|
|
Bekijk resultaten poll: Gebruik je speciaal Kotex nachtverband | |||
Ja alleen s nachts |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 7.69% |
Ja, s nachts, soms overdag |
1 | 7.69% |
Ja soms 2 tegelijk s nachts |
0 | 0% |
Ja avond |
0 | 0% |
Nee dun verband |
3 | 23.08% |
Nee tampons |
9 | 69.23% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|
Ik heb die geloof ik niet (gewoon omdat nooit gehad), maar het zou me niets verkeerds lijken. Het is bij mij 's nachts altijd maar een beetje hopen dat mijn maandverband het redt en alles.
![]()
|
Ik vond het zelf echt absurd oncomfortabel en nutteloos, want als ik 's nachts bloed dan kan ik niet echt op zo'n smal, dik strookje maandverband mikken.
![]() Oh en ik vind tampons oncomfortabel slapen. Ik probeerde het één keer en werd midden in de nacht heel beroerd wakker, weet niet of het aan de tampon lag, maar heb het bij die poging maar gelaten.
|
Ik gebruik altijd tampons, ik vind maandverband persoonlijk een zooitje. Ik vind het niet ouderwets verder, ieder zijn ding, en wat Em. zegt. Ik voelde het altijd vloeien als ik opstond na een tijdje gezeten te hebben, en dat vond ik goor. Nu heb ik nergens last van (soms een buikkramp bij het inbrengen, maar ik heb sowieso buikpijn, dus ach) en ik ben nog nooit doorgelekt
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Doe je dan ook 2 maandverbanden om? En doe jij het nachtverband ook na het douchen meteen om 's avonds? Ik vind t een beetje raar om zo mee rond te lopen in huis. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Wat is er ouderwets aan maandverband? Bijna alle vrouwen hebben het nodig.
Ik gebruikte vroeger zelf overdag Allways, extra lang, met vleugels, tampons kon ik niet verdragen. Ik verloor best wel heel veel bloed, dus overdag lukte dat, omdat ik regelmatig kon wisselen, 's nachts lukte dat natuurlijk niet. Ik gebruikte dan een heel dik en extra lang (nog langer als die -watishetookalweer- donkerblauwe van Allways) maandverband, maar geen idee meer welk merk het was. En ik sliep op een oude handdoek. Niet dat dat iets uitmaakte, want over het algemeen hingen mijn lakens altijd vol. Ik was dan ook dolgelukkig toen ik met de prikpil begon en mijn regels wegbleven en ik ben er nu nog steeds dolgelukkig mee, 10 jaar later. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nachtverband van Kotex is wel prettig omdat het niet erg broeit oid, bij Allways etc heb je daar meer kans heb. (Kotex nachtverband wordt ook vaak aangeraden na een bevalling, juist omdat het dus zo zacht is en niet broeit.) Maar je kunt best eens een ander merk proberen als je dat fijner lijkt! Ik gebruikte zelf nooit speciaal maandverband 's nachts, gewoon hetzelfde als overdag. En tampons zijn ook errug handig, zeker het proberen waard!
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Tampons hoor je niet te voelen hoor, als ik mijne voel zitten, duw ik hem wat verder. Ik voel hem nooit, alleen als ik met mijn benen over elkaar overdreven rechtop zit, maar dat is nooit. Vroeger tijdens het fietsen voelde ik het ook nooit en zo hoort het ook gewoon.
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik gebruik altijd tampons, en soms een inlegkruisje extra als ik weet dat ik iets ga doen waarbij het lastig wordt om halverwege mijn tampon te wisselen. En soms ben ik heeeeeeel licht ongesteld, dan gebruik ik ook inlegkruisjes. Ik weet niet meer welke dat zijn van Allways, maar die blijven droog op de oppervlakte en zorgt ook dat je niks ruikt, dus dat is heel fijn en werkt goed
![]()
|
Toen ik de pil nog niet slikte en heftig ongesteld was en geen tampons gebruikte, plakte ik 's nachts wel eens twee maandverbandjes achter elkaar in m'n onderbroek omdat bij mij als ik lig alles naar achter loopt dus dan lekte ik daar achter altijd door. Dat nachtmaandverband van Allways is wel langer maar voor mij toen nog niet lang genoeg. Als je slaapt voel je toch niet dat het niet zo fijn zit. Overigens gebruik ik nu met tampons wel altijd ook een inlegkruisje.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ga de Mooncup bestellen. Deze kan je schoonmaken en hergebruiken. Ik heb een paar keer softcup gebruikt (maar dat is voor eenmalig gebruik) en dat beviel mij uitstekend. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik gebruik altijd tampons, ook 's nachts en idd je gaat echt niet meteen dood als je het langer dan acht uur inhoudt. Ik vind maandverband gewoon smerig om op te zitten en verder voel je het er dan uitlopen bah ;x. Tampons bewaar ik in twee verschillende tasjes, rugtas en sporttas, (dan vergeet ik ze dus nooit. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ongebruikt maandverband (en tampons) heb ik hier op de badkamer liggen, bij de wc. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In de tijd dat ik maandverband moest gebruiken, droeg ik gewone slips, want in een boxer konden die vleugels natuurlijk niet fatsoenlijk gebruikt worden. En meestal gebruikte ik 's nachts oude slips (de witte, want die weigerde ik op andere momenten te dragen ^^) omdat ik steevast doorlekte, die konden tenminste fatsoenlijk gewassen worden en eventueel weggegooid.
|
![]() |
|
|