Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2004, 20:20
Miki2
Miki2 is offline
Volgende week heb ik een toetsweek ( 5x per jaar voor elke vakantie 1)

Ik heb vorige week een naaste verloren, en een heel leeg gevoel. Vandaag was de begrafenis en ik had besloten om vandaag te beginnen alvast met leren.

Ik heb nu ongeveer anderhalve paragraaf geleerd, meer lukt niet omdat ik me gewoon nog niet kan concentreren. Normaal begin ik pas in het weekend van te voren te leren maar nu heb ik telkens het gevoel dat ik niets aan school doe, zelfs als ik een week eerder begin.

Iemand een idee van wat ik moet doen om dit gevoel weg te halen
Oud 10-02-2004, 20:44
Verwijderd
Dat is wel kut zeg

Ik denk dat het heel erg belangrijk is om over alles wat je voelt en denkt te praten met iemand die je vertrouwd, zodat je het gevoel een beetje weg kan halen en het hierdoor ook kan verwerken. Want iemand verliezen is geen pretje .

Daarnaast denk ik dat je het zeker ook op school moet aangeven. Natuurlijk kunnen ze niet met de normering rekening houden maar misschien met de herkansingsmogelijkheid wel?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:01
Verwijderd
Dat is inderdaad heel vervelend. Ik heb laatst ook zoiets gehad, kort geleden is mijn opa overleden en kort daarna had ik toetsweek. Normaal gesproken leer ik wel vrij ruim van te voren, maar bij deze toetsweek is door al het gedonder omtrent de crematie er weinig van terecht gekomen. Daarom heb ik alles vrij kort van te voren geleerd. Ik moet zeggen dat ik de toetsweek vrij goed ben doorgekomen, beter dan ik had verwacht. Ik denk dat ik er dus goed aan heb gedaan om het verdriet eerst te laten bezinken en dan pas verder te gaan met leren. Ik denk dat het voor elke persoon anders is, maar je moet beseffen dat je geen toetsweek kan maken met een rotgevoel. Geef je zelf even de tijd om het verlies te verwerken en begin pas in het weekend, tenzij er hele dringende redenen zijn om het eerder te doen. Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:06
Verwijderd
ik zou het iig zo snel mogelijk met je mentor bespreken zodat het niet komt als een achteraf smoesje, als je begrijpt wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 08:33
Liss
Liss is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 10-02-2004 @ 22:06:
ik zou het iig zo snel mogelijk met je mentor bespreken zodat het niet komt als een achteraf smoesje, als je begrijpt wat ik bedoel
Zou ik ook doen als ik jou was, dan kunnen ze er rekening mee houden en als het dan erg slecht gegaan is een herkansing extra geven ofzo.
Succes met leren en sterkte.
Reageren

Regels voor berichten