Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2004, 17:10
Verwijderd
Als je een PCI kaartje om het moederbord zet, zal dit dan met alle moederborden werken of gaat dit niet op? (Ik neem aan dat voor een usb-poort in de monitor hetzelfde antwoord geldt)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2004, 17:12
TIGEK
TIGEK is offline
Soms niet soms wel

Soms zul je een paar drivers moeten instaleren. En als je pech hebt vind hij hem gewoon niet.

Usb in de monitor werk alleen in als er een verbinding is tussen moederbord naar usb poort in de monitor.

(en dit hoort op Hardware)
Oud 28-01-2004, 17:21
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Het zal bijna altijd werken, of het moet echt heel erg exotisch zijn.
En usb op je monitor is om je usb poort "makkelijker te vinden". Dus om niet de hele tijd 8er je computer te duiken, sluit je gewoon een snoertje van je usb poort 8erin je computer naar de kleine usb(type b, male) in je moniter. En daarna heb je gewoon je usb als het ware verplaats naar je monitor
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 17:37
Verwijderd
Dus je moet de monitor ook aansluiten op de usb-poort van de computer? (heb helemaal geen 2e usb-gat ontdekt...zal nog even kijken)

Wat is "kleine usb(type b, male)"? Die kleinere stekker in USB-vorm?

sorry. zat aan de drivers te denken. maar hoort idd eigenlijk op hardware
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 17:43
Puta
Puta is offline
ik heb nu een monitor op een laptop staan, op die monitor zit ook zo'n usb poort. Als ik er iets in doe werkt het niet? weet iemand waarom dat is en hoe dta op te lossen is?
Oud 28-01-2004, 18:07
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Ik schreef op 28-01-2004 @ 18:37:
Dus je moet de monitor ook aansluiten op de usb-poort van de computer? (heb helemaal geen 2e usb-gat ontdekt...zal nog even kijken)

Wat is "kleine usb(type b, male)"? Die kleinere stekker in USB-vorm?

sorry. zat aan de drivers te denken. maar hoort idd eigenlijk op hardware
jeps, je hebt 2 typen usb, type a en type b. A is - als ik me niet vergis - de wat plattere breede, en B is de wat meer vierkante, en kleine. En daarnaast heb je male en female. Als er iets uitsteekte is het male(d0h ) en als je er een pin in kan steken(denk aan serieel/parallel), dan is dat female
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Put@ schreef op 28-01-2004 @ 18:43:
ik heb nu een monitor op een laptop staan, op die monitor zit ook zo'n usb poort. Als ik er iets in doe werkt het niet? weet iemand waarom dat is en hoe dta op te lossen is?
Wat doe je erin? (dus: wat zit er aan het andere uiteinde?)
Welk OS heb je?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 28-01-2004 @ 19:07:
jeps, je hebt 2 typen usb, type a en type b. A is - als ik me niet vergis - de wat plattere breede, en B is de wat meer vierkante, en kleine. En daarnaast heb je male en female. Als er iets uitsteekte is het male(d0h ) en als je er een pin in kan steken(denk aan serieel/parallel), dan is dat female
Ben net even naar die mensen gelopen. Het is inderdaad de vierkante die aan de achterkant van de monitor zit, de platte die aan de zijkant zit. De vierkant dient dus naar de systeemkast te gaan neem ik aan, waar dien je deze dan in te pluggen? Ook in een vierkante, of zijn er verloopstekkertjes?

(niet belangrijk, maar wil het toch even vragen: Hoe noem je een kleine usb-aansluiting? Zit o.a. bij een digitale camara van Canon, pc-kant = usb, camara-kant is een kleinere usb.)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 18:18
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Ik schreef op 28-01-2004 @ 19:12:
Ben net even naar die mensen gelopen. Het is inderdaad de vierkante die aan de achterkant van de monitor zit, de platte die aan de zijkant zit. De vierkant dient dus naar de systeemkast te gaan neem ik aan, waar dien je deze dan in te pluggen? Ook in een vierkante, of zijn er verloopstekkertjes?

(niet belangrijk, maar wil het toch even vragen: Hoe noem je een kleine usb-aansluiting? Zit o.a. bij een digitale camara van Canon, pc-kant = usb, camara-kant is een kleinere usb.)
hoe zon kleine heet weet ik ook niet . Zou ik ook wel willen weten, maar type B op je monitor moet dus naar je systeemkast naar gewoon een type A. En de type a op je monitor gaat bv naar je digicam ofzo. Zo heb ik het wel iig, hoef ik niet iedere keer 8er mn pc te duiken als k fotos op mn computer wil zetten
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 28-01-2004 @ 19:18:
hoe zon kleine heet weet ik ook niet . Zou ik ook wel willen weten, maar type B op je monitor moet dus naar je systeemkast naar gewoon een type A. En de type a op je monitor gaat bv naar je digicam ofzo. Zo heb ik het wel iig, hoef ik niet iedere keer 8er mn pc te duiken als k fotos op mn computer wil zetten
ok. In dit geval kan de usb (die in de monitor zou kunnen) dan gewoon rechtstreeks naar de systeemkast. Het gaat namelijk om een adsl-aansluiting.
Ik hoopte echter dat de monitor het signaal door kon geven via de poort van de monitor zelf. Ik had het 2e usb-gaatje in de monitor niet gezien.

Het wordt dus
- een andere modem (ethernet)
of
- een usb kaartje kopen voor die mensen...en dan hopen dat het meoderbord het pakt.

Het is een vrij oude computer... wat denk je, gaat dat werken?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 18:24
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Ik schreef op 28-01-2004 @ 19:22:
ok. In dit geval kan de usb (die in de monitor zou kunnen) dan gewoon rechtstreeks naar de systeemkast. Het gaat namelijk om een adsl-aansluiting.
Ik hoopte echter dat de monitor het signaal door kon geven via de poort van de monitor zelf. Ik had het 2e usb-gaatje in de monitor niet gezien.

Het wordt dus
- een andere modem (ethernet)
of
- een usb kaartje kopen voor die mensen...en dan hopen dat het meoderbord het pakt.

Het is een vrij oude computer... wat denk je, gaat dat werken?
ligt aan de OS denk ik, met windows 2k denk ik dat als je naar een computer winkel stapt en gewoon de 1ste de beste kaart pakt dat ie wel werkt. K kan me trouwens niet echt iets voorstellen bij drivers voor een usb poort
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 28-01-2004 @ 19:24:
ligt aan de OS denk ik, met windows 2k denk ik dat als je naar een computer winkel stapt en gewoon de 1ste de beste kaart pakt dat ie wel werkt. K kan me trouwens niet echt iets voorstellen bij drivers voor een usb poort
98SE.
Hoger wil ik niet gaan, dat trekt die pc niet. 98 moest ik er opzetten, omdat de software om de verbinding te maken anders er niet op kon.

(je hebt wel degelijk drivers nodig, maar in xp wordt alles gewoon herkend. Met mijn mp3 speler kreeg ik voor usb een driver meegeleverd)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 18:50
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Ik schreef op 28-01-2004 @ 19:27:
98SE.
Hoger wil ik niet gaan, dat trekt die pc niet. 98 moest ik er opzetten, omdat de software om de verbinding te maken anders er niet op kon.

(je hebt wel degelijk drivers nodig, maar in xp wordt alles gewoon herkend. Met mijn mp3 speler kreeg ik voor usb een driver meegeleverd)
jah voor je mp3 speler, maar niet voor je usb poort zelf. Met een scanner die op usb werkt krijg je ook drivers, maar niet voor de usb poort zelf. volgens mij zijn alle usb poorten gewoon standaard hoor
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 28-01-2004 @ 19:50:
jah voor je mp3 speler, maar niet voor je usb poort zelf. Met een scanner die op usb werkt krijg je ook drivers, maar niet voor de usb poort zelf. volgens mij zijn alle usb poorten gewoon standaard hoor
het is maar hoe je het formuleert

Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten