Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2004, 20:08
Snoezeke
Snoezeke is offline
Visie op de maatschappij kort samengvat, we zijn extreem matrealistisch
Vsie op het leven, ik amuseer me rot
Visie op de dood, wil ik niet aan denken

Hoe staan jullie tegenover deze 3 zaken ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2004, 20:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
visie op leven; leef hoe je wil leven, probeer het voor iedereen zo ongeveer leuk mogelijk te maken en leef zoals je denkt te horen leven en je hebt imo goed geleefd.

visie op dood: wel aan denken, maar niet altijd. Geweoon accepteren,w ant het gaat eraan komen.

visie op maatschappij: spreek voor jezelf over dat materialisme. Ik ben niet (zo) materialistisch. Tja kheb niet echt zomaar een oordeel klaar over 'de maatschappij'
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:29
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
ik vind de maatschappij eigelijk zwaar klote...alles draait om geld...meer geld verdienen dan anderen..meer hebben..hebben..krijgen...de mens maakt regels om beter "samen te kunnen leven" maar intussen verdrinkt de mens in zijn eigen regelgeving....

mensen worden geleefd door de maatschappij...maar dat klopt niet...wij zijn de mensen..wij leven..dan moet de maatschappij er voor ons zijn..nu zijn wij er voor de maatschappij..de regering en mensen die meer geld hebben/verdienen

leven is mooi....als je iig weet hoe je echt leeft......helaas hebben mensen het te druk met geld verdienen en dingen kopen om nog meer geld te verdienen dat ze vergeten met leven

dood....is minder...maar moet ook gebeuren..niemand komt eronderuit....maar ik geloof dat je weer opnieuw begint met een ander leven als je dod bent..dus heel erg is het niet...
Oud 27-01-2004, 20:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
dat alles om geld draait in de maatschappij vind ik zo schromelijk overdreven.
Met citaat reageren
Jordi
Jordi is offline
Visie op de maatschappij kort. Ik vind de maatschappij in zijn algemeenheid ontolerant en asociaal, maar er zijn natuurlijk heel veel mensen die dat niet zijn.

Visie op het leven. Probeer zo goed mogelijk te leven. Probeer het leven van zoveel mogelijk mensen (inclusief jezelf) een beetje prettig te maken.

Visie op de dood. Ik geloof niet dat er iets boeiends is na dit leven. Ik ben er op het moment niet echt bang voor, maar dat komt denk ik doordat ik voorlopig waarschijnlijk nog niet dood ga.
Met citaat reageren
Maarten
Maarten is offline
Citaat:

visie op leven; leef hoe je wil leven, probeer het voor iedereen zo ongeveer leuk mogelijk te maken en leef zoals je denkt te horen leven en je hebt imo goed geleefd.

Ik ben het met je eens, behalve met dat probeer het voor iedereen zo ongeveer leuk mogelijk te maken. Dat moet je alleen doen als jij dat zelf belangrijkt vindt...

Vandaar is de algemene regel: Volg je eigen geluk zowel op de korte als de lange termijn veel beter vind ik. Je kan het asociaal interpreteren, maar dat ligt aan jezelf. Wees zoals je zelf wil zijn. Je kan nooit het geluk van anderen voelen, behalve in je eigen geluk!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:56
Isa
Isa is offline
Citaat:
ganjafarmster schreef op 27-01-2004 @ 21:08:
Visie op de maatschappij kort samengvat, we zijn extreem matrealistisch
Vsie op het leven, ik amuseer me rot
Visie op de dood, wil ik niet aan denken

Hoe staan jullie tegenover deze 3 zaken ?
maatschappij:ik kan niet echt oordelen, maar ik vind de maatdchappij van nu het nieuwe sodom en gomorra. maar dat verschilt per individu.
Leven zie ander topic
dood, er is leven na de dood.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 21:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 27-01-2004 @ 21:32:
Ik ben het met je eens, behalve met dat probeer het voor iedereen zo ongeveer leuk mogelijk te maken. Dat moet je alleen doen als jij dat zelf belangrijkt vindt...
ik denk dat veel mensen gelukkiger (denken te) zijn/worden. In die zin zou je proberen iedereen zo gelukkig mogelijk moeten proberen te maken.

Citaat:
Vandaar is de algemene regel: Volg je eigen geluk zowel op de korte als de lange termijn veel beter vind ik. Je kan het asociaal interpreteren, maar dat ligt aan jezelf. Wees zoals je zelf wil zijn. Je kan nooit het geluk van anderen voelen, behalve in je eigen geluk!
Hier wou ik het mee eens zijn, maar na even denken toch niet. Voorbeeld: mijn ouders. Zij hebben zo darn veel voor mij gedaan (om mij oa gelukkig te maken) dat ik het als enige plicht voel om hen ook gelukkig te houden, zover dat kan. Dit is geen egoistische daad, want ik hoef er niks (meer voor terug). Nu kan je zeggen dat ik het doe om mijn schuldgevoel af te kopen, maar als je zo denkt dan kan je zelfs gelukkig worden dat een bij (insect) jou steekt. De bij gaat immers dood en daar word ik gelukkig van (kutbeest).... (zo kun je dus alles rechtpraten.)

Dus ik zit dicht tegen die waarheid aan, en mijn eigen geluk gaat, hoe egoistisch het ook mag klinken, boven het geluk van ieder ander, maar enkele uitzonderingen in mijn leven probeer ik toch ook gelukkig te maken/houden.

Laatst gewijzigd op 27-01-2004 om 21:18.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 21:31
Maarten
Maarten is offline
Toch help jij je ouders omdat jij je er goed bij voelt.

Jij voelt je er ook beter door, beter dan als je niet zou helpen denk ik en anders heb je bewust een verkeerde keus gemaakt en dat kan een mens niet. Een mens moet zichzelf altijd overtuigen van dit is de beste keus.

Uiteindelijk zijn vrijwel alle gedachtens toch gevoelens, omdat deze er toch als factor ingemetseld zitten. Zonder gevoel, kan je aan niks waarde hechten dus waarom zou je uberhaupt over iets beslissen?

Laatst gewijzigd op 27-01-2004 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 21:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 27-01-2004 @ 22:31:
Toch help jij je ouders omdat jij je er goed bij voelt.

Jij voelt je er ook beter door, beter dan als je niet zou helpen denk ik en anders heb je bewust een verkeerde keus gemaakt en dat kan een mens niet. Een mens moet zichzelf altijd overtuigen van dit is de beste keus.
Tja toen ik langer nadacht dan die even, dacht ik...klopt...shit ik wil het helemaal niet met je eens zijn
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 21:38
Maarten
Maarten is offline
Hahaha

Ik heb dat ook soms, is slechte eigenschap!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten