Eindelijk, ik kreeg weer eens een idee.
---
"Hallo meneer, mag ik 2 pakjes Hamtaro?"
"Sorry, 'hmtro'?
"Ja, uit dat bakje achter u"
Ik kijk achter me, er staat een bakje, bedrukt met een stel vrolijke, hamster-achtige beestjes. Ik pak de twee kleine pakjes, de euro ligt al op de toonbank en vrolijk rent het jongetje naar buiten.
Ik probeer mezelf te troosten, "Nou ja, dat bakje stond er ook nog maar vanaf gisteren. Bovendien, hij sprak het verkeerd uit!". Ik steun op de toonbank en bestudeer het pakje. Zo te voelen zitten er een tweetal kaartjes in, zal wel een één of andere kloon zijn van die pokémon kaartjes. Ik zucht, wie geeft er nou een euro uit aan een paar kaartjes met een bende vrolijke hamstertjes erop? Vriendelijk zullen ze overigens ook wel niet zijn, want wat doet dat drietandje in dat hamstertje zijn handjes?
Stomme kaartjes, rare kinderen. Vroeger, man, vroeger speelden we tikkertje, verstoppertje en we flippo'den! Flippo'en, dat was nog eens leuk! Ik heb nog steeds een map vol met die dingen, ik had de hele eerste serie compl...
Ik kijk naar buiten, het jongetje zit samen met een stel andere jongetjes op een bankje. Trots zwaait hij met een kaartje, zijn vriendjes kijken hem jaloers aan. Ik kan mezelf zo zien zitten, mijn flippomap op schoot, de hele eerst serie compleet...
Zucht.. Ik word oud.
|