Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2004, 16:38
Moonspell
Moonspell is offline
Hello,

na een altijd draaiend stabiel systeem kreeg ik net deze melding:

[offtopic: scherm wilde ik nog niet schoon maken, maar met water en een doekje gaat prima trouwens heb ik net gemerkt, geen duur spul nodig dus ]

Systeemspecs:

PIV 2,4 op een Soltek 85DRV5
350 Watt Voeding (chieftec)
512 MB Dane Elec
WD 40 gig
GF440 MX

Volledige nieuwste Via drivers geinstalled.

Ik heb al wel een vermoeden waar het aan kan liggen, maar misschien heeft iemand anders idee.

Sjoerd.

Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 16:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2004, 16:40
Martin
Martin is offline
1. de afbeelding werkt niet
2. wat is je eigen vermoeden?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 16:44
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Martin schreef op 06-02-2004 @ 17:40:
1. de afbeelding werkt niet
2. wat is je eigen vermoeden?

1. Klopt, afbeelding was te klein (onduidelijk) aangepast.
2. maybe geheugen, maar lijkt me sterk. (geheugentest kan ik wel doen?!)

Ben werken, na 21:00 weer reacties van me.
Oud 06-02-2004, 16:50
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Moonspell schreef op 06-02-2004 @ 17:38:

[offtopic: scherm wilde ik nog niet schoon maken, maar met water en een doekje gaat prima trouwens heb ik net gemerkt, geen duur spul nodig dus ]
totaal offtopic:
maar ik hoop ECHT dat jij geen TFT scherm hebt.. want TFT afdoen met water... *hoofd tegen muur bonk smiley* is wel ERG dom..
bovendien is een crt met water afdoen ook niet zo goed dan krijg je van die domme strepen.. merk je wel na paar keer.

ontopic:
maak je je echt zo druk om een blauw scherm?
Oud 06-02-2004, 21:57
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 06-02-2004 @ 17:50:
totaal offtopic:
maar ik hoop ECHT dat jij geen TFT scherm hebt.. want TFT afdoen met water... *hoofd tegen muur bonk smiley* is wel ERG dom..
bovendien is een crt met water afdoen ook niet zo goed dan krijg je van die domme strepen.. merk je wel na paar keer.

ontopic:
maak je je echt zo druk om een blauw scherm?
als je beetje nat maakt, ik kreeg laatst die tip maakt het blijkbaar niet zoveel uit En hij is best clean nu

en ja, tuurlijk maak ik me druk om dat blauwe scherm.
Is zo lastig als je ineens moet rebooten.

Ohja, nog bedankt voor je nuttige bijdrage

Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 23:20.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 09:40
boehoe
boehoe is offline
veilige modus---->systeemherstel.. dat is het enigste wat ik je aan kan raden....
Oud 07-02-2004, 10:14
Flshman
Flshman is offline
Toevallig, dit had ik gisteren ook. Was wel tijdens het installeren van XP, maar de fout was hetzelfde.

Ik heb het opgelost door 1 van mijn RAM-kaart-thingys eruit te halen. Kennelijk was daar iets mis mee, want hij deed het ineens. Toen ik hem vanochtend terug zette en (inmiddels geinstalleerde) XP op wilde starten gaf hij het scherm weer aan.

Dus, of dat RAM-geval is kapot, of het is vies.. Ik hoop het laatste, uiteraard..

Succes
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 12:10
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 06-02-2004 @ 17:50:
totaal offtopic:
Onzin, TFTs kun je prima reinigen met een vochtig doekje. Alleen wel daarna schoonmaken met een droog doekje, dat is logisch.

Hetzelfde geldt voor CRT, daar mag je ABSOLUUT geen glassex of andere agressieve middelen voor gebruiken.

Over dat blauwe scherm. Ik raad je aan om je chipset drivers te updaten. Verder kun je niet veel doen. Hooguit je OS een keer opnieuw installeren mocht je vaker blauwe schermen krijgen.
Oud 07-02-2004, 16:23
dafelix
dafelix is offline
ik had 't met m'n ouwe PC (me nieuwe is eindelijk binnen , zie ook Hardware voor n00b-probs) ook, maar nadat ik eenmaal in veilige modus was binnengekomen (of Debug-mode werkt ook wel 'ns) doet 'ie 't weer goed, na veel software installeren of verwijderen wil die nog wel 'ns de geest geven

ik ga 'm binnekort formatteren, en dan is het probleem gewoon over (euuh.. hoop ik)
Oud 07-02-2004, 18:26
Verwijderd
ik heb ook zo'n soort iets gehad maar bij mij gaf ie "Unmountable boot-volume". Toen moest ik iets herstellen met de recovery maar aangezien er zoveel shit opstond hek uhm maar geformat
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 18:56
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 07-02-2004 @ 13:10:
Onzin, TFTs kun je prima reinigen met een vochtig doekje. Alleen wel daarna schoonmaken met een droog doekje, dat is logisch.

Hetzelfde geldt voor CRT, daar mag je ABSOLUUT geen glassex of andere agressieve middelen voor gebruiken.
fabrikanten van TFT's raden echt niet voor niets af om het met water af te doen.

crt krijgt nogal snel strepen op beeld door water.. als je iets teveel gebruikt of net niet goed genoeg afdoet..
Oud 08-02-2004, 18:13
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 07-02-2004 @ 13:10:

Over dat blauwe scherm. Ik raad je aan om je chipset drivers te updaten. Verder kun je niet veel doen. Hooguit je OS een keer opnieuw installeren mocht je vaker blauwe schermen krijgen.
Hm, ja ik ben zelf ook pc technicus @ stage geweest maar ben er ff tijdje uit

Hm, ja Via drivers sucken wel vaker

thnx for support
Oud 08-02-2004, 21:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 07-02-2004 @ 19:56:
fabrikanten van TFT's raden echt niet voor niets af om het met water af te doen.

crt krijgt nogal snel strepen op beeld door water.. als je iets teveel gebruikt of net niet goed genoeg afdoet..
In mijn boekje wordt juist aangeraden om een vochtig doekje te gebruiken. Water klinkt alsof je je monitor moet natspuiten, wat is natuurlijk niet zo. Gewoon een vochtig doekje schoonmaken en direkt droogwrijven met 2e drood zoekje (keukendoekje). Dat maakt het prima schoon, zonder strepen.

Schoonmaakmiddelen kunnen de anti-statische laag van een CRT beeldbuis beschadigen, waardoor het meer stof aantrekt.
Oud 09-02-2004, 17:49
Boozle
Boozle is offline
Hey dat blauwe scherm heb ik ook gehad. In mijn geval zat er iets los wat niet los had moeten zitten. Bij mij was het een kwestie van kast open en alles eventjes goed aandrukken. En toen deed ie het weer. En sinds ik alle windows updates heb, heb ik hem ook niet meer gehad.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 15:25
Quasi
Quasi is offline
ik raad aan: ff je hd formatteren in veilige modus en daarna defragmenteren da kan ook veel schelen. Mocht dit niet werken.... suc6 met troubleshooten
Oud 10-02-2004, 15:36
-[(Bartjee)]-
-[(Bartjee)]- is offline
Citaat:
Quasi schreef op 10-02-2004 @ 16:25:
ik raad aan: ff je hd formatteren in veilige modus en daarna defragmenteren da kan ook veel schelen. Mocht dit niet werken.... suc6 met troubleshooten
Ahh eerst leeg gooien en dan de lege schijf defragmenteren ?
Formateren in veilige modes nog wel

Of gaat het hier niet over de c:\
Oud 10-02-2004, 17:24
Moonspell
Moonspell is offline
slotje please. overbodige info is nutteloos, heb antwoordt van FB gehad.
Reageren

Regels voor berichten