Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2015, 15:14
~Lin
~Lin is offline
Hoi,

Ik zit in een situatie waarvan ik niet helemaal weet wat ik ervan moet denken. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Al een paar maanden heb ik een vriend. Voor mij heeft hij ongeveer een half jaar een relatie gehad met een ander meisje. Ze zijn niet verder gegaan dan zoenen, omdat het meisje om bepaalde redenen nog wilde wachten met verdergaan, op seksueel gebied. Toen zij het uitmaakte, zijn ze vrienden gebleven. Mijn vriend gaf toe dat hij dat jaar nog hoop koesterde dat het nog wat zou worden en dat ze zich allebei nog aangetrokken voelde tot elkaar. Toen het meisje een jaar na de break-up opbiechtte dat ze eigenlijk vreemd was gegaan (met een ander gezoend had), was dat toch een harde klap voor hem. Vlak na de bekentenis kreeg hij een relatie met mij. Hij is nog steeds vrienden met haar. Hij zegt dat ze heel belangrijk voor hem is. Ze spreken dan ook weleens een middagje met elkaar af.
Toch merk ik af en toe dat hij nog niet helemaal over haar heen is. Hij praat graag over haar goede eigenschappen en kan soms de bizarste momenten uitkiezen om haar naam te noemen. Bijvoorbeeld in de slaapkamer, in de heatste heat of the moment, zei hij plots: 'oh, dit zou ik nou nooit bij mijn ex mogen doen!' Wuuut...

Laatst hadden we een ruzie over dat ik nog steeds met een aantal jongens op Facebook bevriend was, waarmee ik weleens intiem ben geweest (zonder dat er gevoelens speelde). Inmiddels is het contact met hen helemaal verwaterd (behalve dat we hele onschuldige Facebookvriendjes zijn) en hoor of zie ik ze nooit meer. Maar goed, mijn vriend werd boos dat ik ze dus nog op Facebook had en heeft me gedwongen om ze te verwijderen. Toen werd ik weer kwaad omdat ik hem ook bevriend laat zijn met zijn ex en ik vond dat hij geen recht van spreken had. Toen beweerde hij dat het verschil was dat hij met zijn ex nooit intiem is geweest en ik wel met die jongens. Dat vond ik dus een raar argument.

Persoonlijk snap ik niet hoe je bevriend kan zijn met je ex in deze situatie. Ik heb het dan ook met moeite geaccepteerd. Ik vertrouw mijn vriend wel 100%, maar het voelt bijna als een soort respectloos iets tegenover onze relatie. Maar goed, misschien ben ik wel heel jaloers ofzo.

Nu mijn vragen:
Moet ik het überhaupt accepteren dat hij bevriend is met dit meisje?
En is het niet hypocriet om mij dan te dwingen tot het verwijderen van Facebookvrienden?

Bedankt voor het lezen van dit hele verhaal en voor het helpen!

x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2015, 15:44
Elin3
Elin3 is offline
Probeer er samen over te praten en inderdaad consequente afspraken te maken. Als jij hem respecteert in de omgang met zijn ex zou hij geen punt moeten maken van een Facebook "vriendschap".
Oud 17-08-2015, 16:12
Talenlover
Talenlover is offline
Inderdaad, praat er eens rustig over met hem! Zorg er wel voor dat je op voorhand goed weet wat je wil zeggen
Is hij open tegen jou over die vriendschap met zijn ex of doet hij er eerder geheimzinnig over en hoe voel je je daarbij? Is er, behalve dat zij zijn ex is, nog een reden waarom je die vriendschap niet zo leuk vindt? Heb je bijvoorbeeld het idee dat er (nog) gevoelens zijn bij hem, haar of hen allebei, waardoor je je er misschien onzeker bij voelt? Denk daar ook eens over na voordat je het er met hem over gaat hebben, zodat je alles heel goed kan uitleggen. Je hoeft dat hier niet te beantwoorden, zorg gewoon dat je het voor jezelf heel goed weet en duidelijk kan verwoorden.

Ik vind het overigens wel nogal hypocriet van hem dat hij wel bevriend mag zijn met zijn ex, maar jij die jongens niet op Facebook mag hebben, ja.
Oud 17-08-2015, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Toen beweerde hij dat het verschil was dat hij met zijn ex nooit intiem is geweest en ik wel met die jongens. Dat vond ik dus een raar argument.
Hmm.. aan de ene kant begrijp ik je wel, maar jou vriend ook wel weer.. ligt eraan wat je allemaal onder dat intiem verstaat? heb je ook daadwerkelijk sex gehad met die jongens? Je vriend zou geen sex hebben gehad met die ex van hem en jij wel met die jongens, en hij zou bijvoorbeeld kunnen denken dat jij met hun zou afspreken, jullie hebben tenslotte seks gehad en vind elkaar dus kennelijk seksueel ook erg aantrekkelijk misschien?

Voor mij zou dat best kut voelen hoor, wetende dat als ik een vriendin had, zij tegen mij zou zeggen dat ik de knapste ben, maar vervolgens ook contact heeft met andere jongens waarmee ze t zou hebben gedaan omdat hun ook erg knap zouden zijn..
Met citaat reageren
Oud 17-08-2015, 18:03
~Lin
~Lin is offline
Mijn vriend beweert wel dat hij mij vertrouwt, dat is het 'm juist. Verder heb ik nauwelijks contact met die jongens (en ja, we hebben seks gehad.)

Het feit dat hij niet intiem is geweest met zijn ex, was door de standaarden van het meisje. Als het aan hem lag, hadden 't elk uur van de dag gedaan.

De jongens op Facebook was vóór mijn huidige relatie en ik heb dus niks meer met hen. Vond het dan ook geen punt om ze te verwijderen (het ging me om de reden die mij niet zo aanstond). Verder zijn er nog meer knappe jongens op de aardkloot. Daar moet hij maar mee leven, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2015, 12:39
bierkoning
bierkoning is offline
Hij moet niet miepen. Jij hebt het wat mij betreft bij het juiste eind. En idd je kan moeilijk je ogen altijd dicht houden.
Oud 20-08-2015, 06:25
Ellietje
Ellietje is offline
Je zou echt is serieus met hem moeten babbelen! Aan de ene kant is bevriend zijn me je ex niet zo erg. (Ik praat dr elke dag mee... Maar het is wat ingewikkeld wat er met ons gebeurt is.. Meer met hem maar bon) aan de andere kant kan hij er wel mee stoppen elke keer over haar te praten. Hij moet verstaan dat het voor jou ook niet simpel is!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten