Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2004, 13:09
Spray rebel
Spray rebel is offline
Ik krijg mailtjes van een onbekend iemand die een adres heeft aangemaakt.. Daarin staat dat mijn vriendin vreemdgaat en van die andere onzin.. Naar deze persoon niet terug reageert (duh ff snel aangemaakt).. En ik wel zijn ip adres heb wou ik vragen of je niet kon traceren van wie het ip is?! Jaaa je kan de provider altijd vinden en waar deze gevestigd is maar hoe kan je weten wie zijn ip dat is.. NIet om iets mee te doen, maar dan weet ik wie het doet.. Het is denk k een bekende van ons en ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat er waar van is .. Nou als ik dit niet mag vragen verwijder het maar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2004, 13:20
Martin
Martin is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 18-01-2004 @ 14:09:
Ik krijg mailtjes van een onbekend iemand die een adres heeft aangemaakt.. Daarin staat dat mijn vriendin vreemdgaat en van die andere onzin.. Naar deze persoon niet terug reageert (duh ff snel aangemaakt).. En ik wel zijn ip adres heb wou ik vragen of je niet kon traceren van wie het ip is?! Jaaa je kan de provider altijd vinden en waar deze gevestigd is maar hoe kan je weten wie zijn ip dat is.. NIet om iets mee te doen, maar dan weet ik wie het doet.. Het is denk k een bekende van ons en ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat er waar van is .. Nou als ik dit niet mag vragen verwijder het maar
Bij een aantal providers kan je wel de woonplaats traceren, maar een naam of adres traceren is niet mogelijk
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:48
Blowie
Blowie is offline
Er is een programma'tje dat inderdaad de woonplaats kan traceren.. (neotrace (pro)) (Er was er ook ééntje online.. maar daar vergeet ik telkens de naam van.. )
Maar NA(W) gegevens zijn niet opvraagbaar.. In geen geval.. zelf bij zware overtredingen niet.. Dan regelt de provider dat met de politie zelf..
Oud 18-01-2004, 14:56
Puta
Puta is offline
als je het ip van die persoon hebt, kan je een mailtje sturen naar het abuse adres van zijn provider.

http://www.autoexec.nl/ae_hacker_alarm.cfm

als je bij die link zn ip invult krijg je meestal dat abuse adres ook te zien. suc6 ermee

Laatst gewijzigd op 18-01-2004 om 14:58.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 18-01-2004 @ 14:20:
Bij een aantal providers kan je wel de woonplaats traceren, maar een naam of adres traceren is niet mogelijk
En daarbij wil ik even toevoegen dat het niet altijd klopt
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 22:02
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Krijg je die mailtjes van een hotmail account?
Oud 19-01-2004, 06:49
dafelix
dafelix is offline
http://centralops.net/co/DomainDossier.vbs.asp

IP-adres invoeren, krijg je provider, daar kun je abuse-meeltje heensturen
Oud 19-01-2004, 15:20
Jarahh
Jarahh is offline
Maar hoe kom je achter een IP-adres van iemand?

[SIZE=1]*leek
Oud 19-01-2004, 15:22
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Jarahh schreef op 19-01-2004 @ 16:20:
Maar hoe kom je achter een IP-adres van iemand?

[SIZE=1]*leek
daar zijn ong 123 manieren/trucjes voor . Msn filetransfer, email headers, enz..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:17
Spray rebel
Spray rebel is offline
Mensen ik heb al een beetje rondgesurft en eigenlijk boeit het me ook niet ook wat er allemaal gezegd word, maar kreeg gister weer een mailtje dat ik moet oppassen en dat ik niet weet hoe stom ik nu ben en nog allemaal van die grote onzin en chantage zooi.. Het enge vind ik nou juist dat diegene wel een vriend of vriendin kan zijn en dat wil ik nou juist weten!

Mwa ik plaats gewoon de gegevens hierop.. Boeit me niet wat ermee gedaan wordt.. Misschien kan iemand van jullie eens voor me kijken ik kwam tot de provider meer niet.. Maar er schijnen meer mogelijkheden te zijn via DNS, etc... Als iemand dit puzzeltje kan oplossen wilt ie het dan fff pm`n ofzo?! Ik zou je voor eeuwig dankbaar zijn.. Kan ik de persoon in kwestie eindelijk in levende lijve aanspreken want terug reagere doet ie ook niet!

Thnx..!!

MIME-Version: 1.0
X-Originating-IP: [62.238.205.188]
X-Originating-Email: [gewoonzomaar_6@hotmail.com]
X-Sender: gewoonzomaar_6@hotmail.com
Received: from 62.238.205.188 by by13fd.bay13.hotmail.msn.com with HTTP;Fri, 16 Jan 2004 13:48:19 GMT
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:25
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
k heb je effe toegevoegd op msn. Maar dns is niet meer dan ipadres omzetten in hostnaam. Maar ik heb wel een ideetje, tot ziens op msn
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:25
Puta
Puta is offline
62.238.96.0 - 62.238.223.255
netname: NL-ZEELANDNET-CABLE2
descr: ZeelandNet BV, Kamperland
country: NL
e-mail: abuse@zeelandnet.nl

Stuur daar dan een mailtje naar toe, of stuur de mails die je krijgt door naar dat adres en dat je het niet zo relax vindt en of ze er wat aan kunnen doen. Suc6ermee
Oud 19-01-2004, 18:27
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Put@ schreef op 19-01-2004 @ 19:25:
62.238.96.0 - 62.238.223.255
netname: NL-ZEELANDNET-CABLE2
descr: ZeelandNet BV, Kamperland
country: NL
e-mail: abuse@zeelandnet.nl

Stuur daar dan een mailtje naar toe, of stuur de mails die je krijgt door naar dat adres en dat je het niet zo relax vindt en of ze er wat aan kunnen doen. Suc6ermee
kbl-tnz19746.zeelandnet.nl iemand met de computer naam kbl-tnz19746 of iets in die buurt

abuse mail sturen is lame . Als je zeker weet dat die gene ongelijk heet, negeer het dan, en zoek het anders zelf uit.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:29
Spray rebel
Spray rebel is offline
Mmm je kan me beter op dit mail adres toevoege: stefanthefriend@hotmail.com..

Alvast thnxxx
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:33
Puta
Puta is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 19-01-2004 @ 19:27:
kbl-tnz19746.zeelandnet.nl iemand met de computer naam kbl-tnz19746 of iets in die buurt

abuse mail sturen is lame . Als je zeker weet dat die gene ongelijk heet, negeer het dan, en zoek het anders zelf uit.
je kan het zelf niet uitzoeken pino moet je toch echt bij de provider zijn
Oud 19-01-2004, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 19-01-2004 @ 19:27:

Ja, zo werkt dat niet he flappie..
iemand z'n computer hoeft niet kbl-tnz19746 te heten..
Mijn PC heet ook geen ********** maar heb wel **********.xs4all.nl

En abuse mail sturen is niet lame, dat is een goede oplossing..
de ISP zoekt wel uit wa er aan de hand is..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:37
Spray rebel
Spray rebel is offline
Dus een abuse mail zou wel een oplossing zijn?! Maar meestal word zoiets tog haast niet of traag verwerkt?! En wat kunnen ze er dan eigenlijk tegen doen?! Ik zou nou juist graag willen weten wie zulke onzin braakt..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:43
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
denk je nou echt dat je ISP daar iets aan doet? Hij heeft nix wettelijk nix misdaan. Alleen 2 mailtjes gestuurd, wat de ontvanger _persoonlijk_ kwetst. Dus ISP gaatje echt gee naam of adres geven
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:48
Puta
Puta is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 19-01-2004 @ 19:43:
denk je nou echt dat je ISP daar iets aan doet? Hij heeft nix wettelijk nix misdaan. Alleen 2 mailtjes gestuurd, wat de ontvanger _persoonlijk_ kwetst. Dus ISP gaatje echt gee naam of adres geven
bedrijging lijkt mij niet wettelijk toegestaan pipo en heb je er soms ervaring mee dat een isp er niets mee doet? Als het een goede isp is doen ze er wel wat mee hoor
Oud 19-01-2004, 18:50
Puta
Puta is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 19-01-2004 @ 19:37:
Dus een abuse mail zou wel een oplossing zijn?! Maar meestal word zoiets tog haast niet of traag verwerkt?! En wat kunnen ze er dan eigenlijk tegen doen?! Ik zou nou juist graag willen weten wie zulke onzin braakt..
Je kan het toch gewoon proberen? Beter dan niets toch? Ik denk niet dat ze zijn persoonlijke gegevens gaan geven dat mag wettelijk gezien niet (privacy etc) Maar ze kunnen hem wel een waarschuwing geven of zo iets en dat zal het wel stoppen.
Oud 19-01-2004, 19:03
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Put@ schreef op 19-01-2004 @ 19:48:
bedrijging lijkt mij niet wettelijk toegestaan pipo en heb je er soms ervaring mee dat een isp er niets mee doet? Als het een goede isp is doen ze er wel wat mee hoor
hij wordt toch niet bedreigd (toch?) hem wordt alleen informatie verstrekt(juist of onjuist doet niet)

K heb trouwens wel ervaring met abuse mailtjes tegen mij. Dat is echt klote
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 19-01-2004 @ 19:43:
Een goede ISP doet iets aan bedreigingen..

Laatst gewijzigd op 19-01-2004 om 19:10.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 23:54
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 19-01-2004 @ 19:17:

Mwa ik plaats gewoon de gegevens hierop.. Boeit me niet wat ermee gedaan wordt.. Misschien kan iemand van jullie eens voor me kijken ik kwam tot de provider meer niet.. Maar er schijnen meer mogelijkheden te zijn via DNS, etc... Als iemand dit puzzeltje kan oplossen wilt ie het dan fff pm`n ofzo?! Ik zou je voor eeuwig dankbaar zijn.. Kan ik de persoon in kwestie eindelijk in levende lijve aanspreken want terug reagere doet ie ook niet!

Thnx..!!

MIME-Version: 1.0
X-Originating-IP: [62.238.205.188]
X-Originating-Email: [gewoonzomaar_6@hotmail.com]
X-Sender: gewoonzomaar_6@hotmail.com
Received: from 62.238.205.188 by by13fd.bay13.hotmail.msn.com with HTTP;Fri, 16 Jan 2004 13:48:19 GMT
Zo'n dergelijke persoonlijke gegevens voortaan niet meer posten. Dan zorg je maar dat het je wat boeit. De gene die je die mailtjes stuurt kan net zo goed gebruik maken van één of andere Proxy, zodat eerst 'n andere host word benaderd voordat 'ie contact legt met jou.

Met andere woorden: hier bovenstaande IP hoeft niet altijd wat te zeggen; mits het goed getraceerd word. Als je het werkelijk tegen de borst stuit, dan stuur je maar een mail naar abuse zoals het hoort.

Laatst gewijzigd op 19-01-2004 om 23:56.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 09:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
********** schreef op 19-01-2004 @ 19:35:
Ja, zo werkt dat niet he flappie..
iemand z'n computer hoeft niet kbl-tnz19746 te heten..
Inderdaad, dat lijkt me gewoon een standaard toewijzing van zeelandnet abbonnees. Verder dan het feit dat 'ie bij zeelandnet zit kom je sowieso niet, dus het enige wat je kunt doen is contact opnemen met de ISP.

Ik zou overigens bellen, abuse mail wordt vaak maar erg sporadisch gelezen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 21:41
Jarahh
Jarahh is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 19-01-2004 @ 16:22:
daar zijn ong 123 manieren/trucjes voor . Msn filetransfer, email headers, enz..
Tja, en wat specifieker??
En kun je ook als iemand in een openbaar gastenboek iets schrijft het IP-adres achterhalen??

Laatst gewijzigd op 20-01-2004 om 21:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2004, 21:48
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Jarahh schreef op 20-01-2004 @ 22:41:
En kun je ook als iemand in een openbaar gastenboek iets schrijft het IP-aders achterhalen??
wel als het je eigen site is, maar als je creatief bent kan alles
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 22:59
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Jarahh schreef op 20-01-2004 @ 22:41:
En kun je ook als iemand in een openbaar gastenboek iets schrijft het IP-adres achterhalen??
dat gaat buiten de strekking van het topic.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 09:32
dinkie
dinkie is offline
De persoon in kwestie heeft als geheime vraag: Hoe heet mijn favoriete huisdier. Probeer eens wat namen van huisdieren die van vrienden/vijanden zijn die je verdenkt, als dat lukt kun je die persoon ermee confronteren.

Volgens mij is dit de enigste manier, met dat ip-adres kun je volgens mij niets. Succees!
Oud 22-01-2004, 09:57
Verwijderd
Meestal staan favoriete huisdieren gewoon op cu2
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten