Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2003, 12:10
sublime
sublime is offline
also ben ik er zelf verre van tevreden over, maar gaarne hoor ik uw kritiek. aldus 2 dichtsels:

Ik zie u graag

Ik zie u graag

Gent is verblijd
verheugd te zien
de liefde
die groeit tussen twee mensen

de zon schijnt
en alles komt goed

___

Ik leef in een cirkel die eindigt in kou
rillende woorden en letters en grepen
ik denk en ik doe en ik denk
waarom deed ik dat nou

ik zie alles
en ik voel
tot op het diepste van mijn ziel
ben ik geroerd

enkel maar de eenzaamheid
ik schamper schimp sarcasme
bijtend naar mezelf, gevoelloos richting anderen

Ik leef in een cirkel met een einde, maar stoppen doet het niet
en de wereld is een cirkel om mij heen
ik geloof je niet - jij die mij beroeren wil
laat me toch geloven dat ik eindig

wat de tweede betreft, vind er zelf wel mooie dingen in zitten, maar heb het gevoel dat het als geheel niet klopt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2003, 13:12
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
sublime schreef op 31-12-2003 @ 13:10:
also ben ik er zelf verre van tevreden over, maar gaarne hoor ik uw kritiek. aldus 2 dichtsels:

Ik zie u graag

Ik zie u graag

Gent is verblijd
verheugd te zien
de liefde
die groeit tussen twee mensen

de zon schijnt
en alles komt goed

___

Ik leef in een cirkel die eindigt in kou
rillende woorden en letters en grepen
ik denk en ik doe en ik denk
waarom deed ik dat nou

ik zie alles
en ik voel
tot op het diepste van mijn ziel
ben ik geroerd

enkel maar de eenzaamheid
ik schamper schimp sarcasme
bijtend naar mezelf, gevoelloos richting anderen

Ik leef in een cirkel met een einde, maar stoppen doet het niet
en de wereld is een cirkel om mij heen
ik geloof je niet - jij die mij beroeren wil
laat me toch geloven dat ik eindig

wat de tweede betreft, vind er zelf wel mooie dingen in zitten, maar heb het gevoel dat het als geheel niet klopt...
Je 1e gedicht.

Vind de 1e wel erg simpel, het brengt wel iets duidelijk, maar verder niets bijzonders(wat ik er dan van "zie") Ik vind het wel interessant. En dan met name die laatste strofe, ik kan het niet goed uitleggen.

Over je 2e denk ik even na.
Oud 31-12-2003, 13:41
Kip187
Kip187 is offline
2de is zeer mooi zeer bewonderingswaardig dat je zoeits kan schrijven. het is nog niet echt af nee. het happy en dmoet nog komen.

de 1ste vind ik heel mooi omdat hij zo in constrast staat tot de 2de. Zo simpel...zo mooi. zo ingewikeld zo pijnlijk ...en die cirkel....

nou ja ik vind het onderwerp en hetgeen dat je eruit kunt halen mooi. en de gedichten dus ook
Oud 31-12-2003, 14:13
sublime
sublime is offline
Citaat:
Kip187 schreef op 31-12-2003 @ 14:41:
2de is zeer mooi zeer bewonderingswaardig dat je zoeits kan schrijven. het is nog niet echt af nee. het happy en dmoet nog komen.
dan moet dat happy end eerst irl komen, wil ik er oprecht over kunnen schrijven

Citaat:
de 1ste vind ik heel mooi omdat hij zo in constrast staat tot de 2de. Zo simpel...zo mooi. zo ingewikeld zo pijnlijk ...en die cirkel....

nou ja ik vind het onderwerp en hetgeen dat je eruit kunt halen mooi. en de gedichten dus ook
en bedankt voor je verder positieve commentaar

@Dreamerfly: snap wat je bedoeld met simpel.. dat had ik zelf eerlijk gezegd ook een beetje toen ik het eenmaal opgeschreven had.. dit zat namelijk al een paar dagen in mijn hoofd.. zo opgeschreven vind ik het ergens een beetje 'kaal' overkomen, in mijn hoofd valt het samen met beelden en kleuren en een bepaalde manier van uitspreken waardoor het mijzelf meer zegt. maar das nogal moeilijk over te brengen, zo.
(tijd dat ik leer met beeld en geluid te werken )

en ben toch wel benieuwd wat je er interessant aan vind.. geen reactie die ik er het zelf snel aan toe zou kennen, namelijk. dus als je een poging wilt doen het te verwoorden, graag

/edit: kom er trouwens nu net pas achter dat ik in de eerste strofe van het tweede gedicht rijm heb zitten

Laatst gewijzigd op 31-12-2003 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 16:53
jsoes
jsoes is offline
Citaat:
sublime schreef op 31-12-2003 @ 15:13:
@Dreamerfly: snap wat je bedoeld met simpel.. dat had ik zelf eerlijk gezegd ook een beetje toen ik het eenmaal opgeschreven had.. dit zat namelijk al een paar dagen in mijn hoofd.. zo opgeschreven vind ik het ergens een beetje 'kaal' overkomen, in mijn hoofd valt het samen met beelden en kleuren en een bepaalde manier van uitspreken waardoor het mijzelf meer zegt. maar das nogal moeilijk over te brengen, zo.
(tijd dat ik leer met beeld en geluid te werken )
Kaal = goed!!! Dit lijkt mij inderdaad een gedicht dat zeer goed zou floreren in combinatie met beeld en/of geluid. Juist het eenvoudige, standvastige vind ik fascinerend.

de zon schijnt
en alles komt goed

Zo. En niet anders! Ja, ik vind dat zeker wel wat hebben. Waarschijnlijk niet zodanig bedoeld, maar op mij komt het humoristisch en zelfs wat cynisch over. Ik vind juist deze sterk, eenvoud is de kracht.
Oud 01-01-2004, 21:23
sublime
sublime is offline
Citaat:
jsoes schreef op 31-12-2003 @ 17:53:
Kaal = goed!!! Dit lijkt mij inderdaad een gedicht dat zeer goed zou floreren in combinatie met beeld en/of geluid. Juist het eenvoudige, standvastige vind ik fascinerend.

de zon schijnt
en alles komt goed

Zo. En niet anders! Ja, ik vind dat zeker wel wat hebben. Waarschijnlijk niet zodanig bedoeld, maar op mij komt het humoristisch en zelfs wat cynisch over. Ik vind juist deze sterk, eenvoud is de kracht.
dank je wel en ja, eenvoud kan erg goed zijn, maar omdat ik er zelf bepaalde beelden bij heb, mis ik die gewoon als ik t op schrift zie staan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten