Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2004, 19:25
Marcus
Marcus is offline
Ik heb voor de drive-in show een pc nodig om lichten aan te sturen, nou heb ik mijn oude pentium 1 weer van de zolder gehaald. Het probleem is, alles weer aangesloten, maar als ik 'm dan aanzet, ratelt de harde schijf even, en op het moment dat ie beeld zou moeten geven houd ie op, de monitor blijft dus op stand-by staan. 't Is nog een at-moederbord met 200mhz MMX socket 7 processor. Heeft iemand een idee waar 't aan zou liggen?
Oud 17-04-2004, 20:12
Choking Duck
Choking Duck is offline
is 't toevallig koud en vochtig op je zolder ----> je kan 'm weggooien, want dan is 't moederbord vernaggelt.
misschien ook een ander onderdeel, maar dat zou je zelf uit moeten vinden.
hoe 't komt weet ik niet maar heb het al 2 X gehad met computers in de kelder.......

Probeer ook eens je CPU aan te drukken en een deel van je RAM eruittrekken mocht er EDO-RAM in zitten. (mag je alleen per 2 dezelfde/soortgelijken plaatsen.) of vervang je ram compleet..

Succes ermee

Choking Duck
Oud 17-04-2004, 20:14
Marcus
Marcus is offline
Zolder is prima verwarmt, het mobo is nog wel goed denk ik, en er zit 128mb sdram op, verdeeld over 2 banken.
Oud 17-04-2004, 21:52
Choking Duck
Choking Duck is offline
Misschien kan je een andere videokaart proberen (weet niet of je een pc speaker hebt, maar als je systeempje een paar piepen geeft dan kan 't je video zijn)

en trek es een SDRAM bank leeg, misschien is daar een dimmetje van overleden.
Oud 18-04-2004, 20:30
Marcus
Marcus is offline
Ik heb ff snel een isa videokaartje erin gegooid omdat er geen speaker meer in zit en ik zogauw nergens anders een speaker vandaan kan halen. Nog steeds doet ie niets, ook de bankjes sd-ram zijn er stuk voor stuk uitgeweest, nog niks. Ook de processor zit goed, de schuine kant matcht met de socket.
Oud 18-04-2004, 20:41
Marcus
Marcus is offline
Dit vind ik vreemd: ik heb nu een ander sd-bankje geprobeerd, toen deed de pc het weer, dus heb ik 't andere sd-ram weer geprobeerd en hij deed weer niks, maar nu ik dat ene bankje er weer in gooi doet ie daar ook niks op

edo ram maakt ook geen verschil, daar reageert ie ook niet op. Ik denk dat het probleem ergens anders ligt dan bij het geheugen.

- Edit -

Een andere harde schijf maakt ook niks uit, hij weigert beeld te geven

Laatst gewijzigd op 18-04-2004 om 20:45.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:16
Verwijderd
Slechte voeding? In verleden wel eens gehad dat ie de ene keer wel aanging en de andere keer niet.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 23:17
Marcus
Marcus is offline
Voeding licht het ook niet aan, ik heb een andere at voeding erbij gepakt en nog weigert ie tot leven te komen
Oud 19-04-2004, 21:09
Marcus
Marcus is offline
Hmm dit vat ik ook niet, ik heb het mobo losgekoppeld van de kast, en dus gewoon los op tafel gelegd met voeding en alles erbij. Isa videokaartje erin, sd-ram erin, hdd aangesloten, processor erop en stroom erop, hmm hij deed niks. Ik heb inmiddels een speakertje teruggevonden in mijn hardware collectie en die aangesloten, vreemd genoeg werkte het systeem toen wel, hij vond netjes alles wat erin zat, ook het geheugen (die 2 bankjes sd-ram).
Pci videokaartje erin en vreemd genoeg deed ie het toen weer niet, alles weer losgekoppeld en stevig aangedrukt; nog niks. Speaker-kabel omgedraaid en toen deed ie het wel

Ik zet nu 98 er weer op, mensen bedankt voor jullie reacties
Oud 19-04-2004, 22:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ghehe hij miste zn speakertje
Oud 29-04-2004, 11:17
Quincy
Quincy is offline
Hopelijk blijft ie het doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren