Advertentie | |
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
laat ze een moeder een pop de hele tijd slaan op een tv zien en zij slaan vervolgens dezelfde pop even hard. Citaat:
Ga zelf maar na hoe verbaasd je zou reageren als je vader plotseling zou gaan vliegen en kind zou het alleen opmerken als zijnde iets nieuws niet als iets verbazingwekkends...zo leren ze ook heel veel anderen dingen als iets nieuws en niet als verbazingwekkends...journaal kijken met bloederige dingen is dus eigenlijk ook niet goed. Citaat:
Dan zien ze wat het effect is van geweld...er wordt teveel op tv geshowed dat geweld een goede manier is om problemen op te lossen en daar schuilt het grote gevaar. Citaat:
Als je allergies bent voor suiker en je eet suiker zal dat ook een ongewenst resultaat opleveren... Eigenlijk zou je dus een soort van persoonlijk tv-beleid moeten ontwikkelen door middel van ouders bepaalde lijsten te geven waar ze aan kunnen aflezen of hun kind extra gevoelig is voor geweld op tv... ![]()
Laatst gewijzigd op 09-02-2004 om 18:45. |
![]() |
|
![]() |
Van mij mag geweld wel verboden worden op tv. Kinderen horen hier niet mee op te groeien. Ook al is het Pokémon of een ander stripfiguur. Pokémon is in hun ogen een held en als hij iemand in elkaar slaat zullen zeker jonge kinderen het niet raar vinden om dat zelf ook gewoon op straat te doen.
xx |
![]() |
|
Het is niet de taak van de overheid om te bepalen wat kinderen wel en niet mogen zien. Het is de verantwoordelijkheid van de ouders. Zij horen te bepalen waar de kinderen naar kijken. Zij bepalen hoe laat kinderen mogen opblijven. Zij horen kinderen ook dingen als het verschil tussen werkelijkheid en fictie uit te leggen.
Met andere woorden, ik ben niet tegen geweld op TV.
|||||
Citaat:
Citaat:
ook komt/komen er niet in iedere nieuwsuitzending bloed en doden voor.. en om je kind dan maar te verbieden het nieuws te kijken? je kunt iig een begin maken door ze films met volgens jou zogenaamde onrealistische monsters niet te laten kijken Citaat:
Citaat:
ook kan het nieuws bijvoorbeeld bijdragen aan het ontwikkelen van angsten, en niet alleen nieuws maar tv in het algemeen.. en die angsten kunnen weer tot gevolg hebben dat jij je door die angst agressief gaat opstellen ten opzichte van de rest van de wereld het hangt dus van nog een aantal andere factoren af dan alleen van je aard.. agressiviteit hoeft niet per se in je aard te zitten maar kan je dus ook aangeleerd worden naar mijn mening al met al denk ik dat het geen goed idee is een verbod op geweld op tv op te leggen, omdat het denk ik een averechts effect heeft --> kijken naar geweld hoeft niet alleen negatief te zijn, veel zien het ook als ontspanning, door kijken naar geweld raken wellicht mensen hun agressieve gevoelend voor een gedeelte kwijt omdat ze zich zo inleven dat ze die agressieve gevoelens in het dagelijks leven niet meer hebben ook is het volgens mij onmogelijk al het geweld op tv te verbieden --> wat verstaan we onder geweld? mja.. op het moment zijn mijn argumenten een beetje op... |
![]() |
|
![]() |
even in het algemeen reagerend op de reacties op mijn eerste stukje:
kinderen hebben wel degelijk realiteitsbesef. een kind weet dat het geen echte vader of moeder is bij vadertje/moedertje spelen. ze proberen de wereld om zich heen uit en dat doen ze door het creeeren van fantasie-situaties. helemaal nix mis mee, lijkt mij zelfs noodzakelijk voor de opvoeding. dat er dan kinderen zijn die uit het raam springen, is een ander verhaal. ten eerste is dit een extreem kleine groep (maar het heeft nou eenmaal nieuwswaarde). ten tweede zijn die kinderen idd hun realiteitsbesef kwijt. dit komt niet omdat ze naar pokemon kijken; dit komt omdat ze ALLEEN en ALLEEN MAAR naar pokemon kijken. laat ik het zo zeggen: als een kind uit het raam springt onder het motto "ik ben een vliegende pokemon", dan krijgt pokemon meteen de schuld. het interesseert niemand meer dat die kinderen waarschijnlijk door hun ouders 8 uur per dag voor de tv worden gepleurd. dat ze op hun 5e een playstation krijgen zodat paps en mams ook na school kunnen blijven werken. dat die kinderen nooit een kinderboerderij van binnen hebben gezien (waar ze erachter komen hoe 'andere wezens' in mekaar zitten) het is te makkelijk om meteen de vinger naar tv te wijzen. als een jochie zichzelf ophangt omdat hij wil dat superman langskomt, dan heeft hij of: 1) een geestelijke stoornis. dit is heel vervelend maar je kunt de tv-programmering hier niet op aan passen. of 2) geen opvoeding gehad waarin iemand met hem naar superman heeft gekeken en hem heeft GEHOLPEN met het onderscheid tussen echt en fictie kinderen die eenzaam zijn, verzinnen hun eigen wereld. en helaas zie ik (bijvoorbeeld als ik voor hulp-zwarte piet speel) dat ouders denken dat een gameboy die eenzaamheid kan opvangen. uit een of ander scandinavisch onderzoek (ik zal kijken of ik de uitslag nog kan vinden) bleek overigens dat kinderen banger worden van het nieuws (niet alleen door de beelden maar ook door de verhalen) dan van tekenfilms. 99% snapt het verschil tussen een pokemon-arena en een speeltuin, maar ze hebben het er moeilijker mee als ze horen dat aan de andere kant van de wereld ECHTE, VOLWASSEN mensen elkaar doodschieten. iedereen snapt dat kinderen begeleiding nodig hebben om te leren lezen en schrijven, dus is er de leerplicht. maar waarom zouden kinderen dan geen begeleiding nodig hebben bij na-schoolse activiteiten (zoals tv-kijken). de fout zit bij de opvoeding en niet bij de tv, althans niet alleen. en ik vind niet dat films en series gecensureerd moeten worden omdat een groep ouders te beroerd is om aandacht aan hun kind te besteden
Laatst gewijzigd op 10-02-2004 om 11:33. |
![]() |
|
verbieden is onzin. het is aan de ouders om hun kinderen tegen zulke dingen te beschermen, als je niet wil dat ze geweld te zien krijgen zet je nickelodeon aan en verstop je de afstandsbediening
![]() als je het niet wilt kijken, kijk je toch gewoon niet?
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Wat nou als ze naar vriendjes gaan? Moet je ze dan verbieden met vriendjes om te gaan? Je kan niet als ouder dag en nacht een kind onder je hoede nemen dat is gewoon een feit...
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
sommige mensen betrekken hun smaak in de kijkwijzer-discussie (ik wil niet dat mijn kind naakte mensen ziet), maar dan kun je het de kinderen van andere ouders niet gaan verbieden
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Doorschrijven of niet? l-i-e-n-n-e | 7 | 30-06-2008 19:02 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Liefde & Relatie |
Hij nou opdringerig of ligt het aanmij? devilcat | 101 | 10-10-2004 22:05 | |
Films, TV & Radio |
enquete: invloed van geweld op tv op kinderen bernrode | 23 | 28-05-2004 14:03 | |
De Kantine |
‘Geweld op school maatschappelijk probleem’ niceman1984 | 10 | 02-05-2004 16:28 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 |