Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2004, 10:24
sharty
sharty is offline
Als een jongen op Rotterdam Centraal Station naar een meisje fluit, krijgt ie een bekeuring. Wat vinden jullie hier nou van?
Oud 05-02-2004, 10:24
Footprint
Footprint is offline
als ie hard fluit dan mag het
vervelend als mensen onnodig lawaai maken
Oud 05-02-2004, 10:28
Auntie M
Auntie M is offline
@ Ts: deze regelgeving is wel iets meer genuanceerd dan jij nu omschrijft.
Oud 05-02-2004, 10:29
sharty
sharty is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 05-02-2004 @ 11:28:
Die regel is natuurlijk wel iets meer genuanceerd dan jij omschrijft.
Verklaar u nader....
Oud 05-02-2004, 10:35
Auntie M
Auntie M is offline
Dit is een aantal weken geleden in het nieuws geweest. Zomaar een artikel hierover:

Citaat:
Vrouwen nafluiten verboden

AMSTERDAM - De Rotterdamse politie maakt serieus werk van het herstellen van de normen en waarden in de stad. Vorige week nog kondigde ze aan hard op te gaan treden tegen rokers die hun peuk uittrappen op straat. Afgelopen weekeinde werd bekend dat het in de Maasstad voortaan ook afgelopen is met het nafluiten van vrouwen: wie op het Centraal Station dames lastig valt met gefluit riskeert zelfs een boete van 40 euro.

"Het gaat om ongewenst fluitgedrag", benadrukt woordvoerder Huub Veeneman van de Rotterdamse politie. "Want niet alle vrouwen storen zich er aan. Een enkeling ervaart het zelfs als een compliment. Als we zien dat een vrouw wordt aangesproken of nagefloten, vragen we haar daarom eerst of ze er last van had, voordat we een prent uitschrijven voor de belager." Inmiddels zijn op het CS vijf mannen op de bon geslingerd voor ongewenst nafluiten. Het fluitverbod geldt overigens ook voor het nafluiten van mannen door vrouwen (of door mannen). Dat blijkt in de praktijk echter nauwelijks voor te komen. De georganiseerde aanpak van 'illegaal fluiten' begon een half jaar geleden al met een afspraak tussen de politie en het openbaar ministerie in Rotterdam.

"We kregen zoveel klachten van vrouwen die zich op en rond het station bedreigd en geïntimideerd voelden door rondhangende, fluitende en sissende jongeren, dat we hebben gezocht naar een manier om daar wat aan te doen" , licht Veeneman het opmerkelijke Rotterdamse initiatief toe.

Op basis van een 'overlast-artikel' in de plaatselijke verordening werd een zogenoemd 'sfeerproces-verbaal' opgesteld. Die uitgebreide beschrijving van de situatie op het station wordt aan de bekeuring geniet, zodat justitie informatie heeft over de omstandigheden waaronder de overtredingen is begaan. "Het is heus niet zo dat we razzia's gaan houden om bouwvakkers van de steigers te plukken die zich tijdens de noeste arbeid op een wat vrijpostige wijze uitlaten tegenover het langslopend vrouwelijk schoon" , zegt Veeneman. "Maar hoe sommige mannen zich gedragen tegenover langslopende vrouwen kan gewoon niet door de beugel. Het gaat niet zozeer om nafluiten, maar om allerlei vormen van intimiderend gedrag. Dat kan variëren van sissen en ongevraagd met iemand oplopen tot het naroepen van de meest grove en smerige scheldwoorden." Volgens de Rotterdamse politie is het Centraal Station al jarenlang een plek waar jongeren zich verzamelen om 'naar mooie vrouwen te kijken'. Daarbij gaat een aantal, met name allochtonen, in hun poging om contact te maken vaak ver over de schreef. Veeneman: "Één van de jongens die zijn aangehouden wegens het intimideren van een vrouw verklaarde dat hij dat deed omdat hij al een hele tijd op zoek was naar een vriendin." Van de vrouwen die maandagmiddag door het drukke Centraal Station lopen reageren de meeste een beetje lacherig op het plan. "Rotterdam is de laatste tijd wel erg voortvarend met het uitdelen van boetes", zegt de blonde Chantal Voorthuizen (24) uit Schiedam die met enige ingehouden trots verklaart ook zelf regelmatig 'slachtoffer' te zijn van ongevraagd gefluit. "Maar ik vraag me af of het werkt. Meestal negeer ik het gewoon, hoewel ik moet toegeven dat dat ook niet altijd helpt."

bron: telegraaf.nl
Oud 05-02-2004, 10:36
sharty
sharty is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 05-02-2004 @ 11:35:
Dit is een aantal weken geleden in het nieuws geweest. Zomaar een artikel hierover:
En toch blijft het onzin...
Oud 05-02-2004, 10:39
Tandpasta
Tandpasta is offline
En terecht.

Onbehoorlijk gedrag noemt men dat.
Oud 05-02-2004, 10:39
Verwijderd
Mwoa ik vind die gasten altijd een beetje kansloos.......
Maar om er nu boetes voor te gaan uitdelen?? moet de staatskas weer gevuld ofzo??
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 10:40
Auntie M
Auntie M is offline
Kweet het niet. Ik kom vaak op Holland Spoor in Den Haag. Als je daar als vrouw alleen loopt voel je je ook niet echt veilig. Er zijn er vaak genoeg lui die met je oplopen en dan allerlei dingen fluisteren die ik niet versta (ze raken je dan nog net niet aan). Ik probeer het te negeren en loop snel door, maar prettig vinden doe ik het niet.
Oud 05-02-2004, 10:40
Tandpasta
Tandpasta is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 05-02-2004 @ 11:39:
Maar om er nu boetes voor te gaan uitdelen?? moet de staatskas weer gevuld ofzo??
Hoe vaak zal dat werkelijk gebeuren, denk je?

Het zal meer als preventieve werking bedoeld zijn.
Oud 05-02-2004, 10:44
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 05-02-2004 @ 11:39:
Mwoa ik vind die gasten altijd een beetje kansloos.......
Als het puur om nafluiten gaat is het inderdaad een beetje overdreven, maar dat is dus ook de essentie niet. Het gaat erom dat mensen zich geintimideerd voelen door het verdere gedrag van de nafluiter (het oplopen of naroepen van vervelende dingen). Slinger die gasten maar lekker op de bon.
Oud 05-02-2004, 11:00
Raven
Raven is offline
Oepsjes .. mijn valkparkiet fluit naar iedereen
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:06
Auntie M
Auntie M is offline
Lomp beest
Oud 05-02-2004, 11:19
Tofke_H
Tofke_H is offline
Neen, hij krijgt geen bekeuring. Pas als die juffrouw in kwestie klacht indient kan er een vervolg komen. En ik zie persoonlijk al weinige dit doen!
Maar het is en blijft belachelijk.
Oud 05-02-2004, 11:24
Brammetje-88
Brammetje-88 is offline
Ik heb de politie toch al niet zo hoog, ze hebben mijn privacy gegevens verspreid waar ik over een klacht in ga dienen.

Groeten bastian
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:34
Verwijderd
Als het nu zo was dat die bekeuring was omdat het voor verwarring met de conducteursfluitjes kon zorgen had ik het wel begrepen...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Zweepje schreef op 05-02-2004 @ 12:00:
Oepsjes .. mijn valkparkiet fluit naar iedereen
Volgens mij zei Midas Dekkers ooit eens, huisdier en baas nemen onbewust trekjes van elkaar over...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:57
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
bastian schreef op 05-02-2004 @ 12:24:
Ik heb de politie toch al niet zo hoog, ze hebben mijn privacy gegevens verspreid waar ik over een klacht in ga dienen.

Groeten bastian
And how is that connected to anything

Ontopic: t is te belachelijk voor woorden dat zo'n maatregel uberhaupt nodig is. Je ziet toch zelf ook wel in dat het nou niet bepaald netjes is om iemand na te gaan fluiten?
Oud 05-02-2004, 12:35
Nona
Nona is offline
Een bekeuring? Ik vind een middelvinger meestal wel voldoende. Maar van mij mag het.
Oud 05-02-2004, 13:20
Verwijderd
mooie actie

is toch lomp dat je niet eens rustig over het station kan lopen zonder dat er in 20e verschillende talen "schatje" naar je is geroepen?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:42
Verwijderd
Totale humor.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:51
hasseltboy
hasseltboy is offline
Beetje belachelijk maar wel leuk...
Oud 05-02-2004, 13:58
lana
lana is offline
ik vind een bekeuring voor fluiten wel ietwat overdreven, maar als iemand keihard door centraal station 'ik wil je keihard neuken' naar je roept vind ik een boete wel een goede straf .

de normen mogen wel een beetje terugkomen hoor.
Oud 05-02-2004, 14:29
Verwijderd
whaha , wat een bullshit!!
ik ga lekker fluiten
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 14:52
spinnie
spinnie is offline
hmng..Beeeeetje overdreven..maarjah...opzich wel geinig
( vette avatar, ik zat er ook al aan te denkne om een zwitsalding te doen, go zwitsal Maar laat maar zitten..hou ut hier wel bij)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2004, 14:56
Verwijderd
Citaat:
spinnie schreef op 05-02-2004 @ 15:52:
hmng..Beeeeetje overdreven..maarjah...opzich wel geinig
( vette avatar, ik zat er ook al aan te denkne om een zwitsalding te doen, go zwitsal Maar laat maar zitten..hou ut hier wel bij)
Offtopic: die je nu hebt is veeeeeeeeeeeeel coller
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:03
Machiavelli
Machiavelli is offline
Goed zo. De jeugd van tegenwoordig moet weer wat respect voor dames krijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:04
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 05-02-2004 @ 16:03:
Oud 05-02-2004, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 05-02-2004 @ 16:03:
hoor wie het zegt !!

nataliepormangeilerd
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:06
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Solero schreef op 05-02-2004 @ 16:04:
hoor wie het zegt !!

nataliepormangeilerd
Hij noemt haar tenminste geen "Lekker wijf"
Oud 05-02-2004, 15:06
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Solero schreef op 05-02-2004 @ 16:04:
hoor wie het zegt !!

nataliepormangeilerd
Die bewondering is niet alleen voor haar uiterlijk, ik geil er niet op en ik val haar er niet mee lastig.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:14
Verwijderd
dit daagt uit om juist te gaan fluiten. niet echt effectief.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:17
vixen
vixen is offline
Ik vind het een goed iets. Verschrikkelijk als je zo wordt nagesist door n vervelend jong of erger, als dr iemand met je mee gaat lopen en met je gaat proberen te praten. 1 keer, ok, maar als het vaker gebeurd
Oud 05-02-2004, 15:27
Verwijderd
pff, ik heb geen last van fluiten of sissen. Ja, die mensen zijn dan misschien lomp, maar ja, met je mond open eten is ook lomp en als iemand dat tegenover me doet heb ik daar meer last van dan van gefluit, en daar krijg je toch ook geen boete voor.
Ik heb er wel last van als iemand met me mee gaat lopen en tegen me praten, terwijl ik heb aangegeven dat ik dat niet wil. Daar geldt die boete ook voor neem ik aan? Want dat zou wél weer praktisch zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:50
Wawl
Wawl is offline
Leuk initiatief om het onder de aandacht te brengen.
Oud 05-02-2004, 16:25
zwoesj
zwoesj is offline
Volgens mij is het tegenwoordig het best om gewoon de hele dag in een donker hok te gaan zitten, kan je ook niks fout doen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 16:27
Lionheart
Beetje vaag.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 16:28
jet
jet is offline
en wat nou als jongens worden nagefloten door meisjes? moeten wji dan ook dokken? of kan ik nog even rustig doorgaan met mijn praktijken
Oud 05-02-2004, 16:35
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Citaat:
jet666 schreef op 05-02-2004 @ 17:28:
en wat nou als jongens worden nagefloten door meisjes? moeten wji dan ook dokken? of kan ik nog even rustig doorgaan met mijn praktijken
Het fluitverbod geldt overigens ook voor het nafluiten van mannen door vrouwen (of door mannen).

dat wordt dokken
Oud 05-02-2004, 16:40
Liss
Liss is offline
Citaat:
Morridin schreef op 05-02-2004 @ 12:34:
Als het nu zo was dat die bekeuring was omdat het voor verwarring met de conducteursfluitjes kon zorgen had ik het wel begrepen...
Daar dacht ik eigenlijk ook aan toen ik het topic opende..
Maar als het om zoiets gaat moeten ze het anders brengen vind ik, niet van als je fluit krijg je een bekeuring terwijl je feitelijk meer moet gebeuren voor je er eentje krijgt.
Maar goed, doot het zo te schrijven laat je mensen er anders over denken.
Oud 05-02-2004, 16:44
jet
jet is offline
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 05-02-2004 @ 17:35:
Het fluitverbod geldt overigens ook voor het nafluiten van mannen door vrouwen (of door mannen).

dat wordt dokken
he shit.. nouja dan ga ik aar niet meer in rotterdam fluiten maar in andere steden
Oud 05-02-2004, 16:47
extinction
extinction is offline
Ik ben voor een avondklok: na 8 uur mag er niet meer gefloten worden, want dan is het eng, op andere momenten is het prima.

Nee, flauwekul natuurlijk...hm. Ik vind het best een goed initiatief, als je aangeeft dat je er last van hebt een bon, en heb je er geen last van no problemo. Je kan een fluiter ook op z'n bek timmeren, dan is dit een betere oplossing.

Nagefloten of aangesproken worden is niet erg, maar als het grof of seksistisch wordt is het ronduit vervelend.
Oud 05-02-2004, 16:49
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
wat een aanfluiting, haha
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 16:51
jet
jet is offline
voelen mannen zich wel eens seksueel geintimideerd?
Oud 05-02-2004, 17:15
Verwijderd
Het kan onder omstandigheden seksuele intimidatie zijn of zo overkomen. Of een algeheel fluitverbod de juiste manier is om dat tegen te gaan, waag ik te betwijfelen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 17:21
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 05-02-2004 @ 17:49:
wat een aanfluiting, haha
Oef, slechte grap. Maar ik moest wel lachen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 17:39
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 05-02-2004 @ 18:21:
Oef, slechte grap. Maar ik moest wel lachen.
it's a gift.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 21:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik vind het een goed initiatief. Hoop dat het op meer plaatsen wordt ingevoerd.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 21:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
jet666 schreef op 05-02-2004 @ 17:51:
voelen mannen zich wel eens seksueel geintimideerd?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 21:31
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ach, zolang ze niet achter je aan komen lopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten