Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2004, 20:58
Verwijderd
Heej mensen,

Het is al twee weken geleden dat mijn ex en ik uit elkaar zijn gegaan. Het is wel uit, maar we denken beiden nog wel na of we wat willen in de toekomst.

Zij gebruikt altijd de pil (STIPT!) en ik een condoom. Vorige week is ze met sporten door dr knie gegaan. Dikke knie, stukje meniscus afgeknapt volgende week heeft ze een kijkoperatie. In ieder geval heeft ze medicijnen gekregen tegen de pijn. Nu moest ze van de week ongesteld worden. Ze bloed wel een beetje maar niet echt veel. Ze is heel ongerust vanuit zichzelf en weet nu niet wat ze moet doen. Vanavond belde ze me nog om dit allemaal te vertellen. We hebben regelmatig contact de laatste paar weken (soms nog een beetje sex tussen door).

Ze maakt zich ongerust, maar ik zeg dat dat niet nodig is aangezien dat we pil en condoom gebruiken. Dan is de kans toch minimaal? Ik denk dat ze minder ongesteld is door de zware pijnstillers die ze heeft. Ze klaagt wel over pijn in de buik.

Ik zei al: praat er met een vrouw over (moeder/schoonzus). Of doe anders een test om het zeker te weten. Of bel anders een dokter op om te vragen of de medicijnen invloed kunnen hebben?

Wat vinden jullie?
Oud 11-02-2004, 21:12
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Ik denk wel dat het 100% zeker is dat ze niet zwanger is.
Oud 11-02-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 11-02-2004 @ 22:12:
Ik denk wel dat het 100% zeker is dat ze niet zwanger is.
Hoe leg je dat haar uit??? ZE IS ALS DE DOOD!

(moest een s bij...)

Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 15:06.
Oud 11-02-2004, 21:28
Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Ze is toch ongesteld?
Oud 11-02-2004, 21:42
GRRR
GRRR is offline
geef een zwangerschapstest voor valentijn
Oud 12-02-2004, 05:50
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 11-02-2004 @ 22:27:
Hoe leg je dat haar uit??? ZE IS AL DE DOOD!
Oud 12-02-2004, 05:53
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
oh god, ik lig hier in een deuk
Oud 12-02-2004, 06:33
*Madel*
*Madel* is offline
Citaat:
Daar moet dus staan ze is ALS de door...voor de goede orde

Leg het haar gewoon uit dat het vrijwel onmogelijk is. Het lijkt mij dat het komt door de medicijnen want als je zwanger bent bloed je niet (en ook geen klein beetje) En als ze dan toch nog altijd bang is dat ze zwanger zou zijn loop je naar de kruidenier en koop je een zwangerschapstest, zo makkelijk is het.
Oud 12-02-2004, 09:47
Stefanie
Stefanie is offline
Er moet staat: ZE IS ALS DE DOOD!
Oud 12-02-2004, 09:56
miffy the bunny
miffy the bunny is offline
idd, ze is als de dood maar ze kán gewoon niet zwanger zijn. zelfs als ze alleen aan de pil zou zijn, zou de kans al bijna 0 zijn.

Citaat:
beetje rustig hee, mensen proberen alleen maar te helpen hoor
Oud 12-02-2004, 10:47
Erikz
Erikz is offline
Citaat:
GRRR schreef op 11-02-2004 @ 22:42:
geef een zwangerschapstest voor valentijn
Oud 12-02-2004, 12:04
Nona
Nona is offline
Rustig aan. Ze is vast niet zwanger.

Bij een stresssituatie, lichamelijk of geestelijk, is het mogelijk dat de menstruatie een maandje over slaat of uitgesteld wordt. Dat is niets om je druk over te maken.
Toen ik in de brugklas zat heb ik een verkeersongeluk gehad, toen ben ik ook een maand niet ongesteld geworden. Dat kwam gewoon doordat ik lichamelijk even in de war was. Helemaal niet erg, want een maand later marcheerden mijn hormonen allemaal weer keurig in de maat.

Inderdaad, geef haar een zwangerschapstest. Dat geeft vast voldoende uitsluitsel.
Oud 12-02-2004, 12:04
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Citaat:
-Alleen de pil is al safe genoeg
-Pil plus condoom is dus helemaal safe
-Ze kan door stress e.d. minder ongesteld zijn, soms heb je dat gewoon, dat heb ik ook vaak genoeg gehad, en ik heb maar 2 keer geslachtsgemeenschap gehad en ben echt nooit zwanger geweest. Ik had het daarvoor al.
En als ze echt zo onzeker is, fiets/wandel/rij naar een trekplijster en koop een zwangerschapstest. Of ze gaat naar de huisarts, maar waarschijnlijk staat ze dan erg voor lul omdat ze gewoon niet zwanger kan zijn. Dus eigenlijk tja, hoe maak je het haar duidelijk... Zoek iets over double dutch op (pil+condoom) waarin staat dat dat echt helemaal safe is en laat dat haar lezen ofzo.... weet ik veel.
Oud 12-02-2004, 13:06
Verwijderd
Als ze de pil stipt gebruikt én er niets mis is gegaan met het condoom, dan kan ze echt onmogelijk zwanger zijn. Als de medicijnen die ze gebruikt invloed hebben op de werking van de pil, maar er is alsnog niets mis gegaan met het condoom, dan kan ze nog steeds onmogelijk zwanger zijn. Als je een condoom gebruikt kun je over het algemeen alleen tóch zwanger raken als na de seks niet op tijd de penis uit de vagina gaat (waardoor het condoom niet meer strak zit) of als het condoom geknapt of gescheurd is.

Je zegt dat ze zich ongerust maakt, dan ze uit zichzelf al een snel ongerust persoon is en dan is ze ook nog eens pas geopereerd. Een hoop stress dus. Ik denk dat haar menstruatie daardoor een beetje ontregeld is.
Oud 12-02-2004, 15:09
Verwijderd
Ze is ook een beetje neurotisch ingesteld,... zit zich zelf gek te maken thuis. Snap niet helemaal hoe ik haar gerust kan stellen.

Tis wel een beetje rot zo: valentijn, verkering en probleem

VALENTIJN SUCKS!
Oud 12-02-2004, 15:13
Verwijderd
Gewoon rustig blijven herhalen dat er echt niets aan de hand is (niet aan een stuk door, maar wel elke keer dat zij haar ongerustheid uitspreekt), en toch begrip voor haar tonen . Stel eventueel voor om een testje te doen; het is nergens voor nodig, maar het kan geen kwaad, als ze dan ziet dat ook uit het testje blijkt dat ze niet zwanger is dan zal ze ook al wat geruster zijn. En laten merken dat je haar liever opgewekt dan ongerust ziet
Oud 12-02-2004, 15:16
AngelLena
AngelLena is offline
zie FAQ waarin duidelijk staat op welke momenten je wel mogelijkheid hebt tot zwanger worden en wanneer niet, en dat je bij twijfel altijd een test moet halen. Graag in vervolg deze topics op L&G

Regels voor berichten