Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2002, 16:31
Kupu
Kupu is offline
- je fruitvliegen kweekt om ze aan gifkikkers te voeren?
- je jonge muisjes aan een slang voert?
- krekels koopt om ze aan een hagedis te voeren???

Dit alles natuurlijk om die hagedissen/slangen/gifkikkers in leven te houden he!
Oud 21-01-2002, 16:36
PV
PV is offline
kweetnie, in de gewone natuur eten ze die beesten waarschijnlijk ook op...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:49
Lucky2002
Lucky2002 is offline
Ik vind het wel zielig om dieren aan andere dieren te geven maar die moeten ook leven net zo als wij wij eten toch ook koe, varken, kip, eend, enz, enz, enz dus het is eigenlijk helemaal niet zieligwant hoe zouden wij dan moeten leven oke het is wel zielig als het een dier is waarmee je een speciale band hebt bijvoorbeeld je eigen paard is ziek en gaat naar het slachthuis en een paar dagen later eet je hem gezellig op dat is wel zielig maar soms moet het om te overleven
Oud 21-01-2002, 16:53
drama
drama is offline
Kzou het niet echt koel vinden om steeds beesies te voeren aan andere beesten.
Oud 21-01-2002, 16:57
break of dawn
break of dawn is offline
goh, en dan te bedenken dat ik es een witte muis gered heb van de slangendood....
Oud 21-01-2002, 17:06
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
break of dawn schreef:
goh, en dan te bedenken dat ik es een witte muis gered heb van de slangendood....

Oh ja die liet je toch in de krantenbak vallen of zo???
Oud 21-01-2002, 17:48
eden6
eden6 is offline
Mensen fokken ook dieren om te eten. Dat vind ik niet zielig. Waarom zou ik het dan wel zielig vinden als er muisjes gefokt worden om die slang te kunnen laten eten?
Bovendien eten slangen in de natuur zelve ook muisjes dus ik zie het probleem niet zo...
Oud 21-01-2002, 17:51
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
eden6 schreef:
Bovendien eten slangen in de natuur zelve ook muisjes dus ik zie het probleem niet zo...
ja, en ook nog wel andere (zeldzamere) diersoorten dus... Maar ik vroeg me af wat jullie ervan vinden. En een aanzienlijk deel van die muisjes die we voeren zijn dood geboren(voor zover ik weet, ik koop ze gewoon bij de dierenhandel...)
Oud 21-01-2002, 18:17
D@mien
D@mien is offline
dieren moeten eten..dus i dat geval = het ok.
Oud 21-01-2002, 18:20
dopehead
dopehead is offline
waarom zou het zielig zijn je maakt die beeste toch?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 18:24
drama
drama is offline
Citaat:
eden6 schreef:
Mensen fokken ook dieren om te eten. Dat vind ik niet zielig.

Als ik muisjes kweek om ze te slaan is dat niet zielig.
Oud 21-01-2002, 18:25
drama
drama is offline
Als ik een kindje maak om het te verkrachten is dat niet zielig
Oud 21-01-2002, 18:25
drama
drama is offline
Als ik een levend wezen kweek om het te mishandelen is dat niet zielig.
Oud 21-01-2002, 22:13
Silverwolf
Silverwolf is offline
Ik denk dat dit wel kan. In het wild eten slangen toch ook muizen? Bij ons in de familie hebben ze ook slangen, en worden de muizen zelf gekweekt. Deze dieren worden gewoon net als huisdieren behandeld, maar ze eindigen gewoon op een andere manier. Het is in 2 sec over. En natuurlijk is het wel zielig, daar ga ik niet tegen in, maar de slang moet ook eten. Maar ik denk wel dat als we bij ieder dier na gaan denken wat het weg eet, we ook niet meer naar de dierentuin zouden gaan, of honden en katten zouden houden. Deze eten dan wel dode dieren, maar die dieren moeten dus wel eerst dood gemaakt worden voor je het een "dood dier" of "hondenvoer" kan noemen.
Dus zolang de voerdieren maar onder goede omstandigheden worden gehouden, vind ik dat het best kan.
Oud 22-01-2002, 08:20
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
tja ik vind het wel zielig
maar het is wel lache als je een slak aan een hamster geeft
Oud 22-01-2002, 09:46
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
onzinnigegothic schreef:
tja ik vind het wel zielig
maar het is wel lache als je een slak aan een hamster geeft
Het is dus maar net wat de 'aaibaarheidsfactor' van een dier is, een muisje is lief dus is het zielig volgens sommigen, een slak is vies dus is het geen probleem volgens velen...
Oud 22-01-2002, 17:31
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Kupu schreef:
Het is dus maar net wat de 'aaibaarheidsfactor' van een dier is, een muisje is lief dus is het zielig volgens sommigen, een slak is vies dus is het geen probleem volgens velen...

idd maar ja boeiuh mijn (en van meerdere mensen) moeten de huisdieren toch ook eten

het gaat in de natuur ook zo.
Oud 22-01-2002, 18:06
lady of the dark
lady of the dark is offline
Tsja, ik heb er een hekel aan als mensen levende dieren aan andere dieren voeren. Een jongen uit mijn klas had slangen in een terrarium, en hij vertelde uitgebreid (met een sadistische grijns) hoe hij die muizen in het terrarium van die slang deed en hoe ze paniekerig heen en weer renden. Nog nooit heb ik zoveel zin gehad om die jongen te slaan. Ik heb ook een hekel aan slangen en ik vind muizen lief, maar aan de andere kant hebben slangen net zo goed een functie als muizen. Dus eigenlijk is het niet zielig, maar toch zou ik het prettig vinden dat de mensen hier die slangen in terraria houden die muizen eerst even doodmaken voor ze die aan hun geliefde reptielen voeren.
Oud 22-01-2002, 20:27
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:
Tsja, ik heb er een hekel aan als mensen levende dieren aan andere dieren voeren. Een jongen uit mijn klas had slangen in een terrarium, en hij vertelde uitgebreid (met een sadistische grijns) hoe hij die muizen in het terrarium van die slang deed en hoe ze paniekerig heen en weer renden. Nog nooit heb ik zoveel zin gehad om die jongen te slaan. Ik heb ook een hekel aan slangen en ik vind muizen lief, maar aan de andere kant hebben slangen net zo goed een functie als muizen. Dus eigenlijk is het niet zielig, maar toch zou ik het prettig vinden dat de mensen hier die slangen in terraria houden die muizen eerst even doodmaken voor ze die aan hun geliefde reptielen voeren.
Als die jongen dat deed, was ie bepaald niet slim bezig... Want in de winter is het aanbod van levende muizen namelijk behoorlijk schaars. En dan kom je in de problemen want als een slang eenmaal aan het levende voer hebt gehad, willen ze nog maar zeer moeilijk overstappen op dood voer. Daarom voer ik ook dode muizen. En ookk bestaat er het risico dat de prooidieren de slang verwonden...
Oud 22-01-2002, 22:32
eden6
eden6 is offline
Citaat:
drama schreef:
Als ik een levend wezen kweek om het te mishandelen is dat niet zielig.
Ik ben het dus niet eens met je argumenten. Die 3 voorbeelden die je noemde, hebben niets met overleven te maken.

Als mensen kiezen om slangen in gevangenschap te houden, moet je ook voor voedsel zorgen. En dan komt het er dus al gauw op neer dat die beestje gefokt worden om vervolgens aan die slang te voeren. Overleven toch? Geld ook voor het fokken van dieren, die als voedsel voor mensen dienen. Overleven.

Misschien zijn mensen het hier niet mee eens maar zo zie ik het. Excuus.

[Dit bericht is aangepast door eden6 (22-01-2002).]
Oud 22-01-2002, 23:15
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
eden6 schreef:
Ik ben het dus niet eens met je argumenten. Die 3 voorbeelden die je noemde, hebben niets met overleven te maken.

Als mensen kiezen om slangen in gevangenschap te houden, moet je ook voor voedsel zorgen. En dan komt het er dus al gauw op neer dat die beestje gefokt worden om vervolgens aan die slang te voeren. Overleven toch? Geld ook voor het fokken van dieren, die als voedsel voor mensen dienen. Overleven.

Misschien zijn mensen het hier niet mee eens maar zo zie ik het. Excuus.
Hier ben ik et mee eens...
Oud 23-01-2002, 08:51
Slither
Slither is offline
Natuurlijk is 't zielig, of 't nou in de natuur wel of niet gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 16:15
break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
Kupu schreef:
Oh ja die liet je toch in de krantenbak vallen of zo???

Ikke niet! Anna weer es he.... en dat was mijn hamster trouwens. De muis is opgevreten door onze kat.
Oud 23-01-2002, 16:32
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
break of dawn schreef:
Ikke niet! Anna weer es he.... en dat was mijn hamster trouwens. De muis is opgevreten door onze kat.

oh ja sowwy mijn fout. Wel echt iets voor Anna, ik zie haar kop ook al voor me als ze doorheeft wat ze nou eigenlijk gedaan heeft...

En jammer van je muis wist ik niet eens eigenlijk! (En ja het lot van andere dieren gaat me wel aan hoor )
Reageren

Regels voor berichten