Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2004, 09:30
Bloompje
Bloompje is offline
ik heb van sommige mensen gehoord dat ze dit dus absoluut niet doen omdat het verleden tijd is en dat het onzin is om er over te praten...

maar ik heb al redelijk lange gesprekken met mijn huidige vriend over zijn en mijn exen gehad, en ik vind het ook fijn om derover te hebben enz... komt dat iemand bekend voor?
Oud 25-01-2004, 09:39
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
mijn vriend heeft het ook best vaak over z'n ex, soms vind ik het weleens vervelend want ze hebben nogal lang gehad, en maybe vond hij het bij haar leuker ofzo, maar ik hoef me eigenlijk niet druk te maken, want ze hebben ruzie, dus ja. Ik heb het lieverniet over mijn exen, die waren namelijk niet zo geweldig
Oud 25-01-2004, 09:44
kleinedraak
Het kan best belangrijk zijn om over je exen te praten. Vooral als er nare dingen in je relatie zijn gebeurt of omdat jullie met ruzie uit elkaar zijn gegaan. Het is vaak zo dat je nare dingen uit je vorige relatie mee neemt naar de volgende(heb ik nl. nogal last van) en als je huidige vriend daar dan nix vanaf weet kan het op somiige gebieden nogal lastig zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 10:04
Verwijderd
mijn vriend praat ook wel eens over zn ex, maar niet echt op een positieve manier.. juist hoe zij zijn ego naar beneden haalde enzo.. en dat ie juist gelukkig is met mij
dus ach, maar als je een goed gesprek met je vriend hebt is het niet verkeerd om ook eens over je exen te praten.. maar aub niet de hele tijd
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 10:09
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
mijn vriend heeft 1 ex... waar die mischien 2 weken mee gehad heeft ofso geloof ik... maar daar praat die niet echt lief over...

ik heb het wel is over me ex(en)... maar niet echt vaak soms wel is ook wel is goed om het erover te hebben
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 10:11
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
het is denk ik goed om het daar af en toe over te hebben. dan weet je wat iemand op dat gebied heeft meegemaakt enzo. als je het maar niet constsant degene gaat vergelijken met je exen. je leeft nu, niet in het verleden.
Oud 25-01-2004, 13:26
Verwijderd
Ik hoef met mijn vriend niet te praten over mn ex, dan gaat ie flippen. Zeker omdat mn ex heeft gezegd dat ie iets voor me voelt (na 2 jaar weer) en dat ie dr spijt van heeft dat ie t uitgemaakt heeft,bla bla...
En over de exen van mijn vriend..tsja,praten we eigenlijk nooit over, we hebben beide een hekel aan dr..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 13:39
Wawl
Wawl is offline
Die exen van mijn vriendin hebben wel een deel van haar verleden uitgemaakt. Dát is de reden dat ik graag wil weten wat voor mensen het waren en waarom het uiteindelijk uit is gegaan.

In een relatie moet je over alles kunnen praten en daar hoort een eventueel pijnlijk onderwerp als een ex ook zeer zeker bij. Het heeft haar op relationeel gebied wel degelijk gevormd.
Oud 25-01-2004, 13:54
Sade
Sade is offline
Ik hou er zelf niet zo van, vind het niet zo boeiend om aan een ander te vertellen wat ik met een ander heb gehad en gedaan, en hoef dat eigenlijk ook niet van hem te horen.
Maar mijn vriendje vindt dat juist wel interessant, dus we hebben het er wel eens over soms ja. Zo erg vind ik het ook niet met hem, omdat ex(en) verleden tijd zijn, en met hem kijk ik liever vooruit
Oud 25-01-2004, 13:59
bassgirl
bassgirl is offline
ik heb geen echte ex, hij wel de ee heeft ie ruzie mee en ze praten niet met elkaar de ander heeft ie t nog welees over, maar dat meisje kan ik ook goed mee oschieten ze zijn ook hele goede vrienden dus vind ik niet erg.
Oud 25-01-2004, 15:33
juno
juno is offline
Ik wilde alles en alles en alles heel gedetailleerd weten, en daarna hebben we het er nooit meer over gehad. Soms, terloops, maar het doet me absoluut niets. Ik weet toch alles? Nou, toen was het net of ik het zelf was. Jaloezie in een klap over.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 16:06
miro
miro is offline
Nee mij komt het eerlijk gezegd niet bekend voor.

Ik heb natuurlijk wel eens dingen over mijn ex verteld maar het is gewoon domweg niet interessant genoeg om t erover te hebben. Hij was toen en mijn vriend is nu. Hij weet wel wie mijn ex is, wat ie heeft gedaan en waarom t is uit gegaan enz. Maar verder hoef ik t er niet over te hebben.

T klinkt heel stom en onzeker maar als hij het over zijn exen heeft kan ik daar niet goed tegen. Ik weet wat hij ermee gedaan heeft en hoe ze heten (en op een foto gezien hoe ze eruit ziet) maar meer gelukkig ook niet. Das voor mij een onderwerp dat ie van mij mag vermijden.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 16:27
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Ik praat er niet echt over eigenlijk, Nou heb ik ook niet bijzonder veel exen die een vermelding waard zijn eigenlijk
Oud 25-01-2004, 16:31
Verwijderd
Heeeeeel fout

Ga niet positief over haar praten, want dan krijgt je partner het idee dat je misschien gevoelens hebt.
Maar praat ook niet negatief over haar, want dan zal je partner bang zijn dat je het later ook over hem/haar gaat doen.
[cosmopolitan

En vergelijkingen zijn helemaal uit den boze...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 16:37
Dark Angel
Dark Angel is offline
Vind ik een onderwerp waar je over moet kunnen praten. Zeker als er - zoals bij mij nu - mensen tussen zitten waar je een flink stuk van je leven op een intieme manier mee gedeeld heb. 1 van mijn exen heb ik een jaar mee samen gewoont en is nog steeds een goede vriend, en die hoef ik toch hopelijk niet dood te gaan zwijgen? Hij was een onderdeel van m'n leven, en hem uit het verhaal laten als ik over m'n leven van de laatste 5 jaar vertel is gewoon heel raar. Dat wil ik ook niet hoeven doen. Het is toch over?

Om die reden hoor ik ook graag wat over zijn exen. Ik hoef de details en de ins en outs allemaal niet te horen hoor (of hij moet ze kwijt willen) maar als ik verliefd op iemand ben dan wil ik alles van ze weten en hun 'geschiedenis' leren kennen. En daar horen ook exen bij.
Oud 25-01-2004, 16:49
Verwijderd
Mijn vriend vind het niet geweldig als ik over m'n ex-vriend praat, behalve als ik negatieve dingen over hem zeg . Maar hij vind het gewoon niet eerlijk dat ik wel zijn eerste ben maar hij niet de mijne.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 18:08
Verwijderd
Okay, je bent dus vijftien en hebt het met je huidige vriend over je exen.

Ik zal het wel nooit begrijpen...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 18:39
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
ik kan het ook niet hebben als me vriendin over de exen begint...dan denk ik steeds van benik dan niet genoeg.
Oud 25-01-2004, 18:41
*Madel*
*Madel* is offline
Komt bekend voor ja Ik vind gewoon dat je over alles moet kunnen praten in een relatie en daar vallen ook eventuele ex vriendjes of vriendinnetjes onder. Dus dat onderwerp komt toch wel eens ter sprake en kan er ook helemaal niet mee zitten
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 13:17
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
perseus schreef op 25-01-2004 @ 19:08:
Okay, je bent dus vijftien en hebt het met je huidige vriend over je exen.

Ik zal het wel nooit begrijpen...
euhm jah dat klopt, maar het gaat voornameljik over zijn ex (hij is 17)
Oud 26-01-2004, 14:03
stout!
stout! is offline
Mijn vriend (kersvers) heeft het wel af en toe over zijn ex, ook omdat zij het er nog best moeilijk mee heeft dat hij nu iets met een ander heeft. Soms zegt hij ook dat het tussen ons nu al zo anders is dan toen met haar, dan voel ik me wel een beetje schuldig maar het voelt ook wel goed.
En ik heb geen exen, dus hij heeft daar geen last van.
Oud 26-01-2004, 14:39
Verwijderd
Mijn vriend en ik praten ook best veel over onze ex-en. Ik heb niet echt lange relaties gehad en hij een relatie van 2,5 jaar. Ik wil aan de ene kant juist zoveel mogelijk weten, maar aan de andere kant ook niet.. Maar ik ben ook iemand die mezelf altijd helemaal gek gaat maken met dingen die nooit gebeurt zijn! Dus daarom wil ik juist zoveel mogelijk weten, zodat ik weet dat het niet zo is.. Over mijn ex-en heb ik niet zoveel te vertellen, behalve 1, maar die had mijn leven ook verpest.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:11
Stefanie
Stefanie is offline
Ik praat liever niet over zn ex, al vraag ik af en toe wel wat dingetjes over hoe zij dit of dat deed, of hoe ze op een bepaald moment hoe zou reageren. Ik ben nogal onzeker en wil liever niet gekwetst worden door dat soort gesprekken. We hebben er weleens over gepraat, maar gelukkig laat mijn vriend zijn verleden achter zich.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:19
Verwijderd
ja ik vertel altijd hoe nep ze is vergeleken met mn andere exen, die konden allemaal beter pijpen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:21
snarl
snarl is offline
hmm.. we praten er niet zo erg veel over. hij heeft geen exen, ik heb er vier waarvan je er twee, voor mijn leeftijd toen, redelijk serieus zou kunnen noemen. maarja. het lijkt me leuker om over te praten als je allebei exen hebt. ik ga het iig niet panisch doodzwijgen, hij mag het best weten allemaal, alleen weet ik niet of hij het wel wíl weten en bovendien is hij veel leuker.
Oud 26-01-2004, 15:33
Gwinnie
Gwinnie is offline
ja. ik wil wel weten met wie hij nog meer heeft gedeeld wat hij met mij deelt.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:56
Hawahaai
Hawahaai is offline
We hebben het een paar keer over dat onderwerp gehad. Niet leuk om het over te hebben, maar soms moet dat even, alles uitpraten en als het ware blanco beginnen (zo voelde het tenminste voor mij)...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:21
jet
jet is offline
in het begin deed hij dat wel, maar nadat het twee weken uit was met hun haden wij ook al wat.. ik wete wel aardig wat over haar, en in t begin hadden we het over haar omdat zij heeel raar deed tegen ons beidfe.. maar aan het eind had hij het nooit meer over haar.. ik had ook niet echt de behoefte om t over mijn exen te hebben. maar ik kon er soms wel onzeker van worden als hij het over haar had, omdat zij anderhalf jaar iets gehad hebben
Oud 26-01-2004, 16:37
amehoewla
amehoewla is offline
ik vind het nogal ingewikkeld.. Aan de ene kant wil ik echt ALLES over ze weten.. en dan vooral de negatieve dingen, maar als er soms per ongeluk iets positiefs uitrolt voel ik echt een steek van jaloezie. terwijl dat eigenlijk toch echt nergens voor nodig is.. Ach.. zal wel altijd een lastig onderwerp blijven.

over mijn exen hebben we het ook wel en dat vindt hij stiekem ook niet leuk. maar ik wil soms stiekem ook wel even zien hoe hij op bepaalde dinge reageert.. best wel gemeen natuurlijk, maar hij moet natuurlijk wel weten dat hij niet de enige is met exen.

Vindt het btw idd moeilijk als hij het over zijn ex heeft waar hij 2,5 jaar iets mee heeft gehad.
Oud 26-01-2004, 17:59
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 25-01-2004 @ 09:30:
ik heb van sommige mensen gehoord dat ze dit dus absoluut niet doen omdat het verleden tijd is en dat het onzin is om er over te praten...

maar ik heb al redelijk lange gesprekken met mijn huidige vriend over zijn en mijn exen gehad, en ik vind het ook fijn om derover te hebben enz... komt dat iemand bekend voor?
yep doen wij ook
Oud 26-01-2004, 18:08
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Ik heb eigenlijk meer de neiging om met m'n ex over m'n vriendinnen te praten, hoewel ik nu toch al weer een tijdje single ben.
Oud 26-01-2004, 20:51
Verwijderd
ik heb ook ellelange gesprekken met hem gehad over zijn ex, maar dan wel omdat ik het wilde weten. Soms vraag ik nog wel eens hoe zij sommige dingen deed. Vind ie wel vervelend maar het gebeurt dan ook niet heeeeel vaak, eerder heeeeel soms...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 11:34
Luna
Luna is offline
Citaat:
Fledderpoep schreef op 26-01-2004 @ 19:08:
Ik heb eigenlijk meer de neiging om met m'n ex over m'n vriendinnen te praten, hoewel ik nu toch al weer een tijdje single ben.
precies t zelfde bij mij(en dan over vriendje). Alleen ik ben pas(ehm, ff tellen)2 en n halve week single...
Oud 27-01-2004, 11:53
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik ga regelmatig bij zijn exvrouw op bezoek
Hartstikke gezellig joh!
Oud 27-01-2004, 12:26
Jorryt
Jorryt is offline
Mijn vorige vriendin vergeleek me iets te vaak met d'r ex: " nee sukkel, dat moet je zo en zo doen, zo deed X het ook altijd...."

"Goh, X deed er veel langer over, kom jij altijd zo vlug?"

Gek dat zij inmiddels mijn 'ex' is ?
Oud 27-01-2004, 12:33
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
ik vind het wel handig om te weten waarom het in het verleden fout is gegaan enzo. kan je van leren...
Oud 27-01-2004, 13:37
Gothic
Gothic is offline
Wij hebben het uitgebreid over mijn ex(-en) gehad... over zijn ex-en hebben we het kort gehad, alleen zegt hij er nooit zoveel over, het waren er ook niet veel en stelde niets voor volgens hem, allemaal niet langer dan 2 maanden oid.
Oud 27-01-2004, 14:56
Verwijderd
Ik vind op zich dat je wel mag/moet kunnen praten over je exen en de exen van je vriend(in). Lijkt me dat dat ook zorgt voor meer wederzijds begrip en misschien geeft het ook nog een soort verklaring voor een of ander vaag trekje van je vriend(in). Daar hoeft het natuurlijk niet om te gaan, dat weet ik wel, maar het is een optie natuurlijk. Je ex afkraken is opzich ook niks mis mee, maar misschien een beter onderwerp om het met je vrienden over te hebben
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 15:07
hartje19
hartje19 is offline
Praten over ex(en)...ik weet het niet, het is op zich idd wel goed als dat ''kan'', maar in mijn relatie is er iets te veel over (voornamelijk zijn) ex gepraat.....dat heeft wat te veel invloed op mij gehad, dat ik na bijna 2 jaar soms nog steeds aan die ''beruchte'' ex van hem denk..(zijn relatie met haar was zijn eerste, en zij 2en waren elkaars eerste met alles, en het duurde ong. 1,5 jr)....zij betekende heel veel voor hem...tja

iemand ook ervaring met zoiets?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 15:37
Luna
Luna is offline
Citaat:
Jorryt schreef op 27-01-2004 @ 13:26:
Mijn vorige vriendin vergeleek me iets te vaak met d'r ex: " nee sukkel, dat moet je zo en zo doen, zo deed X het ook altijd...."

"Goh, X deed er veel langer over, kom jij altijd zo vlug?"

Gek dat zij inmiddels mijn 'ex' is ?
wat lullig
Oud 29-01-2004, 20:58
Miss-NoNa-BaGus
Miss-NoNa-BaGus is offline
ik vind het wel okey als je over je ex praat met je huidge vriend(in),want het is toch een gedeelte van het verleden van zijn/haar leven en in sommige gevallen is het belangrijk om over je ex te praten als er wat voorgevallen is , waarom je uit elkaar bent gegaan ensoow.
ik heb het met mijn vriend ook over mijn ex gehad dat was mijn eerste vriendje en er is veel gebeurt en we zijn heel rot uitelkaar gegaan vooral daarna hele veel ruzie gehad ensoow en ik vond het belangrijk omdat aan mijn vriend te vertellen omdat ik op sommige dingen snel gekwetst door ben of te fel op reageer terwijl ik het dan niet zo bedoel maar dan heeft het gewoon met mn verleden te maken....
hij vertelt alleen weinig over zn exen terwijl ik aan de ene kant er wel wat over wil weten ,maar aan de andere kant liever niet want het maakt toch geen verschil uit....
Oud 29-01-2004, 21:11
Verwijderd
Ik praat de laatste tijd best wel veek met mijn vriend over mijn ex-en... en das eigenlijk neit omdat ik het zo fijn vind om er over te praten, maar meer omdat hij er dingen over vraagt... Gewoon uit nieuwsgierigheid en interesse denk ik...

Ik praat ook met hem over zijn ex-en, maar daar praat hij liever niet zoveel over... hij vind idd dat dat verleden tijd is enzo... Maar op zich heb ik toch al een paar goede gesprekken erover gehad met hem, en ik vind het ook enit erg eigenlijk... Ik heb neits voor hem te verbergen, dus hij mag gerust alles weten...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 21:33
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
ik ben er niet zo kapot van.

ik vergelijk mezelf dan met zijn exen en kom altijd tot de rare conclusie wat moet hij met mij ik ben toch niet goed genoeg...
wat dus gewoon helemaal niet zo is
Oud 29-01-2004, 21:55
Martine1986
Martine1986 is offline
we hebben allebei nog geen serieuze relatie gehad.. dus viel weinig te bespreken
Oud 31-01-2004, 18:51
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
een van mijn exen was nogal vol van zijn ex, en dat was een beetje jammer.
verder vind ik het altijd wel prettig om wat te weten over zijn ex, omdat het waarschijnlijk toch een belangrijk persoon was in zijn leven, die ook wel veel voor m betekend heeft enzo.
Oud 31-01-2004, 21:29
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Ik heb gewoon goed contact met m'n ex ... is nog steeds 'n vriendin van me. De volgenden moesten haar allemaal maar voor lief nemen ... niemend heeft het tot nu toe nog doorstaan =P
Reageren

Regels voor berichten