Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik bedoelde hier niet 'zien als in licht op je ogen en daar een stroom neurotransmitters van maken~', maar 'inzien, begrijpen'. Mijn eerste reactie was primair een standpunt; 'positieve waardeoordelen hoeven niet onderbouwd te worden, negatie wel'. Secundair dus een reactie op het enigszins loze reactietje van CoveredEyes en tertiar een reactie op jouw gedicht.
Vergeef me, ik heb gefaald. Ik probeerde met weinig woorden veel te zeggen, het zij zo... |
![]() |
||
Citaat:
Nu, met je uitleg, begrijp ik het wel.
|
hm vind m niet echt sterk...
eerste strofe zeker niet, komt me te gemaakt over en gewoon té kinds: zelfs voor een kindergedicht is het te simpel en te 'grof' vind ik. als je begrijpt wat ik bedoel. ik vind de 'compositie van woorden' niet plezierig kijk naar de laatste 4 regels van de eerste strofe, ik vind het te veel 'volwassen kindertaal' > woordkeus van een volwassene die een kind na wil doen.. de tweede strofe vind ik beter, omdat je woordkeus me daarin meer bevalt: warm-lacht en zwierstaart zijn beide erg mooi ![]() maar ook hier hetzelfde probleem dat ik het geheel te 'grof' vind en de compositie me niet aanspreekt.. het klopt niet, is te simpel, ik zou het haast een primitieve manier van dichten willen noemen ![]() simpel en kinderlijk kan heel mooi zijn, maar zeker in de tweede strofe vind ik de opbouw zo niet bij de lieve woordkeus passen dat het echt storend overkomt.. maar ook nog positief; je eindigt prachtig. simpel en veelzeggend ![]() de inhoud is mooi, maar echt, mijns inziens kan het zelfs voor een kindergedicht in veel betere vorm gegoten worden. (ik roep nu wel allemaal kritiek, maar tips voor een verbetering heb ik niet echt. al zou ik wat doen aan die korte zinnen in de eerste strofe, een kind praat wel in korte zinnen, maar dit doet meer overkomen als iemand die geen nederlands kan, zeker de laatste 2 regels van strofe 1) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
mi al veel beter
![]() tweede strofe vind ik nu echt heel mooi, al vind ik nu het losstaande nu een beetje storen (ik ben een kniesoor, ik weet ![]() piep de muis vind ik niet geweldig, mss ik maak mij klein/klein als een muis oid En verberg mij dan in een hoekje in huis mss En verberg mij in een hoekje van ons/het huis hm iig vind ik de tekst en de compositie (ik ben zo dol op dat woord, de laatste tijd ![]() ![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
wsz 58 Verwijderd | 500 | 07-11-2007 20:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Mooie gedichten Verwijderd | 111 | 19-09-2007 19:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Hoe snorremans de wereld van citroensap redde. (AANGEPASTE VERSIE) lestat080 | 3 | 22-12-2004 16:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Huizen zonder dak-->oorlog Twijg | 16 | 03-10-2004 21:48 | |
Psychologie |
(song)teksten die je raken.. ~~dolce~~ | 454 | 07-01-2004 14:16 |