Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2004, 11:11
Melanie Wilkes
Melanie Wilkes is offline
Zijn er andere mensen die dit ook hebben?

Ik ben gewoon te verlegen om op een jongen af te stappen, ik bedoel, ik vind nu een jongen echt leuk, maar zodra hij in de buurt komt klap ik dicht. Het is niet zo dat ik geen woord meer kan uitbrengen, hoor, maar echt iets zinnigs zeggen lukt dan gewoon niet.
Ik probeer wel een leuk gesprek met hem te gaan voeren, maar het gaat gewoon niet, ik ben te onzeker.
Volgens mij kom ik gewoon bijna bot over als hij tegen me komt praten, terwijl ik hem juist leuk vind.
Echt heel irritant.

Misschien hebben anderen dit ook of hebben jullie tips om het te veranderen?
Oud 26-01-2004, 11:17
Sade
Sade is offline
Ik heb het heel soms, zeker als ik iemand net ontmoet. En zeker als ik die persoon erg leuk vind.
Het is bij mij idd ook zo dat ik niet helemaal dichtklap, maar niet echt iets weet om over te praten, en dus maar allemaal onzin ga ratelen Bij mij gaat het vanzelf over als ik iemand beter ken, en vertrouw.
Maar bij mijn vriend heb ik het soms nog steeds hoor
Oud 26-01-2004, 11:18
metaldready
metaldready is offline
gewoon doen alsof die gene daar naakt staat..

zeggen ze
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 11:22
Sade
Sade is offline
Citaat:
metaldready schreef op 26-01-2004 @ 12:18:
gewoon doen alsof die gene daar naakt staat..

zeggen ze
Volgens mij maakt dat er alleen maar erger op
Oud 26-01-2004, 11:52
Jampot
Jampot is offline
laat ik even een poging doen te helpen

als een meisje tegen me gaat praten maakt het me eigenlijk helemaal niet uit wat ze zegt.. tja of het moet heel erg worden.. maar ik vind het sowieso al leuk om gewoon ff te kletsen, ook als het niet wederzijds is
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 12:17
In_stilte
In_stilte is offline
Ik ben zelf niet zo verlegen, alleen als ik echt niemand ken.
Begin meestal maar te praten, gewoon over het eerste wat in me opkomt, gewoon je gedachten spuien. Uiteindelijk is er bijna altijd wel iets gemeenschappelijks.

En het is op zich niet erg als je verlegen bent, je leert het vanzelf, ik was namelijk vroeger ook veel verlegener!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Melanie Wilkes schreef op 26-01-2004 @ 12:11:
Zijn er andere mensen die dit ook hebben?

Ik ben gewoon te verlegen om op een jongen af te stappen, ik bedoel, ik vind nu een jongen echt leuk, maar zodra hij in de buurt komt klap ik dicht. Het is niet zo dat ik geen woord meer kan uitbrengen, hoor, maar echt iets zinnigs zeggen lukt dan gewoon niet.
Ik probeer wel een leuk gesprek met hem te gaan voeren, maar het gaat gewoon niet, ik ben te onzeker.
Volgens mij kom ik gewoon bijna bot over als hij tegen me komt praten, terwijl ik hem juist leuk vind.
Echt heel irritant.

Misschien hebben anderen dit ook of hebben jullie tips om het te veranderen?
*herkent* dat heb ik ook
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 14:44
Zink
Zink is offline
als hij je ook leuk vindt kan het hem denkik niet veel schelen wat je zegt, alles is dan goed
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 17:08
ironflower
ironflower is offline
Ik heb ongeveer 3 jaar lang een vriend gehad, en hij is de eerste en ook de enigste waarmee ik heb gezoend enzo.

Het is nu 3 maanden uit, maar ik zou ook echt niet weten hoe ik het aan zou moeten pakken om op iemand af te stappen...

En ze zeggen allemaal wel dat dat vanzelf komt enzo, en dat geloof ik ook wel. Maar toch....

In die 3 jaar tijd dat ik een vaste vriend had, hebben al mn meeste andere vrienden met allemaal mensen gezoend, door op hen af te stappen.

Ik ben ook het typ niet dat zomaar op iemand afstapt....
Oud 26-01-2004, 17:18
miro
miro is offline
Nee ik heb dat totaal niet. Ik durf juist wel op een jongen af te stappen, een gesprek aan te knopen enz. Daar heb ik totaal geen problemen mee.

Misschien moet je jezelf ns bedenken wat je nou eigenlijk te verliezen hebt?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 17:33
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Dit heb ik ook, echt te erg gewoon, ik kan opzich
gewoon wel met jongens praten enzo, maar als ik er toch een leuk begin te vinden, dan komt er echt geen zinnig woord meer uit (ontzettend irritant) en tja als je dan nog 'n knalrood hoofd krijgt dan wil het al helemaal niet vlotten,..
daarom heb ik denk ik nog nooit 'n vriendje gehad, ik klap gewoon helemaal dicht als ik 'n jongen echt leuk vind, en helemaal als ik weet dat het wederzijds is.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 18:55
Freestyler*
Freestyler* is offline
jaa.. bij mij is het soms helemaal stilvallen en soms heel veel en heel snel onzin-dingen vertellen
en achteraf natuurlijk heleboel spijt

maar ik bedenk me altijd maar dat hij die stomme dingen toch niet onthoudt, aangezien ik niks voor hem beteken
Oud 26-01-2004, 18:59
boer
boer is offline
ik heb ook precies hetzelfde, ik ga zelfs helemaal trillen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:22
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Stefan1986 schreef op 26-01-2004 @ 19:59:
Mja.

Als ik al weet dat ie in de buurt is.

Ik heb alleen geen idee wat je eraan kan doen, anders had ik het zelf ook wel gedaan .
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:29
Maarten
Maarten is offline
Je moet gewoon bedenken dat hij net zoals jij ook een mens is en net zo naar je kijkt als jij naar haar of hem. Je moet niet denken hee wat ik ben ik raar of apart of anders. Juist dan straal je dat uit en wordt je onzeker enzo.

Je bent gewoon net zoals de rest en klaar. Helpt bij mij iig

Ik doe gewoon en sta niet stil bij me gevoelens alhoewel ik niet iemand ben die op iemand afstapt. Maar ik klap niet dicht als er een leuk meisje met me praat.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:41
*carmen*
*carmen* is offline
ik heb geprobeerd dit ook onder woorden te brengen, mij lukte het niet. Jouw wel, thanx .
Ik weet ook niet hoe ik er vanaf kan komen, af en toe heb ik er geen last van, maar ik weet niet hoe dat dan komt. Meestal wel trouwens.
Het word de laatste tijd zelfs zo erg dat ik met jongens die ik niet eens leuk vind niet eens meer een gewoon gesprek kan voeren. Vreemd hoor. misschien gaat het vanzelf weer over, tot die tijd maar met een rode kop praten >?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 14:41
Ingel
Ingel is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 26-01-2004 @ 19:55:
jaa.. bij mij is het soms helemaal stilvallen en soms heel veel en heel snel onzin-dingen vertellen
en achteraf natuurlijk heleboel spijt

maar ik bedenk me altijd maar dat hij die stomme dingen toch niet onthoudt, aangezien ik niks voor hem beteken
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 14:59
:) L. :)
:) L. :) is offline
Ik zou echt nooit op een jongen af durven stappen, en als een jongen op mij af zou stappen zou ik waarschijnlijk totaal overdonderd zijn en niet weten wat ik terug zou moeten zeggen, dus dat zou ook niet opschieten. Als een jongen alleen maar naar me kijkt durf ik niet eens normaal terug te kijken, echt vervelend. Hopelijk kom ik er ooit overheen, want zo blijf ik natuurlijk eeuwig vrijgezel.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:19
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
haha.. inderdaad
en die andere mensen zich maar afvragen waarom ik zo zenuwachtig ben (en heel toevallig altijd in ZIJN buurt.. maar ik geloof niet dat ie dat doorheeft )

Citaat:
Ik zou echt nooit op een jongen af durven stappen, en als een jongen op mij af zou stappen zou ik waarschijnlijk totaal overdonderd zijn en niet weten wat ik terug zou moeten zeggen, dus dat zou ook niet opschieten. Als een jongen alleen maar naar me kijkt durf ik niet eens normaal terug te kijken, echt vervelend. Hopelijk kom ik er ooit overheen, want zo blijf ik natuurlijk eeuwig vrijgezel.
en heb je dan ook dat als een jongen eens een keer interesse toont, je je ernstig afvraagt of het wle oprecht is? En je daardoor al niet eerlijk durft te antwoorden ?
ik namelijk wel

Laatst gewijzigd op 27-01-2004 om 16:22.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 17:34
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb het ook heel erg. Ik klap dan ook helemaal dicht, echt totaal. Ook als er een 'goed' moment is voor een gesprek, dan kan ik dat niet benutten en dan achteraf idd weer spijt.
Maar het is niet, zoals Digitracker zegt, dat ik van mezelf denk dat ik raar of wat dan ook ben, daar ben ik intussen vanaf , ik accepteer mezelf helemaal, maar dat helpt bij mij dus niet. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:57
xMelissax
xMelissax is offline
er is een hele leuke jongen bij mij op school en ik vind hem echt heel leik...maar kheb nog nooit een gesprek met hem gehad kbedoel hij kent mij niet eens..
En ik heb het lef niet om iets te vragen..kzou niet eens weten wat..
kben gewoon te verlegen en kloop nu al 3 jaar bij dezelfde jongen te kwijlen zonder resultaat..
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 19:20
Melanie Wilkes
Melanie Wilkes is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 27-01-2004 @ 18:34:
Ik heb het ook heel erg. Ik klap dan ook helemaal dicht, echt totaal. Ook als er een 'goed' moment is voor een gesprek, dan kan ik dat niet benutten en dan achteraf idd weer spijt.
Maar het is niet, zoals Digitracker zegt, dat ik van mezelf denk dat ik raar of wat dan ook ben, daar ben ik intussen vanaf , ik accepteer mezelf helemaal, maar dat helpt bij mij dus niet. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen...
Zo zit het bij mij ook. Het is niet dat ik me minderwaardig voel, ofzo, maar ik weet gewoon op dat moment niet wat ik tegen zo'n jongen moet zeggen. Meestal bedenk ik dat een paar minuten erna .

En jullie zeggen: Je hebt niets te verliezen, en als hij je ook leuk vindt, maakt het eigenlijk niet uit wat je zegt. Dat is natuurlijk wel waar . Maar dan nog is het wel erg vervelend als je echt onzin uit gaan kramen, ofzo. Of gewoon zo kortaf reageert dat het bijna bot is. Ik bedoel, dan komt het ook niet echt over dat je iemand leuk vindt, he...
Oud 27-01-2004, 19:28
Verwijderd
Wat voor mij erg heeft geholpen is dat je onthoudt dat die andere ook maar mens is en ook erg zenuwachtig kan zijn....

Het lijkt alsof hij heel koeltjes op je af stapt maar misschien heeft hij wel die hele avond zn moed bij elkaar geraapt.

Dan heb ik ook wel het "voordeel" dat ik vaak genoeg heb mee gemaakt dat mensen die ik leuk vond ook slechte eigenschappen hebben......
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 09:53
:) L. :)
:) L. :) is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 27-01-2004 @ 17:19:
en heb je dan ook dat als een jongen eens een keer interesse toont, je je ernstig afvraagt of het wle oprecht is? En je daardoor al niet eerlijk durft te antwoorden ?
ik namelijk wel
Ik durf dan wel gewoon eerlijk te antwoorden, als ik hem versta tenminste, haha, want ik vind het altijd moeilijk om een gesprek te voeren met harde muziek op de achtergrond. Maar me afvragen of het wel oprecht is doe ik dan wel ja.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 09:59
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Wees jezelf

Afgezaagd advies maar wel het enige waar je echt iets aan heb volgens mij.
Oud 28-01-2004, 13:48
JessieL
JessieL is offline
Ik heb dat ook ontzettend en ben dat eigenlijk wel zat. ik wil wel een praatje met hem maken, maar het lukt me echt niet!! HELP!
Flirten enzo heb ik geen moeite mee, maar een gesprek lukt echt niet. Ik ben bijna ook nooit alleen, altijd met een vriend of vriendin. Ligt het misschien ook daaraan dat hij geen gesprek met mij aan druft? Laatst was ik alleen en hij ook en hij begon opeens langzamer te lopen en ging zelfs naast mij lopen zowat en het leek echt net alsof hij iets wilde zeggen. Toen dacht ik waarom zeg ik niet iets? En natuurlijk kwam er niks uit, zowel bij mij als bij hem. Waarschijnlijk ziet hij mij wel zitten, dat zien vrienden van mij ook. Waarom lukt het niet. Ik ben zo verlegen....help

Weet je wat ook het probleem is, ik ben bang dat als ik iets tegen hem zeg hij dat dom vindt, zo van 'wat moet ie nou weer'? vrienden van mij zeggen dat dat nergens op slaat, maar toch maakt dat mij onzekerder.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 22:50
herby
herby is offline
Ja en nee

Ik durf gewoon niet meer na 13 afwijzingen
Ik val altijd op meisjes die al een oogje op iemand anders hebben en mij niet zien staan.............
Oud 28-01-2004, 22:55
Joke01
Joke01 is offline
Ja, ik herken het wel.. mijn tip: vraag of hij msn heeft (als jij dat ook hebt dan tenminste) dat praat een stuk makkelijker.. of over de telefoon? En anders gewoon proberen..

suc6!!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Ik ook
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 00:12
naam onbekend
naam onbekend is offline
Nou, laat ik dan maar aanschuiven bij de herkenners

Ik was al ontzettend verlegen op liefdesgebied, 3 keer heb ik toch een poging gewaagd, maar na 0 succesen en 3 blauwtjes durf ik helemaal niks meer Ik ga trouwens ook heel krampachtig doen als een meisje dat ik leuk vind tegen mij gaat praten. En dan denk ik achteraf altijd 'oh, had ik maar dit of dat gedaan'. Maar ja, dan is het te laat En ik pik volgens mij ook geen signalen van meisjes op dat ze mij leuk vinden.

En het is bij mij echt heel erg: zelfs via MSN durf ik niets

Laatst gewijzigd op 29-01-2004 om 00:15.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 00:20
Verwijderd
Hm ja, ik heb ook nog eens een lekker laag zelfbeeld dus dat werkt ook al niet mee.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 08:55
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
ik heb het bij 1 meisje gehad, 2 jaar geleden ofzo...
als ik bij haar thuis zat durfde ik niks te zeggen (terwijl ik zo totaaaal niet ben) en na 4x kwamen we erachter dat het daarom toch niet echt ging werken

het is sowieso kut als je iemand al heel erg 'leuk' vind zonder diegene gesproken te hebben. als je zomaar leuk iemand aanspreekt is het allemaal wat makkelijker

zo ervaar ik het iig.
Oud 29-01-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 29-01-2004 @ 01:12:
Ik ga trouwens ook heel krampachtig doen als een meisje dat ik leuk vind tegen mij gaat praten. En dan denk ik achteraf altijd 'oh, had ik maar dit of dat gedaan'. Maar ja, dan is het te laat En ik pik volgens mij ook geen signalen van meisjes op dat ze mij leuk vinden.
Same problem here
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 15:08
PardonMe
PardonMe is offline
En als ik dan toevallig een gesprek met m heb ga ik de stomste dingen zeggen..

tenminste dat heb ik dan als ik een jongen leuk vind.. dan vertel ik van die dingen waarvan ik later denk "alsof hij dat zou willen weten" frust..
Eigenlijk geen idee hoe ik je hiermee kan helpen..
Oud 29-01-2004, 15:21
Freestyler*
Freestyler* is offline
van mijn beste vriend hoorde ik vandaag dat ik ook wel rood word als ik tegen/met HEM praat (HEM is dus niet mijn beste vriend he )
ook dat nog
Oud 29-01-2004, 15:22
Verwijderd
ik ben helemaal niet verlegen , maar je moet je niet zo druk maken om die jongen, als hij met jouw een praatje gaat maken enzo dan kan hij je alleen maar leuk vinden
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 16:15
Euphemia
Euphemia is offline
Meid, dat probleem heb ik nou ook. Laatst fietste ik met een jongen mee van een andere school (had ik hem belooft op MSN).
Ik heb zo mn best gedaan om mn mond open te trekken (wat ik van mezelf al heel goed vond). Hij zei later tegen mij: Het was leuk maar je zei niet veel. Ik snapte het totaal niet en heb hem verder even genegeerd. Maar ik vond dat hij niet veel zei.
Ik word zelf ook onzeker en super nerveus als ik iemand leuk vind en er mee moet praten (zoals hierboven). Misschien had hij dan wel gelijk, en ik heb hem gezegt dat het niet mijn sterkste punt is om met iemand die ik nauwelijks ken gelijk een avontuur te vertellen. Ik probeer me hier vanaf te krijgen door met andere mensen in contact te komen, samen dingen gaan doen enzo.
Toen ik dat vertelde tegen hem begreep hij dat en hij zou me binnenkort een keer meenemen naar de bioscoop (spannend!!)
Maar laatst zei hij wel dat ik een heel stuk ben verandert, dat ik meer praat, lach en dingen onderneem met hem. Niet dat ik met hem heb, ook al zou ik het wel leuk vinden, maar we hebben afgesproken om elkaar eerst goed te leren kennen d.m.v naar de bios te gaan of met elkaar te praten enzo. Dus wees niet bang en zeg gewoon dat je ermee zit, ze zullen dat denk ik wel begrijpen..!
Oud 29-01-2004, 17:58
Freestyler*
Freestyler* is offline
misschien niet nee,
ik heb ook weleens verteld dat ik gewoon slecht ben in dat soort gesprekken in het begin
Maar het is wel lastig indruk maken natuurlijk
Oud 29-01-2004, 21:27
boer
boer is offline
misschien wel egoistisch, maar ik ben blij dat ik dus niet de enige ben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten