Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2002, 12:08
Pharmacon
Pharmacon is offline
Okee, lijkt me duidelijk genoeg n'est-ce pas? wat vinden jullie van dit soort mensen
Oud 15-10-2002, 12:32
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
weer een beetje lomp, om mensen af te gaan zeiken die mensen afzeiken. kortom, laat ze in hun waarde
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 13:03
Verwijderd
laat idd iedereen in z'n waarde zoals ie is
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 13:18
Infaustus
Infaustus is offline
dat vind ik vet stoer, vooral als ik het zelf doe!
Oud 15-10-2002, 13:21
Caroo
Caroo is offline
Je moet iedereen in z'n waarde laten.. dus wat heeft het voor nut nu mensen af te gaan zeiken???????
Oud 15-10-2002, 13:26
the exploding boy
the exploding boy is offline
alsof iemand hier gaat toegeven dat hij/zij iemand anders afkraakt op basis van kledingstijl,want dan ben je niet meer open minded.

Ik doe het vaak genoeg,als ik met iemand door het centrum loopten,en er loopt iemand voor me in kleding dat er naar mijn mening niet uit ziet,dan zeg ik dat gewoon,vind ik heerlijk..op andere mensen afgeven.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 13:30
Verwijderd
Iedereen kraakt wel eens mensen af, het bestaat niet dat je alles even mooi vindt.

En specefiek andere stijlen afkraken is een fase waar bijna iedereen wel door heen moet, je bent op zoek naar je eigen hokje en/of stijl en dat wil nog wel voor wat kortzichtigheid zorgen. De mensen die dat doen hebben zichzelf gewoon nog niet gevonden, en hebben recht op begrip en/of medelijden.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 13:32
Verwijderd
Citaat:
10-age $ schreef:
Je moet iedereen in z'n waarde laten.. dus wat heeft het voor nut nu mensen af te gaan zeiken???????
Andere mensen afzeiken heeft wel degelijk nut, het is een vorm van zelfverdediging. "Ik ben beter dan dat meisje daar, want ik heb een betere kledingsmaak/muzieksmaak/algemene smaak dan zij".
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 14:06
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Andere mensen afzeiken heeft wel degelijk nut, het is een vorm van zelfverdediging. "Ik ben beter dan dat meisje daar, want ik heb een betere kledingsmaak/muzieksmaak/algemene smaak dan zij".
idd. ik doe t zelf ook hoor, af en toe best lekker om mensen lekker af te kraken hihi errug goed voor je ego...mja om deze discussie nou weer te gaan houden is niet nodig lijkt me...
Oud 15-10-2002, 14:17
Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
tsja sóms doe ik het zelf met vriendinnen enzo als we in het centrum lopen, maar dat is meestal gewoon oppervlakkig, niet dat we i-e-d-e-r-e dag mensen gaan afzeiken, dat noem je pas ziek
Oud 15-10-2002, 14:56
angel_undercover
angel_undercover is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Iedereen kraakt wel eens mensen af, het bestaat niet dat je alles even mooi vindt.
Precies, onbewust.. en tjah... verder niet veel over te vertellen, heeft Paranoide al gedaan
Oud 15-10-2002, 14:57
GRRR
GRRR is offline
ik kraak alleen trancers en breezah's af want die verdienen het. smerig volk, kill!! death!! 666 satan~!!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 15:25
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
bijna iedereen doet dat hier
Oud 15-10-2002, 15:27
Quiana
Quiana is offline
Nou ja, k vind het wel gezeik,
omdat er overal wel kritiek op te geven is.
Mja, idd, iedereen doet dat wel,
en zolang het niet gelijk iemand de grond
in boren is, maar gewoon je mening geven op
een normale manier/opbouwende kritiek,
heb ik er geen problemen mee
Oud 15-10-2002, 15:27
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef:
bijna iedereen doet dat hier
En terecht.

Iemand die zegt: "Ik ben mezelf, ik loop niet mee!"
En als die dan zegt dat 666 zijn/haar lievelings nummer is kan ik zoiemand niet serieus nemen. En dan ge ik ze belachelijk maken.

't Is gewoon leuk om te doen. En ik vind dat ik dat mag. Ik kraak iedereen wel eens af, ook mezelf. Neem jezelf niet te serieus en kraak dus gewoon alles/dingen af .
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 16:38
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
alsof iemand hier gaat toegeven dat hij/zij iemand anders afkraakt op basis van kledingstijl,want dan ben je niet meer open minded.

Ik doe het vaak genoeg,als ik met iemand door het centrum loopten,en er loopt iemand voor me in kleding dat er naar mijn mening niet uit ziet,dan zeg ik dat gewoon,vind ik heerlijk..op andere mensen afgeven.

eh,mijn post dus
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 16:42
- Cadaveria -
- Cadaveria - is offline
Achjah.. ik doe het zelf ook..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 16:58
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Ik vind het niet erg om kleding van bepaalde mensen af te kraken(zolang je dat niet doet als ze 1cm naast je staan) maar ik vind het onzin om een hele stijl af te gaan zeiken.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 16:58
Verwijderd
Wat bedoel je met 'stijlen'?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Infaustus schreef:
dat vind ik vet stoer, vooral als ik het zelf doe!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 17:03
Verwijderd
Ach. Ik kan sosm wel een glimlahc op m'n gezicht krijgen van mensen waarvan ik vind dat ze dr belachelijk bij lopen. Is soms ook wel fijn..eerlijk gezegd.

Maar ik ga me dr verder niet druk om maken.of afzeiken tegenover mn vrienden of tegen ze zelf..moeten ze lekker helemaal zelf weten hoe ze dr bij lopen.. Ik heb betere dingen te doen dan me te ergeren aan uiterlijkheden...En sowieso vind ik het een beetje zonde van mn tijd om me uberhaupt aan mensen te ergeren waar ik op dat moment niet direct last van heb.

Op het forum vragen mensen zelf in principe om een reactie. Dan moet je dus ook gewoon niet zeuren als een reactie ietwat negatief zou zijn...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 17:09
mood indigow
mood indigow is offline
dat soort mensen kwetsen mij diep

iedereen zeikt wel eens andere mensen af.. wat boeit ut? ik ga me daar echt niet druk om maken hoor!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 17:23
Roos
Roos is offline
Iedereen doet het wel eens, maar het is nogal sneu als je er een soort sport van maakt en er om bekend staat.
Oud 15-10-2002, 17:26
cin-D
cin-D is offline
geweldig zulk soort mensen

Iedereen zeikt wel eens iemand af
Oud 15-10-2002, 17:26
Hotboy15
Hotboy15 is offline
ik vind het geweldig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2002, 17:28
Dritty
Dritty is offline
volgens mij doet iedreen da wel..
en als ze het doen moeten ze toch zelf weten?
Oud 15-10-2002, 17:28
Verwijderd
Wat vinden jullie van mensen die hotboy15 afzeiken?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 18:23
Hotboy15
Hotboy15 is offline
kom maar kom maar kom maar...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 18:24
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
Wat vinden jullie van mensen die hotboy15 afzeiken?
Super!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 18:25
Verwijderd
Hmm ach ze zullen er wel een reden voor hebben boy
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 18:33
Studentje
Studentje is offline
Mensen die op anderen afgeven zijn tenminste eerlijk, en niet schijnheilig...

en ach, iedereen doet het...zolang het binnen bepaalde grenzen blijft moet het ook kunnen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 18:34
de Duif met de Bijl
de Duif met de Bijl is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
waarom zou je jezelf moeten verdedigen? ik vind t nogal erhm...ja, hoe zal ik t zeggen..zielig om iemands stijl af te gaan kraken. En vooral met t idee "ik ben beter want ik vind dat ik een betere kleding/muziek/verzin-zelf-maar-iets-leuks-smaak heb" Hoezo, 'ik ben beter'? Dat vind ik nogal een rare gedachte..

Iedereen kraakt wel eens dingen af, danwel bewust, danwel onbewust, ik zit er verder ook niet mee want smaken verschillen en dat is maar goed ook. Als iemand met iets aan komt zetten waarvan ik denk GATVERDAMME, dan zeg ik dat ook wel, ik ga het niet helemaal de grond in stampen oid, ik zou eerder zeggen dat ik t niks vind en er zelf nooit mee zou gaan lopen..En verder maak ik me er ook niet druk om, iedereen moet lekker doen wat ie wil..
Oud 15-10-2002, 18:40
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
de Duif met de Bijl schreef:
waarom zou je jezelf moeten verdedigen? ik vind t nogal erhm...ja, hoe zal ik t zeggen..zielig om iemands stijl af te gaan kraken. En vooral met t idee "ik ben beter want ik vind dat ik een betere kleding/muziek/verzin-zelf-maar-iets-leuks-smaak heb" Hoezo, 'ik ben beter'? Dat vind ik nogal een rare gedachte..

Iedereen kraakt wel eens dingen af, danwel bewust, danwel onbewust, ik zit er verder ook niet mee want smaken verschillen en dat is maar goed ook. Als iemand met iets aan komt zetten waarvan ik denk GATVERDAMME, dan zeg ik dat ook wel, ik ga het niet helemaal de grond in stampen oid, ik zou eerder zeggen dat ik t niks vind en er zelf nooit mee zou gaan lopen..En verder maak ik me er ook niet druk om, iedereen moet lekker doen wat ie wil..
Tuurlijk moet iedereen lekker blijven zijn wie hij of zij is. En de meeste mensen doen dat ook wel, met of zonder 'gezeik'. En zolang je niet iedereen recht in zijn gezicht zegt dat je hem/haar er niet vindt uitzien, dan is het toch geen ramp? En hoezo is het zielig als je iemand anders afkraakt? Wat jij zegt over het zogenaamde 'beter voelen' is toch volkomen normaal? Als iemand er niet uitziet, dan vind jij toch ook dat je er zelf beter uitziet? Dan voel jij toch eigenlijk ook iets 'beter'?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 18:48
de Duif met de Bijl
Citaat:
Studentje schreef:
Tuurlijk moet iedereen lekker blijven zijn wie hij of zij is. En de meeste mensen doen dat ook wel, met of zonder 'gezeik'. En zolang je niet iedereen recht in zijn gezicht zegt dat je hem/haar er niet vindt uitzien, dan is het toch geen ramp? En hoezo is het zielig als je iemand anders afkraakt? Wat jij zegt over het zogenaamde 'beter voelen' is toch volkomen normaal? Als iemand er niet uitziet, dan vind jij toch ook dat je er zelf beter uitziet? Dan voel jij toch eigenlijk ook iets 'beter'?
ik zeg niet dat t zielig is als je iemand afkraakt, ik zeg dat ik het zielig vind als je iemands stijl afkraakt :/ (of is dat in jouw ogen hetzelfde? nouja, bij mij niet iig :/ )
En je zegt t zelf al. Ik vind dan dat ik er beter uitzie, maar dat is maar een mening van mij. Meningen verschillen..En nee, ik zou me daardoor niet beter gaan voelen want als diegene vind dat ie er leuk uitziet dan is dat fijn, ik vind het niks en ik vind dat ik er qua kleding leuk uitzie en misschien vindt die ander dan weer dat ik er niet uitzie en zo gaat t het hele cirkeltje rond..
snap je me nou?
Oud 15-10-2002, 18:54
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
ik zeg niet dat t zielig is als je iemand afkraakt, ik zeg dat ik het zielig vind als je iemands stijl afkraakt :/ (of is dat in jouw ogen hetzelfde? nouja, bij mij niet iig :/ )
En je zegt t zelf al. Ik vind dan dat ik er beter uitzie, maar dat is maar een mening van mij. Meningen verschillen..En nee, ik zou me daardoor niet beter gaan voelen want als diegene vind dat ie er leuk uitziet dan is dat fijn, ik vind het niks en ik vind dat ik er qua kleding leuk uitzie en misschien vindt die ander dan weer dat ik er niet uitzie en zo gaat t het hele cirkeltje rond..
snap je me nou?
Op het moment dat jij iemand zijn stijl afkraakt, dan kraak je die persoon toch af? Ik zie dat verschil niet, misschien moet je het proberen uit te leggen, zodat ik het wel begrijp.
En op het moment dat jij jezelf knapper vindt dan iemand anders, dan plaats je jezelf toch ietsje boven die persoon? Hij/zij doet waarschijnlijk hetzelfde bij jou.

Maar dit is eigenlijk een beetje mierenneukerij eerlijk gezegd
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 19:02
de Duif met de Bijl
Citaat:
Studentje schreef:
Op het moment dat jij iemand zijn stijl afkraakt, dan kraak je die persoon toch af? Ik zie dat verschil niet, misschien moet je het proberen uit te leggen, zodat ik het wel begrijp.
En op het moment dat jij jezelf knapper vindt dan iemand anders, dan plaats je jezelf toch ietsje boven die persoon? Hij/zij doet waarschijnlijk hetzelfde bij jou.

Maar dit is eigenlijk een beetje mierenneukerij eerlijk gezegd
nee zo zie ik t niet :/ Als je iemand niet kent en je kraakt zijn/haar kleding/haar/whatever af (wat dan waarschijnlijk bij de stijl van diegene hoort) dan kraak je dus zijn/haar stijl af, maar niet de persoon zelf omdat je niet weet hoe die persoon in elkaar zit en of het een aardig iemand is of niet..
Dat 2e stuk heb je gelijk in, je plaatst jezelf ietsje boven die persoon ja, en ik zei ook al dat diegene misschien wel tzelfde doet ja, maar ben je dan ook beter? Nee, je vindt jezelf beter (nu maak ik t weer dikgedrukt, onderstreept en schuin, om de nadruk erop te leggen..), maar ben je dan ook beter? Nee, je VINDT dat, er is een verschil tussen vinden en zijn en dat bedoel ik :/
Oud 15-10-2002, 19:04
Verwijderd
Ter alle duidelijkheid, Studentje heeft zojuist ongeveer gezegd wat ik zelf ook wel zou antwoorden. Verder:

Citaat:
snap je me nou?
Als je nu even de post voor mijn vorige post leest, dan zie je dat ik wel degelijk een onderscheid maak tussen mensen afkraken en stijlen afkraken. In de post waar jij je nu druk om loopt te maken stond een reactie van mij op de woorden 'wat voor nut heeft het nou om mensen af te zeiken'. Mensen, geen stijlen. Stijlen afkraken is algemeen gezien kortzichtig, mensen afkraken is natuurlijk en vanzelfsprekend. Natuurlijk is het niet zo dat iedereen iedereen moet gaan afkraken, helemaal niet. Maar je eigen mening vormen over anderen en jezelf er mee vergelijken zit je in het bloed, net zoals de drang om die eigen mening met anderen te delen. Als je het zo bekijkt wordt je eigen mening vormen al gauw afkraken, althans, als je de ander er niet mooi uit vindt zien of geen leuke kleding vindt dragen.
Over het tweede wat je zegt: Je eigen mening geldt voor jezelf, right? Wat je zelf vindt is over het algemeen gezien het belangrijkst voor je. Als je iets aan moet doen wat je zelf lelijk vindt maar wat de anderen wel mooi vinden zul je het meestal niet doen. Dan kies je iets wat je zelf mooi vindt, of op zijn minst iets wat de anderen EN jij mooi vinden. Je mag een kledingstuk dus best weigeren om hoe ie er uit ziet. Je mag dat kledingstuk ook wel bekritiseren. "Ik vind het niet mooi want het is geel en ik houd niet van geel". Waarom mag je het kledingstuk dan wel bekritiseren als het in de schappen van de winkel ligt en niet als iemand anders het aan heeft? Hier kom je dan op dat verschil tussen 'stijl' en 'mens'. Als je het volgende zegt: "Ik vind alle mensen met een gele trui aan lelijk" dan kraak je een 'stijl' af. Maar als je zegt: "Ik vind die gele trui van dat meisje daar afzichtelijk lelijk" dan kraak je een mens af. Onbewust bedoel je daarmee: "De trui van dat meisje daar is lelijk en mijn eigen trui is mooi", zelfs al is het helemaal je bedoeling niet om dat te zeggen, zelfs al denk je er niet eens aan. "Ik heb smaak en zij niet", dus. En DAT wordt er dus bedoeld met dat natuurlijke zelfverdedigingssysteem.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 19:14
Mysterons
Mysterons is offline
ik ben zo'n mens. ik vind mezelf cool.
Oud 15-10-2002, 19:16
de Duif met de Bijl
Paranoide schreef:

*knip*

okej, dan heb ik t verkeerd begrepen. Toch snap ik dat stukje van zelfverdediging niet :/ je hoeft jezelf toch niet te verdedigen omdat je iets aanhebt wat in jou ogen mooier is ofzo? :/ of begin ik nu helemaal idioot te kakelen, want zo ja, dan snap ik het helemaaaaal niet meer en denk k dat de discussie maar gestaak moet worden ofzo :/

Over het tweede wat je zegt: Je eigen mening geldt voor jezelf, right? Wat je zelf vindt is over het algemeen gezien het belangrijkst voor je. Als je iets aan moet doen wat je zelf lelijk vindt maar wat de anderen wel mooi vinden zul je het meestal niet doen. Dan kies je iets wat je zelf mooi vindt, of op zijn minst iets wat de anderen EN jij mooi vinden. Je mag een kledingstuk dus best weigeren om hoe ie er uit ziet. Je mag dat kledingstuk ook wel bekritiseren. "Ik vind het niet mooi want het is geel en ik houd niet van geel". Waarom mag je het kledingstuk dan wel bekritiseren als het in de schappen van de winkel ligt en niet als iemand anders het aan heeft?

omdat je nu de trui bekritiseerd en niet een persoon en je zou er dus eventueel (als iemand snel gekwetst is) niemand mee kwetsen.

Hier kom je dan op dat verschil tussen 'stijl' en 'mens'. Als je het volgende zegt: "Ik vind alle mensen met een gele trui aan lelijk" dan kraak je een 'stijl' af.

ben je dan sowieso niet dom bezig? als ik zeg "alle blonde mensen zijn achterlijk" dan is dat een ongelooflijk vooroordeel :/ maargoed, dat dwaalt weer af van het eigenlijke onderwerp :/

Maar als je zegt: "Ik vind die gele trui van dat meisje daar afzichtelijk lelijk" dan kraak je een mens af.

dan kraak je de trui af en niet het meisje..
toch? :/

Onbewust bedoel je daarmee: "De trui van dat meisje daar is lelijk en mijn eigen trui is mooi", zelfs al is het helemaal je bedoeling niet om dat te zeggen, zelfs al denk je er niet eens aan. "Ik heb smaak en zij niet", dus. En DAT wordt er dus bedoeld met dat natuurlijke zelfverdedigingssysteem.

ah, oke, nu snap ik het zelfverdedigingsstuk :/ maar ik vind het toch raar dat je dan (onbewust) zegt dat je eigen trui mooi is, want misschien vind je je eigen trui wel niet mooi (ja dan zou je em natuurlijk niet aantrekken, maar t gaat ff om t idee)

maargoed, ik denk dat dit dus 1 grootmisverstand is/was :/
Oud 15-10-2002, 19:22
Verwijderd
Citaat:
*knipperdeknip*

maargoed, ik denk dat dit dus 1 grootmisverstand is/was :/
..in dat geval ga ik maar niet beginnen met het commentaar wat ik op jouw stukje had.

Met 'mens' bedoel ik dus datgene wat je wel mag afkraken en wat in mijn ogen niet fout is.. Dat is niet dat ene meisje met de gele trui die afkraakt, maar de trui die het meisje met de gele trui aanheeft. Volg je het mens Vs. stijl stukje nu?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 19:24
SpiritX
SpiritX is offline
Menselijk
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 19:52
SvartVinge
SvartVinge is offline
Ach, mensen afzeiken op stijl enz....
Het is zoooo menselijk! Heel veel mensen hoor je blaten van je moet respect voor elkaars stijl hebben....maar tegelijkertijd lopen ze ook trancenichten en dansdozen af te zeiken!
Hmz
Als ik iets verschrikkelijk vind, zeg ik het gewoon.......ach ja...als mensen het bij jouw doen..waarom jij niet bij hen
Oud 15-10-2002, 19:56
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
Zolang ze niet op mij zeiken vind ik ze vervelend..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 20:26
the exploding boy
Ik vind ze uiteraard geweldig
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 20:26
the exploding boy
Citaat:
Aaaaaart.. schreef:
Zolang ze niet op mij zeiken vind ik ze vervelend..
waarom heb jij geen sig???
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 20:29
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
Citaat:
Ik wil alternatief zijn..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Waarom heb jij geen avatar?

Het is toch zeker niet verplicht.

En nou zul je zien dat er een insiderd-reden is voor het niet-hebben van een sig van Aart, waardoor jouw opmerking wel degelijk nut had en ik dus voor lul kom te staan.
Ach ja.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 21:30
the exploding boy
Citaat:
Paranoide schreef:
Waarom heb jij geen avatar?

Het is toch zeker niet verplicht.

En nou zul je zien dat er een insiderd-reden is voor het niet-hebben van een sig van Aart, waardoor jouw opmerking wel degelijk nut had en ik dus voor lul kom te staan.
Ach ja.
neej ik weet niet, viel me ineens op.
Verder geen diepliggende gedachte achter
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 21:46
morwen
morwen is offline
lala, mensen roepen constant dat discriminatiej slecht is, en dat ze zelf noooooojt iemand zullen beoordelen op zijn/haar uiterlijk, en ondertussen word ik ongeveer elke dag uitgemaakt voor (ik citeer: ) een vieze vuile gore kut-gothic
Oud 15-10-2002, 22:04
Verwijderd
Citaat:
neej ik weet niet, viel me ineens op.
Verder geen diepliggende gedachte achter
Ooit, toen je voor een sig 400 posts nodig had, was het geluk nog heel gewoon.. Mja.
Shit zeg, en ik wou nog wel zo graag voor lul staan. *kijkt zielig*

(Yeah, ik begin weer te ijlen. De volgende keer toch maar geen vier uur achter elkaar internetten als je sowieso koppijn hebt en scheelziet van je kater. )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten