Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Nou ja, k vind het wel gezeik,
omdat er overal wel kritiek op te geven is. Mja, idd, iedereen doet dat wel, en zolang het niet gelijk iemand de grond in boren is, maar gewoon je mening geven op een normale manier/opbouwende kritiek, heb ik er geen problemen mee ![]()
||
![]() |
Citaat:
Iemand die zegt: "Ik ben mezelf, ik loop niet mee!" En als die dan zegt dat 666 zijn/haar lievelings nummer is kan ik zoiemand niet serieus nemen. En dan ge ik ze belachelijk maken. 't Is gewoon leuk om te doen. En ik vind dat ik dat mag. Ik kraak iedereen wel eens af, ook mezelf. Neem jezelf niet te serieus en kraak dus gewoon alles/dingen af ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
eh,mijn post dus ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ach. Ik kan sosm wel een glimlahc op m'n gezicht krijgen van mensen waarvan ik vind dat ze dr belachelijk bij lopen. Is soms ook wel fijn..eerlijk gezegd.
Maar ik ga me dr verder niet druk om maken.of afzeiken tegenover mn vrienden of tegen ze zelf..moeten ze lekker helemaal zelf weten hoe ze dr bij lopen.. Ik heb betere dingen te doen dan me te ergeren aan uiterlijkheden...En sowieso vind ik het een beetje zonde van mn tijd om me uberhaupt aan mensen te ergeren waar ik op dat moment niet direct last van heb. Op het forum vragen mensen zelf in principe om een reactie. Dan moet je dus ook gewoon niet zeuren als een reactie ietwat negatief zou zijn... |
![]() |
||
Citaat:
Iedereen kraakt wel eens dingen af, danwel bewust, danwel onbewust, ik zit er verder ook niet mee want smaken verschillen en dat is maar goed ook. Als iemand met iets aan komt zetten waarvan ik denk GATVERDAMME, dan zeg ik dat ook wel, ik ga het niet helemaal de grond in stampen oid, ik zou eerder zeggen dat ik t niks vind en er zelf nooit mee zou gaan lopen..En verder maak ik me er ook niet druk om, iedereen moet lekker doen wat ie wil..
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En je zegt t zelf al. Ik vind dan dat ik er beter uitzie, maar dat is maar een mening van mij. Meningen verschillen..En nee, ik zou me daardoor niet beter gaan voelen want als diegene vind dat ie er leuk uitziet dan is dat fijn, ik vind het niks en ik vind dat ik er qua kleding leuk uitzie en misschien vindt die ander dan weer dat ik er niet uitzie en zo gaat t het hele cirkeltje rond.. snap je me nou?
||
![]() |
Citaat:
En op het moment dat jij jezelf knapper vindt dan iemand anders, dan plaats je jezelf toch ietsje boven die persoon? Hij/zij doet waarschijnlijk hetzelfde bij jou. Maar dit is eigenlijk een beetje mierenneukerij eerlijk gezegd ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat 2e stuk heb je gelijk in, je plaatst jezelf ietsje boven die persoon ja, en ik zei ook al dat diegene misschien wel tzelfde doet ja, maar ben je dan ook beter? Nee, je vindt jezelf beter (nu maak ik t weer dikgedrukt, onderstreept en schuin, om de nadruk erop te leggen..), maar ben je dan ook beter? Nee, je VINDT dat, er is een verschil tussen vinden en zijn en dat bedoel ik :/
||
Verwijderd
|
Ter alle duidelijkheid, Studentje heeft zojuist ongeveer gezegd wat ik zelf ook wel zou antwoorden. Verder:
Citaat:
Over het tweede wat je zegt: Je eigen mening geldt voor jezelf, right? Wat je zelf vindt is over het algemeen gezien het belangrijkst voor je. Als je iets aan moet doen wat je zelf lelijk vindt maar wat de anderen wel mooi vinden zul je het meestal niet doen. Dan kies je iets wat je zelf mooi vindt, of op zijn minst iets wat de anderen EN jij mooi vinden. Je mag een kledingstuk dus best weigeren om hoe ie er uit ziet. Je mag dat kledingstuk ook wel bekritiseren. "Ik vind het niet mooi want het is geel en ik houd niet van geel". Waarom mag je het kledingstuk dan wel bekritiseren als het in de schappen van de winkel ligt en niet als iemand anders het aan heeft? Hier kom je dan op dat verschil tussen 'stijl' en 'mens'. Als je het volgende zegt: "Ik vind alle mensen met een gele trui aan lelijk" dan kraak je een 'stijl' af. Maar als je zegt: "Ik vind die gele trui van dat meisje daar afzichtelijk lelijk" dan kraak je een mens af. Onbewust bedoel je daarmee: "De trui van dat meisje daar is lelijk en mijn eigen trui is mooi", zelfs al is het helemaal je bedoeling niet om dat te zeggen, zelfs al denk je er niet eens aan. "Ik heb smaak en zij niet", dus. En DAT wordt er dus bedoeld met dat natuurlijke zelfverdedigingssysteem. |
![]() |
|
Paranoide schreef:
*knip* okej, dan heb ik t verkeerd begrepen. Toch snap ik dat stukje van zelfverdediging niet :/ je hoeft jezelf toch niet te verdedigen omdat je iets aanhebt wat in jou ogen mooier is ofzo? :/ of begin ik nu helemaal idioot te kakelen, want zo ja, dan snap ik het helemaaaaal niet meer en denk k dat de discussie maar gestaak moet worden ofzo :/ Over het tweede wat je zegt: Je eigen mening geldt voor jezelf, right? Wat je zelf vindt is over het algemeen gezien het belangrijkst voor je. Als je iets aan moet doen wat je zelf lelijk vindt maar wat de anderen wel mooi vinden zul je het meestal niet doen. Dan kies je iets wat je zelf mooi vindt, of op zijn minst iets wat de anderen EN jij mooi vinden. Je mag een kledingstuk dus best weigeren om hoe ie er uit ziet. Je mag dat kledingstuk ook wel bekritiseren. "Ik vind het niet mooi want het is geel en ik houd niet van geel". Waarom mag je het kledingstuk dan wel bekritiseren als het in de schappen van de winkel ligt en niet als iemand anders het aan heeft? omdat je nu de trui bekritiseerd en niet een persoon en je zou er dus eventueel (als iemand snel gekwetst is) niemand mee kwetsen. Hier kom je dan op dat verschil tussen 'stijl' en 'mens'. Als je het volgende zegt: "Ik vind alle mensen met een gele trui aan lelijk" dan kraak je een 'stijl' af. ben je dan sowieso niet dom bezig? als ik zeg "alle blonde mensen zijn achterlijk" dan is dat een ongelooflijk vooroordeel :/ maargoed, dat dwaalt weer af van het eigenlijke onderwerp :/ Maar als je zegt: "Ik vind die gele trui van dat meisje daar afzichtelijk lelijk" dan kraak je een mens af. dan kraak je de trui af en niet het meisje.. toch? :/ Onbewust bedoel je daarmee: "De trui van dat meisje daar is lelijk en mijn eigen trui is mooi", zelfs al is het helemaal je bedoeling niet om dat te zeggen, zelfs al denk je er niet eens aan. "Ik heb smaak en zij niet", dus. En DAT wordt er dus bedoeld met dat natuurlijke zelfverdedigingssysteem. ah, oke, nu snap ik het zelfverdedigingsstuk :/ maar ik vind het toch raar dat je dan (onbewust) zegt dat je eigen trui mooi is, want misschien vind je je eigen trui wel niet mooi ![]() maargoed, ik denk dat dit dus 1 grootmisverstand is/was :/
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Met 'mens' bedoel ik dus datgene wat je wel mag afkraken en wat in mijn ogen niet fout is.. Dat is niet dat ene meisje met de gele trui die afkraakt, maar de trui die het meisje met de gele trui aanheeft. Volg je het mens Vs. stijl stukje nu? |
![]() |
|
Ach, mensen afzeiken op stijl enz....
Het is zoooo menselijk! Heel veel mensen hoor je blaten van je moet respect voor elkaars stijl hebben....maar tegelijkertijd lopen ze ook trancenichten en dansdozen af te zeiken! Hmz ![]() Als ik iets verschrikkelijk vind, zeg ik het gewoon.......ach ja...als mensen het bij jouw doen..waarom jij niet bij hen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is toch zeker niet verplicht. ![]() En nou zul je zien dat er een insiderd-reden is voor het niet-hebben van een sig van Aart, waardoor jouw opmerking wel degelijk nut had en ik dus voor lul kom te staan. Ach ja. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder geen diepliggende gedachte achter ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Shit zeg, en ik wou nog wel zo graag voor lul staan. *kijkt zielig* (Yeah, ik begin weer te ijlen. De volgende keer toch maar geen vier uur achter elkaar internetten als je sowieso koppijn hebt en scheelziet van je kater. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Religie LaResistance | 54 | 26-10-2004 17:18 | |
Films, TV & Radio |
Onze nieuwe film is uit: rage of the streetfighter Verwijderd | 78 | 29-09-2003 07:07 |