Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
>>>UDMA 133 is op dit moment het snelst. Echter een merkbaar verschil tussen UDMA 100 en 133 is er niet.<<<
http://www.dynasystems.com/nl/dept_25.html dat zocht ik dus...dat betekent u100 is ouder dan u133...dus u133 gaat langer mee ![]() |
![]() |
|
![]() |
Volgens mij kun je niet stellen dat IBM sneller is dan Maxtor.
Kep zelf een IBM, Maxtor en WD dus ik vind ze allemaal prima, maar de nieuwe DiamondMax9 serie .. is volgens tests sneller dan die IBM, maakt minder herrie .. en IBM heeft een iets hoger uitvalpercentage .. Ontopic: Het verschil maakt weinig uit, de maximale transfer speed op UDMA 100 = 100 meg/sec .. harddisks van tegenwoordig halen dit niet ..
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Ook gelul. Uit alle benchmarks blijkt dat de 7K250 de Dmax9 met ruime afstand klopt. Als je nou een vergelijking gaat maken tussen de 7K250 en de Maxtor MaxLine II-250, oke. Dat is een eerlijke vergelijking. Maar de Dmax9 is verouderd, en dan ook nog beweren dat hij sneller is? I think not ![]() |
![]() |
|
Als zij een oude 120GXP schijf heeft zal een 160GB Maxtor wel sneller zijn.
Maar je mag alleen eerlijk vergelijken tussen hardeschijven met dezelfde plattergrootte, dan heeft IBM/Hitachi traditioneel 15 tot 20% snelheidswinst boven de andere hardeschijven. De 7K250 gooit ook hoge ogen qua warmteproduktie en geluidsproductie. (koel en stil dus)
||
Citaat:
Tuurlijk blijft de schijf zelf de voornaamste beperking, maar als je de keuze hebt tussen 100 en 133 zou ik altijd voor de snelste gaan. |
![]() |
|
Chimera, volgens mij weet je zelf ook wel dat het verschil in de praktijk van met 100MB/s uit je cache lezen en dat met 120MB/s doen niet groot is. Ik zeg 120MB/s omdat je de 133MB/s ws. niet haalt. Je zit namelijk ook met andere PCI devices die - tijdens het opstarten - ook bandbreedte gebruiken, volgens mij zit dat allemaal op dezelfde PCI bus, maar ik kan het mis hebben.
Maar al zou het 133MB/s zijn, dan nog is de winst miniem. 8MB vs 2MB is een héél ander verhaal. Maar ATA/133 of ATA/100 boeit niets. Kiezen voor een hogere plattergrootte of meer cache (8MB dus) heeft tig meer invloed.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het maakt inderdaad alleen uit als je rechtstreeks uit de buffer leest (de media zelf kan nooit 133 megabyte/sec aan) maar dan gaat het weer om zulke kleine bestanden (bij een 8 MB-buffer) dat je de snelheidswinst van 33 MB/sec ten opzichte van 100 MB/sec echt niet merkt, en dat het al helemáál niets uitmaakt op het moment dat jouw schijf echt te traag wordt. Als ik de keus heb tussen een Maxtor ATA-133 en een Hitachi ATA-100, dan weet ik wel dat 10 tot 15% hogere performance puur door mechanische superioriteit zwaarder weegt dan die alleen-meetbare-niet-merkbare winst van 33 MB/sec op de interface. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Boeien. Wacht op SATA/300 als je verlegen op interface zit. ![]() Het maakt geen ruk uit verder. Neem gewoon een snelle schijf met een goede sequential snelheden en I/O p/s, die daarnaast stil, koel en betaalbaar is. ![]()
|
![]() |
|
|