Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2003, 10:58
Vlooienband
Vlooienband is offline
Oke... ik doe een soort van ander bioritme.. met ietwat minder slaap dan normaal...
en soms mis ik deelslaapjes, omdat ik dan moet werken. Dat Schiet Natuurlijk Niet Op.
Het probleem ise dan niet dat ik erg moe ben, maar dat ik dan absoluut niet wakker wordt. Ik zette mijn computerwekker vannacht er het hoogste volume, dat 'ie me met muziek wel uit mijn bed zou donderen. Nou, mooi niet! Ik heb mezelf omgedraaid, mijn hoofd onder het kussen gelegd en doorgeslapen.
Ik had ook nog een andere wekker gezet, maar die ligt hier in drie stukken. Hij's een beetje kapot gegooid. Nu vraag ik mezelf redelijk af... heeft iemand een manier om snel, goed en effectief wakker te worden?
Oud 21-12-2003, 11:02
Verwijderd
Ik wilde zeggen: neem het ritme aan dat de meeste mensen volgen...maar goed, dat doe je toch niet.

Neem zo'n ouderwetse 'rinkelwekker' en zet die op een aluminium bord dat vol ligt met gedroogde erwten. Of zet een wekker boven op je klerenkast, dan moet je er wel uit om hem uit te zetten. Of neem zo'n ding dat steeds harder en sneller gaat piepen (en zet die op je klerenkast).
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 11:10
Asperientje
Asperientje is offline
Hahhaaha... Ik vind het best wel grappig.. Zie k mijn broer best wel in...!!

Maar zijn oplossing is, mij iedere week extra zakgeld geven, en mij de taak geven dat ik hem op tijd wakker moet maken..

Heb je broers zussen? Je moeder misschien die je wel wakkr wil maken?

*als je niet snel wakker wordt, koud water helpt altijd...*
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 11:19
Balance
Balance is offline
Zoals Leonoor zegt: zet je wekker op een plek waar je niet bij kan vanaf je bed, zodat je er wel uit moet.
En verder is het toch een kwestie van zelfdiscipline. Je hebt als je wakker wordt altijd een moment waarop je beslist om je nog een keer om te draaien of er toch maar uit te gaan. Op dat punt moet jij beslissen dat, al ben je nog zo moe, je er uit gaat. Stap eventueel een warme douche in, dat helpt bij mij altijd om wakker te worden.
Oud 21-12-2003, 12:04
hansjuh
hansjuh is offline
Als je echt niet wakker wil worden is dat misschien een teken van je lichaam dat je meer slaap nodig hebt? En anders kun je er natuurlijk voor zorgen dat er andere mensen bij jou thuis zich zo aan jou wekker storen dat zij je wel wakker maken, eventueel met een lichte vorm van geweld !
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 12:06
Vlooienband
Vlooienband is offline
Hm, ik zal mijn wekker idd maar eens verplaatsen. Of ikprobeer mijn pjoet zo in te stellen, dat er een wachtwoord getiept moet worden eer het geluid uit gaat.

Ik geloof niet dat ik wil dat mijn broer me wakker maakt, en hij woont niet meer thuis.
En logica is bij mij altijd te ver te zoeken als ik net wakker ben.. ik ben dan gewoon helemaal van de kaart.
Oud 21-12-2003, 12:07
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
hansjuh schreef op 21-12-2003 @ 13:04:
Als je echt niet wakker wil worden is dat misschien een teken van je lichaam dat je meer slaap nodig hebt? En anders kun je er natuurlijk voor zorgen dat er andere mensen bij jou thuis zich zo aan jou wekker storen dat zij je wel wakker maken, eventueel met een lichte vorm van geweld !
nou, nee. Ik slaap gewoon behoorlijk vast.
Mijn andere huismensen horen niks van het lawaai dat ik maak
Oud 21-12-2003, 12:30
Miracle
Miracle is offline
Je hebt nu al wel genoeg tips gehad, maar ik zeg nog maar ff wat ik altijd doe.

Ik plan een half uur (ongeveer) om wakker te worden. Dus als de wekker gaat heb in principe nog een half uur om in bed te liggen en toch op tijd op school te komen. M'n wekker is een radio wekker en die zet ik pas uit als ik ook echt uit bed ben gestapt (ik vind het ook wel leuk om in bed gewoon te blijven luisteren ookal ben ik al wakker). En als ik écht geen zin heb om uit m'n bed te komen dat zet ik de radio ietsje harder en doe m'n nachtlampje aan, want dan weet ik zeker dat ik niet meer in slaap val.

Dat werkt bij mij best heel goed, als ik echt de wekker uit doe en doorslaap dan heb ik altijd nog een moeder die me uit bed schreeuwt
Oud 21-12-2003, 12:44
Hulk
Hulk is offline
ik heb wel eens over een dergelijk slaapschema gehoord dat het de eerste twee jaar goed gaat en dat je daarna last kijgt van chronische vermoeidheid...
Oud 21-12-2003, 12:57
ekki
ekki is offline
Citaat:
Daster schreef op 21-12-2003 @ 13:44:
ik heb wel eens over een dergelijk slaapschema gehoord dat het de eerste twee jaar goed gaat en dat je daarna last kijgt van chronische vermoeidheid...
ja, er is op dit forum ook al een discussie geweest over dat slaapschema en dat het lichamelijk volstrekt slecht is. maar dat zal ze op de lange termijn wel merken, je bent niet voor niets 's ochtends langer dan 's avonds: slaap heeft een functie.

maar goed, dat is nu denk ik niet zo aan de orde: anders moet je die andere topic maar ff opzoeken.
Oud 21-12-2003, 14:10
Verwijderd
Je hebt een soort lichtwekker; de lamp daarvan gaat dan steeds iets feller branden, tot op het moment dat je wakker moet worden, dan brandt hij op z'n felst en gaat hij erbij piepen. Zo wordt je lichaam beter wakker.

Misschien een ideetje? Ze zijn we heel erg duur hoor...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 21:09
Gandalf
Gandalf is offline
zon tijds schakelaar. gaat je wekker af (of 2 of 3) en je radio heel hard en je lamp gaat aan n dat alles tegelijk dan wordt je vast wel wakker.
Oud 30-12-2003, 20:30
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-12-2003 @ 12:02:
Neem zo'n ouderwetse 'rinkelwekker' en zet die op een aluminium bord dat vol ligt met gedroogde erwten.
En iedere keer maar weer die erwten opruimen.

Ik denk dat je lichaam moet wennen aan een ander slaapritme, aangezien het voor je lichaam niet normaal is.
Om wakker te worden kun je wel iets nemen waarvoor je je bed wel uit moet(wat Leonoor ook al zei).
Oud 01-01-2004, 15:52
MUTS123
MUTS123 is offline
Gewoon hard zijn voor jezelf
Ik heb een bloedhekel aan harde muziek 's ochtends, dus stel altijd mijn stereo (zorg anders dat er gewoon muziek aan gaat die je HAAT) in met het volume lekker hard om de tijd dat ik op moet. Afstandsbediening leg ik ergens neer waar ik vanuit mijn bed nooit bij kan

Regels voor berichten