Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2004, 16:06
zo0tjuh
zo0tjuh is offline
wat moet je doen als je vriend wil dat je geen geheimen voor hem hebt, maar als je is iets verteld waarvan je liever niet hebt dat anderen het weten het hem eigenlijk totaal niet interesseert?
(klopt deze zin ) nou ja, ik vertel dus wel dingen, omdat hij niet wil dat ik geheimen voor hem heb, maar hij lult er altijd overheen...wat kan ik daar nou aan doen? met sommige dingen zit ik namelijk echt heel erg, maar hij luistert er toch niet naar, ook al zegtie altijd stug van wel.

Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 16:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2004, 16:11
juno
juno is offline
Waarom mag jij geen geheimen hebben? Wat is er mis met iets voor jezelf houden? Zeker als het iets is wat hem niet aangaat en ook niet interesseert.Ik vind dat eigenlijk heel bedreigend, van die mensen die alles willen weten. Je wordt alleen maar chantabel, op zo'n manier. Ik ben er zelf ook ontzettend mee op mijn bek gegaan.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 16:15
zo0tjuh
zo0tjuh is offline
ja, kan wel, ik vond eerst ook dat ik best geheimen mag hebben ook al hebben we een relatie. ik heb ook wel geheimen, maar sommige dingen moet ik ook wel is kwijt omdat ze gewoon teveel op me drukken zeg maar. En hij zegt dat ik hem altijd alles kan vertellen weetjewel, maar daar merk ik dus niet veel van.
En dat kan ik niet uitstaan....of hij wordt boos, of hij lult er dus overheen, of het kan hem gewoon niks schelen en dan doettie er heel luchtig over of hij reageert heel oppervlakkig en soms maakt hij van serieuze dingen waar ik mee zit een grap.
Ik snap niet dat hij dat zelf niet eens doorheeft dattie me zo pijn doet! iksnap dat echt niet....net op msn zei ik ook dat hij dan maar gewoon zijn bek moest houden als hij niks nuttigs te vertellen had. En toen ging hij gelijk offline. Nou ja, ik zal wel weer degene zijn die fout zit zoals gewoonlijk, maar ik kan er gewoon niet meer tegen..............AAAAAAAARGH!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 17:15
Verwijderd
Ik snap wel wat je bedoelt. Als je iemand iets heel persoonlijks vertelt, zeker als het je vriendje is, dan wil je graag dat hij je serieus neemt en er aandacht aan besteedt. Misschien zelfs dat hij er uit zichzelf nog een keer op terug komt, gewoon omdat hij weet dat jij er mee zit en erover wilt praten.

Maarjah. Misschien weet hij niet zo goed hoe hij ermee om moet gaan. Probeer het daar een keertje rustig met 'm over te hebben.. dat je graag wilt dat hij serieus reageert en dat hij het best mag zeggen als hij even niet weet wat hij ermee aan moet, maar dat hij wel serieus moet blijven. Dat dat echt belangrijk voor je is en dat je het al fijn vindt als je merkt dat hij echt naar je luistert.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 18:46
miekmuis
miekmuis is offline
Ik begrijp dat het ontzettend irritant is als je vriend er totaal niet op ingaat als je iets verteld waar je mee zit. Mijn vriend deed dat in het begin ook niet terwijl hij wel wilde dat ik hem dingen vertel waar ik mee zit.
Ik heb toen duidelijk tegen hem gezegd wat hij dan precies doet en dat dat op mij erg ongeinstresseerd over komt. Toen hij het de volgende keer weer deed zei ik hem dat hij weer hetzelfde deed en daarna was het over. Nu luisterd hij en praat hij meer terug.
Misschien dat dat voor jou ook werkt.

Tsjah, verder vind ik dat jij zelf moet bepalen wat hem wel en niet aangaat en hem alleen de dingen moet vertellen die je zelf kwijt wilt of die hem echt aan gaan. Natuurlijk is het wel handig om hem in je gevoelens te betrekken als hij er dan ook rekening mee houdt, maar ik twijfel een beetje of jouw vriend dat wel doet.
Oud 06-02-2004, 18:48
pure_evil
pure_evil is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 06-02-2004 @ 18:15:
Ik snap wel wat je bedoelt. Als je iemand iets heel persoonlijks vertelt, zeker als het je vriendje is, dan wil je graag dat hij je serieus neemt en er aandacht aan besteedt. Misschien zelfs dat hij er uit zichzelf nog een keer op terug komt, gewoon omdat hij weet dat jij er mee zit en erover wilt praten.

Maarjah. Misschien weet hij niet zo goed hoe hij ermee om moet gaan. Probeer het daar een keertje rustig met 'm over te hebben.. dat je graag wilt dat hij serieus reageert en dat hij het best mag zeggen als hij even niet weet wat hij ermee aan moet, maar dat hij wel serieus moet blijven. Dat dat echt belangrijk voor je is en dat je het al fijn vindt als je merkt dat hij echt naar je luistert.
idd, maar ik vind dat je in principe best geheimpjes kunt hebben in je relatie, zolang het geen geheimen worden die je relatie beinvloeden (niet negatief, niet positief) (positief als in: ik ga vreemd, maar zolang hij het niet weet, is er niets mis tussen ons)
Oud 06-02-2004, 19:45
Gothic
Gothic is offline
Vrouwen weten heel precies aan te voelen wanneer je juist niet iets moet vertellen aan een man. En precies op dat moment willen vrouwen praten over dingen. Op dat moment zal een man juist afstand nemen en dat is het tegenovergestelde van wat jij wil... Dus als jij denkt dat het een goed moment is, moet je wachten en het een ander moment vertellen...
Oud 06-02-2004, 22:22
Cinamon
Cinamon is offline
Als hij er toch altijd over heen praat, kan je het net zo goed voor jezelf houden toch? Ik bedoel.. Hij luistert blijkbaar toch niet?
Oud 07-02-2004, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 06-02-2004 @ 20:45:
Vrouwen weten heel precies aan te voelen wanneer je juist niet iets moet vertellen aan een man.
Thanks, ik had vanavond nog niet zo hard gelachen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 10:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-02-2004 @ 01:19:
Thanks, ik had vanavond nog niet zo hard gelachen
Ik ben vrouwen komen van venus en mannen van mars aan het lezen . Een heel hoofdstuk is gewijd aan het praten in een relatie...

Zodra mannen zich even terugtrekken of wat afstand nemen, dat is juist het moment dat vrouwen willen praten... omdat ze dat merken. Dat is dus juist niet het moment om te praten, mannen hebben die afstand even nodig en doen het niet voor niets.
Oud 08-02-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
zo0tjuh schreef op 06-02-2004 @ 17:06:
maar hij lult er altijd overheen...wat kan ik daar nou aan doen? met sommige dingen zit ik namelijk echt heel erg, maar hij luistert er toch niet naar, ook al zegtie altijd stug van wel.
Lekker niets meer zeggen zodat hij kan zeggen dat je te gesloten ben.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 06:59
*Madel*
*Madel* is offline
Ik zou hem gewoon dwingen even naar je te luisteren en dan uitleggen hoe je je voelt, iets anders zou ik ook niet kunnen bedenken. Misschien heeft hij het echt niet door dat hij zo reageerd als jij iets verteld, dus kun je er beter over praten...
Reageren

Regels voor berichten