Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2004, 20:53
Flshman
Flshman is offline
Eindelijk, ik kreeg weer eens een idee.

---

"Hallo meneer, mag ik 2 pakjes Hamtaro?"
"Sorry, 'hmtro'?
"Ja, uit dat bakje achter u"

Ik kijk achter me, er staat een bakje, bedrukt met een stel vrolijke, hamster-achtige beestjes. Ik pak de twee kleine pakjes, de euro ligt al op de toonbank en vrolijk rent het jongetje naar buiten.

Ik probeer mezelf te troosten, "Nou ja, dat bakje stond er ook nog maar vanaf gisteren. Bovendien, hij sprak het verkeerd uit!". Ik steun op de toonbank en bestudeer het pakje. Zo te voelen zitten er een tweetal kaartjes in, zal wel een één of andere kloon zijn van die pokémon kaartjes. Ik zucht, wie geeft er nou een euro uit aan een paar kaartjes met een bende vrolijke hamstertjes erop? Vriendelijk zullen ze overigens ook wel niet zijn, want wat doet dat drietandje in dat hamstertje zijn handjes?
Stomme kaartjes, rare kinderen. Vroeger, man, vroeger speelden we tikkertje, verstoppertje en we flippo'den! Flippo'en, dat was nog eens leuk! Ik heb nog steeds een map vol met die dingen, ik had de hele eerste serie compl...

Ik kijk naar buiten, het jongetje zit samen met een stel andere jongetjes op een bankje. Trots zwaait hij met een kaartje, zijn vriendjes kijken hem jaloers aan. Ik kan mezelf zo zien zitten, mijn flippomap op schoot, de hele eerst serie compleet...

Zucht.. Ik word oud.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2004, 22:01
Verwijderd
Hey, niet fokken met Hamtaro! Ik heb een doos met Hamtaro-HamHam koekjes voor mijn verjaardag gekregen, enige maanden terug, en ik vind ze te tof om op te eten.

Ik zag pas weer The Teenage Mutant Ninja Turtles. Ik was blij, omdat ik dacht dat de jeugd dan misschien eindelijk zou kappen met al die semi-Japanse streepjes-animaties. Maar het bleek dat ook de Turtles alleen nog maar verkopen als het lijkt op anime. Verschrikkelijk.

Die eerste serie had ik trouwens ook compleet. En ik zie nu dat ik vijf jaar ouder ben dan jij. Hm. Merkwaardig.

LUH-3417 - Gesproken tekst tussen aanhalingstekens zetten en nog eens schuindrukken ook is een beetje overdreven, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 22:08
Flshman
Flshman is offline
Oh ja, zeker, ze zijn heerlijk! Weet je overigens wat ook lekker is? Samson en Gert koekjes!

Anime is inderdaad verschrikkelijk! Al dat gezeur, het lijkt allemaal op elkaar!

Sja, misschien was ik er vroeg bij, misschien was jij wat later Het was in ieder geval wel gaaf. De 1e serie dan hè, want de rest was niet leuk. Dat gedoe, moesten ze ineens vliegen en/of leerzaam zijn.

Oh ja, dat schuingedrukte is iets wat ik op mijn blog nou eenmaal doe. Had je er wat op tegen?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 11:20
Charlottetje
Charlottetje is offline
*had ook de eerste flippo serie compleet!*

En weet je, ik zat hier laatst net aan te denken. Nichtjes van mij die helemaal hyper waren van die beyblades (of hoe die dingen ook mogen heten) en ik dat niet snappen natuurlijk, totdat ik bedacht dat ik vroeger ook helemaal happy ben geweest met die flippo's en een jojo met kogeltjes....
Oud 19-01-2004, 14:57
.krz
.krz is offline
Leuk geschreven. Het is een cliche, maar het is echt kort maar krachtig. Aan het einde kreeg ik echt een glimlach op mijn gezicht.
Oud 19-01-2004, 15:16
Flshman
Flshman is offline
Ik nu ook, maar dat komt door jullie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten