Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Kluivert de betere voetballer, van Nistelrooy de betere spits. Kluivert komt vaker de bal halen, en voelt het spel wat beter aan. Hij is ook met de jaren wat meer een aanvallende middevelder geworden heb ik het idee. Toch verdient hij krediet voor wat hij tot nu toe in oranje (en daar buiten) heeft gepresteerd. Van Nistelrooy is meer iemand die verdomd goed op het juiste moment op de juite plek kan staan. Hij scoort zoals iemand al zei, veel makkelijker dan Kluivert. Makaay vind ik trouwens overgewaardeerd.
![]() |
![]() |
|
Haha
![]() Wat je zegt over type spel is het precies om gekeerd. Van Nistelrooy is meer de afmaker, Kluivert meer het aanspleepunt die de ballen doorkopt/passt. Van Nistelrooy scoort altijd en Kluivert heeft de beste aanname in het gehele voetbalspelletje. Maar inderdaad: Van Nistelrooy is stukken beter. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en ikhoud me mond maar over Glenn Salmon ![]()
|
Verwijderd
|
tussen deze twee: van nistelrooij. Killer voor de goal, heeft een actie in huis en kan uitstekend combineren. Kluivert heeft de eerste twee niet.
Beste van de wereld: ik vind er een paar echt goed. Vieri is een geweldige afmaker, mist erg weinig kansen. Van Nistelrooij om de hiervoor genoemde redenen. En ik blijf een fan van Del Piero, die gozer heeft een geweldige techniek. |
![]() |
|
ik zou als ik advocaat was kluivert thuislaten:
je hebt de gretige afmaker Van Nistelrooy.Voor wedstrijden tegen Letland etc.. heb je Van Nistelrooy nodig, iemand dus die er vol voor gaat en voor elke bal werkt, omdat je nu eenmaal weinig ruimte krijgt. de voetballer Van der Vaart,Kluivert lijkt het meest op van der Vaart( qua techniek etc.) in deze en lijkt dus overbodig, voor de aanvoer hebben we nu Sneijder en eventueel van Bommel, op een plaats op het middenveld hoeft hij dus ook niet te rekenen. de killer Makaay. Voor wedstrijden tegen een sterkere tegenstander (denk aan Frankrijk, Spanje, etc.) zou ik een Makaay gebruiken omdat je waarschijnlijk tegen de muur wordt gedrukt en dus op de counter moet loeren. voor opportunistish voetbal kun je het beste Van Hooijdonk gebruiken.voor de laatste 20 minuten is Van Hooijdonk uitermate bruikbaar Voor kluivert zou het dus niet slecht uitkomen als er 1 van deze spelers geblesseerd raakt. Alhoewel ik denk dat Advocaat hem toch wel mee neemt.
||
![]() |
Citaat:
Van der Vaart kan Kluivert niet vervangen. Van der Vaart heeft geen EK of WK ervaring en heeft zelfs nog niet eens buiten de ere divisie gespeeld, behalve een paar Champions League wedstrijden in welke hij vaak weinig te zien was. Bovendien is Van der Vaart een linker middenvelder die vaak onterecht een andere positie krijgt toegewezen terwijl Kluivert toch wel degelijk die goalgetter is. En om nou Makaay en van Nistelrooy mee te nemen maar Kluivert thuis te laten vind ik ook onzin. De teams waar Oranje tot dus toe tegen heeft gevoetbald hebben op zich defensief weinig kaas gegeten. Makaay en van Nistelrooy weten altijd goed de ruimte te zoeken (en te vinden) maar probeer dat maar eens tegen Italië, een verdediging die niet naar voren rent of gaten laat liggen. Kluivert is veel beter dan beide andere spitsen als het om kleine ruimtes gaat. Makaay en Van Nistelrooy zijn beide de zelfde soort spits en het zou ontzettend dom zijn om Kluivert, Nederlands topscorer aller tijden, niet mee te nemen. Neem ze maar lekker alle 3 mee, ze hebben allemaal hun kwaliteiten en je wil niet zonder degelijke spits zitten als je een beetje pech hebt met blesures of ziekte. |
![]() |
|
van nistelrooy dezelfde spits als makaay?
dat slaat nergens op, van nistelrooy heeft echt 100 ballen per wedstrijd nodig, en makaay heeft aan 1 genoeg. Kluivert daarentegen kan tegen geen van beide op (op dit moment) en achter de spitsen is van der vaart gewoon beter.. het argument dat kluivert all-time topscorer van nederland is vind ik ook een beetje vreemd, Kluivert doet al veel langer mee dan van nistelrooy, en zolang van nistelrooy international is heeft ie er meer gemaakt dan kluivert in die tijd. je vind dus ook dat je Frank de Boer nog steeds mee moet nemen omdat hij toevallig recordinternational is?
|
![]() |
De boer en kluivert zou k thuislaten, geen toegevoegde waarde meer. Reputaties hoeven niet te tellen. Je moet kiezen voor de beste spelers, en daar horen deze 2 niet bij. Heitinga is simpelweg nu al beter. Heb betere pass en meer snelheid dan de boer. Kluivert is een spits, maar hij scoort te moeilijk in topwedstrijden. Op het ek zou ik de voorkeur geven aan makaay, van nistelrode, vd vaart en pierre als pinchitter, en daar heb je genoeg aan.
|
![]() |
|
![]() |
Frank de Boer is 33 en kan het lichamelijk niet meer aan!
Kluivert is 27 (op de dag af even oud als Van Nistelrooy) en is de meest talentvolle spits die we hebben hij zit alleen in een dip. Heeft volgens mij alles te maken met FC Barcelona omdat het publiek hem daar uitfluit en het Nederlandse publiek kotst ook al over hem heen. Ik heb er 100% vertrouwen in dat hij de vaste spits word in EK2004 en daar ook gaat schitteren. Je bent niet goed wijs als je hem thuis zou willen laten. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Kluivert hoort gewoon bij het nederlands elftal, simpelweg om dat hij veel te goed is om thuigelaten te worden. Maar, dat moet gezegt, van Nistelrooy is (op dit moment iig) veruit de betere van de twee, en verdient de basisplek in Oranje ook meer dan Kluivert.
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat bedoel je hier eigenlijk mee ![]() Van Nistelrooy is meer een afmaker dan Kluivert hoor. Ik zou van Hooijdonk, Makaay en Van Nistelrooy meenemen en de rest van de spitsen thuis laten. Dus ik ben het helemaal eens met Houn
|
is ook wel niet zo makkelijk om te beslissen welke spitsen mee te nemen, tis 4 jaar geleden dat jullie meededen aan tornooi. waar je je dan nog niet voor moest kwalificeren.
daarom zou ik voor kluivert en van nistelrooy gaan. kluivert voor de ervaring en individuele klasse, en van nistelrooy voor z'n killerinstinct. nederland loopt trouwens over van de klassespitsen en andere voetballers, laat ons maar sukkelen in ons belgenlandje :-(
|
kluivert is creatiever, wil het alleen vaak iets te mooi doen
en nistelrooy scoort altijd heel droog.. tsja maar ik vind niet dat je aleen naar doelpunten moet kijken: het halve doelpunt is namelijk de assist en aangezien van nistelrooy nooit een beslissende assist geeft (vorig jaar engelse competitie geloof ik 24 (?) doelpunten ofzo, maar slechts 1 assist, thierry henry, tevens de beste spits terwereld: 24 doelpunten en 9 assists, en dat scheelt toch 8 doelpunten: liever kluivert in vorm dan van nistelrooy in vorm maar liever van nistelrooy uit vorm dan kluivert uit vorm -
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Als het aan mij had gelegen was Kluivert nu 5de spits van Oranje.
1. Van Nistelrooy 2. Makaay 3. Van Hooijdonk (scoort regelmatig, geweldige inzet, plus de mogelijkheid op lange bal) Dan zie ik zelfs nog Hasselbaink voor Kluivert staan. Maar dat is nu zo omdat Kluivert uit vorm is. Hasselbaink is ook niet geweldig bezig, maar die blijft gewoon levensgevaarlijk, ook als hij uit vorm is. |
![]() |
||
Citaat:
Tegen schotland vond iedereen van Nistelrooy uiteraard geweldig... omdat hij 3x gescoord had... Ik vond hem matig-redelijk... omdat hij niets meer gedaan heeft als 3 doelpunten maken... Waar hij de bal beter had kunnen passen schoot hij zelf op doel... Kluivert die denkt veel meer om andere en laat ook andere scoren... Ik denk dat ik op dit moment toch voor van Nistelrooy zou gaan omdat hij op dit moment ff iets beter in vorm is... Maar als het ff kan zou ik veel liever Kluivert in de basis willen op het EK... desnoods samen met van Nistelrooy Makaay is ook erg goed... Maar volgens mij niet de spits voor het NL elftal... van Hooydonk mag thuisblijven
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Nederland op weg naar EK 2008 Fides | 500 | 22-08-2007 22:55 | |
Vrije tijd |
Nederland - België Verwijderd | 119 | 10-06-2004 01:20 | |
Vrije tijd |
Nederland vs Schotland number9 | 322 | 21-11-2003 08:51 | |
Vrije tijd |