Advertentie | |
|
![]() |
|
Hm, is dat zo? Probeer eens echo($_SERVER['REQUEST_URI']); dat zou de relatieve URI moeten geven.
Ik gebruik mod_rewrite om *ALLE* requests door te sluizen naar één PHP file. Deze bepaald aan de hand van de REQUEST_URI wat er gaat gebeuren, dat is zoiets als: if ($uri == '/admin') { include('admin.php'); exit(); } elseif () zoiets Ik gebruik b.v. substr om te kijken of de URI begint met /images/. Zo ja, dan include ik images.php die dan de image gaat sturen en de headers gaat veranderen. Ik doe dus echt alles via php zelf. Voordeel? Meer controle en supergeile URIs. www.fluffles.net/computers/hardware/ Maar er staan helemaal geen "computers" of "hardware" directories in mn www directory. Alles in database. ![]() Nouja kijk maar of je hier wat aan hebt. Maar $_SERVER['REQUEST_URI'] zou moeten werken hoor.
|
neej het werkte niet met $_SERVER['REQUEST_URI'], had ik al geprobeerd... Maat op GoT heeft iemand dan gezegd om in .htacces van
ErrorDocument 404 http://www.jouwsite.be/404.php dit te maken: ErrorDocument 404 /404.php En dan wordt je niet doorsgestuurd naar de 404.php pagina, maar toch zie je ze. En dan werkt $_SERVER['REQUEST_URI'] wel ![]() Toch bedankt (zeker voor al die mod_rewrite info!) ! ![]()
Laatst gewijzigd op 03-01-2004 om 15:21. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[php] website met alleen index.php en database Verwijderd | 6 | 22-01-2009 09:35 | |
Software & Hardware |
[PHP] Taalmodules; opzet en efficientie Enlightenment | 17 | 18-07-2005 17:41 | |
Software & Hardware |
[website] Lycos - RewriteRule Verwijderd | 6 | 02-06-2005 21:54 | |
Software & Hardware |
[website/weblog] Permalink - MySQL ID permanent? Verwijderd | 4 | 01-06-2005 21:27 | |
Software & Hardware |
[PHP] Het ontwikkelen van een forum Enlightenment | 81 | 09-03-2005 12:30 | |
Software & Hardware |
[apache] mod_rewrite deathz0rz | 16 | 15-10-2003 18:36 |