Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2004, 19:12
Verwijderd
Ik loop al een tijdje rond met een paar zinnetjes in m'n hoofd over "de weg naar mijn wereld" maar het lukt me maar niet om er een normaal gedicht van te maken. Ik hoop dat dit wat is.

De weg naar mijn wereld moet je
ontdekken
en langzaam bevaren

verkennen
en langzaam begrijpen

beschermen
en langzaam veroveren

Maar boven alles, moet je
de weg naar mijn wereld

verdienen

Hmm ik ben het nog niet eens met het "beschermen" in de 3e strofe, misschien kan ik daar beter bezien of bekijken van maken
Graag jullie reactie

Laatst gewijzigd op 11-01-2004 om 11:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2004, 22:15
Lionheart
klopt, 'beschermen' past niet zo erg goed

en ik zou zo gauw niet weten wat wel

Laatst gewijzigd op 10-01-2004 om 22:29.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 08:55
lovetear
lovetear is offline
Mooi. Ik begrijp wat je bedoelt met beschermen, normaal bescherm je datgene wat je verovert hebt, niet andersom, daardoor staat het misschien een beetje vreemd. Je einde vind ik niet zo mooi, de toon wordt door het laatste woord helemaal anders, ik denk dat dat je bedoeling ook wel was, maar ik vind het niet zo mooi, het staat zo hard. Verder vind ik je herhaling niet echt vervelend, dat is goed gedaan. In zijn geheel vind ik hem eigenlijk best wel mooi .
Oud 11-01-2004, 11:17
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 11-01-2004 @ 09:55:
Mooi. Ik begrijp wat je bedoelt met beschermen, normaal bescherm je datgene wat je verovert hebt, niet andersom, daardoor staat het misschien een beetje vreemd. Je einde vind ik niet zo mooi, de toon wordt door het laatste woord helemaal anders, ik denk dat dat je bedoeling ook wel was, maar ik vind het niet zo mooi, het staat zo hard. Verder vind ik je herhaling niet echt vervelend, dat is goed gedaan. In zijn geheel vind ik hem eigenlijk best wel mooi .
Bedankt voor je reactie

Ik heb nu het laatste woord niet meer vetgedrukt, misschien dat het dan iets minder hard overkomt. Met het beschermen en veroveren zit ik nog steeds, daar moet ik nog maar eens over nadenken
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:51
Dolores
Dolores is offline
Mooi gedicht! Meestal vind ik teveel herhalingen erg storend, maar hier komt het goed tot zijn recht. Goed gedaan! (idd, dat 'beschermen' past er niet helemaal, maar ik denk dat het me zelf niet eens zo opgevallen was.. ja nu wel, omdat het ik weet.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten