Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
In een strafprocedure zijn de partijen ongelijk, niet alleen in aard en omvang, maar ook in de wettelijke rechten die ze hebben. Bovendien gaat het daar om het mogelijk opleggen van een straf. Straffen maakt grote inbreuk op iemands vrijheid, daarom moet extra zorgvuldigheid in acht genomen worden. |
![]() |
|
Dan zit daar de verbuiging waarschijnlijk (strafrechtelijk gemixed met civiel). Ik kwam er trouwens op, omdat ik het ergens had gheoord
![]() Overigens vind ik het wel schraal dat enkele methoden wel bij civiele procedures zijn toegestaan, maar niet bij het strafrechtelijke. Het gaat om de 'waarheid' en hoe je daar achterkomt, moet niet zoveel meewegen imo ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb ook zo'n soort vraag:
Wij hebben al zo'n 10 jaar buren naast ons wonen die 2 honden hebben. 1 daarvan is afgericht voor waakhond en is bijzijnder waaks.Of de andere ook zo ver is afgericht durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ze liggen in een kennel in de tuin of lopen los in de tuin. Ze worden goed gevoerd, maar weleens laat uitgelaten. Daardoor worden ze geprikkeld, onrustig en zenuwachtig.Ze reageren op vanalles.Ze blaffen voor vogels in de dakgoot, een deur die opengaat, mensen die langslopen,vliegtuigen,glazenwassers, postbode,visite enz enz.Ze blaffen soms wel 40 keer op een dag.(ochtend en middag). Ze zijn het grootste deel van de dag buiten. Wij, maar voornamelijk mijn moeder heeft er zeer veel last van, zowel lichamelijk en psychisch. We hebben geprobeerd om met gesprekken de buren zover te krijgen dat ze de overlast beperkt houden. We bereiken hier weinig mee;ze houden geen rekeing met anderen. Nu zijn we bezig om via een juridische weg het probleem op te lossen. We hebben al een aantal jaren alle gehoorde blaffen op de daarbij horende tijdstippen op papier genoteerd, en ook welke dagdelen ze buiten/binnen waren. Ook hebben we tientallen geluidsopnames met blaffen. Zouden we met de geluidsopnames en de genoteerde tijdstippen een eventueel proces kunnen winnen??En kunnen zulke honden van zo'n eigenaar in beslag genomen worden????
Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 19:15. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat zou ik echt niet durven zeggen. Over het algemeen is er bij dit soort burengeschillen niet zo heel veel juridische speelruimte. Inleveren van de honden door de buren lijkt me onhaalbaar. Die honden zijn hun eigendom, die hoeven ze niet zomaar af te staan. Je kunt hooguit denken aan de verplichting die honden vaker binnen te houden ofzo, of een schadevergoeding voor geleden immateriële schade (echt geldelijke schade heb je niet echt).
Die geluidsopnames en tijdstippen kun je natuurlijk best gebruiken, maar bewijsrecht is het probleem niet echt. Als zo'n zaak voor de rechter komt zal de rechter zelf wel naar de plaats toegaan en daar kijken hoe erg het met die dingen gesteld is. De kans dat je eis wordt toegewezen is gewoon vrij klein nu het hier niet echt om erg goed bepaalbare belangen gaat, en je wel het éen en ander van elkaar moet pikken in een buurt waar je dicht op elkaar woont. |
![]() |
|
Jaja, dus leidelijk toezien en dus elke dag opstaan met het idee in je achterhoofd dat ze vandaag wel weer 40 keer kunnen blaffen. En wat denk je van de zomer als je lekker in de tuin zit en ineens gaat/gaan die hond(en) als een achterlijke te keer. Je schrikt je naar.En wat zou jij ervan vinden als ze op je vrije zaterdagochtend om een uur of 8 al beginnen terwijl jij uit wil slapen. Of op een feestdag de hele dag blaffen. Of met vuurwerk bij elke knal. zich laten horen. Het is geven en nemen in het leven, maar er is een grens.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|