Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh ja dat vind ik echtwel belangrijk
![]() Ook bijv. dat hij gewoon Nederlands praat thuis wanneer ik er ben, ipv Duits en dat hij er wat van zegt als iemand anders dat niet doet. Dat gebeurt nu helaas nog niet zo. Dat gentleman-gebeuren is er sowieso niet echt, maar dat neemt nog niet weg dat ik het wel belangrijk vind. En ohja, dat hij voor me opkomt. |
![]() |
|
![]() |
Ikzelf vind het wel belangrijk, ik mis enkele dingen van 'gentleman zijn' bij mijn vriend en daarom vroeg ik me af wat jullie ervan vinden.
Ik vind het belangrijk me 'belangrijk' te voelen voor hem. Het is een soort van bescherming willen voelen en tonen dat hij trots is. Soms stelt hij me niet voor aan anderen, hij denkt er niet aan, en dat vind ik jammer. Tijdens gesprekken in familieverband richt hij zich niet vaak tot mij en dan denk ik, ben ik nu zijn liefje of een gewone vriendin? Ik vind dit eigenlijk wel soort van primair in een relatie, je vriend die een 'echte' man is die toont dat hij superblij is met je... Natuurlijk moet het wederzijds gebeuren maar ik denk in het algemeen dat de vrouw dit belangrijker vindt, heb ik de indruk. Zoiets als de deur openhouden heb ik ook heel graag, veel meiden hebben dat niet graag maar het geeft een goed gevoel. Ik weet niet of het mijn recht is mijn vriend daarin te doen veranderen, ik denk het niet, gebleken is dat het moeilijk is iemand van temperament te doen veraderen, maar toch, ik zou er toch wel iets aan willen doen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Iemand die het doodnormaal vindt die doet die dingen spontaan zonder erbij na te denken, en zo zou het idd moeten zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind wel dat mannen zich galant moeten gedragen tegenover vrouwen, maar ik vind ook dat vrouwen zich galant moeten gedragen tegenover mannen. Er voor zorgen dat je vriend(in) zich gemakkelijk voelt in een gesprek met mensen die hij/zij niet kent lijkt me trouwens niet meer dan normaal, evenals je vriend(in) voorstellen aan mensen etc, als ik pijn zou hebben en mijn vriend (of wie dan ook) zou reageren met 'och joh, gaat wel weer over' dan zou ik erg geïrriteerd raken. Deur openhouden trouwens ook, als je samen door een deur loopt ga je toch niet eerst door de deur en 'm daarna weer dichtdoen zodat de ander 'm weer open kan doen?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wellevendheid is mijns inziens niet meer dan vanzelfsprekend, niet alleen jegens je vriendin, maar ook jegens een ieder.
Waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb, zijn meisjes die zo'n anti-etiquettaire houding hebben, die het zwaar overdreven vinden als een jongen een deur voor ze openhoudt of op andere manieren gewoon galant is. Zo'n quasi-stoere houding van 'ik kan wel voor mezelf zorgen hoor', dat is echt de grootste afknapper die ik kan bedenken. Bovendien is het bijzonder grof en stijlloos. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou het absoluut zeer waarderen als een man dat voor mij doet allemaal. Misschien valt het me zelfs eerder op als een man dat niet doet, al zou ik het ook geen 'ramp' vinden als hij niet voor mij de deur open zal houden of niet al mijn drankjes betaald. Je vriend(in) voorstellen aan je vrienden of andere onbekenden moet altijd. Iemand bij een gesprek proberen te betrekken ook, net als het opnemen voor de ander (tot op zekere hoogte) Ik houd me graag aan de etiquette van het leven zeg maar (het boekje: hoe hoort het eigenlijk... is een erg goede) maar ik merk ook wel dat er heeeel veel mensen zijn die die etiquette niet meer kennen en daar zal ik dan ook nooit een echt probleem van maken, tenzij ik het echt te ver vind gaan natuurlijk.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
ik vind het ook allemaal vrij vanzelf sprekend..
en ouderwets? waarom zou het ouderwets zijn? het ligt er natuurlijk ook wel beetje aan met wat voor vrouw je bent ![]() ![]()
|
Ik kan het zeker waarderen als een jongen zich gedraagt als een gentleman, d.w.z. zorgt dat jij je speciaal voelt. Mits het wel subtiel is en spontaan. Ik kan er echt niet tegen als jongens met een veel te triomfantelijk gezicht en gebaar de deur openhouden of als ze naar je toe rennen om je stoel bij je aan te kunnen schuiven.
Dat is geen teken van galantie of decadentie, maar van uitsloverij. Dan krijg ik wel die neiging, wat Nare Man verschrikkelijk vindt, om daar wat van te zeggen en dat zal ik dan ook doen ![]() |
![]() |
|
Een man hoort zich inderdaad als een echt heer te gedragen en niet als een boer. Bij de ene gelegenheid is echter andere hoffelijkheid gepast dan bij een andere. Neem nou een gala ofzo dan is het echt heel erg aardig en hoffelijk als je alle deuren voor je partner open doet, maar in het gewone leven kan het volgens mij ook behoorlijk irritant overkomen als je bij elke deur voor haar springt om hem open te doen (zij is er door, jij doet de deur dicht en moet je vervolgens weer haasten om de volgende deur voor haar open te doen.
![]() En tuurlijk is het goed om mensen met een gesprek mee te laten doen en te zorgen dat ze er niet nutteloos bijstaan. Maar dat is niet echt een kwestie van hoffelijkheid, maar gewoon van sociaal gedrag. Respect moet je ten alle tijde aan iemand vertonen, zelfs aan je vijanden. En het verzorgen van mensen als ze ziek zijn dat is ook wel vrij normaal. Maar je moet oppassen dat er geen misbruik van je gemaakt wordt. Bijv als ze helemaal zielig gaat doen als ze drie keer moet niezen. Er moet dus echt wel wat ernstigs zijn. Ik denk dat als je een beetje ziek bent je niet teveel moet aanstellen en gewoon het beste ervan te maken. (Wat dat betreft ben ik wel wat harder geworden na een zwaar ongeluk. Ik mocht me niet veroeren in m'n bed en mij hoorde je niet echt klagen, maar er lag een jongen naast me die echt een verwonding had die niks voorstelde met die van mij en hij lag steeds te klagen. Nou dan wordt je ook niet goed hoor en dan denk je toch echt: "Verman jezelf gast")
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) De deur hoeft hij echt niet voor me open te houden, of mn stoel voor me aanschuiven owso, maar respect moet hij wel voor me hebben. En het gevoel dat ik belangrijk voor hem ben is ook wel belangrijk. 3) Als ik zelf niet in een gesprek mee kan doen waar 'vreemde'' mensen aan deelnemen dan voel ik me inderdaad best wel ongemakkelijk. Als hij me dus fijn wil laten voelen dan zal hij iig wel zn best moeten doen om em erin te betrekken en als het dan niet lukt, dan is het een ander verhaal. Hij heeft dan tenminste zijn best gedaan. 4) Mn vriendje moet dan wel een beetje bezorgd om me zijn, want dat geeft toch aan dat hij mij niet gekrenkt of in pijn wil zien. Maar overdreven voor me zorgen hoeft niet want dat kan ik zelf wel. 5) Wat ik al eerder zei: hij moet zowieso respect voor me hebben, anders zou het ook mn vriend niet zijn. In een relatie is respect toch echt iets belangrijks! Ik hoop dat ik mn standpunten een beetje duidelijk gemaakt heb. ![]() suusjuhhh |
Advertentie |
|
![]() |
|
De punten die jij noemt vind ik wel oke. Ik vind het totaal niet ouderwets en eigenlijk zou een meisje datzelfde ook kunnen doen toch? (als hij bij haar thuis is bijv.)
Sommige dingen gaan wel te ver. Bijv. élke deur open houden en áltijd de jas voor haar ophangen. Dan zou ik me er aan gaan irriteren. Verder vind ik het leuk ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Heren: hou het dus een beetje low-profile, dat gentleman gedoe ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Deur openhouden, leuk maar niet te vaak,.... en dan moet hij me wel met een super grote glimlach aankijken, dat is lief.
Maar stoel aanschuiven hoeft van mij niet... Maar tafelmanieren vind ik wel belangrijk... Walgelijk als ze met hun mond vol praten! En betalen mag wel, maar als het duur is, dan betaal ik wel mee en dan moet hij er niet perse opstaan "omdat hij de jongen is" ofzo. Maarja,.. voorstellen is leuk, zorgen dat ik me op m'n gemak voel ook. En niet te klef als z'n vrienden erbij zyn zovan "kijk, myn vriendin". ![]() |
![]() |
|
Hij hoeft niet de deur voor me open te doen enzo, maar hij moet me wel voorstellen aan anderen, en als we samen zijn en ook met anderen, vrienden van hem, erbij, moet hij mij erin betrekken en niet denken van 'o ze vind haar weg wel'. Manieren moet hij tuurlijk ook hebben, maar niet constant de nette jongen zijn die alles keurig en precies doet: zo ben ik ook niet dus dat zou ik ook niet kunnen verdragen. Respect is uiteraard noodzakelijk maar dat lijkt me logisch. Het moet gewoon gezellig gaan, maar niet te.
|
een beetje de gentleman uithangen mag hij wel, das wel prettig. maar niet te erg als dat ik eerst door de deur moet, dat ik nooit moet betalen enzo. het moet niet te overdreven en nep worden.
we zijn gewoon gelijk, maar ik wil wel iets meer in de 'watten' gelegd worden. ![]() en wat je zegt over dat voorstellen en betrekken bij gesprekken vind ik niet meer dan normaal.. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ben zelf nogal romantisch en cliché aangelegd.
Mn vriend hoeft niet elke deur voor me open te houden, maar het zo nu en dan eens doen, kan je toch wel het gevoel geven speciaal te zijn. Elkaar voorstellen als je bij onbekenden bent, lijkt mij vanzelfsprekend, maar blijkbaar voor mn vriend niet. Als we uitgaan, en hij ziet vrienden van hem die ik niet ken, dan gaat hij er gewoon naar toe en begint te praten. Dat is wel redelijk onwennig, dan sta ik daar maar gewoon... Pijn/ziekte is wat medeleven wel ok, maar over melig gedoe wil ik ook wel niet. Dit is natuurlijk afhankelijk van de ziekte of pijn in kwestie. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Kan ik zelf ook. Dat voorstellen Citaat:
Is lief. Maar kan ik zelf ook. Die deur Citaat:
Kan ik zelf ook. Meedoen Citaat:
Hijs dokter ![]() Citaat:
Hij zit op voetbal.. mannelijk genoeg <3 (moest ik van hem zeggen. typen) Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hm, als zo'n jongen het te overdreven doet is het ook niet meer leuk hoor
![]() ![]() Maar dattie je bijv. wilt verzorgen als je bent gevallen of dattie er voor zorgt dat je je op je gemak voelt tijdens een familiegesprek is toch eigenlijk niet meer dan logisch??
|
Verwijderd
|
ehhh, mn eerste echte vriendje was wel een onwijze gentleman, en ik was het op een gegeven moment toch zat.
Je mag best een keer de deur open houden, en vragen of het nog pijn doet. Maar als iemand mij de hele tijd ergens in zit te betrekken waar ik niet in betrokken wil worden word ik stapelgek. als ik me ergens mee wil bemoeien, lul ik wel gewoon mee. En ik stel mezelf maar voor, want dat word niet gedaan (das wel jammer, maar kijk eens wat voor een manieren ik heb!!! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Offtopic: Gefeli, Sooz!
Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 15:18. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
''Mooiboy'' worden tips BB17 | 301 | 24-09-2011 17:16 | |
Liefde & Relatie |
nou meiden wat moet een jongen voor jullie betekenen? Verwijderd | 16 | 15-05-2010 18:27 | |
Lifestyle |
Het Grote Winkeltopic Jules | 187 | 23-07-2006 15:49 | |
Liefde & Relatie |
help! schatjekar | 8 | 04-12-2002 21:54 | |
Lifestyle |
[oldtimer] analyseer je mede forummer deel veel Bor | 359 | 27-09-2002 17:27 |