Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2004, 20:49
Verwijderd
Ik betrapte mezelf erop dat ik dit in de vakantie dus wel deed. Dan begon ik donderdag al met een beetje pep.

Nu ik weer naar school ga denk ik er niet eens meer aan, en wil ik dat ook zo houden (gaat ook lukken)?

Wie doet dit en voor de mensen die geen harddrugs gebruiken, wat vinden jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2004, 20:52
Verwijderd
Mooi dat je dat kunt, maar het ligt natuurlijk volkomen aan je manier van gebruiken. Zelf ging het bij mij altijd grandioos mis, maar dat was omdat ik vooral de realiteit in en op school niet aankon . Thuis was ik toch amper owv internaat dus tja...

Als je het kunt, waarom niet, alleen maar leuk toch?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 20:53
Verwijderd
Vanmorgen vóórdat ik naar school ging heb ik nog een lijntje pep genomen.
Ik neem wel aan dat dit eenmalig blijft, want dit is niet goed en heel erg zinloos
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 20:54
Verwijderd
heb ik ook wel eens gedaan, maar dan krijg ik buikpijn op de helft van de middag en dan moet je eigenlijk meer snuiven, mar dat doe ik dan niet en is mijn dag verpest en heb ik spijt totdat het over is.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 15-09-2004 @ 21:54 :
heb ik ook wel eens gedaan, maar dan krijg ik buikpijn op de helft van de middag en dan moet je eigenlijk meer snuiven, mar dat doe ik dan niet en is mijn dag verpest en heb ik spijt totdat het over is.
juist
Ik werd deze keer gewoon heel erg duf, maar dan had ik wel weer het geluk dat ik maar 3 uur les had en de dufheid pas kwam toen ik in de trein naar huis zat. Geen problemen verder dus, op school ging alles ook gewoon goed, maar ik zie de lol er niet van in.
En dat is waar het mij om gaat
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 21:02
Verwijderd
ja, voor de lol doe ik het ook.
Ik stop er ook niet mee, omdat ik het goed in de hand kan houden. Maakt niet uit wat mensen ervan denken. Zelfs niet mijn vriendin, hoewel die een grotere rol speelt (maar die accepteerd het).

Maar door de weeks heb ik ook geen reden om te gebruiken, omdat voor mij de lol pas in het weekend komt.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 21:06
Verwijderd
Gebruik geen hd door de week, gebruik zowiezo amper. Ik heb ook nooit hd in huis, aangezien ik het haast nooit koop, maar meestal krijg of op dat moment koop voor die avond. Ik denk dat als ik pep in huis zou hebben, ik zeker doordeweek een keer zou nemen.
Wel eens op zondag een lijn genomen, vet brak uit bed, maar ik bleef gapen man.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 21:06
Verwijderd
Laten we het erop houden dat het gewoon een experiment was waar we weer wat van hebben geleerd
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 21:07
Verwijderd
mja zo is het bij mij altijd wel.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 21:43
Type
Type is offline
Kijk, ik ben een smalltime blowertje, wat dus al inhoudt dat ik niet echt snel hd zou gebruiken, laat staan door de week, en dat ik tegenover dat laatste toch net echt wel een stukje negatiever sta dan tegenover het uberhaupt al gebruiken van hd.

Ik vond blowen door de week (tijdens school vooral) eigenlijk al niet goed van mezelf... Maar om dan te horen dat je pep doet door de week, dan denk ik zelfs 'god, waar ben je dan mee bezig?!'

Op zich niet erg als het gematigd blijft, en in de vakantie/dagen dat je niets te doen hebt, maar mate, tijdens school/werk enzo niet, want ik denk niet dat dat echt productief zal zijn, weet je wel...

Maar ja, dat doe je niet. Dus dan kan ik alleen nog maar zeggen 'keep it up'

ofzo.
Oud 15-09-2004, 21:43
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Ik heb in het verleden wel door de week gebruikt, maar dat was altijd omdat ik dan ook door de week uit ging.

Ik zie het persoonlijk het nut niet van thuis gebruiken door de week als je nie uitgaa. Enige keer dat dit voorkomt is als ik na het uitgaan thuis nog doorga.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 21:52
Verwijderd
dernet nog een biertje gedronken nee ok,doe zelf geen hd (op die 2 keer xtc na dan) maar de meeste harddrugs zie ik dan toch als uitgaansdrugs, dus doordeweeks lijkt me dan zinloos.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 22:06
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
mjah net als jij.. in de vakantie wel es doordeweeks enzow.. we haalden ook paar dagen door.. van maandag tog de volgende maandag ofzo. maar nu school enzow weer begonnen is ben ik weer terug in het gareel..
kheb er ook geen moeite mee.. maandag was me nog aangeboden en ik zei zonder twijfelen nee.
dat was wel rlxt
Oud 15-09-2004, 22:44
hasj
hasj is offline
In de vakantie gebeurd het weleens doordeweeks, maar daar voor is het vakantie. Nu de school weer is begonnen kan het egt niet meer.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 22:57
Luna
Luna is offline
Nee, door de weeks echt niet. Dan zit ik op school, en drugs op school lijkt me nou niets.
Probeer ook zo min mogelijk doordeweek te blowen.
Gisteravond was een uitzondering, wantja, een concert van Lamb..
Oud 15-09-2004, 22:57
Footprint
Footprint is offline
ik vind het doordeweeks wel kunnen zolang het geen vaste gewoonte wordt, ik vind drugs zowiezo niet echt dag gebonden.
en als het bij (hard)drugs geen gewoonte wordt is er niets aan de hand denk ik
Oud 15-09-2004, 23:48
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 15-09-2004 @ 21:49 :
Ik betrapte mezelf erop dat ik dit in de vakantie dus wel deed. Dan begon ik donderdag al met een beetje pep.

Nu ik weer naar school ga denk ik er niet eens meer aan, en wil ik dat ook zo houden (gaat ook lukken)?

Wie doet dit en voor de mensen die geen harddrugs gebruiken, wat vinden jullie ervan?
ja vet kansloos natuurlijk sotmme junk en verder kn hje veeel beter gewoon veel drinken..wodkawoensdag rul;es
Oud 16-09-2004, 00:01
Blenderhead
Blenderhead is offline
is bier harddrugs?
Oud 16-09-2004, 00:04
Luna
Luna is offline
nee, anders was het wel verboden heh.
Oud 16-09-2004, 06:06
Footprint
Footprint is offline
ja bier is harddrugs
Oud 16-09-2004, 07:46
Type
Type is offline
alcohol is een harddrug. Dus bier ook ja.
Oud 16-09-2004, 08:48
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 16-09-2004 @ 01:01 :
is bier harddrugs?
Dat zou jij nu onderhand wel moeten weten

Dat wel ja, maar alcohol is lief .
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 09:21
Verwijderd
Ja soms bier door de weeks. Lekker ruig.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 09:37
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Footprint schreef op 16-09-2004 @ 07:06 :
ja bier is harddrugs
ohw krijgen we die crappy discussie weer...maar nee, bier is geen harddrug...leuk fabeltje wat nogal leeft onder de mensen die harddrugs gebruiken om hun gebruik te relativeren maar zowel chemisch/biologisch als juridisch valt bier niet onder harddrugs.

verder is bier door de week natuurlijk erg ok, wat moet je anders na een dag lang hard werken ... of na een dag lang hard lammen
Oud 16-09-2004, 09:53
Verwijderd
uit·ke·rings·trek·ker (de ~ (m.))
1 iem. die een uitkering geniet => steuntrekker
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2004, 10:05
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 16-09-2004 @ 10:37 :
ohw krijgen we die crappy discussie weer...maar nee, bier is geen harddrug...leuk fabeltje wat nogal leeft onder de mensen die harddrugs gebruiken om hun gebruik te relativeren maar zowel chemisch/biologisch als juridisch valt bier niet onder harddrugs.

verder is bier door de week natuurlijk erg ok, wat moet je anders na een dag lang hard werken ... of na een dag lang hard lammen
Alcohol is een harddrug. En ga jij nu aub niet alle lessen die we de kleine pubertjes in hun hoofd hebben geramd teniet doen, want dan krijg je ruzie met me .
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 12:57
mind
mind is offline
Citaat:
little nemo schreef op 16-09-2004 @ 10:37 :

we hadden het niet over bier maar alcohol dude.
en hoe wou jij chemisch kunnen aantonen dat iets onder harddrugs valt of niet ?
Oud 16-09-2004, 16:17
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
mind schreef op 16-09-2004 @ 13:57 :
we hadden het niet over bier maar alcohol dude.
en hoe wou jij chemisch kunnen aantonen dat iets onder harddrugs valt of niet ?
ik bedoelde dat de werking van alcohol in je lichaam totaal anders is dan die van drugs. misschien lijken de effecten op elkaar, maar de (chemische) processen zijn heel anders. daarom is alcohol geen harddrug. dit blijkt oa uit het feit dat alcohol geestvernauwend werkt, terwijl drugs in principe geestverruimend werken. dat ze allebei verslavend zijn en allebei slecht dat zal wel, maar alcohol is gewoon geen drug.
Oud 16-09-2004, 16:25
reeko
reeko is offline
Citaat:
little nemo schreef op 16-09-2004 @ 17:17 :
ik bedoelde dat de werking van alcohol in je lichaam totaal anders is dan die van drugs. misschien lijken de effecten op elkaar, maar de (chemische) processen zijn heel anders. daarom is alcohol geen harddrug. dit blijkt oa uit het feit dat alcohol geestvernauwend werkt, terwijl drugs in principe geestverruimend werken. dat ze allebei verslavend zijn en allebei slecht dat zal wel, maar alcohol is gewoon geen drug.
dat is echt poep wat je hier zegt, heb je ooit alcoholverslaafde gezien, of meegemaakt?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 16:33
Verwijderd
Tsja, het ligt er natuurlijk maar aan of je iets zinnigs/belangrijks te doen hebt door de week. Aangezien je op de middelbare school voornamelijk bezig bent met zinloze, triviale onzin is hier in het geval van de TS geen sprake van.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 16:51
mind
mind is offline
Citaat:
little nemo schreef op 16-09-2004 @ 17:17 :
geestvernauwend/geestverruimend is een veel te ruim begrip.
coke en speed (om maar 2 bekende te noemen) is volgens veel mensen ook geestvernauwend.

En welke chemische processen bedoel je?
Het maken van alcohol of de effecten in je hersens?
Oud 16-09-2004, 17:46
watermuis
watermuis is offline
ik ga nu weer naar school en nu zou ik er echt niet aan moeten denken om dat te doen
maar ik moet eerlijk toegeven dat ik toen ik niet naar school hoefde er echt geen probleem mee had om doordeweeks te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 18:13
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
reeko schreef op 16-09-2004 @ 17:25 :
dat is echt poep wat je hier zegt, heb je ooit alcoholverslaafde gezien, of meegemaakt?
ik zeg toch dat het niet uitmaakt dat ze allebei verslavend zijn. en ter info: ja
Oud 16-09-2004, 18:16
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
mind schreef op 16-09-2004 @ 17:51 :
geestvernauwend/geestverruimend is een veel te ruim begrip.
coke en speed (om maar 2 bekende te noemen) is volgens veel mensen ook geestvernauwend.

En welke chemische processen bedoel je?
Het maken van alcohol of de effecten in je hersens?
ja die in je zenuwstelsel natuurlijk... als je het echt wilt weten kan ik wel uitleggen wat er precies gebeurt maar ik ben bang dat dat een vrij lastig, lang, en onboeiend verhaal wordt, nog los van of je t gaat begrijpen.

en over het maken, dat maakt niet uit....paddo's worden ook vrij anders gemaakt dan xtc

en dat het 'volgens veel mensen' geestvernauwend is betekent alleen maar dat die veel mensen het kennelijk niet weten.

edit: het gevolg van alcohol is dat je zenuwstelsel prikkels van buiten verdoofd, drugs versterken deze juist.
Oud 16-09-2004, 18:22
Verwijderd
Volgens mij hebben verschillende drugs verschillende werkingen.

Iig. Alcohol is voor mij altijd een drug geweest, net als nicotine en caffeïne. Het verschil is de maatschappelijke aanvaarding. Ik heb het zo geleerd, ik ben er ook vrij van overtuigd en ik ben ook van plan die mening aan te houden en te blijven verkondigen omdat het blijkbaar de enige manier is waarop kindertjes nog luisteren naar het alcohol is gevaarlijk verhaal. En nu ontopic of open een nieuw.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 18:32
mind
mind is offline
Citaat:
little nemo schreef op 16-09-2004 @ 19:16 :

en dat het 'volgens veel mensen' geestvernauwend is betekent alleen maar dat die veel mensen het kennelijk niet weten.
Ik denk dat veel mensen een andere definitie eraan geven.
wat mij betreft is geestvernauwend/verruimend bullshit.
Citaat:
little nemo schreef op 16-09-2004 @ 19:16 :

edit: het gevolg van alcohol is dat je zenuwstelsel prikkels van buiten verdoofd, drugs versterken deze juist.
die lange uitleg van je zou ik graag willen zien
over je edit: ik kan zo 5 drugs opnoemen die prikkels van buiten verdoven. (en ik denk nog wel 3x zo veel)

voor het geval je me niet gelooft even degene die me het eerst binnen schoten:

opium
heroine
ketamine
fentanyl
diazepam
Oud 16-09-2004, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-09-2004 @ 17:33 :
Tsja, het ligt er natuurlijk maar aan of je iets zinnigs/belangrijks te doen hebt door de week. Aangezien je op de middelbare school voornamelijk bezig bent met zinloze, triviale onzin is hier in het geval van de TS geen sprake van.
bedoel je nou dat ik nog op de middelbare school zit?

want dat is niet zo

o en liever niet die discussie over alcohol en drugs, die is al zo vaak gevoerd
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 19:12
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
mind schreef op 16-09-2004 @ 19:32 :
Ik denk dat veel mensen een andere definitie eraan geven.
wat mij betreft is geestvernauwend/verruimend bullshit.

die lange uitleg van je zou ik graag willen zien
nah k zal kijken hoeveel zin ik heb. als je een prikkel van buiten krijgt, dan registreerd een sensor dat, die aan een zenuwcel vastzit. deze zenuwcel geeft de informatie door aan een volgende, die t weer doorgeeft etc tot het in je hersens terecht komt, alwaar je je van die prikkel bewust wordt. tussen de zenuwcellen in zit een ruimte, de zogenaamde synapsekloof. op het moment dat er een signaal gegeven wordt die sterk genoeg is, komen er neurotransmitters uit de zenuw, die op de volgende zenuw gaan zitten, waardoor deze zenuw het signaal krijgt. er zijn verschillende soorten neurotransmitters, bijvoorbeeld het bekende serotonine, adrenaline en dopamine maar er zijn er veel meer waarvan ik GABA ook nog wil noemen, omdat deze hier relevant is. GABA is, itt tot de andere genoemde neurotransitters, een inhibitoire neurotransmitter. dat wil zeggen dat je van meer GABA minder informatie krijgt en dus minder actief bent (dit klopt niet helemaal, maar ik wil het niet nodeloos moeilijk maken). drugs verstoren dit proces op verschillende manieren maar de overeenkomst is dat ze over het algemeen alleen werken op neurotransmitters die niet inhibitoir zijn (daar is ook een term voor maar daar kan ik nu ff niet opkomen). de werking kan er dan uit bestaan dat ze in de plaats van de neurotransmitter gaan zitten waardoor een zenuwcel danwel teveel danwel te weinig informatie krijgt. XTC zorgt er bijvoorbeeld voor dat de terugkeer van serotonine vertraagd wordt, waardoor serotonine langer kan werken en je je dus vrolijker voelt. alcohol daarentegen werkt niet op dit soort neurotransmitters. nou mijn zin is op en ik vraag me af of dit een beetje te volgen is, ik denk van niet dus echt veel zin heeft t toch niet en verder is dit mn laatste post in de zinloze alcohol is wel/geen drug discussie
Oud 16-09-2004, 19:27
mind
mind is offline
dat klopt niet, sommige drugs zijn juist pure inhibitors.
ketamine bijvoorbeeld (en de andere drugs die ik noemde).

