| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Hangt totaal van het soort foto af. Een zonsondergang oid is in kleur het mooist. Als je je richt op de kleuren op dat moment kun je wel zwart/wit gebruiken maar dan is de essentie een beetje weg.
Maar ik vind -over het algemeen- zwart/wit mooier, puurder. Helemaal bij portretten.
|
|
|
|
Mensen zien er op zwart-wit foto's vaak purer uit, kwetsbaarder, meer stilgezet op een tijdpunt dat onaantastbaar is (wat een gezwets). Bij bepaalde situaties is dat ook zo.
Zwart-wit vind ik vaak mooier dan kleur. Voor echte landschapsfoto's prefereer ik zeker kleur en voor de rest is het helemaal van goed licht afhankelijk.
|
|
|
|
Zwart-wit kan natuurlijk ook bruinachtig zwart-wit zijn.. dat geeft vaak n heel mooi effect, bijvoorbeeld bij gezichten.
Ik heb sowieso een hekel aan felgekleurde foto's. Als je er al kleur op wilt hebben, doe het dan goed Als je een meisje op de foto wilt zetten om haar prachtige blauwe ogen, doe r dan geen knalrode lippestift erbij op ![]() Nja, toch maar ff n voorbeeldje jatten uit mn fotoreportage...: Maar dit plaatje zou in zwart-wit toch behoorlijk wat verliezen:
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| De Kantine |
The Saaire #1367 Verwijderd | 500 | 29-04-2011 13:03 | |
| Verhalen & Gedichten |
Enkele gedichten Chilicicada | 4 | 28-01-2006 10:41 | |
| Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Ik word nooit gewoon. Verwijderd | 313 | 02-12-2005 19:07 | |
| ARTistiek |
[foto's]kritiek is zeer welkom! de Koe! | 17 | 07-05-2004 18:52 | |
| De Kantine |
Iemand nog leuke kleine-kinderuitspraken? Verwijderd | 96 | 17-04-2003 20:28 | |
| ARTistiek |
foto's italianboy | 22 | 17-12-2002 17:36 | |