Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2002, 20:51
machina1985
machina1985 is offline
soms heb je van die vervelende kraakjes in mp3s

je komt er meestal pas achter als je cd gebrand is
weet iemand of er een progrmma is om zonder te luisteren alles te checken of er kraakjes of fouten inzitten.

DUs niet met zon hele inzoomfunctie op de geluidslijn (cooledit)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2002, 21:11
Orion84
Orion84 is offline
der zijn wel proggies om geluidsbestanden op te schonen (ook mp3???) zoals clean van steinberg. eigenlijk bedoeld om bijv. digitale lp opnames te zuiveren. maar misschien heb je derwat aan
Oud 24-04-2002, 22:40
Verwijderd
zou volgens mij niet kunnen..
in veel muziek zitten veel toonverschillen..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 22:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Jezus.

Kerel. Voor de zoveelste keer. Jouw kennis is VEEL beperkter dan je zelf denk kennelijk! Er zijn gewoon standaard programmatjes die gekraak en ruis uit muziek kunnen verwijderen. O.a. Goldwave kan dit(IIRC).
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 00:20
Verwijderd
Om dat te voorkomen zou je alleen nog maar 192kbps of hoger kunnen gaan downloaden. Mijn ervaring is dat je dan veel minder gezeur hebt met slechte rips.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 00:21
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
Euh, glitches zijn weldegelijk goed te definieëren. Ticks en pops ook.

M.a.w. je ratelt.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 07:52
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:

Jezus.

Kerel. Voor de zoveelste keer. Jouw kennis is VEEL beperkter dan je zelf denk kennelijk! Er zijn gewoon standaard programmatjes die gekraak en ruis uit muziek kunnen verwijderen. O.a. Goldwave kan dit(IIRC).
nou, ik zet er voortaan wle letterlijk bij dat het om een gok
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 08:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McLaren schreef:

nou, ik zet er voortaan wle letterlijk bij dat het om een gok
Lijkt me een beter idee als je gewoon je mond houdt. Niemand heeft overal verstand van. Mij zie je ook niet lopen blaten in een brommertopic op H&T.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:

Lijkt me een beter idee als je gewoon je mond houdt. Niemand heeft overal verstand van. Mij zie je ook niet lopen blaten in een brommertopic op H&T.

Is dat niet zo'n ding op 2 wielen
[nee, heb idd geen zin om er serieus op in te gaan]
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 09:54
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:

[nee, heb idd geen zin om er serieus op in te gaan]
Omdat je wel degelijk door hebt dat Niels gelijk heeft...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 11:23
Verwijderd
Citaat:
henri schreef:

Omdat je wel degelijk door hebt dat Niels gelijk heeft...
zeg ik dan dat hij dat niet heeft
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 22:24
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Om dat te voorkomen zou je alleen nog maar 192kbps of hoger kunnen gaan downloaden. Mijn ervaring is dat je dan veel minder gezeur hebt met slechte rips.
niet altijd
nero werkte (in oude versies) het beste met 128 kb/s en andere bitrates vaak fouten
Oud 27-04-2002, 23:56
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Jezus.

Jezus.

Trekt Chimera zich alles weer wat teveel aan? McLaren zegt gewoon wat-ie denkt, geeft - zoals het hoort - antwoord op het topic waar iemand wat aan kan hebben. Dus ik hoop dat jij je afkraakopmerkingen wat voor je kan houden voortaan, want dat is juist niet hulpzaam voor een onderwerp.

[/offtopic]

Het lijkt me sterk dat er een prog is dat elke kraak, kras en onenigheid uit een track kan halen, omdat het me als programma lastig lijkt het verschil tussen fout en 'echte muziek' te onderscheiden - bovendien kan een kras of kraak bij het liedje horen, of wordt een bepaald geluidje verkeerd geïnterpreteerd. Maar ik kan het bij het verkeerde eind hebben (dat zal Chimera wel vertellen).
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Socratesss schreef:

Het lijkt me sterk dat er een prog is dat elke kraak, kras en onenigheid uit een track kan halen, omdat het me als programma lastig lijkt het verschil tussen fout en 'echte muziek' te onderscheiden - bovendien kan een kras of kraak bij het liedje horen, of wordt een bepaald geluidje verkeerd geïnterpreteerd. Maar ik kan het bij het verkeerde eind hebben (dat zal Chimera wel vertellen).
Een Cd speler haalt gewoon alle kraken enz. eruit. Er is ook een beveiliging uitgevonden tegen het kopieren van cd's. Dan doen ze namelijk gekraak door het liedje heen. Een Cd speler corrigeert dit automatisch, maar met de pc is het niet te kopieren (tenzij er van die gevraagde programma'tjes zijn natuurlijk, wat ik overigens niet denk, anders zou de beveiliging niet werken).
Dus als je een cd speler aan kunt sluiten op je pc, en je kunt het geluid van de cd speler doorspelen naar de pc en andersom, dan kun je het misschien laten corrigeren door de cd-speler (ik lul vast uit mijn nek )?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten