Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2003, 13:45
-bambi-
-bambi- is offline
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe vriend die ik graag aan mijn ouders voor wil stellen.
Mijn probleem is dus nu dat hij Marokaans is, op zich zullen mijn ouders hem wel accepteren maar zij zien mij toch liever met een Nederlandse jongen.
Mijn vriend heeft bruin haar en blauw/groene ogen hij ziet er dus totaal niet marokaans uit.
Ik zou dus ook gewoon kunnen verzwijgen dat hij marokaans is zodat mijn ouders er een beter gevoel bij hebben.
Ja het klinkt misschien heel dom maar ik zit er stiekem toch wel een beetje over te piekeren.

Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2003, 13:57
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Boeiend wat je ouders vinden, het is niet hun vriend, jij bent toch verliefd op hem. Liefde wint van alles, zolang jij van die jongen houdt maakt het toch niet uit wat anderen vinden.
Oud 28-12-2003, 14:02
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 28-12-2003 @ 14:57:
Boeiend wat je ouders vinden, het is niet hun vriend, jij bent toch verliefd op hem. Liefde wint van alles, zolang jij van die jongen houdt maakt het toch niet uit wat anderen vinden.
Tuurlijk daar heb je wel gelijk ik, maar ik vind het toch belangrijk wat mijn ouders van hem vinden,
als mijn ouders een positief beeld van hem hebben zouden ze ook makkelijker doen over bij elkaar slapen enzo om maar een voorbeeld te noemen..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 14:06
juno
juno is offline
Dat hij Marokkaans is, is niet zo belangrijk als de indruk die hij maakt. Is hij een nette, vriendelijke, beleefde en open jongen, die lief en respectvol is naar jou, die de hond aait en met je kleine broertje speelt en helpt met afwassen en U zegt tegen je ouders, dan komt het allemaal wel goed.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 14:17
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
idd, wat juno zegt, maar daar heb jij natuurlijk ook geen invloed op. Kijk als hij van Marokaanse afkomst is dan zal hij wel wat getint zijn, dus dat zullen je ouders wel gelijk zien, waarom zou je het dan achter houden. En als jou ouders zien dat jij een leuke aardige jongen hebt ontmoet die heel erg lief voor je is en waar jij stapel op bent, dan zullen ze het heus geen ramp vinden.
Oud 28-12-2003, 14:18
Verwijderd
Het maakt inderdaad niets uit dat hij Marokkaan is. Hij gaat gewoon met jou naar jouw huis, stelt zich keurig voor, geeft vader en moeder een hand en gedraagt zich gewoon relaxed, zoals ieder ander.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 14:24
tuttebel
tuttebel is offline
nou ik snap het wel..mijn vader zegt dat ik echt niet thuis moet komen met een gekleurde jongen..
hij is normaal niet echt racistisch (wel een beetje rechts) maar over vriendjes doet hij echt heel moeilijk.

Ik zou het wel van tevoren voorzichtig ter sprake brengen, anders worden je ouders misschien een beetje kwaad dat je het niet gezegd hebt..
Oud 28-12-2003, 14:24
Tox
Tox is offline
Citaat:
juno schreef op 28-12-2003 @ 15:06:
Dat hij Marokkaans is, is niet zo belangrijk als de indruk die hij maakt. Is hij een nette, vriendelijke, beleefde en open jongen, die lief en respectvol is naar jou, die de hond aait en met je kleine broertje speelt en helpt met afwassen en U zegt tegen je ouders, dan komt het allemaal wel goed.
precies
Oud 28-12-2003, 14:35
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 28-12-2003 @ 15:17:
idd, wat juno zegt, maar daar heb jij natuurlijk ook geen invloed op. Kijk als hij van Marokaanse afkomst is dan zal hij wel wat getint zijn, dus dat zullen je ouders wel gelijk zien, waarom zou je het dan achter houden. En als jou ouders zien dat jij een leuke aardige jongen hebt ontmoet die heel erg lief voor je is en waar jij stapel op bent, dan zullen ze het heus geen ramp vinden.
Nee hij is niet bleek ofzo maar je kunt echt niet aan hem zien dat hij marokaans is
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 14:36
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
bazfall schreef op 28-12-2003 @ 15:24:
nou ik snap het wel..mijn vader zegt dat ik echt niet thuis moet komen met een gekleurde jongen..
hij is normaal niet echt racistisch (wel een beetje rechts) maar over vriendjes doet hij echt heel moeilijk.

Ik zou het wel van tevoren voorzichtig ter sprake brengen, anders worden je ouders misschien een beetje kwaad dat je het niet gezegd hebt..
Inderdaad dat heeft mijn vader dus ook, daarom dacht ik wat niet weet wat niet deert...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 14:39
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
-bambi- schreef op 28-12-2003 @ 15:36:
Inderdaad dat heeft mijn vader dus ook, daarom dacht ik wat niet weet wat niet deert...
Als hij echt serieus iets tegen buitenlanders heeft, dan ziet hij dat ook wel hoor, dan kan je het beter vertellen. Of je moet je vriendje alleen maar aan je vader laten zien in duistere omgevingen
Oud 28-12-2003, 14:51
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 28-12-2003 @ 15:39:
Als hij echt serieus iets tegen buitenlanders heeft, dan ziet hij dat ook wel hoor, dan kan je het beter vertellen. Of je moet je vriendje alleen maar aan je vader laten zien in duistere omgevingen
Nee hij heeft niet echt iets tegen buitenlanders maar als ik met een buitenlander thuis kom...
Kijk hij heeft een beetje zo'n beeld van "die marokanen moeten toch allemaal met een marokaans meisje trouwen en gebruiken de nederlandse meisjes alleen voor sex enz"
En nogmaals, aan mijn vriendje kun je ECHT niet zien dat hij marokaans is en ook hoor je het niet aan hoe hij praat.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 14:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
-bambi- schreef op 28-12-2003 @ 15:51:
Nee hij heeft niet echt iets tegen buitenlanders maar als ik met een buitenlander thuis kom...
Kijk hij heeft een beetje zo'n beeld van "die marokanen moeten toch allemaal met een marokaans meisje trouwen en gebruiken de nederlandse meisjes alleen voor sex enz"
En nogmaals, aan mijn vriendje kun je ECHT niet zien dat hij marokaans is en ook hoor je het niet aan hoe hij praat.
stel hem gewoon voor als ieder ander: Pap, mam, dit is Piet, mijn vriendje. Misschien vragen ze het achteraf, misschien niet, je merkt het vanzelf wel. Als je het van te voren ter sprake brengt, lijkt het net of je het jou wat uitmaakt, en behandel je je vriendje anders dan een ander, wat ik een beetje raar vind (maar wel begrijp overgends, maar ik zou het zelf niet doen)
Oud 28-12-2003, 14:55
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 28-12-2003 @ 15:06:
een nette, vriendelijke, beleefde en open jongen, die lief en respectvol is naar jou, die de hond aait en met je kleine broertje speelt en helpt met afwassen en U zegt tegen je ouders, dan komt het allemaal wel goed.
Haha, supervet
Dat ben ik
Of niet Jonne ?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 14:57
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Nou, wat ik begrijp uit je verhaal is dat je het liefste niet zegt dat hij Marokaans is. Een aantal mensen hebben al gezegd dat je het beste het erbij kan zeggen, maar dat doe je liever niet omdat je bang bent dat je vader er commentaar op heeft. Daar heb ik alle respect voor, maar vroeg of laat zal hij er toch wel een keer achter komen. Dan heb je misschien nog wel grotere problemen omdat je het verzwegen hebt en dat wil je vast ook niet.
Ik zou het dus gewoon vertellen. Maar als je dat niet wil waarom vraag je dan naar onze mening.
Oud 28-12-2003, 15:51
LaResistance
LaResistance is offline
Ouders: Goh knul, hoe heet je eigenlijk?

Karim: Kar...uh Karel??!?

Oud 28-12-2003, 16:37
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik neem aan dat ze niet gelijk naar zn nationaliteit zullen gaan vragen dus je verteldt gewoon niks wat ze niet vragen. En als ze er achteraf achter komen en er wat van zeggen dan zeg je gewoon dat ze er niet naar vroegen.
Oud 28-12-2003, 16:58
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
inderdaad punkygirl

en trouwens, niet om jouw vader te beledigen bambi maar ik vind het vrij stom van je vader dat hij zijn dochter in haar doen en laten belet door wat híj vindt, zeker als het onterecht is wat hij vindt.
Oud 28-12-2003, 17:00
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
bekijk het zo:
als hij bijvoorbeeld van oorsprong een belg is, of een zweed ofzo, zou je dat er dan bij zeggen? Het hangt daar een beetje vanaf. a;s je normaal heel expliciet daarover vertelt moet je het zeggen, maar als je het daar normaal niet over zou hebben zou t niet hoeven denk ik dan. en asl ze het vragen gewoon waarheid vertellen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 17:41
Margriet
Margriet is offline
Ik kan je vader enigzins begrijpen, niet goedkeuren. Mijn vader zou hetzelfde hebben, absoluut niet omdat hij discrimineert (hij is groen links dus), maar omdat het cultuursverschillen met zich mee brengt die de relatie sowieso moeilijker maken.
Ik zou het wel echt zeggen tegen je ouders, gewoon min of meer meededelen. Ik neem aan dat ze wel eens wat over hem vragen en dan kun je dat op een gegeven moment (lijkt mij) gewoon zeggen...

Liefs,
Margriet
Oud 28-12-2003, 18:01
infamous
infamous is offline
stel hem gewoon voor, als ze er naar gaan vragen ofzow zeg je het eerlijk, en als ze er problemen mee hebben zeg je fuck you! [=
Oud 02-01-2004, 16:34
-bambi-
-bambi- is offline
Thanks voor de reacties, ik ga het inderdaad maar gewoon tegen m'n ouders zeggen als ze er om vragen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 16:42
Balance
Balance is offline
wauw, herkenning.
mijn vorige vriendje was donker en mijn ouders zijn heel racistisch
ik bracht het maar zo: 'mam, ik heb een vriend. en bereidt je d'r maar gelijk op voor: hij is donker'.
m'n moeder verder vragen natuurlijk en ze vond het totaal niet leuk.
maar later toen hij mij een keer op kwam halen stelde hij zich aan m'n ouders voor, was heel netjes, luisterde naar verhalen van m'n vader enzovoorts. en toen vonden ze hem heel aardig en viel hij hen 100% mee .
zij denken dat elke allochtoon een rotzooizoeker is en door hem te ontmoeten zagen ze dat hij dat niet was.
en geen commentaar op de gedachten van m'n ouders. dat zijn HUN gedachten, absoluut niet die van mij
Oud 02-01-2004, 19:44
lieve
lieve is offline
Ik versta je gepieker, heb ook eens een allochtone vriend gehad... hij was Turks. En naargelang mijn moeder in de kleutertuin toen hielp en zijn zusje vaak bij haar was. Wist ze maar al te goed dat hij Turks was.
Toen ze doorhad dat we vaak samen dingen deden.
Zei ze, dat het mijn keus is. Maar dat ze me veel liever zag naar huis komen met een Belg, omdat ze bang is voor de islamitische en Turkse cultuur. Het is voor haar natuurlijk een stap in het onbekende.
Ik kan haar wel verstaan.
En ze kan nu opgelucht ademhalen, we hebben maar een paar maand iets gehad.

Maar ik ben vorig jaar op reis naar Rusland geweest en daar heb ik een leuke Rus leren kennen, en deze week heb ik van hem een brief gekregen. Maar mijn grootvader als die langskomt, maakt meestal de brievenbus leeg. En hij zag dat het een brief was van Rusland en vroeg meteen van wie dat was.
Hij dacht meteen dat ik met een kansarme jongen schreef.--> Die goede-oude mentaliteit ook.
Nu is hij bang dat ik met een Rus naar huis ga komen.

Wat is het toch met mensen... dat ze bang zijn voor mensen die een andere nationaliteit,taal of cutuur hebben????

Lieve,xxx
Oud 02-01-2004, 20:23
Fleur
Fleur is offline
Ik zou het er niet van te voren bij vertellen.
Stel hem gewoon voor.
Mochten je ouders er nou naar vragen kun je het tussen neus en lippen wel vertellen, maar doe gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Neem aan dat het een leuke jongen is die lief voor je is, als hij dat tijdens de ontmoeting een beetje over kan brengen dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat je ouders er een probleem van zullen maken.
Oud 02-01-2004, 21:11
Thomas
Thomas is offline
Je moet gewoon alles zeggen, want dat zullen naar alle waarschijnlijkheid niet erg vinden. Later kan ja hem een keertje mee naar huis nemen om hem voor te stellen aan je ouders. Tot slot wil ik nog even zeggen dat je ouders inderdaad niets met hem hebben, maar jij. Als ze het er dus niet mee eens zijn kunnen ze de pot op.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 21:46
Gwinnie
Gwinnie is offline
gewoon voorstellen, niets over nationaliteit zeggen.
ze vragen t van zelf wel.

ik heb mn vriend ook echt niet voorgesteld als:
'dit is marco en hij is nederlands'
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 21:54
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 02-01-2004 @ 22:46:
ik heb mn vriend ook echt niet voorgesteld als:
'dit is marco en hij is nederlands'
Nee, hehe, dat lijkt me logisch. Ze verwachten dat je vriend Nederlands zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 22:19
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Thomas schreef op 02-01-2004 @ 22:54:
Nee, hehe, dat lijkt me logisch. Ze verwachten dat je vriend Nederlands zal zijn.
ik bedoel maar te zeggen, als je er zelf een punt van maakt, zullen zij dat ook meer doen.
doe gewoon alsof t hetzelfde is. is het in feite toch ook?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 07:33
checko
checko is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 03-01-2004 @ 23:19:
ik bedoel maar te zeggen, als je er zelf een punt van maakt, zullen zij dat ook meer doen.
doe gewoon alsof t hetzelfde is. is het in feite toch ook?
Ik kan me herinerren dat m'n ouders het ' veenendaalse boerinnetje' ook als buitenstaander zagen

Maar verder zijn ze heel blij met je hoor
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 09:20
Jules
Jules is offline
Je zou hem toch ook niet voorstellen als: "Dit is Klaas en hij is Nederlander" .. dus stel hem gewoon voor als je vriend, niet als een nationaliteit.
Oud 07-01-2004, 18:02
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
checko schreef op 07-01-2004 @ 08:33:
Ik kan me herinerren dat m'n ouders het ' veenendaalse boerinnetje' ook als buitenstaander zagen

Maar verder zijn ze heel blij met je hoor
hazerswoude is toch meer een boers gat dan veenendaal...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten