Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2004, 13:40
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Hoi,
Ik gebruik nu ongeveer een jaar tampons, heb er eigenlijk (nouja alleen helemaal in het begin, beetje vreemd gevoel bij inbrengen enzo) nooit last van gehad. Maar sinds vandaag doet het erg pijn (het gaat ook erg moeilijk) om de tampons erin en eruit te halen. Weet iemand misschien hoe dit kan komen? Ik heb daar verder geen pijn ofzo. (En ik gebruik dezelfde tampons als normaal)
Oud 18-01-2004, 13:42
Verwijderd
Ben je misschien niet zo heel erg ongesteld vandaag? Dus dat het gewoon niet zo vochtig is? Bij mij doet het ook pijn wanneer ik een normale tampon in breng wanneer ik helemaal niet zo erg ongesteld ben, en het verwijderen veolt dan ook niet bepaald fijn, omdat hij gewoon niet erg vol is...

Probeer het eens met Comfort Light Days -> die zijn heel zacht aan de buitenkant en daardoor erg makkelijk in te brengen en te verwijderen, ook wanneer je héél licht ongesteld bent.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:44
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ben je misschien pas geleden met de pil begonnen? Zit de tampon vol als je hem eruit haalt? Ben je misschien onbewust gespannen tijdens het inbrengen?
Het kan ook gewoon toeval zijn, de ene keer voelt het bij mij ook niet echt prettig, maar vaak merk ik er vrij weinig van.
Oud 18-01-2004, 14:01
Mira Dos Santos
Het is best wel heftig vandaag (tis pas gister begonnen). Ben zoiezo altijd erg ongesteld. Ik ben niet net met de pil begonnen, ik ben niet aan de pil. En ja, hij zit wel helemaal vol als ik em eruit haal.
Oud 18-01-2004, 15:38
coopergirl
coopergirl is offline
Als je tampon nog niet helemaal 'vol' is, krijg je 'm er lastiger uit.. Verder heb ik eigenlijk geen ideeën/ suggesties..
Oud 18-01-2004, 15:58
autodropje
autodropje is offline
Goed proberen te ontspannen.
Oud 19-01-2004, 11:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maak anders eerst je vinger nat met spuug, en ga dan een keer in je vagina om het alvast een beetje vochtig te maken en duw daarna de tampon in, dan schuurt het niet zo.
Oud 19-01-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-01-2004 @ 12:28:
Maak anders eerst je vinger nat met spuug, en ga dan een keer in je vagina om het alvast een beetje vochtig te maken en duw daarna de tampon in, dan schuurt het niet zo.
Idd, ook een goede tip. Je kan ook een klein beetje spuug boven op de tampon doen, wil ook wel eens helpen. (Maar niet te veel natuurlijk.)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:07
Verwijderd
Als ik een tampon in maat super gebruik, dan doet het soms ook pijn om hem eruit te halen, omdat-ie dan gewoon zo opgezwollen is en met de stompe kant eerst naar buiten gaat. Mjah, ik heb dat opgelost door bijna alleen nog maar mini en normal te gebruiken . Maar als je heel heftig ongesteld bent, dan is dat natuurlijk niet praktisch, soms gebruik ik nog wel een grote, en dan haal ik 'm er gewoon heel voorzichig uit.

Bij inbrengen is het vaak zo dat 't te droog is ja, als er vlak daarvoor een tampon in zat. Afgezien van eerst je vagina van binnen natmaken met spuug (niet met water, dat is te stroef) of de tampon, kun je proberen om eerst de oude tampon eruit te halen, dan te plassen of eventueel een kwartiertje iets anders te gaan doen met een inlegkruisje in, en dan een nieuwe erin doen, dan is je vagina al weer wat gesmeerd. Maar ja, dan ben je wel veel tijd kwijt...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:45
Mira Dos Santos
Dankjullie... het is idd vooral bij super, maarja die heb ik de eerste dagen echt nodig. Dat spuug hielp trouwens wel heel goed

Regels voor berichten