Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat dit wel kan. In het wild eten slangen toch ook muizen? Bij ons in de familie hebben ze ook slangen, en worden de muizen zelf gekweekt. Deze dieren worden gewoon net als huisdieren behandeld, maar ze eindigen gewoon op een andere manier. Het is in 2 sec over. En natuurlijk is het wel zielig, daar ga ik niet tegen in, maar de slang moet ook eten. Maar ik denk wel dat als we bij ieder dier na gaan denken wat het weg eet, we ook niet meer naar de dierentuin zouden gaan, of honden en katten zouden houden. Deze eten dan wel dode dieren, maar die dieren moeten dus wel eerst dood gemaakt worden voor je het een "dood dier" of "hondenvoer" kan noemen.
Dus zolang de voerdieren maar onder goede omstandigheden worden gehouden, vind ik dat het best kan.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
idd maar ja boeiuh mijn (en van meerdere mensen) moeten de huisdieren toch ook eten het gaat in de natuur ook zo.
|
Tsja, ik heb er een hekel aan als mensen levende dieren aan andere dieren voeren. Een jongen uit mijn klas had slangen in een terrarium, en hij vertelde uitgebreid (met een sadistische grijns) hoe hij die muizen in het terrarium van die slang deed en hoe ze paniekerig heen en weer renden. Nog nooit heb ik zoveel zin gehad om die jongen te slaan. Ik heb ook een hekel aan slangen en ik vind muizen lief, maar aan de andere kant hebben slangen net zo goed een functie als muizen. Dus eigenlijk is het niet zielig, maar toch zou ik het prettig vinden dat de mensen hier die slangen in terraria houden die muizen eerst even doodmaken voor ze die aan hun geliefde reptielen voeren.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als mensen kiezen om slangen in gevangenschap te houden, moet je ook voor voedsel zorgen. En dan komt het er dus al gauw op neer dat die beestje gefokt worden om vervolgens aan die slang te voeren. Overleven toch? Geld ook voor het fokken van dieren, die als voedsel voor mensen dienen. Overleven. Misschien zijn mensen het hier niet mee eens maar zo zie ik het. Excuus. ![]() [Dit bericht is aangepast door eden6 (22-01-2002).]
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En jammer van je muis ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Feitjes/weetjes/wist je datjes over jezelf. Missy | 500 | 30-09-2009 18:19 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is het juist om mensen te hypnotiseren? Dotcom | 16 | 28-08-2004 04:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Het zielige computernerdje WinterQueen | 23 | 12-07-2003 22:31 | |
Liefde & Relatie |
19 + vrijgezel zijn = zielig?? Verwijderd | 50 | 12-11-2002 12:22 | |
Lifestyle |
wat vinden jullie van mensen die andere stijlen afzeiken ? Pharmacon | 60 | 18-10-2002 11:46 | |
Verhalen & Gedichten |
Zo moeilijk is het leven.. Genesis | 7 | 07-12-2001 12:41 |