Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat hij Marokkaans is, is niet zo belangrijk als de indruk die hij maakt. Is hij een nette, vriendelijke, beleefde en open jongen, die lief en respectvol is naar jou, die de hond aait en met je kleine broertje speelt en helpt met afwassen en U zegt tegen je ouders, dan komt het allemaal wel goed.
|
![]() |
|
idd, wat juno zegt, maar daar heb jij natuurlijk ook geen invloed op. Kijk als hij van Marokaanse afkomst is dan zal hij wel wat getint zijn, dus dat zullen je ouders wel gelijk zien, waarom zou je het dan achter houden. En als jou ouders zien dat jij een leuke aardige jongen hebt ontmoet die heel erg lief voor je is en waar jij stapel op bent, dan zullen ze het heus geen ramp vinden.
|
nou ik snap het wel..mijn vader zegt dat ik echt niet thuis moet komen met een gekleurde jongen..
hij is normaal niet echt racistisch (wel een beetje rechts) maar over vriendjes doet hij echt heel moeilijk. Ik zou het wel van tevoren voorzichtig ter sprake brengen, anders worden je ouders misschien een beetje kwaad dat je het niet gezegd hebt..
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Kijk hij heeft een beetje zo'n beeld van "die marokanen moeten toch allemaal met een marokaans meisje trouwen en gebruiken de nederlandse meisjes alleen voor sex enz" En nogmaals, aan mijn vriendje kun je ECHT niet zien dat hij marokaans is en ook hoor je het niet aan hoe hij praat. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat ben ik ![]() Of niet Jonne ![]() ![]() |
![]() |
|
Nou, wat ik begrijp uit je verhaal is dat je het liefste niet zegt dat hij Marokaans is. Een aantal mensen hebben al gezegd dat je het beste het erbij kan zeggen, maar dat doe je liever niet omdat je bang bent dat je vader er commentaar op heeft. Daar heb ik alle respect voor, maar vroeg of laat zal hij er toch wel een keer achter komen. Dan heb je misschien nog wel grotere problemen omdat je het verzwegen hebt en dat wil je vast ook niet.
Ik zou het dus gewoon vertellen. Maar als je dat niet wil waarom vraag je dan naar onze mening.
|
Ik neem aan dat ze niet gelijk naar zn nationaliteit zullen gaan vragen dus je verteldt gewoon niks wat ze niet vragen. En als ze er achteraf achter komen en er wat van zeggen dan zeg je gewoon dat ze er niet naar vroegen.
|
![]() |
bekijk het zo:
als hij bijvoorbeeld van oorsprong een belg is, of een zweed ofzo, zou je dat er dan bij zeggen? Het hangt daar een beetje vanaf. a;s je normaal heel expliciet daarover vertelt moet je het zeggen, maar als je het daar normaal niet over zou hebben zou t niet hoeven denk ik dan. en asl ze het vragen gewoon waarheid vertellen. |
![]() |
|
Ik kan je vader enigzins begrijpen, niet goedkeuren. Mijn vader zou hetzelfde hebben, absoluut niet omdat hij discrimineert (hij is groen links dus), maar omdat het cultuursverschillen met zich mee brengt die de relatie sowieso moeilijker maken.
Ik zou het wel echt zeggen tegen je ouders, gewoon min of meer meededelen. Ik neem aan dat ze wel eens wat over hem vragen en dan kun je dat op een gegeven moment (lijkt mij) gewoon zeggen... ![]() Liefs, Margriet
|
wauw, herkenning.
mijn vorige vriendje was donker en mijn ouders zijn heel racistisch ![]() ik bracht het maar zo: 'mam, ik heb een vriend. en bereidt je d'r maar gelijk op voor: hij is donker'. m'n moeder verder vragen natuurlijk en ze vond het totaal niet leuk. maar later toen hij mij een keer op kwam halen stelde hij zich aan m'n ouders voor, was heel netjes, luisterde naar verhalen van m'n vader enzovoorts. en toen vonden ze hem heel aardig en viel hij hen 100% mee ![]() zij denken dat elke allochtoon een rotzooizoeker is en door hem te ontmoeten zagen ze dat hij dat niet was. en geen commentaar op de gedachten van m'n ouders. dat zijn HUN gedachten, absoluut niet die van mij
|
![]() |
Ik versta je gepieker, heb ook eens een allochtone vriend gehad... hij was Turks. En naargelang mijn moeder in de kleutertuin toen hielp en zijn zusje vaak bij haar was. Wist ze maar al te goed dat hij Turks was.
Toen ze doorhad dat we vaak samen dingen deden. Zei ze, dat het mijn keus is. Maar dat ze me veel liever zag naar huis komen met een Belg, omdat ze bang is voor de islamitische en Turkse cultuur. Het is voor haar natuurlijk een stap in het onbekende. Ik kan haar wel verstaan. En ze kan nu opgelucht ademhalen, we hebben maar een paar maand iets gehad. Maar ik ben vorig jaar op reis naar Rusland geweest en daar heb ik een leuke Rus leren kennen, en deze week heb ik van hem een brief gekregen. Maar mijn grootvader als die langskomt, maakt meestal de brievenbus leeg. En hij zag dat het een brief was van Rusland en vroeg meteen van wie dat was. Hij dacht meteen dat ik met een kansarme jongen schreef.--> Die goede-oude mentaliteit ook. Nu is hij bang dat ik met een Rus naar huis ga komen. Wat is het toch met mensen... dat ze bang zijn voor mensen die een andere nationaliteit,taal of cutuur hebben???? Lieve,xxx
|
Ik zou het er niet van te voren bij vertellen.
Stel hem gewoon voor. Mochten je ouders er nou naar vragen kun je het tussen neus en lippen wel vertellen, maar doe gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Neem aan dat het een leuke jongen is die lief voor je is, als hij dat tijdens de ontmoeting een beetje over kan brengen dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat je ouders er een probleem van zullen maken.
|
![]() |
|
![]() |
Je moet gewoon alles zeggen, want dat zullen naar alle waarschijnlijkheid niet erg vinden. Later kan ja hem een keertje mee naar huis nemen om hem voor te stellen aan je ouders. Tot slot wil ik nog even zeggen dat je ouders inderdaad niets met hem hebben, maar jij. Als ze het er dus niet mee eens zijn kunnen ze de pot op.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar verder zijn ze heel blij met je hoor ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwe voorstel voor de AOW verhoging Tripp | 46 | 28-10-2009 12:09 | |
Seksualiteit |
Hoe stel jij andere dingen voor aan je vriend(in)? Methuselah | 27 | 13-12-2006 15:10 | |
De Kantine |
Heb jij een visuele voorstelling bij het jaar? Little Dutchess | 51 | 01-02-2006 09:39 | |
Beleidszaken |
Voorstel tot hervormingen, mbt vooral F&L en Mystiek en ook A&N en Lifestyle Beryll | 33 | 27-10-2003 22:04 | |
Psychologie |
Wat moet ik me hiervan voorstellen? Severus | 2 | 18-07-2003 01:32 | |
Liefde & Relatie |
Hoe leerde jij je vrienden kennen? BELLEKE | 23 | 17-04-2003 23:08 |