Advertentie | |
|
![]() |
|
Mooi. Het begin in het engels vind ik erg goed,
or paradise of allebei vind ik echt ![]() waar niemand ooit op klaarlichte dag heeft liggen overpeinzen wat bedoeld wordt met 'Een doel hebben', waarom een kerkhof altijd koud is, of waar de wind slaapt. Dit stuk vind ik ijzersterk, het beste uit het hele gedicht. Het geeft het hele gedicht sfeer.
|
![]() |
Ik dank u
![]() Het einde was inderdaad zo bedoeld ja, om je als het ware met een ruk uit de zucht-romantiek te halen van die strofe die jij aanstipt als het beste uit het gedicht. Een manier van wakker schudden. Hoe abrupter, hoe beter. Bedoel je nou trouwens deze strofe: Let maar niet op mij; ik voldoe even niet aan de verwachting. als niet sterk genoeg? Wat vind je uit de toon vallen?
|
Bijzonder, ongelofelijk bijzonder... Misschien ook doordat ik er nu net in de goede stemming voor ben; heel indrukwekkend.
Ik sta op en laat me scheppen door een donkerbruine motorkap. Dit bedoelde ik dus met een krachtige, enigszins relativerende slotstrofe. Het weergeeft ook heel goed de handeling; het staat er zo, alsof het het enige is wat je naar zo'n gewaarwording (de rest van het gedicht dus) nog kan doen. Inderdaad een manier van wakkerschudden; een schetsing, en dan 'terug in de werkelijkheid', en vervolgens met zo'n contstatering aangeven hoe belangrijk/veelzeggend de rest van het gedicht eigenlijk is. Een beetje romantisch, toch wel ![]() Ik vind het een hoopvol, krachtig gedicht. Ik vind dat je vooral erg goed hebt toegewekt, de spanning hebt opgevoerd, naar het volgende stuk: waarom een kerkhof altijd koud is, of waar de wind slaapt. Ongelofelijk goed; dit is echt een enorm indrukwekkend stukje lyriek, mijns inziens. Ik vind het al echt heel goed, maar ik durf er toch nog wat over op te merken; ik zou voor 'slaapt' toch nog even een woord plaatsen, dat vind ik net wat beter passen bij de tonatie van dit stuk; dit is zo'n stuk wat meestal 'gezeg/geschreven' wordt op een belangrijk moment, een mooie typering; ik vind het beter passen als je deze strofe nog net íets minder abrupt zou eindigen. Ik zou bijvoorbeeld eerder zetten: waarom een kerkhof (mooi afgebroken hier, trouwens) altijd koud is, of waar de wind (zelfde verhaal hier; prachtig afgebroken; je geeft precies aan wanneer de lezer een korte pauze moet nemen) dan nog slaapt. Misschien vind je het niets hoor, maar dit is zoals ik het zie ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Heej bedankt voor je fijne reactie. Goed ook dat je het probleem aanstipt in de derde strofe. Jouw optie sprak me niet volledig aan, omdat het direct weer een vraagteken oproept: dan nog? Wanneer is dan? Hoe komt dat verschil in tijd er opeens in?
Maar ik heb iets anders gezocht met twee lettergrepen: of waar de wind 's ochtends slaapt Wel? Niet? Bagger? Of houden zo? (lekker, dit bijslijpen, zo kom ik steeds een stapje verder)
|
![]() |
Ik vind dit ook werkelijk prachtig...maar, was er een tijdje geleden niet ook al iemand die engels frans en nederlands door elkaar husselde? ...Naja ff los daarvan;
vind t gewoon weer een erg goed gedicht, t loopt lekker, weet niet hoe je dat flikt maar jouw gedichtne lopen altijd lekker..vind ik dan..wat ik ook erg leuk vind: misschien niet bewust gedaan, maar het contrast van die zoetsappige franse zinnetjes en de hardheid van het onderwerp, en dan vooral in de 3e strofe... ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dank voor je reactie, wat kan ik er verder nog over zeggen? Voel me weer vereerd! ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
welke film heb je gezien? DanielC | 500 | 24-07-2010 10:40 | |