![]() |
|
Ik zit momenteel in New Hampshire, USA waar we te maken hebben met vreselijke weersomstandigheden (klik hier voor details). Momenteel is het rond de -35 graden celcius buiten en de kans is groot dat het vanavond -40 zal worden.
Dus nu vraag ik aan jullie: is er iemand die erger heeft meegemaakt?
|
![]() |
|
![]() |
Gisteravond hoorde ik op L1 TV tijdens het weerpraatje dat 17 jaar geleden (1987) het zo koud was dat de overheid het advies uitgaf om binnen te blijven omdat de gevoelstemperatuur zakte tot -40. De kans op acute bevriezing van aangezicht en ledematen was erg groot. Ik was toen nog net geen 7, kan me er niets van herinneren , maar dat zal wel het koudste zijn dat ik ooit heb meegemaakt,
Groet, Mederiacvm |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat een toepasselijk woord in deze tijd toch weer ![]() Hoe koud is koud.. ik weet nog wel in de 1e klas, dat het -10 was en ik met wind tegen moest fietsen.. verrekte auw aan mijn beentjes en voeten.. maja, misschien ben ik nu wel een bikkeltje geworden die dat nu pas bij -40 voelt ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 17-01-2004 om 07:45. |
![]() |
|
ik heb iets meer dan een jaar geleden door -2 a -4 terug gereden op de brommer vanaf ijsselstein(14km boven utrecht) naar zwolle. -2 bij 50 km op de brommer windstil(en ik had wind tegen) komt geloof ik overeen met -22 ofzow....dat 2,5 uur lang en je normale winter jasje en spijker broek...damn
|
![]() |
Op een (laaange) skilift in Italië was het heel koud. - 27 met een hele harde wind.
Ook maar gelijk het andere extreem: +52 graden in Death Valley (USA) met een "lekker briesje" geeft je al snel het gevoel dat je naast een brand staat.
|
![]() |
|
|