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 19:31.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 19:42
Verwijderd
Lezen jullie nu expres over mijn post heen. Kap er nu eens mee of open een nieuw topic.

Trouwens:
drug (de ~ (m.), ~s)
1 stimulerend, verdovend of hallucinerend middel => dope, narcoticum

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 19:58
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ik drink wel is alcohol door de week.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 16-09-2004 @ 19:41 :
bedoel je nou dat ik nog op de middelbare school zit?

want dat is niet zo

o en liever niet die discussie over alcohol en drugs, die is al zo vaak gevoerd
Excuses, dat stond eerst bij je info.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 20:23
Verwijderd
mja had ik nog niet veranderd
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 09:56
Verwijderd
Ik betrap mezelf erop dat ik nu wéér met een (klein) lijntje speed op school zit.
Gelukkig blijf ik heel goed doorwerken in m'n les (tec12 ) en vermaak ik me nu eigenlijk wel
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 11:00
Warsocket
Warsocket is offline
Drink elke dag wel wat s'avonds meestal 2 pilsjes

en soms overdag ook op school (cafe van de studentenvereniging zit gewoon in het schoolgebouw)

dus ja hard-drugs door de week

maar ik vind alcohol toch een softe hard-drug
Oud 17-09-2004, 14:05
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Neti-Zen schreef op 17-09-2004 @ 10:56 :
Ik betrap mezelf erop dat ik nu wéér met een (klein) lijntje speed op school zit.
Gelukkig blijf ik heel goed doorwerken in m'n les (tec12 ) en vermaak ik me nu eigenlijk wel
je moet t natuurlijk helemaal zelf weten enzo, maar dit komt toch redelijk junkerig over
Oud 17-09-2004, 20:21
Risce
Risce is offline
yep
Oud 17-09-2004, 20:27
Wammus
Wammus is offline
Ik ben net als Type ook maar een small time blowertje en ben niet echt van plan ooit hard drugs te gaan gebruiken. Hoewel paddo's me best wel interesant lijkt maar das ff wat anders. Ik zie het probleem er niet echt aan als jij doordeweeks een lijntje speed neemt. Zolang je het maar in de hand hebt en weet waar je mee bezig bent dan is er volgens mij niet echt een probleem.
Oud 17-09-2004, 21:40
Mir-idiotA
als ik hard-drugs neem is dat vaak sowieso al redelijk onverwschts en dus zeker door de weeks ook..
maar ik ondervindt wel dat ik daar erg paranoia van wordt als ik dan naar me werk moet...
en dat sucks
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 17:47
Wammus
Wammus is offline
Ik ben zowieso eigenlijk al tegen het gebruik van drugs voordat je moet werken. Hoewel het er wel vanaf hangt wat voor werk je doet natuurlijk.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten