wel verzorgen, ik kan zelf mijn mond opentrekken als ik me in een gesprek wil mengen en ik kan al helemaal zelf de deur openhouden.

Dan maar geen gentleman, vreselijk vind ik dat!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:59
Silly-Goose
Silly-Goose is offline
Ik vind veel goed, maar stoerder/(naar mijn mening) mannelijker vind ik ook leuk.

Te slijmerig wil ik niet hebben
Oud 08-01-2004, 18:02
sublime
sublime is offline
ja bitte hoe meer hoe beter :$

deuren openhouden (autoportieren ook...), jas aanhelpen, betalen, enz.. mja

ben erg ouderwets wat dat betreft, wellicht zelfs ongeemancipeerd
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 19:08
WinterQueen
WinterQueen is offline
Citaat:
[Het Engeltje] schreef op 08-01-2004 @ 18:16:
Getverdemme. Ik kan mijn wond zelf wel verzorgen, ik kan zelf mijn mond opentrekken als ik me in een gesprek wil mengen en ik kan al helemaal zelf de deur openhouden.

Dan maar geen gentleman, vreselijk vind ik dat!
helemaal mee eens !!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 19:20
marieke_temp
marieke_temp is offline
leuk en lief
mits niet overdreven
Oud 08-01-2004, 19:30
De_Daantje
De_Daantje is offline
Deur openhouden, leuk maar niet te vaak,.... en dan moet hij me wel met een super grote glimlach aankijken, dat is lief.

Maar stoel aanschuiven hoeft van mij niet...
Maar tafelmanieren vind ik wel belangrijk... Walgelijk als ze met hun mond vol praten! En betalen mag wel, maar als het duur is, dan betaal ik wel mee en dan moet hij er niet perse opstaan "omdat hij de jongen is" ofzo.

Maarja,.. voorstellen is leuk, zorgen dat ik me op m'n gemak voel ook. En niet te klef als z'n vrienden erbij zyn zovan "kijk, myn vriendin".

Maar voorderest,.. lief glimlachen en ik vergeet alles weer, dus
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 19:43
Verwijderd
Ik vind het wel leuk eigenlijk als een jongen zorgzaam is en laat merken dat hij om me geeft.
Hij hoeft niet persee een deur voor me open te houden, maar als hij dat wil, moet hij dat vooral doen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 19:57
AngelLena
AngelLena is offline
Een zorgzame jongen/man die beleefd is en respectvol, ook begripvol, goed gemanierd met een goed gevoel voor humor op de gepaste momenten maar ook diepgang heeft. Zo.. da's een hele mond vol
Oud 08-01-2004, 21:12
alpha
alpha is offline
Hij hoeft niet de deur voor me open te doen enzo, maar hij moet me wel voorstellen aan anderen, en als we samen zijn en ook met anderen, vrienden van hem, erbij, moet hij mij erin betrekken en niet denken van 'o ze vind haar weg wel'. Manieren moet hij tuurlijk ook hebben, maar niet constant de nette jongen zijn die alles keurig en precies doet: zo ben ik ook niet dus dat zou ik ook niet kunnen verdragen. Respect is uiteraard noodzakelijk maar dat lijkt me logisch. Het moet gewoon gezellig gaan, maar niet te.
Oud 08-01-2004, 21:33
Gwinnie
Gwinnie is offline
een beetje de gentleman uithangen mag hij wel, das wel prettig. maar niet te erg als dat ik eerst door de deur moet, dat ik nooit moet betalen enzo. het moet niet te overdreven en nep worden.

we zijn gewoon gelijk, maar ik wil wel iets meer in de 'watten' gelegd worden.
en wat je zegt over dat voorstellen en betrekken bij gesprekken vind ik niet meer dan normaal..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 21:41
Methuus
Methuus is offline
Citaat:

Ik doe hetzelfde als m'n zusje.
Oud 11-01-2004, 21:25
Anaïs
Anaïs is offline
Ben zelf nogal romantisch en cliché aangelegd.
Mn vriend hoeft niet elke deur voor me open te houden,
maar het zo nu en dan eens doen, kan je toch wel het gevoel
geven speciaal te zijn.
Elkaar voorstellen als je bij onbekenden bent, lijkt mij vanzelfsprekend,
maar blijkbaar voor mn vriend niet. Als we uitgaan, en hij ziet vrienden van hem die ik niet ken, dan gaat hij er gewoon naar toe en begint te praten. Dat is wel redelijk onwennig, dan sta ik daar maar gewoon...
Pijn/ziekte is wat medeleven wel ok, maar over melig gedoe wil ik ook wel niet. Dit is natuurlijk afhankelijk van de ziekte of pijn in kwestie.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 21:38
Jules
Jules is offline
Citaat:

Kan ik zelf ook. Dat voorstellen

Citaat:

Is lief. Maar kan ik zelf ook. Die deur

Citaat:

Kan ik zelf ook. Meedoen

Citaat:

Hijs dokter

Citaat:

Hij zit op voetbal.. mannelijk genoeg <3
(moest ik van hem zeggen. typen)

Citaat:

Heel leuk allemaal, maar je kan het overdrijven.. voor mij hoeft het niet zo, de hele tijd. Gewoon soms. Dan is het specialer.
Oud 11-01-2004, 21:49
Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Hij zit op voetbal.. mannelijk genoeg <3
(moest ik van hem zeggen. typen)
Look who's pulling the strings
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 22:16
Verwijderd
Citaat:
~louise~ schreef op 08-01-2004 @ 15:01:
Ja, maar dat is ook geen wellevendheid. Dat is overdreven regeltjesgeilheid. Van die mensen die toevallig even Van Ditshuyzen geleend hebben bij de bieb, en voor wie een hele nieuwe wereld opengaat en dat meteen willen laten zien. Dat is net zo lachwekkend als mensen die proberen een banaan met mes en vork te eten
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 14:41
Mother Earth
Mother Earth is offline
Hm, als zo'n jongen het te overdreven doet is het ook niet meer leuk hoor Deur open houden is mss al wat te veel en bijv. jas aandoen of stoel aanschuiven al helemaal

Maar dattie je bijv. wilt verzorgen als je bent gevallen of dattie er voor zorgt dat je je op je gemak voelt tijdens een familiegesprek is toch eigenlijk niet meer dan logisch??
Oud 12-01-2004, 14:46
Verwijderd
ehhh, mn eerste echte vriendje was wel een onwijze gentleman, en ik was het op een gegeven moment toch zat.
Je mag best een keer de deur open houden, en vragen of het nog pijn doet. Maar als iemand mij de hele tijd ergens in zit te betrekken waar ik niet in betrokken wil worden word ik stapelgek.

als ik me ergens mee wil bemoeien, lul ik wel gewoon mee. En ik stel mezelf maar voor, want dat word niet gedaan (das wel jammer, maar kijk eens wat voor een manieren ik heb!!! )
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 15:15
Sade
Sade is offline
Citaat:
Chimera schreef op 08-01-2004 @ 11:42:
Goh... dus hij houdt van me!

Offtopic: Gefeli, Sooz!

Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 15:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten