Advertentie | |
|
![]() |
|
Overigens is het geen stelling maar een feit. Iedere groep ziet zichzelf positiever dan andere groepen. Dat betekent dat als jij je identificeert met een bepaalde groep (no matter welke. Dat kan zijn je volk, je sportclub, je vriendengroep) dat je dan automatisch een beter beeld hebt van je eigen groep, dan van een andere groep.
||
Citaat:
|
Mensen zijn bang voor het onbekende.
Iets dat afwijkt is al gauw raar. Om iemand te begrijpen moet je zijn taal begrijpen. Het is zo leuk om na je vakantie , thuis je indruk over het hele land en het volk en de cultuur te vertellen. Dat je niet een studiereis van 6 maanden door het hele reis hebt gemaakt maar alleen op een door toerisme verziekt strand hebt gelegen en in de disco gehost maakt niet uit, oh nee, 'spanjaarden hebben humor en zijn knap, maar wel een beetje achterlijk' . ( ![]() Het staat wel wijs, als je zoiets weet te vertellen. Maar goed, eh, 't is natuurlijk belachelijk generaliserend en quatsch.
||
Citaat:
Vb.: opgegroeid in de Nederlandse cultuur weet je allemaal wat typisch Nederlands is. En dan kan het zijn dat je bv. de Ierse cultuur veel leuker, aantrekkelijker en beter vindt dan de Nederlandse cultuur. Het is dan alleen niet zo dat je de Ierse cultuur van binnenuit zo goed kent als dat je de Nederlandse cultuur kent.
|
@Gatara: Ik denk dat dit een kleine miscommunicatie is. Het woord 'beter' dat ik eerder gebruikte moet je als synoniem zien aan positiever. Dus iedere groep vind zichzelf beter/positiever dan welke andere groep ook. Dat gaat ook op voor volken
||
Citaat:
![]() Dan verschillen we slechts van mening, maar ik had het wel verkeerd opgevat, ja.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rollo Tomasi | 501 | 09-08-2006 19:03 | |
Nederlandse moslims: Theo van Gogh moet stoppen met columns in Metro naam onbekend | 218 | 09-04-2004 14:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 |