Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2003, 12:07
martijn1985
martijn1985 is offline
Hoi

Ik wil in mijn computer een nieuwe videokaart hangen, eentje met Tv-out zodat ik films op mijn tv kan bekijken. Verder stel ik er niet echt hoge eisen aan. Ik speel niet of nauwelijks games, dus een 3d-ondersteuning lijkt mij niet bepaald nuttig. Het enige wat ik wil is dat ik er normaal mee kan werken (dwz: word/IE/windows XP etc er normaal mee kan draaien) en dat er een tv-out op zit. Verder: hij moet vooral niet al te duur zijn.

Heeft iemand een idee naar welke kaarten ik zou moeten kijken?

mochten mijn huidige specs iemand nog boeien:
mobo:Asrock K7VM2 3.0 KM266
Processor: AMD Duron 1300
geheugen: 256 MB DDR-SDRAM
Oud 27-12-2003, 14:44
Verwijderd
Als je puur voor de TV-Out gaat en het je niet om de snelheid gaat, kun je misschien een Geforce4 MX kopen met TV-uitgang e.d., dat kost je nieuw misschien vier tientjes, tweedehands nog minder.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 14:59
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-12-2003 @ 15:44:
Als je puur voor de TV-Out gaat en het je niet om de snelheid gaat, kun je misschien een Geforce4 MX kopen met TV-uitgang e.d., dat kost je nieuw misschien vier tientjes, tweedehands nog minder.
Is een goede oplossing inderdaad, denk dat je voor dat geld ook niet veel beters zult vinden.. de tv uitgang van een Matrox (tweedehands G400 is misschien interessant) is wat beter maar voor mij was die van een Geforce MX ook voldoende, levert ook genoeg video-acceleratie op voor dvd playback (ik had ooit een PII 350, het minimum voor dvd playback. Met een Geforce 256 kaart ging dat net. Dus met een Duron 1300 + zo'n kaart of beter ben je verzekerd van een soepele performance)

Laatst gewijzigd op 27-12-2003 om 15:03.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 15:14
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
ATi + Matrox leveren meestal betere 2D kwaliteit en hebben ook een wat betere TV-Out kwaliteit.
Oud 27-12-2003, 15:22
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
de tv-out van een geforce 4 MX is ok, maar niet geweldig (trillingen, onscherpte, niet stabiel).

overigens is een GF4 MX ook best in staat om een spelletje te spelen, ook wel nieuwe spellen, maar dan natuurlijk niet op 1600xzoveel, of zo, maar wel op 1024xzoveel
Oud 27-12-2003, 15:41
Orion
Orion is offline
Als je alleen voor de tv-out gaat zou ik ergens tweedehands een GF2 voor een paar tientjes op de kop tikken.
Oud 27-12-2003, 19:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mijn ervaring is dat moderne MX400 kaarten een superieure TV-out en 2D beeldkwaliteit hebben aan de GF2MX-serie. Oudere GF4MX-kaarten zullen wel vergelijkbaar zijn.

Zoals gezegd, koop een simpel GF4MX kaartje. Fijn is wel als je DDR geheugen neemt, mocht je ooit nog een spelletje willen doen. Voor 40 euro kun je hem kopen, maar meestal net iets duurder. Tweede hands is natuurlijk een prima alternatief, want veel mensen doen deze kaart juist weg voor een nieuwe videokaart.
Oud 28-12-2003, 03:16
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-12-2003 @ 16:22:
de tv-out van een geforce 4 MX is ok, maar niet geweldig (trillingen, onscherpte, niet stabiel).
Heeft niks met de Geforce4 te maken, de TV-encoder is bij NVidia-gebaseerde kaarten altijd extern. Als je dus een A-merk Geforce-kaart hebt, is de kans groot dat er ook een prima TV-encoder opzit. Ik heb zowel een Radeon 8500, een Geforce2 Ti als een Geforce4 Ti met TV-Out gehad, en nooit enig verschil gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 12:52
phoxetis
phoxetis is offline
Matrox heeft de best werkende tv-out. Daar zijn de meeste hobbyisten het roerend over eens. Qua kleur, scherpte, enzo. Ohja, de matrox kan op underscan/overscan worden geschakeld.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:48
Timmert
Timmert is offline
Als het je echt alleen maar om de tv-out gaat dan zou ik een 2e hands ATi kaartje op de kop proberen te tikken. Een Rage128 all-in wonder zou helemaal leuk zijn, dan heb je ook meteen tv-in en een tv-tuner .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten