Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2008, 20:54
Il_Principe
Il_Principe is offline
hallo luitjes,

ik word de laatste tijd enorm gestalkt door een snotneus, hoe kan ik erachter komen wat zijn ip adres is?

groetjess
Advertentie
Oud 13-02-2008, 21:00
M@rco
M@rco is offline
In de headers van de mail kijken, daar staat het meestal wel in. Hoe dat moet hangt af van het mailprogramma dat je gebruikt.
Oud 13-02-2008, 21:07
Il_Principe
Il_Principe is offline
het is eigenlijk een mail bomb dat nergens op slaat. mails worden gestuurd door info@borat.nl. verdere gegevens zet ik hieronder. de vermoedelijke zender ken ik wel( de verdachten zitten bij mij op school) maar kan ik de onderstaande vragen of hij mij informatie kan verschaffen over wie dit mailadres aangemaakt heeft?

Active Whois 3.0.4403
wo, 13 februari 2008 22:04:53 +0100 (W. Europe Standard Time)
Looking for 'info@borat.nl'

[edit] Persoonlijke gegevens graag niet op het forum plaatsen, danku.

Laatst gewijzigd op 13-02-2008 om 21:58.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2008, 19:35
ILUsion
ILUsion is offline
Met een mailadres ben je niets, want dat kan echt op 1 seconde tijd vervalst worden (vrij standaard kennis, maar ik ga dus niet eens de moeite doen om het uit te leggen omdat dat mensen op ideetjes brengt). Enkel met een IP-adres kan je proberen te achterhalen bij welke provider je verzender aangesloten is. Als je dan op ripe.net gaat zoeken op IP-adres, krijg je alle gegevens van zijn provider (niet van de verzender!), als je hun anti-abuse-dienst mailt met een probleembeschrijving kan je verder zien wat ertegen gedaan kan worden. Dat kan leiden tot verwittiging van de verzender (of diens ouders) door hun provider, en mogelijk tot opzeggen van hun internetconnectie (dat maakt hen best pissig meestal, maar volgens mij mag je dergelijke pesterijen via dergelijke manier bestrijden).

Naar die abuse-dienst toe moet je vooral zien dat je genoeg informatie meegeeft, wat e-mails forwardt (zodat ze zelf de headers kunnen bekijken ook en dat controleren aan hun logs). Ook moet je hier niet gaan spelen op 'ik ken de daders, geef me hun gegevens', want dan kom je van een kale reis terug (ze mogen die gegevens namelijk niet geven). Een topic dat misschien wel werkt, is aanhalen dat dergelijke gebruikers het imago van die provider schaadt, dat dergelijke onbenullen niet thuishoren op het internet en dat een provider die dergelijke praktijken toestaat, niet professioneel overkomt naar derden (jezelf dus). Verder kan het ook steeds handig om de gebruiksovereenkomst te lezen van die provider, vaak staat daar in wat wel/niet mag, en soms staan dergelijke dingen daartussen (die kan je ook steeds aanhalen in je mail).
Oud 15-02-2008, 18:16
Verwijderd
Wat voor mail gebruik je? Pop 3? Hotmail? Gmail?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 20:18
mueslireep
mueslireep is offline
Ik ken zelfs sites waar je mails kan sturen waar je zelf een email adrs kunt invoeren BIJVOORBEELD "<naam>@<domein>.com" of wat je zelf maar wilt. De server geeft jouw eigen IP adres niet door zolang je niets doet wat tegen de wet is.

Dit om maar eventjes aan te geven hoe het ook kan

En de edit om even aan te geven dat jouw post niet zo netjes was ivm spamrobots & mailharvesting.

Laatst gewijzigd op 16-02-2008 om 20:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten