Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Gebruik je speciaal Kotex nachtverband
Ja alleen s nachts 1 7.69%
Ja, s nachts, soms overdag 1 7.69%
Ja soms 2 tegelijk s nachts 0 0%
Ja avond 0 0%
Nee dun verband 3 23.08%
Nee tampons 9 69.23%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2012, 14:22
edehoog
edehoog is offline
Hoi ik ben 14 en pas een paar x ongesteld geworde. ik gebruik nu kotex nacht maandverband van mijn moeder. is dat niet oudewets ?

Gebruiken jullie dat ook? Wie wel?

Ik douche altijd savonds voor het slapen en kom dan nog even in de pijama naar beneden. Dan doe ik ook meteen het maandverband om. Is het niet raar om er mee rond te lopen.?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 14:25
Verwijderd
Ik zit 's avonds na het douchen ook gewoon met nachtmaandverband beneden, niets raars aan! Alleen niet van kotex. Ik weet niet of kotex nog verbeterd is in de afgelopen tien jaar, maar de laatste keer dat ik het probeerde was het naar dik, makkelijk 2 centimeter. Always en Libresse en ook gewoon huismerken hebben wel nachtmaandverband dat veel dunner is en dat je niet zo voelt en ziet zitten.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 15:13
Vice
Vice is offline
Of het ouderwets is, durf ik niet te zeggen, maar raar is het zeker niet. En als je er niet prettig bij voelt, kun je aan je moeder vragen of ze nachtmaandverband van een ander merk wil kopen.
Oud 11-12-2012, 16:09
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Ik gebruik uberhaupt geen nachtmaandverband, maar wat is daar raar aan? Als je ongesteld bent, gebruik je overdag toch ook maandverband? Dat dit speciaal voor 's nachts is, lijkt me niet zo belangrijk .

En inderdaad, als je die van kotex te dik vindt (Ja, Sarah - ze zijn nog steeds zo dik), vraag je of je moeder ander maandverband wil kopen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 21:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
Waarom zou je je druk maken of je maandverband ouderwets is? Als het maar functioneel is, toch? Om er achter te komen wat je het fijnst vindt, kun je verschillende merken maandverband proberen. Er zitten grote verschillen tussen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 21:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik nog maandverband gebruikte, had ik het liefste Allways. De enige manier om erachter te komen wat je fijn vindt, is van alles wat uitproberen. Zo vond ik Libresse nooit fijn. Tegenwoordig gebruik ik tampons, ook 's nachts.
Oud 11-12-2012, 21:40
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Toen ik nog maandverband gebruikte, had ik het liefste Allways. De enige manier om erachter te komen wat je fijn vindt, is van alles wat uitproberen. Zo vond ik Libresse nooit fijn. Tegenwoordig gebruik ik tampons, ook 's nachts.
Ook 's nachts? Die dingen mogen toch maar maximaal 8 uur in? Red je dat?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 22:17
Em.
Em. is offline
Ik heb die geloof ik niet (gewoon omdat nooit gehad), maar het zou me niets verkeerds lijken. Het is bij mij 's nachts altijd maar een beetje hopen dat mijn maandverband het redt en alles. En tampons vind ik zo naar, die doe ik het liefst alleen als ik écht niet wil doorlekken (lees: als ik hevig ongesteld ben EN me in het openbaar moet begeven), en dan trouwens nog i.c.m. maandverband (weliswaar dunner, maar tóch). En al dan niet ouderwets, /care, maandverband is er niet voor de mode/om mee te showen/omdat het zo sexy is, maar omdat er bloed uit je lichaam komt.
Oud 11-12-2012, 22:38
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vond het zelf echt absurd oncomfortabel en nutteloos, want als ik 's nachts bloed dan kan ik niet echt op zo'n smal, dik strookje maandverband mikken. Geef mij maar gewoon dun maandverband.

Oh en ik vind tampons oncomfortabel slapen. Ik probeerde het één keer en werd midden in de nacht heel beroerd wakker, weet niet of het aan de tampon lag, maar heb het bij die poging maar gelaten.
Oud 12-12-2012, 04:38
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Hoe lang slaap jij gemiddeld dan?
Oud 12-12-2012, 09:26
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Hoe lang slaap jij gemiddeld dan?
Ik sliep altijd 10 uur - dus vandaar mijn vraag.

Ik zie mezelf namelijk niet met een slaperig hoofd klooien met tampons. Daar ben ik veel te duf voor.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 10:36
bierkoning
bierkoning is offline
Die heb ik ook altijd.
Oud 12-12-2012, 14:15
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik sliep altijd 10 uur - dus vandaar mijn vraag.
Ik wilde dat ik daar de tijd voor had.
Oud 12-12-2012, 14:25
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Ik wilde dat ik daar de tijd voor had.
Daar heb ik inmiddels ook geen tijd meer voor .
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 14:35
MiBe
MiBe is offline
Dan zou je dus tampons kunnen overwegen
Oud 12-12-2012, 15:26
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Dan zou je dus tampons kunnen overwegen
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 16:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik gebruik altijd tampons, ik vind maandverband persoonlijk een zooitje. Ik vind het niet ouderwets verder, ieder zijn ding, en wat Em. zegt. Ik voelde het altijd vloeien als ik opstond na een tijdje gezeten te hebben, en dat vond ik goor. Nu heb ik nergens last van (soms een buikkramp bij het inbrengen, maar ik heb sowieso buikpijn, dus ach) en ik ben nog nooit doorgelekt
Oud 12-12-2012, 16:58
Verwijderd
Ik gebruik overdag tampons en 's nachts dik maandverband van een huiswerk. En ik doe altijd twee onderbroeken aan voor het slapengaan.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 16:59
Verwijderd
Citaat:
en ik ben nog nooit doorgelekt
ook nog nooit 's nachts?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 17:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Meestal wel Doordeweek slaap ik nooit langer dan acht uur en ik doe vlak voor ik ga slapen een nieuwe tampon in en als ik opsta, is het eerste wat ik ga doen, gaan plassen dus dan wissel ik weer. In het weekend slaap ik wel eens langer maar meestal niet langer dan negen uur en vaak wordt ik wel een keer wakker 's nachts omdat ik naar de wc moet dus dan wissel ik ook nog ff, dat kan ik wel half slapend.
Oud 12-12-2012, 18:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ook nog nooit 's nachts?
Nee! Sowieso nooit 's nachts, er gebeurt bij mij nooit zoveel als ik slaap.
Oud 12-12-2012, 20:58
edehoog
edehoog is offline
Citaat:
Ik gebruik overdag tampons en 's nachts dik maandverband van een huiswerk. En ik doe altijd twee onderbroeken aan voor het slapengaan.
Welk huismerk?

Doe je dan ook 2 maandverbanden om?

En doe jij het nachtverband ook na het douchen meteen om 's avonds? Ik vind t een beetje raar om zo mee rond te lopen in huis.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 21:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Welk huismerk?

Doe je dan ook 2 maandverbanden om?

En doe jij het nachtverband ook na het douchen meteen om 's avonds? Ik vind t een beetje raar om zo mee rond te lopen in huis.
Hoezo vind je dat raar? Omdat het bedoeld is voor in bed? Lekker belangrijk, als je nog een half uurtje/uurtje in de woonkamer gaat zitten, ga je daar toch niet een 'overdag' maandverbandje voor gebruiken? En ach, al zou je om 7 uur dat ding erin doen en dan om 11 uur pas gaan slapen, ik zie het probleem niet echt.
Oud 13-12-2012, 00:19
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik gebruik overdag tampons en 's nachts dik maandverband van een huiswerk.
Oud 13-12-2012, 10:34
Verwijderd
Wat is er ouderwets aan maandverband? Bijna alle vrouwen hebben het nodig.

Ik gebruikte vroeger zelf overdag Allways, extra lang, met vleugels, tampons kon ik niet verdragen. Ik verloor best wel heel veel bloed, dus overdag lukte dat, omdat ik regelmatig kon wisselen, 's nachts lukte dat natuurlijk niet. Ik gebruikte dan een heel dik en extra lang (nog langer als die -watishetookalweer- donkerblauwe van Allways) maandverband, maar geen idee meer welk merk het was. En ik sliep op een oude handdoek. Niet dat dat iets uitmaakte, want over het algemeen hingen mijn lakens altijd vol. Ik was dan ook dolgelukkig toen ik met de prikpil begon en mijn regels wegbleven en ik ben er nu nog steeds dolgelukkig mee, 10 jaar later.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 12:26
Verwijderd
Nachtverband van Kotex is wel prettig omdat het niet erg broeit oid, bij Allways etc heb je daar meer kans heb. (Kotex nachtverband wordt ook vaak aangeraden na een bevalling, juist omdat het dus zo zacht is en niet broeit.) Maar je kunt best eens een ander merk proberen als je dat fijner lijkt! Ik gebruikte zelf nooit speciaal maandverband 's nachts, gewoon hetzelfde als overdag. En tampons zijn ook errug handig, zeker het proberen waard!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 15:42
Verwijderd
Maandverband dat broeit? Dat klinkt echt heel smerig eigenlijk. Wat is het of wil ik dat niet weten?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 16:44
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik voelde het altijd vloeien als ik opstond na een tijdje gezeten te hebben, en dat vond ik goor. Nu heb ik nergens last van (soms een buikkramp bij het inbrengen, maar ik heb sowieso buikpijn, dus ach) en ik ben nog nooit doorgelekt
Dat is inderdaad best vies. En fietsen, dat vind ik ook zo vies aanvoelen. In gewone stoelen kan ik onderuit gezakt hangen, maar bij fietsen zit ik echt óp het maandverband, inclusief bloed en alles. Maar tampons daarentegen voel ik zitten als ik fiets en dat vind ik nog minder prettig. Sowieso gaan die laatste altijd pijn doen op gegeven moment. Ik heb niet zo vaak buikkrampen door ongesteldheid, maar indien wel dan is het bizar vaak als ik een tampon in heb. En dan voel ik me liever iets viezer dan dat het pijn doen, want dat vind ik naarder. Nog los van het verwisselen, wat ik ook minder prettig vind. Het is dat ik bang ben dat ik in het openbaar heel erg doorlek met alleen maandverband (want dat is me wel eens gebeurd ) anders zou ik waarschijnlijk helemaal geen tampons gebruiken.
Oud 13-12-2012, 17:39
Volk
Volk is offline
Het is me nooit opgevallen dat er ook nachtmaandverband bestond. Ik gebruik overdag tampons en 's nachts meestal wat wc-papier. Er gebeurt 's nachts niet zoveel bij mij.

Rondlopen met maandverband vind ik niet gek, mits je ongesteld bent.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 18:34
Em.
Em. is offline
Citaat:
Het is me nooit opgevallen dat er ook nachtmaandverband bestond. Ik gebruik overdag tampons en 's nachts meestal wat wc-papier. Er gebeurt 's nachts niet zoveel bij mij.
Wow. Kun je dan ook opstaan zonder dat je lichaam ineens denkt HEY ZWAARTEKRACHT en dat dan een halve liter bloed (oké, zo voelt het alleen ) je lichaam uitklotst? Dat is voor mij altijd zo'n kritiek moment. Dan heb ik het de nacht op zich wel gered met m'n maandverband, maar moet ik nog de paar meter naar de wc afleggen.
Oud 13-12-2012, 19:21
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Tampons hoor je niet te voelen hoor, als ik mijne voel zitten, duw ik hem wat verder. Ik voel hem nooit, alleen als ik met mijn benen over elkaar overdreven rechtop zit, maar dat is nooit. Vroeger tijdens het fietsen voelde ik het ook nooit en zo hoort het ook gewoon.

Citaat:
Wow. Kun je dan ook opstaan zonder dat je lichaam ineens denkt HEY ZWAARTEKRACHT en dat dan een halve liter bloed (oké, zo voelt het alleen ) je lichaam uitklotst? Dat is voor mij altijd zo'n kritiek moment. Dan heb ik het de nacht op zich wel gered met m'n maandverband, maar moet ik nog de paar meter naar de wc afleggen.
Dit had ik vroeger ook, dan duwde ik mezelf op mijn rug met mijn heupen omhoog (bijna in een brug) naar de wc. Maar dat had ik vooral in het begin heel erg, en als ik nog niet ongesteld was de avond ervoor.
Oud 13-12-2012, 19:54
Verwijderd
Ongesteld zijn is kut, dus of het ouderwets is of niet maakt toch niks uit! Je moet gewoon echt doen
wat je het fijnste vind! Als je tampons niet fijn vind, ga je dat toch niet gebruiken omdat wij dat fijn vinden?!
Nee hoor, gewoon doen wat je fijn vind!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 20:46
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ja, daar heb ik gelukkig geen last van. De ochtend erna zitten er misschien 3 druppels bloed, maar meer ook echt niet. Ik gebruikte eerst altijd maandverband 's nachts maar op een gegeven moment vond ik het geldverspilling. Overdag draag ik tampons omdat ik anders wel last heb van het zwaartekracht-gevoel waarbij opeens alles gaat stromen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 20:50
Miekje*
Miekje* is offline
Ik gebruik altijd tampons, en soms een inlegkruisje extra als ik weet dat ik iets ga doen waarbij het lastig wordt om halverwege mijn tampon te wisselen. En soms ben ik heeeeeeel licht ongesteld, dan gebruik ik ook inlegkruisjes. Ik weet niet meer welke dat zijn van Allways, maar die blijven droog op de oppervlakte en zorgt ook dat je niks ruikt, dus dat is heel fijn en werkt goed Kotex inlegkruisjes zijn ook heel fijn, die koop ik altijd bij de Action.
Oud 13-12-2012, 21:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik de pil nog niet slikte en heftig ongesteld was en geen tampons gebruikte, plakte ik 's nachts wel eens twee maandverbandjes achter elkaar in m'n onderbroek omdat bij mij als ik lig alles naar achter loopt dus dan lekte ik daar achter altijd door. Dat nachtmaandverband van Allways is wel langer maar voor mij toen nog niet lang genoeg. Als je slaapt voel je toch niet dat het niet zo fijn zit. Overigens gebruik ik nu met tampons wel altijd ook een inlegkruisje.
Oud 14-12-2012, 19:25
Verwijderd
Citaat:
je gaat heus niet dood als je het een keer 10 uur inhoudt.

Ik ga de Mooncup bestellen. Deze kan je schoonmaken en hergebruiken.
Ik heb een paar keer softcup gebruikt (maar dat is voor eenmalig gebruik) en dat beviel mij uitstekend.

Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 09:53
edehoog
edehoog is offline
Leuk om zoveel berichtjes terug te krijgen! ik vind dat nacht maandverband van kotex wel heel zacht. dus ik heb geen last van dat broeien. Ik vind het wel een veilig gevoel dat het wat dikker is. maar ik zal ook s ander verband proberen. waar bewaren jullie thuis je maandverband?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 11:14
Volk
Volk is offline
In een mandje op een plankje op het toilet, samen met mijn anticonceptie en zwangerschapstesten.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 11:40
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
In een mandje op een plankje op het toilet, samen met mijn anticonceptie en zwangerschapstesten.
Gaat dat niet ruiken?
Oud 17-12-2012, 11:44
Vice
Vice is offline
Citaat:
waar bewaren jullie thuis je maandverband?
Bij de wc natuurlijk. Of bedoel je gebruikte maandverband?
Oud 17-12-2012, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Gaat dat niet ruiken?
???

Ik gebruik altijd tampons, ook 's nachts en idd je gaat echt niet meteen dood als je het langer dan acht uur inhoudt. Ik vind maandverband gewoon smerig om op te zitten en verder voel je het er dan uitlopen bah ;x.

Tampons bewaar ik in twee verschillende tasjes, rugtas en sporttas, (dan vergeet ik ze dus nooit. ) in de la in mijn kamer, en op de wc.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 12:48
Volk
Volk is offline
Citaat:
Gaat dat niet ruiken?
Waarom zou het gaan ruiken?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Maandverband dat broeit? Dat klinkt echt heel smerig eigenlijk. Wat is het of wil ik dat niet weten?
Mja, het ademt niet zeg maar, dus dat wordt een beetje een broeierige boel dan. Verhoogt de kans op bv een schimmelinfectie. Kotex (de zwarte versie) bevalt volgens mij geen plastic, daardoor broeit het niet.

Citaat:
Gaat dat niet ruiken?
Gebruikt maandverband rol ik altijd in wc-papier en gooi ik dan in een prullenbakje dat bij de wc staat, en dan natuurlijk wel regelmatig dat prullenbakje leeg gooien. Je hebt ook speciale zakjes om gebruikt maandverband/gebruikte tampons in te doen, gewoon in wc-papier wikkelen en in zo'n zakje stoppen, knoop erin en in een prullenbak gooien.

Ongebruikt maandverband (en tampons) heb ik hier op de badkamer liggen, bij de wc.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 13:35
Volk
Volk is offline
Citaat:
Gebruikt maandverband rol ik altijd in wc-papier en gooi ik dan in een prullenbakje dat bij de wc staat, en dan natuurlijk wel regelmatig dat prullenbakje leeg gooien. Je hebt ook speciale zakjes om gebruikt maandverband/gebruikte tampons in te doen, gewoon in wc-papier wikkelen en in zo'n zakje stoppen, knoop erin en in een prullenbak gooien.

Ongebruikt maandverband (en tampons) heb ik hier op de badkamer liggen, bij de wc.
Inderdaad, ik ken niemand die gebruikt maandverband bewaart.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 12:57
edehoog
edehoog is offline
gebruiken jullie nog speciale onderbroeken voor dik maandverband?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 13:39
Verwijderd
In de tijd dat ik maandverband moest gebruiken, droeg ik gewone slips, want in een boxer konden die vleugels natuurlijk niet fatsoenlijk gebruikt worden. En meestal gebruikte ik 's nachts oude slips (de witte, want die weigerde ik op andere momenten te dragen ^^) omdat ik steevast doorlekte, die konden tenminste fatsoenlijk gewassen worden en eventueel weggegooid.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten