Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2002, 20:55
bumblebee
bumblebee is offline
Mijn ex-vriend is nu mijn beste vriend. We kunnen elkaar alles zeggen, kennen elkaar door en door en we doen veel leuke dingen samen. Dit klinkt allemaal perfect, alleen ik krijg veel negatieve reactie's. Zo vind mijn vriend het niet leuk als ik soms eens met mijn ex ga winkelen, ook al zegt hij dat hij me wel vertrouwt. Ook krijg ik vervelende opmerkingen van mijn omgeving. Dit is soms erg frustrerend. Ik heb mijn beste vriend gewoon nodig, is dit zo moeilijk te begrijpen?
Mijn ex en ik voelen niets dan vriendschap voor elkaar.

Kunnen jullie vrienden blijven met jullie ex? Hebben jullie ervaring hiermee? ik hoor graag commentaar hierop...
Oud 28-07-2002, 21:04
Verwijderd
Eh sja, ik kan er natuurlijk niet echt over oordelen omdat mijn beste vriendin nooit echt mijn 'vriendin' is geweest. Maar we zijn dus wel beste vrienden

As for andere meisjes waar ik iets mee heb gehad: daar praat ik nooit mee.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 21:06
Verwijderd
met de ene ex ben ik nog bevriend mee, maar die zie ik niet zo veel maar ik kan nog steeds alles vertellen,ik heb er niet zo lang mee gehad misschien scheelt dat.

mijn vorige ex kan ik t absoluut niet, daar is teveel negatieve dingen mee gebeurd tussen ons,als ie niet zo had gedaan was t waarschijnlijk niet eens uit geweest of als t uit was dat we dan vrienden konden blijven.

meer serieuze heb ik niet gehad
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 21:13
Angeles
Angeles is offline
Dat heb ik niet zo. Ik heb ook niet zo'n indrukwekkende lijst van vroegere vriendjes. Ik heb wel een soort van vorig vriendje die bij mij in de buurt woont, maar daar ben ik geen vrienden mee. Als ik hem zie maken we een praatje en dat is het dan.

Toen ik nog jonger was, een jaar of 15, had ik wel een vriendje met wie het uitging, daarna bleven we elkaar zien, maar dat was voor mij één grote ellende. Ik vond hem stiekem namelijk nog leuk, dus ik was of jaloers omdat hij met andere meisjes liep te flirten, of hij zoende weer een keer met mij en wees me daarna weer keihard af. Later kreeg hij een andere vriendin en toen was ik er wel min of meer overheen, we gingen toen wel eens met hem en zijn nieuwe vriendin om. Ik heb toen dat uit was nog een keer met hem gezoend trouwens, maar het gevoel zat niet meer zo heel diep.

Ik heb er dus weinig recente ervaringen mee, en toen ik 15 was, was het ook niet echt vriendschap te noemen: ik wilde eigenlijk heel iets anders.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 07:00
Optima
Optima is offline
dat noemt men bagage en kan erg irritant zijn voor huidige lovers

meestal komt het erop neer dat je moet kiezen, het is niet anders
je leeft nu, niet in het verleden maar je DEELT wel veel meer met je ex dan met andere vrienden
Oud 29-07-2002, 08:59
xsten
xsten is offline
Ik denk niet dat ik dat echt zou kunnen. Tenminste, als ik het uitgemaakt zou hebben wel, misschien.......
Als hij dat gedaan had, dan hoogstwaarschijnlijk niet........
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 09:53
Tox
Tox is offline
Ik spreek ook nog meerdere van mijn exen, vind ik zelf ook leuk, het zijn toch meiden waar je eerst wat in zag dus die blijven meestal ook wel wat speciaals hebben.
Oud 29-07-2002, 11:17
Verwijderd
Nja.. met 2 van mn exen niet.. bij de een omdat het gwoon niet meer boterde, hij was boos op mij, ik irriteerde me aan hem etc. Bij de ander was het omdat ik me niet op mn gemak voelde bij hem door van die insinuaties die hij maakte: en dan zien we wel wat er gebeurd.. etc.

Maar nu bij mn 3e ex, wat na 20 maanden uit is gegaan van mijn kant, zo'n 3 weken geleden.. Wil ik heel graag vrienden blijven.. we hebben elkaar tot nu toe weer 3x gezien en morgen zie ik hem weer.. we kunnen gewoon heel leuk als vrienden met elkaar omgaan ook.. Het enige probleem is dat hij nog verder met mij wil, en dat het wel moeilijk is omdat je allebei zo die intimiteit mist waardoor er heel snel iets gebeurd.. wat ik niet wil, en wat we dus ook heel erg proberen te voorkomen..

Maar als ik een nieuwe vriend zou krijgen, dan zou ik niet voor hem de vriendschap met mn ex opgeven. Die ex is heel lang een deel van mn leven geweest, een heel groot deel.. Hij komt dus in heel veel dingen 'voor' en hij is er al wanneer die nieuwe vriend zou komen.. Dan heeft hij dat dus maar te accepteren want bij het begin weet ie al dat ie daarmee om zal moeten gaan.. Hij mag het gerust niet leuk vinden en alles, maar zal me niet kunnen tegenhouden..
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 11:20
girl18
girl18 is offline
ik heb vanaf me 7de tot met 14de verkering gehad en nu het uit is zijn we nog steeds dikke vrienden... dus het heeft niks met hoelang je bij iemand bent te maken das boelshit..

ik ben ook met nog een ex bevriend waar ik zes maanden mee had.

met de exen die minder dan 3 maanden had daar ga ik helemaal niet meer mee om..
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 11:24
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
ik heb het geprobeerd met me ex, maar hij is op een gegeven moment nogal kinderachtig gaan doen en hebben we ruzie gekregen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:09
Buffy
Buffy is offline
hmmmzzz... kzit nu zelluf in zo'n situatie. ik heb een ex waarmee ik bijna 2 jaar heb gehad. dattis in december uitgegaan (hij maakte het uit) en daarna hebben we en paar weken niet met elkaar gesproken we hadden zelfs ruzie. dattis bijgelegd en tussen 11 maart en 15 mei (hihi jah kheb een soort dagboekje ) bennik nog een keer of 6 mettem geweest. daarna hadden we beide een vriend/vriendin maar momenteel zijn we beide weer single. we hebben welles tegen elkaar gezegd dat we nog steeds elkaars beste vrienden zijn, we vertellen elkaar ook alles... maar ik heb togget gevoel dattik weer vlieft oppem ben... hij komt overmorgen trug van vakantie en ik denk dat ik maar es mettem ga praten over mijn gevoelens voor hem... vorige week wassik jarig en ik kreeg heel lief een kaartje en eeen smsje waarin hij mij felicteerde enzo. ik heb op dit moment zo'nb vakantiebaantje waarbij je veel kunt dagdromen omdat je constant dezelfde handelingen moet doen en et is mij al opgevallen dat mijn gedagten bijna altijd bij hem ligge....
HELLUP ik kan je dus eigenlijk niej zo goed antwoord geven op je vraag *sorry*

veel liefs Buffy
Oud 01-08-2002, 15:41
blacky
blacky is offline
Mijn ex is ook mijn beste vriend en dat zal hij ook altijd blijven en het is alleen maar goed als je elkaar heel goed kent...en wat heeft jouw vriend te vrezen als je van hem houdt? Ik krijg wel veel positieve reacties op onze vriendschap en gelukkig zijn we nog vrienden aangezien we voor een groot deel dezelfde vrienden hebben.
Oud 01-08-2002, 16:11
Piccola
Piccola is offline
Ik heb 2 exen.. En zij zijn juist de 2 personen waar ik echt niet zonder kan. Zij zijn mijn beste vrienden. Ga dus regelmatig met ze om enzo. Mijn vriend heeft er bij die ene ex geen moeite mee, want dat is ook een goeie vriend van hem. Bij de ander vindt hij het wel een probleem, omdat die ex nog evenveel van me houdt. Hij ziet hem denk ik als een soort bedreiging. Maar verbiedt me niet met hem contact te hebben of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 16:18
Verwijderd
totaal geen contact meer mee terwijl ze me heel goed kenden wel erg zonde, maar op een of andere manier groeien we uit elkaar als het uit is...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 18:21
Gup
Gup is offline
Mijn ex is inderdaad ook een hele goede vriend. Hij vertelt me nog steeds alles wat hem dwars zit, ook over zijn huidige vriendinnen. En dat was niet altijd even geslaagd omdat zijn (nu) exvriendin, dat niet echt kon waarderen, aangezien het ook een kennis-vriendin van mij is...

Maar toch, we hebben een hele leuke vriendschap, die ik niet zou willen missen!

Kusje Gup
Oud 01-08-2002, 20:02
framboosje
framboosje is offline
ik ben ook nog steeds goed bevriend met mijn ex! hij is ook een van mijn beste vrienden. toch krijg ook ik vervelende opmerkingen als ik eens wegga met hem. 'k vind het ook best wel vervelend!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 20:51
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
niet met mijn ex

het is gewoon niet mogelijk om daar bevriend mee te raken
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 21:25
Verwijderd
Nah
Ik hoor, als iemand me dumpt, altijd diezelfde shit:
"Jaaaa maaaar we kunnen wel vrienden blijven!"
Yeah yeah..

Ach het zal best kunnen
Ik maak het alleen niet echt mee
Ik kan mensen nooit helemaal los laten
En dat loopt dan dus meestal fout
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef:
niet met mijn ex

het is gewoon niet mogelijk om daar bevriend mee te raken
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 23:11
U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik heb wel een ex (vakantie) vriendje waar ik nog steeds goed bevriend mee ben.
Ik zie hem elk jaar in Spanje op de camping, en je zou kunnen zeggen dat we dan erg veel met elkaar optrekken.
Het is gewoon een lieve jongen.
Oud 01-08-2002, 23:12
Verwijderd
De meisjes die zeggen 'maar we blijven wel vrienden he' moet je snel dumpen...de meisjes die het gewoon op hun beloop laten en nog goed met je om blijven gaan, moet je behouden.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 23:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef:
De meisjes die zeggen 'maar we blijven wel vrienden he' moet je snel dumpen...de meisjes die het gewoon op hun beloop laten en nog goed met je om blijven gaan, moet je behouden.
Je kunt moeilijk vrienden blijven met een jongen die nooit EEn vriend is geweest... dat moet opnieuw opgebouwd worden, maar dat snappen niet alle meisjes, die willen de jongen zo min mogelijk pijn doen...

*denkt*... nee geloof niet dat ik nog bevriend ben met een ex... wel tijdje geweest, maar hij kreeg andere vrienden en ik ook...
Oud 02-08-2002, 10:16
miro
miro is offline
Ja ik heb er ervaring mee... Op t begin ging t echt goed dacht ik. Maar na 3 maanden "gewoon" vrienden te zijn zei hij dat ie het te moeilijk vond en totaal geen contact meer met me wou. Nu heeft ie een nieuwe vriendin die t leuk vindt om te roddelen over mij
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 12:27
bluebell
bluebell is offline
tjah... van de 4 exen heb ik nog contact met 2 en maar 1 is nog een beetje een vriend van me
Oud 04-08-2002, 09:35
bumblebee
bumblebee is offline
bedankt voor jullie reactie's Ik heb inmiddels een Goed Gesprek met mn vriendje gehad, over het fenomeen EX, en dat liep al wat beter dan de vorige keer...maarja, het zal altijd denk ik wel een teer punt blijven, niets aan te doen....

En voor de mensen die denken dat ze noooojt vrienden kunnen blijven met hun ex: er is hoop Mijn ex en ik hebben nu namelijk al iets van 1,5 jaar niets meer met elkaar, en hebben iets van 5 keer knallende ruzie gehad waar we ff geen vrienden meer waren maar dan na een aantal weken kwam het toch weer goed
Oud 05-08-2002, 13:06
BELLEKE
BELLEKE is offline
Ikzelf heb t er moeilijk mee alhoewel dat k het maar al te graag zou hebben...

Als we dan vrienden blijven, is er toch altijd wel wat verandert in ons gedrag,echt hetzelfde als vroeger is het niet meer
x
Oud 06-08-2002, 20:23
diavolina
diavolina is offline
alleen maar als je je ex nog ergens voor nodig hebt
Oud 06-08-2002, 22:48
Mystique
Mystique is offline
Citaat:
bumblebee schreef:
Mijn ex-vriend is nu mijn beste vriend. We kunnen elkaar alles zeggen, kennen elkaar door en door en we doen veel leuke dingen samen. Dit klinkt allemaal perfect, alleen ik krijg veel negatieve reactie's. Zo vind mijn vriend het niet leuk als ik soms eens met mijn ex ga winkelen, ook al zegt hij dat hij me wel vertrouwt. Ook krijg ik vervelende opmerkingen van mijn omgeving. Dit is soms erg frustrerend. Ik heb mijn beste vriend gewoon nodig, is dit zo moeilijk te begrijpen?
Mijn ex en ik voelen niets dan vriendschap voor elkaar.

Kunnen jullie vrienden blijven met jullie ex? Hebben jullie ervaring hiermee? ik hoor graag commentaar hierop...
Ik ben ook nog bevriend met mijn ex hoewel ik het af en toe nog wel complex vind. Het is namelijk zo dat er af en toe iets bij hem lijkt te knappen en dan probeert hij me toch te zoenen. Toen het uit ging had hij het uitgemaakt en in dat 3/4 jaar dat ik hem terugwilde is er niks van gekomen. Nu ik ene vriend heb en hem echt alleen als vriend zie leek zijn blik te veranderen en toen wilde hij me terug.
Ik zit dus vaak in een dubio: zal ik contact verbreken of niet? Want als we samen zijn hebben we het echt onwijs gezellig en kunnen we goed met elkaar praten. Ik vind het dan alleen wel jammer als hij toch een poging doet me een zoen te geven. Hij weet wel dondersgoed dat ik hem niet terugneem dus ik snap het allemaal niet zo.
Mijn vriend vind het wel best dat ik met hem afspreek en hij vertrouwt me ook 100% en ik mezelf ook. Want die 2 keer dat hij heeft geprobeerd me te zoenen heb ik hem meteen afgeweerd.
Ik snap wel dat je vriend er probelemen mee heeft. Het blijft een soort concurrentie. Mijn vriend zegt er ook wel helemaal ok mee te zijn maar ik weet ook wel dat hij het helemaal niet erg vind als ik geen contact meer met hem heb.
Maar als jij en je ex zo goed met elkaar opschieten zou ik me er niks van aantrekken. Een goede vriend is veel waard.
Oud 06-08-2002, 23:08
Verwijderd
ik weet het niet...op zich zou ik het heel graag willen,want ja...toch veel meegemaakt met elkaar, beste maatjes en dan opeens helemaal geen contact meer lijkt me zo vreemd...
ligt eraan hoe het uit is gegaan ook natuurlijk, als je helemaal kwaad op elkaar bent ja, dan gaat het denk ik niet.

maar ik zou het wel willen denk ik..voor zover dat kan.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 01:50
Tox
Tox is offline
Citaat:
danique2 schreef:
beste maatjes
Beste maatjes
Oud 07-08-2002, 01:52
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Tox schreef:

Beste maatjes
Maatjesharing
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 06:51
Verwijderd
Citaat:
Tox schreef:

Beste maatjes
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 11:04
david20jaar
david20jaar is offline
mmm .. kan het begrijpen dat je met je ex gewoon bevriend wil blijven .. kan ook begrijpen dat je er commentaar op krijgt .

ik heb nu zelf iets van 8 maanden met m,n vriendin .. en voordat ik ietst met dr kreeg was ze verliefd op een jongen ..
dat is nooit niks geworden , maar ze kennen elkaar wel gewoon goed .

nu wou ze laatst een keertje naar hem toe , want hij was naar australie geweest ect. om een avondje bij te kletsen .

ja .. en hoeveel ik dr ook vertrouw . toch voelt zoiets niet lekker aan .
maar goed .. onvoorwaardelijke liefde .. dus ik heb het maar te moeten pikken met een lach op m,n gezicht
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 15:43
gizmo
gizmo is offline
ehmzzie nou heb maar 1 ex en met die jongen heb ik nou weer heel veel contact dus ja.... iig wel vrienden ja .. gelukkig
Oud 09-08-2002, 16:36
Roozie
Roozie is offline
Vrienden blijven met je ex?

Het beste is, is dat je op een goede manier uit elkaar gaat en dat je er allebei een goed gevoel aan over houdt. Dit gebeurt alleen helaas niet altijd!

Ik vind eigenlijk, dat als jij het uitmaakt, het aan de ander moet overlaten of diegene met jou nog contact wil. De uitspraak, we blijven wel vrienden he, lijkt meer op een goedmakertje en niet eens altijd gemeend.
Oud 09-08-2002, 17:46
snoopy
snoopy is offline
nou, ik vind ze bijna allemaal nog wel aardig (heej dat klinkt alsof ik al heel veel vriendjes heb gehad, is niet waar, maar een stuk of 4), maar ik spreek ze niet echt meer. Eentje soms nog op ICQ. Ik weet niet zo goed wat het is, maar ik vind ze niet zo boeiend meer, ik snap niet zo goed wat ik ooit in ze gezien heb. En ik mag ze best wel...
Oud 09-08-2002, 22:35
Miauw69
Miauw69 is offline
Vrienden blijven met je ex is moeilijk (vond ik) er blijft altijd wel een soort aantrekkingskracht denk ik.
Maarja mij is het nie gelukt om vrienden met me toen ex te blijven,vriend/vriendin vinden we beter klinken dan alleen vrienden...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 23:08
a new noise
a new noise is offline
uh ja.....contact is bij sommigen wat meer dan anderen....
maar ik vind het allemaal wel weer toffe figuren, ook die mij
op mijn bek hebben laten vallen
Oud 10-08-2002, 02:52
Tox
Tox is offline
Citaat:
danique2 schreef:

bedoelde niet om jou
Oud 10-08-2002, 09:58
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Tox schreef:

bedoelde niet om jou
Hoe bedoelde je het dan wel ??
Oud 10-08-2002, 15:53
Tox
Tox is offline
Citaat:
gizmo schreef:

Hoe bedoelde je het dan wel ??
ja bedoelde wel jou maar niet die danique2 want die ken ik nie
Oud 10-08-2002, 17:37
Orion16
Orion16 is offline
Ik heb 5x iets met een meisje gehad maar met één ex (de eerste ) heb ik nog af en toe e-mail contact, verder niet.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 17:40
Bauduin
Bauduin is offline
Ik en een ex van me zijn nu nogsteeds goeie vrienden. maar ik denk dat dat ook komt doordat we voordat we iets met elkaar hadden ook al goeie vrienden waren en ik kan gewoon alles bij hem kwijt en daar ben ik ontzettend blij om. er komt verder niet meer bij kijken en dat is heel fijn, want we kunnen gewoon over van alles en nog wat lullen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 13:44
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ik wilde graag vrienden blijven met mijn ex, ben er nu net weer thuis gekomen.

Het was superleuk, maar toch ga ik er voorlopig echt niet meer heen. Zolang we rondlopen vind ik het superleuk, gezellig, samen dingen doen vind ik leuk, maar zodra we stil zitten, zit ik langs haar op bed dan vind ik het niet meer leuk. We hebben afgesproken niet meer aan elkaar te zitten en niet meer te zoenen, nou het is een ware zelfkwelling ik wil haar gewoon aanraken, knuffelen en zoenen en aan haar zitten haha! shit. MAG NIET MEER!

Hiermee ga ik dus echt niet meer door hoor, ik ga een andere knuffelmeisje zoeken. Wie zoekt zal vinden, ik ben weg.
Oud 11-08-2002, 16:24
L-ke
L-ke is offline
Ik vind het moeilijk om vrienden te blijven met je ex. Ik denk dat het mooi is om dit in theorie te doen, maar in praktijk?

't Is nu een maandje uit met m'n ex en voor mij is het zeer moeilijk om met hem om te gaan. Net omdat er nog gevoelens zijn langs mijn kant. Voor we besloten om een relatie te beginnen waren we beste vrienden, en nu is het echt moeilijk. Ik wil hem ook niet als beste vriend verliezen.

En dan nog, het zou vrij handig zijn om er geen ruzie mee te krijgen vermits we nog steeds bij elkaar in de klas gaan zitten.

Ik wil het echt wel proberen om er terug uit te komen als vrienden, hoop alleen dat het mogelijk is.
Oud 11-08-2002, 17:00
Verwijderd
Jawel...Ik ging vorige week nog samen met m'n ex naar Amsterdam....Gewoon voor de gezelligheid.!!
Was wel even leuk.....Ging hij ook weer is een keer naar Hoorn toe....
Was wel effe gezelilg....Goed gepraat enzo!!
Ik kan wel goed met hem opschieten....Als "Vrienden"....

Groetjes+Kusjes van mij Jacqueline
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 18:33
Blenderhead
Blenderhead is offline
k ben nou ook goed bevriend met men ex....

das best rielext, je weet vaak net iets meer van elkaar dan anderen....

maar t kan ook z'n spanningen opleveren.....
Oud 11-08-2002, 21:25
silla02
silla02 is offline
ik ben met bijna geen 1 van mijn exen meer bevriend...Nu op 1tje na dan, alleen het is nog best moeilijk, want hij heeft het uitgemaakt en heeft nu sinds kort weer een nieuwe vriendin en dat vind ik best wel kut(want ik hou nog steeds van hem ). En tja als tie dan over haar begint te praten heb ik zoiets van KUTTTT
wat moet ik zegge...ik vind het gewoon nog moeilijk om daarover te praten. Maar voordat we wat kregen waren we echt heeelleeeee goeie vrienden en ik hoop ook echt dat we dat blijven ook al zal het in het begin niet zo makkelijk gaan..maar we komen er wel...(positief blijve denke he )

kuzzzz
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 11:52
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Tox schreef:

ja bedoelde wel jou maar niet die danique2 want die ken ik nie
aha oke
Oud 14-08-2002, 09:55
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Citaat:
Tox schreef:
Ik spreek ook nog meerdere van mijn exen, vind ik zelf ook leuk, het zijn toch meiden waar je eerst wat in zag dus die blijven meestal ook wel wat speciaals hebben.
Ja, dat vind ik ook! Ik vind het ook leuk om te horen hoe het me ze gaat enz. Het is toch niet zo van: Oh, het is uit! Dan spreek ik hem maar nooit meer want het is m'n ex!

Het is nu 2 dagen uit en wij hebben afgesproken dat we elkaar toch nog regelmatig zullen spreken/mailen. Hoelang dat duurt en hoe intensief is een kwestie van afwachten maar het is ook beetje manier om het te verwerken enzo. Hoewel we er allebei vrede mee hebben dat het uit is. hij wel meer dan ik maar dat is kwestie van tijd.
Reageren

Regels voor berichten