Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2004, 21:00
Q
Q is offline
OK, ik heb dus hier al gezocht op blaren en vond dus dat je blaren wel/niet moe doorprikken maar dat ging voornamelijk over een blaar op een voet ofzo. Maar wat nu als de blaar IN je vinger zit, dus onder een dikke eeltlaag? Deze komt telkens terug na een avond reperteren en is behoorlijk irritant. Weet iemand wat je daar tegen kan doen? (Behalve nooit meer bas spelen) Het lijkt mij dat wanneer je hem doorprikt het toch niet meer hecht (eelt aan vinger) en er zo weer een blaar komt...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 21:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Q schreef op 18-02-2004 @ 22:00:
OK, ik heb dus hier al gezocht op blaren en vond dus dat je blaren wel/niet moe doorprikken maar dat ging voornamelijk over een blaar op een voet ofzo. Maar wat nu als de blaar IN je vinger zit, dus onder een dikke eeltlaag? Deze komt telkens terug na een avond reperteren en is behoorlijk irritant. Weet iemand wat je daar tegen kan doen? (Behalve nooit meer bas spelen) Het lijkt mij dat wanneer je hem doorprikt het toch niet meer hecht (eelt aan vinger) en er zo weer een blaar komt...
Q toch..

Het nadeel van doorprikken zou infectie gevaar kunnen zijn. 'k Zou er een blaarpleister opplakken.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 21:12
Q
Q is offline
Citaat:
grl schreef op 18-02-2004 @ 22:03:
Q toch..

Het nadeel van doorprikken zou infectie gevaar kunnen zijn. 'k Zou er een blaarpleister opplakken.

T is wel een hele kleine blaar hoor omdat die op/in mn vingertop zit, daarom is die tevens ook zo irritant. Wat doet een blaarpleister precies dan?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 21:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Q schreef op 18-02-2004 @ 22:12:

T is wel een hele kleine blaar hoor omdat die op/in mn vingertop zit, daarom is die tevens ook zo irritant. Wat doet een blaarpleister precies dan?

Citaat:
Draag bij voorbaat sportsokken, deze hebben geen naden en zijn voor zien van extra zachte stof op gevoelige plaatsen. Bij het lopen van een blaar is het van belang dat men deze goed behandelt. Gebruik een blarenpleister (Hansaplast) en prik de blaar niet door dit verhoogt de kans op infectie. Er zijn meerderen merken te verkrijgen.

De werking van een blaarpleister is: onmiddellijke verlichting van pijn en druk. Beschermt de wond tegen water en vuil. Ondersteunt het natuurlijke herstelproces. Speciaal gevormd naar de natuurlijke lijnen en bewegingen van het lichaam. Het wondvocht wordt geabsorbeerd door een hydrocolloide wondverband.
bron

eigenlijk een site met tips voor als je sport

t klinkt misschien wat overdreven voor een klein blaartje.. is het ook eigenlijk wel maar het kan wel handig zijn als-ie op een plek zit waar het pijn doet omdat je er een soort extra laag je overheen hebt en dus minder kans op infectie.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 21:21
Q
Q is offline
Citaat:
grl schreef op 18-02-2004 @ 22:18:
bron

eigenlijk een site met tips voor als je sport

t klinkt misschien wat overdreven voor een klein blaartje.. is het ook eigenlijk wel maar het kan wel handig zijn als-ie op een plek zit waar het pijn doet omdat je er een soort extra laag je overheen hebt en dus minder kans op infectie.
Maar t doet geen pijn als ik niks doe alleen als ik op mn vinger druk of bas speel, plus dat het erg lastig is om zo'n pleister op mn vingertop te plakken. Maar wel bedankt voor de uitleg. Er zal wel een soort stof inzitten ofzo... ik denk alleen nie dat die door ut eelt komt, dat is nogal erg dik.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 21:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Q schreef op 18-02-2004 @ 22:21:
Maar t doet geen pijn als ik niks doe alleen als ik op mn vinger druk of bas speel, plus dat het erg lastig is om zo'n pleister op mn vingertop te plakken. Maar wel bedankt voor de uitleg. Er zal wel een soort stof inzitten ofzo... ik denk alleen nie dat die door ut eelt komt, dat is nogal erg dik.
Helaas.. komende 2 dagen kan je die vinger nergens voor gebruiken

Uhm, nou goed, anyway ik zou t maar gewoon een beetje met rust laten, maar niet openprikken.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 21:24
Q
Q is offline
Citaat:
grl schreef op 18-02-2004 @ 22:23:
Helaas.. komende 2 dagen kan je die vinger nergens voor gebruiken

Uhm, nou goed, anyway ik zou t maar gewoon een beetje met rust laten, maar niet openprikken.
Maak er maar een week van, dan is die weg... maar ja, dan speel ik weer Misschien gewoon door blijven spelen doet wel ENORM veel pijn...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 21:27
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Q schreef op 18-02-2004 @ 22:24:
Maak er maar een week van, dan is die weg... maar ja, dan speel ik weer Misschien gewoon door blijven spelen doet wel ENORM veel pijn...
Je moet het zelf weten.. t lijkt me niet prettig.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 15:38
Q
Q is offline
Citaat:
grl schreef op 18-02-2004 @ 22:27:
Je moet het zelf weten.. t lijkt me niet prettig.
Daarom kwam ik ook hier voor hulp Ik heb wel ergens gelezen/gehoord dat het naarmate je doorspeelt het dus wel weer weg gaat of minder wordt maar het blijft wel n tijdje pijn doen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten