![]() |
|
![]() |
Ik leef celibatair, niet dwangmatig dus het is geen verplichting. Het zou in principe ooit kunnen veranderen als ik andere meningen of inzichten krijg.
De rede is omdat ik vind dat seks liefde ondermijnt. En dan bedoel ik niet dat seks en liefde niet samen kunnen gaan maar dat ze voor mij in deze samenleving en cultuur niet samengaan. Dit zorgt ervoor dat ik gedwongen ben seks af te zweren in hoop ooit pure liefde te ervaren. Dat lukt aardig, het ervaren van pure liefde dan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
celebaire leven houdt in vrijgezel te zijn en blijven, waarom maakt hier niet uit ( werk, religieuze redenen)
Maar voor bijvoorbeeld religieuzen, is het niet celebaire leven om celebair te leven, maar om liefde aan God. Om hem beter te dienen, en al hun tijd aan God te besteden. Dit houdt in geen intieme relaties met niemand, dus geen tongzoenen etc. Ook zelf bevredeging hoord er niet thuis. |
![]() |
|
![]() |
Je kunt toch niet ontkennen dat de druk van seks, relaties, kinderen, trouwen enz, de verhoudingen tussen mannen en vrouwen onder druk zetten en negatief beinvloeden. Mensen vragen zich af of mannen en vrouwen wel een vriendschappelijke relatie zonder seks kunnen hebben, dat is toch het hoogtepunt van dit verschijnsel.
Ik heb op het internet in discussies veel slechte argumenten gezien maar arP slaat echt alles. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Vrijen met klierkoorts? Checker | 5 | 23-07-2012 10:37 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel jij je op relationeel gebied topic #64 WolterB | 500 | 23-06-2007 13:20 | |
De Kantine |
Wat zou je nog niet voor 1 miljoen willen doen? Little Dutchess | 113 | 13-02-2006 22:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Heeft god ons gemaakt of wij hem? Blues | 100 | 01-01-2005 04:49 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
Liefde & Relatie |
Ik schaam me hier eigenlijk best wel voor... Yab-Yum | 14 | 30-12-2003 18:32 |