|
|
Bekijk resultaten poll: Wat vinden jullie van de rol van Arafat in het conflict? | |||
Goed, hij is een goede man met een hard van goud. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 14.81% |
Een echte vrijheidsstrijder! |
7 | 25.93% |
Een terroristenleider. |
9 | 33.33% |
Een dictator die al decennialang aan de macht is. |
7 | 25.93% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik wil graag daar verder gaan, dan kan ook iedereen zich aan een paar regels houden, bovendien is dat vollediger dan een quote meenemen uit het vorige topic. (en je poll is niet erg objectief) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
way to go vredeskindje |
![]() |
||
Citaat:
- het aan de macht komen van arafat (daardoor: zakken van de welvaart, inperkingen vrijheden). - de arabische televisie - propagandering teroristische groeperingen: wie zich opblaast en daarmee veel joden dood, komt in het paradijs, is een eer voor de familie, enz enz. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik licht het even toe. Er komt een Jood bij de bakker en vraagt aan de bakker hoeveel krenten er zitten in een krentenbol? Waarop de bakker antwoordt: ik vraag toch ook niet hoeveel joden er in een jodenkoek zitten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
NO MORE FLAMING, (ik wil ook beroep doen op de moderators om dit topic schoon te houden (desnoods met bans))
Daarnaast wil ik ook geen heilige oorlog meer horen over wie nou recht heeft op dat land en welke partij het volk van God is, stel je objectief op als BUITENSTAANDER of ga in een ander topic zitten. Beide volken zitten daar en zullen er de komende tijd nog wel even zitten; daar zal zowel Jaweh als Allah niets aan doen, dus ze zullen samen tot een oplossing moeten komen (eventueel met hulp van de Internationale Gemeenschap). Hoe zie jij een oplossing waar bijde partijen mee moeten kunnen leven? |
![]() |
||
Citaat:
En nu hou ik het voor gezien, ik heb trouwens stiekem gelachen om die mop van jp, ben ik nu anti-semiet? ![]()
|
The Red Army:
-------------------------------------------------------------------------------- Ik heb helaas aan den lijve ondervonden wat het resultaat is van Arafat's regime: het is voor Joden niet eens meer mogelijk om de westbank op te rijden en er in een Arabisch restaurant te eten en vice versa, terwijl dat voorheen veel gebeurde. -------------------------------------------------------------------------------- The Blue Army: -------------------------------------------------------------------------------- Goh de joden kunnen niet naar een restaurant terwijl de palestijnen niet eens naar hun werk kunnen om brood op de plank te brengen. Wat een luxe verschil -------------------------------------------------------------------------------- Choose your army and JOIN the battle!!! (jullie moeten nog pakweg 490 posts, in het vorige topic heeft er geen partij echt gewonnen...... of gaan we het ECHT hebben over hoe en wat en de problematiek?) http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=743269 ALLEEN voor OPLOSSINGEN en ALLEEN voormensen die OBJECTIEF kunnen oordelen over mensen, NIET over Joden, Palestijnen, terroristen, zionisten, en alle andere partijen die volgens jou gelijk hebben. |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Fleet Admiral:
Citaat:
SimShalom: Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ophitsen tot een werkelijke 'oorlog' ook niet. Bedankt. |
![]() |
|
Ideaal zou zijn dat Jood en Palestijn deur aan deur naast elkaar zouden kunnen wonen, dat Palestijnen ook weer deel uit mogen gaan maken van "hun" land zonder daar gediscrimineerd te worden (*zelfde geld vice versa) en zo samen een einde kunnen maken aan het Terrorisme over en weer (de radicale Joden in de regering en het leger en de zelfmoordterroristen uit Palestina). Helaas is ook het overgrote deel 95% van de "welwillende" palestijnen en israelieten inmiddels ook aangetast door het hele "oog-om-oog, tand-om-tand" beleid en gehele gebeuren.
Die weg ligt achter ons, helaas.... Ook schandalig dat Rabbin jaren terug is neergeschoten, als ik Israelische legercommandant was had ik ALSNOG het huis van zijn familie kapotgeschoten, net zoals bij Palestijnse terroristen. Er zal iets moeten komen, een soort overgangsperiode. De situatie tussen Oost en West Duitsland is totaal NIET te vergelijken, maar symbolisch is dat daar de muur ook door beide partijen naar beneden is gehaald. Een droom zou zijn dat dat ook zo zou gaan in het toekomstige Israel. Waarschijnlijk moet er WEL een muur of een andersoort afscheiding komen, maar dan EERLIJK over de grens, alle Israelische landjepikkers (colonisten) terug naar Israel, of de keuze om zij aan zij in Palestina te wonen onder voorwaarden, en VN-soldaten OP die muur, GEEN Israelieten. (werkt dat niet, mag van mij het Russische leger die taak overnemen: een gezamenlijke vijand creeert broederschap ![]() Daarnaast zal er een economisch plan moeten komen voor Palestina: Marshallplannen, Amerikaanse en Europese investeringen en geld voor de wederopbouw van Palestina. Zelfs progressieve Israelieten met investeringen zijn welkom, maar alles onder voorwaarden. Want zeg nou eerlijk: Palestijnen die in plaats van NIETS TE VERLIEZEN plotseling WEL wat hebben te verliezen: een baan, een auto, een gezin, een huis, een veilige plezierige woonplek, geen discriminatie, een eigen land etc. die plegen echt niet zo snel zelfmoordaanslagen meer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over je poll: ik vind Arafat geen goede leider. En het is hart met een t. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() kga niet meer bij de tegenpartij, dit is toch niet helemaal mijn spelletje. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Hoewel ik er heel veel voor voel om uberhaupt alle Israel-Palestina topics voorlopig te verbieden, gaat deze in ieder geval dicht aangezien er net even eerder dit topic was:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=743253
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik heb voor de poll toch gekozen voor terroristenleider. Ik geloof echter dat hij niet zelf achter het terrorisme zit, maar hij doet ook niets om het tegen te gaan. De verklaringen die hij zo nu en dan aflegt, waarin hij een bepaalde aanslag veroordeelt vindt ik dan ook steeds minder geloofwaardig worden.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En een oplossing heb ik niet. Zolang er aan beide kanten heethoofden zijn die denken de Absolute Wijsheid & Waarheid in pacht te hebben, en dat daarom wapengeweld tegen de andere kant is geoorloofd, zal het daar nooit vrede worden. Ik heb de hoop op verbetering in die contreien volledig opgegeven. De enige oplossing is: het complete Midden-Oosten van de kaart vegen.
|
Honderden Palestijnen verlaten Fatah-beweging
Uitgegeven: 7 februari 2004 23:46 RAMALLAH - Ruim 350 leden van de Palestijnse gematigde Fatah-beweging hebben zaterdag hun lidmaatschap opgezegd. Zij deden dat uit protest tegen de interne verdeeldheid en de corruptie binnen de beweging en het gebrek aan hervormingen. In een brief aan de Palestijnse president en Fatah-voorzitter Yasser Arafat en het centraal comité van de beweging schrijven ze op te stappen uit protest tegen “de tragische situatie waarin Fatah is beland”. Zij verwijten Khaled El-Hassan, lid van het centrale comité en naaste medewerker van Arafat, Fatah te leiden naar rampspoed en verdeeldheid. Onder de opzeggers zijn geen vooraanstaande leden van de beweging. Zij behoren vooral tot de jonge garde die meer democratie binnen de Fatah-beweging en de Palestijnse Autoriteit wil zien. http://nu.nl/news.jsp?n=273747&c=23 --- Er is hoop!
||
Citaat:
En over de nieuwe topictitel: het is 'Israël' en niet 'Isreal' ![]()
|
Belangrijke issues die deel moeten maken voor een oplossing:
1) joodse nederzettingen 2) water 3) verbinding tussen de gazastrook en de westbank 4) terugkeer / herstelbetalingen palestijnse vluchtelingen 5) grens 6) golanhoogvlakte 7) democratisering palestina 8) ontmanteling terroristische organisaties (in willekeurige volgorde) te moe om nou oplossingen te bedenken, maar neem alsjeblieft alle acht de punten mee of voeg nieuwe toe of streep er een paar weg met onderbouwing. Weltrusten.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik mag toch stellen dat dit echt een bagger poll is, een gematigde opvatting zit er niet tussen. Ik heb voor "Een echte vrijheidsstrijder" gekozen met als toevoeging "die zijn beste tijd wel gehad heeft".
Wat is arafat? Helemaal niets, een symboolfiguur voor het verzet die zelf helemaal niets te zeggen heeft. In mijn ogen kun je gerust stellen dat terreurorganisaties als de hamas de echte macht in handen hebben. Voor de oplossing van het probleem zijn er bepaalde zaken nodig. Als eerste moet Israël stoppen met hun beleid jegens de palastijnen, zijn ze een deomcratische rechtsstaat of niet? Een staat die een gehele bevolkingsgroep onder de duim houd, omdat daar enkele terroristen tussen zitten, dat kan niet. Verder moeten ze ook stoppen met die domme vergeldingsacties, die roepen alleen maar meer haat op. Israël is een staat, zij moeten die eerste stappen nemen, je kunt niet verwachten dat terroristische groeperingen als de hamas daarmee zullen beginnen. Dat is iets wat de staat moet doen. Als volgende stap moet er een eerlijke, en vooral logische en praktische gebiedsverdeling plaatsvinden, geen losse gebiedjes die van elkaar gescheiden zijn, maar alles op een vlak. De ene partij het noorden, de andere het zuiden, en daar in het midden een zone die door de VN bewaakt word, gewoon een lange muur, zo breed is Israël niet. Als volgende stap moet er hulp naar de palstijnse gebieden, de Israëlische kunnen goed genoeg voor zichzelf zorgen in mijn ogen. En vooral geen hulp in de vorm van geld, maar hulp in de vorm van het helpen met bouwen van fabrieken, bedrijven, ziekenhuizen en andere voorzieningen. Hulp in de vorm van kennis en materiaal dus. Er moet welvaart voor deze mensen worden opgebouwd, ze moeten iets hebben wat ze niet meer willen verliezen. De palastijnse vertegenwoordigers moeten goed aan het handje worden gehouden de eerste tijd, zij weten niets van regeren om het maar zo te stellen. De Israëlische regering moet hard worden aangepakt, regeren kunnen ze al, maar ze moeten op hun plaats worden gewezen, iets waarin het internationale gemeenschap 60 jaar lang heeft gefaalt, ze duidelijk maken dat ook zij niet alles kunnen maken. De kolonisten moeten hard worden aangepakt, zij zijn de terroristen van de Israëlische kant, en een groot gevaar. De terroristen van de palastijnse kant moeten eigenlijk ook worden aangepakt, was het niet zo dat zij de eigenlijke macht hebben over ''palastina". Zij moeten hun mensen in toom houden, meer kan men in de eerste jaren niet van ze verwachten omdat anders het gehele proces kapot zou lopen. Langzaam maar zeker zullen zich 2 landen opbouwen die beide welvaart kennen, en door de strikte scheiding zullen problemen vermeden worden. Als dit allemaal lang genoeg volhoud is de kans groot dat ze vredig naast elkaar kunnen bestaan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik snap iets niet, en ik hoop hierop een deugdelijk antwoord te krijgen
Waarom wil men van 2 kanten dat de oorlog stopt, en waarom nemen geen van beide initiatief?? waarom wordt de VN telkens niet gevraagd om er een vredesmacht neer te zetten??? Het lijkt erop dat beide partijen er veel meer lol in hebben om te moorden en vermoord te worden |
![]() |
|||
Citaat:
Ik bedoelde hoop omdat mensen opstappen uit een beweging omdat ze deze te corrupt vinden en niet open lijken te staan voor hervorming en en intern verdeeld zijn. Het zijn voornamelijk de jongeren die zijn opgestapt en vaak (generalisatie op komst ![]() Nu dit naar buiten komt, zou er meer internationale druk gezet kunnen worden op de Fatah-beweging en anders raad ik aan dat deze jongeren nu een eigen stroming opzetten.... Citaat:
![]()
|
Ik heb trouwens gekozen voor een dictator die te lang aan de macht is. Misschien is dictator een wat zwaar woord - enige zaken zette ie toch opzij en gaf ie in de handen van Qurai; maar hij's te lang aan de macht en heeft nog steeds teveel macht in zn eentje. t is tijd om iemand anders daar neer te zetten
![]()
|||||||||
Citaat:
Het leger moet zich volledig uit de gaza-strook terugtrekken en zo veel mogeliijk uit de westbank. In een overgansfase kan er indien nodig door het idf bescherming aan de kolonisten worden geboden, dit dient te worden afgebouwd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mensen die vroeger in de regering hebben gezeten of lid zijn geweest van een terroristische organisatie moeten hiervan wettelijk worden uitgesloten. De leden van deze organisaties moeten worden voorgeleid aan een rechtbank. Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-02-2004 om 10:49. |
![]() |
|
126 Teletekst zo 08 feb
*************************************** "Israël verlegt veiligheidsmuur" *************************************** JERUZALEM Israël is bezig de route van de omstreden veiligheidsmuur op de Westelijke Jordaanoever te verleggen,zo heeft een regeringswoordvoerder gezegd. Het is de bedoeling een aantal lussen rond Palestijnse dorpen,die daardoor van de rest van de Westoever afgesneden zouden worden,te schrappen.Door de aanpassingen zou de totale lengte van het hek 600 kilometer worden,100 minder dan in het aanvankelijke plan. De aangepaste plannen worden besproken met een Amerikaanse delegatie die deze week Israël bezoekt.Washington heeft net als veel andere landen kritiek op de bouw van de veiligheidsmuur geuit.
||
Citaat:
Dat veiligheidshek zelf ben ik geen tegenstander van. Als de Palestijnse autoriteit niet bereid is het terrorisme aan te pakken vind ik namelijk dat Israël wel het recht heeft om zichzelf te verdedigen door middel van een muur. Die muur mag echter geen smoes zijn om Palestijnen gebied af te nemen. |
![]() |
|
|